Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

Vragen | Films: Harry Potter Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Auteur Bericht
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste
Ravenklauw Klassenoudste

Verdiend: 0 Sikkels

Witch_Eva is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Sep 11, 2007 18:19 Terug naar boven Sla dit bericht op

mikab93 schreef:
Ik vraag me af: komt lily nu voor in de 5de filmof niet want ik heb haar in ieder geval niet gezien en sommige zeggen dat ze haar gezien hebben of misschien zijn er 2 versies.

Nee ze komt er niet in voor. Ze is gecast voor de film, en misschien zit ze er ook wel in, maar dan is het echt een korte flits. Ze komt niet echt heel duidelijk in beeld. Dat is wel jammer, ook voor de actrice zelf. Word je helemaal gecast en kom je uiteindelijk niet eens echt in beeld.

2e jaars
2e jaars

Verdiend: 40 Sikkels

neox is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Sep 11, 2007 18:35 Terug naar boven Sla dit bericht op

Sabrè schreef:
Ik denk dat het heel lastig is om dat litteken elke dag weer precies hetzelfde te maken als de dag ervoor, dus het zou best kunnen dat het bij de ene shot wat feller is als bij de andere shot.
Maar misschien wilden ze dat het in de scenes waar het over het litteken ging hij heel erg op zou vallen ofzo, al vind ik dat wel een beetje vreemd.

Met de nieuwe computer technologieen maakt dat niet zoveel uit hoor echte fouten editen ze later Razz

http://www.harrypotterforum.nl/hpf1/viewtopic.php?t=14336
Profiel bekijkenStuur privébericht
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste
Ravenklauw Klassenoudste

BerichtGeplaatst: Di Sep 11, 2007 19:31 Terug naar boven Sla dit bericht op

neox schreef:
Sabrè schreef:
Ik denk dat het heel lastig is om dat litteken elke dag weer precies hetzelfde te maken als de dag ervoor, dus het zou best kunnen dat het bij de ene shot wat feller is als bij de andere shot.
Maar misschien wilden ze dat het in de scenes waar het over het litteken ging hij heel erg op zou vallen ofzo, al vind ik dat wel een beetje vreemd.

Met de nieuwe computer technologieen maakt dat niet zoveel uit hoor echte fouten editen ze later Razz

Dan is het dus heel vaag dat zulke fouten wel vaak voorkomen. Want zoals je misschien al gezien hebt zijn er meer van dit soort foutjes in de film. Alle fouten worden dus niet geëdit. Blijkbaar heeft niet iedereen zulke foutjes door.

Oude Forumnaam: meligmijsje Huffelpuf Klassenoudste
Huffelpuf Klassenoudste

Vivian. is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Sep 12, 2007 10:48 Terug naar boven Sla dit bericht op

Witch_Eva schreef:
neox schreef:
Sabrè schreef:

Dan is het dus heel vaag dat zulke fouten wel vaak voorkomen. Want zoals je misschien al gezien hebt zijn er meer van dit soort foutjes in de film. Alle fouten worden dus niet geëdit. Blijkbaar heeft niet iedereen zulke foutjes door.

*schrikt van de posts een paar berichten boven haar waar deel 5 stukjes in staan* Mag dat nu al?

@Witch_Eva... Ik denk dat het gewoon te moeilijk is om op dat soort dingen te letten. Tuurlijk nemen ze die scenes verschillende malen op, tuurlijk kijken ze wel of er fouten inzitten, maar ik denk dat miljoenen fans samen meer fouten kunnen herkennen dan een handvol regisseurs en editors die de film in elkaar zet. Het is wel zonde, dat ontken ik niet, maar ik heb er wel een beetje begrip voor.

Where your treasure is, there will be your heart also.

HPF: friendships will never die
missme98
Opperste Hotemetoot
Opperste Hotemetoot

Verdiend: 333 Sikkels

missme98 is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Sep 12, 2007 17:25 Terug naar boven Sla dit bericht op

Je mag inderdaad al een tijdje van film 5 posten. Maar sommige fouten zijn best makkelijk te ontdekken, zoals Ron in film3 die een boek weghoudt, en dan de andere scene weer niet.

