Auteur |
Bericht |
Rhona
Lady of Snape Manor

Verdiend:
1 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Mrt 28, 2006 7:47 |
 |
Strider schreef: | Iets hoeft niet pas gemaakt te worden als het een horocrux word, Harry leefde ook al voordat Voldemort een horocrux wou maken door hem te vermoorden . Ik vind zelf de theorie wel goed dat er bij de moord van Berta Kriel een horocrux is gemaakt. Ze was erg van belang bij de uiteindelijke herrijzing van Voldemort. Alleen zou ik dan niet weten wat de horocrux is. |
Ik denk dat dat Nagini is.
Voldemort wilde met de dood van harry een horcrux maken, maar dat mislukte. Uiteindelijk na jaren "zweven" heeft hij de laatste gemaakt. Ik denk dat dit Nagini is.
Als zij van te voren al zijn huisdier was, had ze hem zeker gezogd of andersom.
Ik denk dat zij de laatste is, zoals perkamentus in HBP al aan gaf |
|
|
  |
 |
Neville
Grote Zaal Hoofdmonitor

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Mrt 28, 2006 19:22 |
 |
Nagini zou best de Horcrux kunnen zijn, maar zou hij Berta Kriel echt belangrijk genoeg gevonden hebben?? Ik geloof van niet. Berta kwam toevallig in zijn bereik, hier was niets geplands aan. Ook de moord was niet gepland, ze was een wrak geworden toen hij de Herinneringssloten gebrokensloten gebroken had. maar wie het wel is....?? |
 |
Ukkepulk
7e jaars

Verdiend:
48 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Mrt 29, 2006 13:54 |
 |
Als je HBP wat beter had gelezen zou je ook gelezen hebben dat die laatste moord Frank Braam werd.
Dat was z'n laatste Gruzielement, en hij wist niet waar hij die moest laten, dus maakte hij maar een Gruzielement met Nagini. Wat ik wel vreemd vind is dat hij terwijl hij zo zwak was, toch nog maar effe snel een Gruzielement maakte. Hij had toen toch door hoe erg het was om slechts te leven als een schim? |
_________________ Meredith & Derek! |
|
  |
 |
Bee
Schoolkampioen

Verdiend:
503 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Mrt 29, 2006 13:55 |
 |
Ukkepulk schreef: | Als je HBP wat beter had gelezen zou je ook gelezen hebben dat die laatste moord Frank Braam werd.
Dat was z'n laatste Gruzielement, en hij wist niet waar hij die moest laten, dus maakte hij maar een Gruzielement met Nagini. Wat ik wel vreemd vind is dat hij terwijl hij zo zwak was, toch nog maar effe snel een Gruzielement maakte. Hij had toen toch door hoe erg het was om slechts te leven als een schim? |
Dat heb ik niet letterlijk gelezen in HBP hoor.
Waar staat dat dan wel? |
_________________ Orde is een genoegen van het verstand, wanorde is het genot van de fantasie.
Paul Claudel
 |
maja
1e jaars

Verdiend:
157 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Okt 15, 2006 22:35 |
 |
Super Mean Duiveltje schreef: | Ukkepulk schreef: | Als je HBP wat beter had gelezen zou je ook gelezen hebben dat die laatste moord Frank Braam werd.
Dat heb ik niet letterlijk gelezen in HBP hoor.
Waar staat dat dan wel? |
op het kerkhof komen de moorden in omgekeerde volgorde uit z'n stok, eerst Carlo, dan frank braam, berta kriel harrys moeder en vader....
Een van deze moorden zou voor de laatste horcrux gebruikt moeten zijn.
Het vermoorden van lily potter had tot gevolg dat de spreuk terugkaatste en Voldemort vernietigd werd dus die kan het niet zijn.Carlo is het volgens mij ook niet want anders had Harry wel gezien dat er nog een spreuk nodig was. het moet dus wel frank braam of berta kriel zijn geweest( Nagini is dan een goede kandidaat als horcrux)
Het zou ook kunnen zijn dat hij nooit een zevende heeft gemaakt omdat hij eerst harry en dan lily wilde gebruiken maar bij de dood van lily ging het al mis.
omdat hij tijdens de moord van braam een schim was dacht ik dat een horcrux maken niet kon maar misschien kan dat wel.... we zullen het wel horen(lezen natuurlijk)  |
|
|
  |
 |
nala
Dreuzel

Verdiend:
50 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Okt 16, 2006 7:58 |
 |
Denken jullie niet dat het Lilly kan zijn? Ik bedoel, het was toch een bijzondere moord, met die kracht die Harry van haar heet gekregen enzo. En die moord heeft zijn ziel toch ook gescheurd? Ik denk niet dat de ziel in loop van tijd nog heelt... Dus dat kan ook..
Maar aan de andere kant zal Voldemorts ziel dan wel in een stuk of 300 kleine stukjes in zijn lichaam liggen, want hij heeft heeel veel mensen vermoord, maar niet van alles een gruzielement gemaakt.. |
_________________ Come to the Green site...
We've got Ice Cream:D |
|
  |
 |
maja
1e jaars

Verdiend:
157 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Okt 16, 2006 8:15 |
 |
Volgens mij ging het bij het vermoorden van lily mis, zij stond in de weg toen hij Harry wilde vermoorden en toen werd voldemort geraakt door de teruggekaatste vloek dus ik denk niet dat hij toen nog in staat was om een horcrux te maken. |
|
|
  |
 |
Rhona
Lady of Snape Manor

Verdiend:
1 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Okt 16, 2006 9:55 |
 |
tegen de tijd dat voldemort zijn lichaam terug had, was de moord denk al te oud. Hij heeft denk ik een nieuwe moord gebruikt.
Frank Braam is wel vermoord met voldemorts staf, maar ook door voldemort zelf? |
|
|
  |
 |
the boys who lived
Dreuzel

Verdiend:
46 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Okt 26, 2006 18:24 |
 |
iedereen schrijft dat nagini wel een seen gruzelement kan zijn/
maar voldie zal toch wel zo slim zijn om geen levend ding te gebruiken want als nagini dood is, is er een gruzelement verdwenen.
dat is toch heel logisch denk ik, of ben ik nou zo gek. |
|
|
  |
 |
mira
7e jaars

Verdiend:
80 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Okt 26, 2006 18:46 |
 |
Citaat: | iedereen schrijft dat nagini wel een seen gruzelement kan zijn/
maar voldie zal toch wel zo slim zijn om geen levend ding te gebruiken want als nagini dood is, is er een gruzelement verdwenen.
dat is toch heel logisch denk ik, of ben ik nou zo gek. |
Voldemort zou daar vast wel iets voor bedacht hebben. Een een of andere vloek dat dieren kan laten leven, of Nagini is gewoon een bepaald soort slang die kan blijven leven onder bepaalde omstandigheden(?) |
_________________ The legend begins... |
|
  |
 |
jents
Dreuzel

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Nov 05, 2006 16:31 |
 |
[quote="nickyjestob"]agnes schreef: | Ik denk dat het 7e gruzielement ontstaan is toen Wormstaart met de toverstok van Voldemort Carlo vermoordde. Later raakte Voldemort Harry aan op zijn litteken dus ik denk dat er toen een gruzielement in zijn litteken is gekomen. |
-> Als het nu niet door de moord op carlo, maar de moord op de vader van Harry of de moeder is dat er een gruzielement is ontstaan op het litteken van Harry en dus in zijn lichaam. Als hij het lichaam van Voldermort zelf zou vernietigd hebben en er bleef nog een stukje in zijn lichaam over. Dan zou hij dat stukje moeten verdrijven, misschien met enige vorm van 'liefde'!
tis allemaal nogal hypothetisch, maar tis toch tof om daar eens over te redeneren |
|
|
  |
 |
Hermion Granger
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
224 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Nov 05, 2006 22:17 |
 |
[quote="jents"]nickyjestob schreef: | agnes schreef: | Ik denk dat het 7e gruzielement ontstaan is toen Wormstaart met de toverstok van Voldemort Carlo vermoordde. Later raakte Voldemort Harry aan op zijn litteken dus ik denk dat er toen een gruzielement in zijn litteken is gekomen. |
-> Als het nu niet door de moord op carlo, maar de moord op de vader van Harry of de moeder is dat er een gruzielement is ontstaan op het litteken van Harry en dus in zijn lichaam. Als hij het lichaam van Voldermort zelf zou vernietigd hebben en er bleef nog een stukje in zijn lichaam over. Dan zou hij dat stukje moeten verdrijven, misschien met enige vorm van 'liefde'!
tis allemaal nogal hypothetisch, maar tis toch tof om daar eens over te redeneren |
Mmm, jij hebt geen slechte theorie moet ik zeggen! Nu ik dit las lijkt dit eigenlijk wel heel erg logisch, hoewel ik hoop dat dit niet zo is, oimdat ik het niet echt 'super' zou vinden als voldy harry als laatste gruzielement heeft. Ik denk ook niet dat dit echt slim zou zijn van Voldy, want stel nu dat Harry iets overkomt, is hij ook zijn gruzielement kwijt.
doei |
|
|
  |
 |
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Nov 13, 2006 13:22 |
 |
anna27 schreef: | ik zou zooizo de doot van (voor hem de grootstye bedrijging) voldoende hebben gevonden |
Ligt het aan mij want ik snap hier echt helemaal niks van...
Volgens mij is het antwoord hier toch al gegeven in HBP staat dat het Frank Braam is. Nagini was erbij en dat werd ook meteen de 7e Horcrux. Cedric kan het niet geweest zijn want dan moet hij toch op de kerkhof ook een Horcrux gemaakt hebben. Volgens mij loopt dat samen je kan niet iemand doden en een tijdje later een Horcrux maken. |
_________________ [list]Bedankt alle HPF'ers voor de geweldige tijd hier op HPF. *knuft*[/list:u] |
|
  |
 |
james rune
Dreuzel

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Nov 13, 2006 19:54 |
 |
qsqsf |
Laatst aangepast door james rune op Vr Dec 12, 2008 20:51; in totaal 1 keer bewerkt |
|
  |
 |
Strider
Volleerd Tovenaar

Verdiend:
657 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Nov 13, 2006 20:13 |
 |
Zoals hierboven al gezegd werd was het volgens Perkamentus Frank Braam die gebruikt werd voor de laatste horocrux en anders had het ook wel berta kriel kunnen zijn, in ieder geval iemand die in die periode verdween. Ik denk zelf Frank Braam want dat was op dat moment de logische keuze. |
_________________ 'Listening to the news? Again!' 'Well, it changes every day you know.' said Harry
|
|
  |
 |
|