Mijn mega spoiler fanfic!
Shirley
Oude Forumnaam: fairy_princess The Chatting Mod
The Chatting Mod

Shirley is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Nov 28, 2007 16:40 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ja dit is al veel vaker naar voren gekomen. Je moet in gedachte houden dat de films niet precies zijn nagemaakt van de boeken. Ze zijn alleen gebasséérd op de boeken. Dat wil dus zeggen dat dingen in de films best anders kunnen zijn dan in de boeken. Ook al missen veel fans hierdoor vaak stukken, of zien ze opvallende veranderingen, ze kunnen de boeken gewoon niet precies verfilmen. Dan zouden de films ook veel te lang worden. Soms moet er worden gezocht naar kortere oplossingen, en worden dingen geschrapt, hoe jammer dat ook is.

Het belangrijkste is gewoon dat je de films als een los iets moet zien. Als ik bijvoorbeeld OoTP ga vergelijken met het boek, dan vind ik het niet zo'n beste verfilming. Maar als ik het zie als een film op zich, dan vond ik het wel een hele goede en spectaculaire film. Je kunt je bij het bekijken van de films gewoon het beste niet te hard aan het boek vastklampen.

All good things come to an end... Goodbye HPF.
Legendary-Master
2e jaars
2e jaars

Verdiend: 86 Sikkels

Legendary-Master is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Jan 05, 2008 19:39 Terug naar boven Sla dit bericht op

Hebben jullie ook dat als je het boek gelezen hebt, en je gaat dan naar de film van HP. Dat Je de film bijna niks aan vind doordat je het boek al gelzen hebt Question ik vind soms de boeken spannender dan de film.

alleen (tot nu toe) vind ik Hp en de orde van de Feniks de film gaver dan het boek Wink

1e jaars
1e jaars

Verdiend: 36 Sikkels

Maurits_14 is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Jan 06, 2008 21:32 Terug naar boven Sla dit bericht op

Legendary-Master schreef:
Hebben jullie ook dat als je het boek gelezen hebt, en je gaat dan naar de film van HP. Dat Je de film bijna niks aan vind doordat je het boek al gelzen hebt Question ik vind soms de boeken spannender dan de film.

alleen (tot nu toe) vind ik Hp en de orde van de Feniks de film gaver dan het boek Wink

Het boek is ook meestal/vaak beter dan de film. Bij de orde van de Feniks vind ik dit niet anders. Er worden dingen weggelaten, niet uitgevoerd als in het boek, maar dit is normaal anders zou de film ook te lang gaan duren. Doordat het boek de handelingen die het hoofdpersonage doet en de gebeurtenissen heel goed omschrijven is het boek spannender. Alles wordt tot in het detail beschreven.

Maurits_14
1e jaars
1e jaars

Verdiend: 36 Sikkels

Maurits_14 is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Jan 07, 2008 20:52 Terug naar boven Sla dit bericht op

Maurits_14 schreef:

Het boek is ook meestal/vaak beter dan de film. Bij de orde van de Feniks vind ik dit niet anders. Er worden dingen weggelaten, niet uitgevoerd als in het boek, maar dit is normaal anders zou de film ook te lang gaan duren. Doordat het boek de handelingen die het hoofdpersonage doet en de gebeurtenissen heel goed omschrijven is het boek spannender. Alles wordt tot in het detail beschreven.

Ja je heb gelijk. Bij de films is het vaak ook zo dat dingen heel anders zijn, heb ik het gevoel.

Inderdaad, ik herinner mij weer iets =D. Bij de Orde van de Feniks, het gevecht tussen Voldemort en Perkamentus is helemaal niet hetzelfde als in het boek. In het boek werd het omschreven alsof Perkamentus geen moeite had om Marten (AKA Voldemort Razz) bij te houden, hij hield het hoofd cool. In de film daarentegen was dit een heel raar gevecht, waaraan ik niet eens begin om het te beschrijven Wink.

Kevin.
Oude Forumnaam: Harry Potter Rocks Griffoendor Aanvoerder
Griffoendor Aanvoerder

Kevin. is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Jan 29, 2008 10:20 Terug naar boven Sla dit bericht op

In Half Blood Prince zal acteur Jim Broadbent in de huid kruipen van Professor Slakhoorn. Of hij terugkomt voor Deathly Hallows is nog niet zeker, aangezien ze nog volop bezig zijn met het filmen van Half Blood Prince. ^^

2e jaars
2e jaars

Verdiend: 94 Sikkels

Serius Sluipvoet is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Feb 08, 2008 15:58 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb ook een vraag: In HP 4 worden er ViaVia's gebruikt om van de Dreuzel Wereld naar een plek bij het WK Zwerkbal te komen (Harry, Hermelien en de Wemels gebruiken die). Als ze aankomen gooien ze de gebruikte ViaVia in een doos met 'Gebruikte ViaVia's'. Hieruit maak ik op dat je ViaVia's maar een keer kan gebruiken, anders gooien ze ze niet in een doos met 'gebruikte ViaVia's'. In de film, als Harry en Carlo de beker tegelijk pakken, blijkt het een ViaVia te zijn. Maar Harry kan weer terug met het lichaam van Carlo. Die ViaVia doet het dus 2x. Is dit een fout of zijn sommige ViaVia's 2x te gebruiken

De heren Maanling, Wormstaart, Sluipvoet en Gaffel groeten u.
Remvon
4e jaars
4e jaars

Verdiend: 137 Sikkels

Remvon is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Feb 09, 2008 10:17 Terug naar boven Sla dit bericht op

Serius Sluipvoet schreef:
Ik heb ook een vraag: In HP 4 worden er ViaVia's gebruikt om van de Dreuzel Wereld naar een plek bij het WK Zwerkbal te komen (Harry, Hermelien en de Wemels gebruiken die). Als ze aankomen gooien ze de gebruikte ViaVia in een doos met 'Gebruikte ViaVia's'. Hieruit maak ik op dat je ViaVia's maar een keer kan gebruiken, anders gooien ze ze niet in een doos met 'gebruikte ViaVia's'. In de film, als Harry en Carlo de beker tegelijk pakken, blijkt het een ViaVia te zijn. Maar Harry kan weer terug met het lichaam van Carlo. Die ViaVia doet het dus 2x. Is dit een fout of zijn sommige ViaVia's 2x te gebruiken

Ja dit is volgens mij al eerder opgemerkt in een ander forum (fouten in de films) en ik moet zeggen dat ik het betreffende stukje nu even niet kan vinden, maar volgens mij is het echt een fout van Rowling. Of de via via moet behekst zijn door de 'nabestaanden' van Harry die Voldemort ophouden ???

Serius Sluipvoet
2e jaars
2e jaars

BerichtGeplaatst: Di Mrt 04, 2008 17:21 Terug naar boven Sla dit bericht op

ok nog een vraag dan Smile Laughing

waarom is Wormstaart bij Gryffoendor geplaats denken jullie, hij had eerder een Zwad moeten zijn, omdat hij c'ker niet dapper en moedig is hoort hij C'ker niet in GRYFF

Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste
Ravenklauw Klassenoudste

BerichtGeplaatst: Di Mrt 04, 2008 17:25 Terug naar boven Sla dit bericht op

Serius Sluipvoet schreef:
ok nog een vraag dan Smile Laughing

waarom is Wormstaart bij Gryffoendor geplaats denken jullie, hij had eerder een Zwad moeten zijn, omdat hij c'ker niet dapper en moedig is hoort hij C'ker niet in GRYFF

Toen Peter 11 jaar was toen was hij wel een Gryf. Net zoals Dumbledore/Perkamentus zei in boek 7. Dat Sneep blijkbaar te snel is gesorteerd. Dat is waarschijnlijk ook gebeurt bij Peter. Daarbij zijn het natuurlijk de keuzes die je maakt. Peter zag natuurlijk Sirius en Remus gesorteerd worden en daarom wou hij ook graag naar Gryffindor.

2e jaars
2e jaars

BerichtGeplaatst: Za Mrt 22, 2008 21:04 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ok een Vraag:

In Harry Potter 3 de film, Begint de film met dat harry in bed ligt onder de dekens en leest. om te kunnen lezen gebruikt hij de spreuk: "Lumon Maxima", meerdere keren. Maar hij mag toch helemaal niet toveren, buiten school?

Berichten van afgelopen:      

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp