Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

Het Creatieve Topic Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Auteur Bericht
Josse
Heksenleider 2e klas
Heksenleider 2e klas

Verdiend: 0 Sikkels

Josse is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Sep 21, 2007 9:14 Terug naar boven Sla dit bericht op

OOO ik wist helemaaaal niet dat dit topic bestond! o.O

@ Sweet Hermione; OMG, heb jij geen school ofzo? Echt cool dat je zo veel doet, ben benieuwd hoe het t-shirt wordt! (h)

Ik doe zelf aan schrijven. En ik speel piano, en ik heb ook heel lang toneel gedaan (tijdgebrek)
Schrijven doe ik in het Engels en in het Nederlands, hier op het forum staat een fanfiction van mij, make me feel like I am worth you taking the risks...
Verder schrijf ik gedichten en ik heb wel een paar one-shots geschreven, waarvan de mooiste (vind ik) op mijn livejournal staat. Die ik eigenlijk niet meer gebruik, omdat ik het gewoon te gebruiksonvriendelijk vind. xD Of ik een te grote noob ben met dat soort dingen, dat weet ik niet niet...
Gedichten schrijf ik ook, voornamelijk Engels, ook een beetje op mijn LJ, wat ik waarschijnlijk ook ga verplaatsen. ^^ Dus dat horen jullie dan nog wel. xD In ieder geval is vooral schrijven mijn ding.

The show must go on my moonlight

MiYuvi
Profiel bekijkenStuur privébericht
Vivian.
Oude Forumnaam: meligmijsje Huffelpuf Klassenoudste
Huffelpuf Klassenoudste

Vivian. is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Sep 21, 2007 10:21 Terug naar boven Sla dit bericht op

*Helpt Josse om topic omhoog te schoppen*

Ik schrijf ook, vorige maand hier op het forum mee begonnen (eerder verzon ik HP-verhalen in mn hoofd), toen ik meedeed aan de fanfictionchallenge Augustus (al leverde dat geen stemmen op xD, er zat een plotfout in van hier tot tokio)...

Nu heb ik een oneshot (SPOILERS) geschreven en ben ik bezig met een fanfic (ook SPOILERS) en ik ga waarschijnlijk meedoen met de zwadderichfanficchallenge en de fanficchallenge september / oktober. Die laatste twee weet ik nog niet zeker, studeren kost ook veel tijd.

Op muzikaal gebied zit ik ook niet stil, ik ben lid van 2 koren (een muziekschoolkoor, Chant Encore genaamd, en een close harmonykoor, genaamd Musilon. Of dat nog niet genoeg is heb ik ook 2 jaar zangles gehad en speel ik keyboard.

Zo... dat was mijn hele crea-zijn wel zo'n beetje.

Update: mijn inzending voor de zwadfanficchallenge staat er inmiddels..

Where your treasure is, there will be your heart also.

HPF: friendships will never die

Laatst aangepast door Vivian. op Di Okt 02, 2007 17:35; in totaal 2 keer bewerkt
De Uitverkorene
Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 47 Sikkels

De Uitverkorene is offline. 
BerichtGeplaatst: Vr Sep 21, 2007 11:34 Terug naar boven Sla dit bericht op

Wat een creatievelingen ! Ik studeer nu aan de kunstacademie dus ben met héel veel verschillende soorten van kunst bezig. Schrijven, tekenen, schilderen, fotograveren, vormgeven etc. Allemaal dingen die ik graag doe ! Very Happy

Shirley
Oude Forumnaam: fairy_princess The Chatting Mod
The Chatting Mod

Shirley is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Sep 21, 2007 12:41 Terug naar boven Sla dit bericht op

Als het over creatief gaat, komt het bij mij ook vooral aan op schrijven. In mijn hoofd kan ik heel creatief zijn, als het op ideeën aankomt. Maar dingen als tekenen/schilderen/knutselen daar ben ik dus echt niet goed in. Ook in digitaal knutselen (icons/banners) ben ik waardeloos. Ik kan alleen wat painten, dus in dat soort dingen ben ik een creatieve nul.

Ik heb wel een verhaal geschreven hier op het forum, Bekentenissen van een Vergeten Heks, dat is afgerond. Verder ben ik nu een vervolg hierop aan het schrijven, en ik schrijf nog een verhaal samen met Potterfreaky, Smalofski en Sabrè.

Dus als het op schrijven en ideeën aankomt ben ik best crea, alleen als het echt op handenarbeid werkjes aankomt, dan ben ik dus echt níet creatief.

All good things come to an end... Goodbye HPF.
Firlana
Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 47 Sikkels

Firlana is offline. 
BerichtGeplaatst: Vr Sep 21, 2007 12:53 Terug naar boven Sla dit bericht op

Wat een boel creatieve mensen hier Smile . Ik ga gelijk even kijken bij al die leuke verhalen. Ik ben dol op verhalen. Ik hoop dat er nog veel meer mooie verhalen opkomen.

Maar ik kan dus absoluut niet schrijven ofzo. Dus van mij zal je hier wel geen fanfic tegenkomen.

*Hugs*

Firlana

Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 57 Sikkels
Woonplaats: Somewhere underneath the stars watching The Night Sky

TheNightSky is offline. 
BerichtGeplaatst: Zo Sep 30, 2007 15:35 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik ben denk ik 'best wel creatief'.
-Paintshoppen
-Schrijven
-Gitaar spelen
-Tekenen
-Aan mijn websiteje werken.

Paintshoppen
mijn grootste liefde. Ik ben ongeveer twee jaar geleden hiermee begonnen. Ik kwam op een blendforum terecht, en zag daar allemaal van die supermooie creaties, en dacht 'dit wil ik ook!'
Dus PaintShop Pro was al snel gedownload. In het begin was het alleen nog een beetje rotzooien met textjes op foto's, nu gaan er ook al kleurlagen/brushes/animaties en andere effecten over/doorheen.
Ik probeer om ongeveer elke dag wel 1 creatie te maken. Het liefst maak ik avatars, en signatures vind ik ook heel leuk om te maken.
Het leuke eraan is voor mij het creatief bezig zijn met mooie foto's en het is gewoon erg leuk om te doen. Naarmate ik beter werd, kreeg ik steeds meer 'waardering' op het Keaneforum en nu willen best veel mensen mijn werkjes daar gebruiken.
Dat zie ik als een groot compliment, en ik zal niet ontkennen dat dat ook een erg goede stimulans is.

Schrijven
Eigenlijk mag dit nog niet echt een naam hebben. Ik schrijf voornamelijk gedichten/songteksten in het Engels. Het is voor mij makkelijker om me uit te drukken in het Engels dan in het Nederlands als het neerkomt op songteksten/gedichten.
Ik ben eigenlijk altijd al bezig geweest met schrijven, al schreef ik vroeger vooral veel verhalen. Fanfics zul je mij echter (waarschijnlijk) niet zien schrijven, dat vind ik veel te moeilijk en wil ik aan de pro's overlaten.

Website
Eigenlijk ontstond mijn idee voor een website op hetzelfde moment als mijn interesse voor PaintShop.
Het leek me altijd al leuk om eigen site te hebben met al mijn 'creative uitspattingen' en mijn hobby's erop.
Het afgelopen jaar is mijn site echter 'veranderd', er staan nu niet meer alleen maar tekeningen en creaties op, maar ook mijn schrijffrutsels heb ik er neergezet. Ook is er ruimte voor de liefde van mijn leven: muziek.
Het is echt 'mijn plekje'.

Gitaar spelen
Eigenlijk wilde ik al heel lang gitaar leren spelen. Vorig jaar was het dan eindelijk zover en kon ik op les. Ik zit nu dus in mijn tweede lesjaar, en ik ben nog geen fantastische gitariste.
Het is wel heel leuk om te doen, en ik kan ook al wel zo'n 15 nummers spelen.

Tekenen
Tekenen vind ik erg leuk om te doen, al teken ik niet zo heel vaak. Als ik teken, teken ik altijd mensen, en in het zwart-wit.
Ik vind dat het mooist namelijk. Natekenen vind ik vooral leuk om te doen, om de emotie van een foto uit te drukken.

Al deze dingen zijn dus verzameld op mijn website. [.]

Ry-rahrr
Oude Forumnaam: Little Werewolf Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 112 Sikkels

Ry-rahrr is offline. 
BerichtGeplaatst: Di Okt 02, 2007 17:00 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik ben denk ik best een creatief mens. Ik doe heel veel. Vooral veel met muziek. Maar ik teken ook wel eens, en ik heb een hele tijd gebreid, en ik ontwerp mijn eigen tshirts.

Qua muziek doe ik zang, gitaar en bas, en leer ik mezelf een beetje gitaarspelen. Ook ben ik verliefd op mengpaneeltjes en van die panelen met van die effectenknopjes. Daar kan ik echt uren mee omklooien.
Ik zit sinds vorige week weer op koor en ik begin binnenkort weer met zanglessen en ik zit op (bas)gitaarles.

Mijn vriend schrijft een boek, daar help ik wel eens bij mee, met tekenen, ideeën, stukken tekst schrijven. Het is wel vet, misschien gaan we het binnenkort wel inscannen ofzo.

Sinds vorig jaar zomer ben ik bezig met mijn eigen tshirts ontwerpen. Toen wou ik heel graag een Test Icicles-shirt, en die kon ik nergens vinden, dus toen heb ik een goedkoop tshirt gekocht en een paar stiften en ben ik gaan klooien. En sindsdien heb ik al een aantal tshirts ontworpen, waaronder een paar bandshirts, maar ook gewone shirts met print. Ik vind het gewoon heel leuk om te doen, ik haar overal wat inspiratie vandaan enzo. En dan probeer ik alles wat te mixen en iets origineels te maken. Ik hoop later een (internet)winkel te openen waar ik dan shirts kan verkopen, dat lijkt me echt heel stoer.

Oude Forumnaam: fairy_princess The Chatting Mod
The Chatting Mod

Shirley is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Okt 31, 2007 14:50 Terug naar boven Sla dit bericht op

Nou ik ben niet zo creatief, niet als het om knutselen en zulke dingen gaat. Maar áls ik dan eens crea ben, dan ga ik dat natuurlijk wel met jullie delen. Ik heb namelijk een opleiding bloemschikken gedaan, en daar zijn nog wat kleine creatieve dingen van blijven hangen. Mijn moeder wilde graag een leuk herfst-iets voor op de tafel. En dat heb ik dus net even gemaakt. Het is een krans (zelf aangekleed) op een schaal, met wat dingetjes erin.

Mijn kunstwerk *Kuch*

Het is niet heel bijzonder, maar ik moest hem toch even delen. ^^"

All good things come to an end... Goodbye HPF.
Laeta
Oude Forumnaam: tralalala Zwadderich Klassenoudste
Zwadderich Klassenoudste

Verdiend: 1252 Sikkels
Woonplaats: In a land full of my little pony's and laughing suns

Laeta is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Okt 31, 2007 15:28 Terug naar boven Sla dit bericht op

^ Hij is cool! Maar ik krijg er wel honger van:P

Ik ben zelf misschien alleen een creatief denker. Daarom vind ik schrijven heel leuk, maar de rest van het creatieve spectrum gaat aan me voorbij. Mijn brein kan zich niet lang op één ding tegelijkertijd concentreren, dus praktisch alles wat ik schrijf is one-shot. Ik schrijf erg afwisselend. Van humor(Harry/Draco sprookjes + Feest van verwarring), Drama(abused), filosofisch(fenrir's verhaal) tot mysterie(Terwijl ik droom over de volle maan). Heb het idee dat de Harry/Draco dingen het best blijven hangen...

Kleien kan ik ook wel een beetje en vind ik ook leuk. Vooral met sinterklaas suprises.

Ambition is the germ from which all growth of nobleness proceeds.
Sweet Hermione
Opperste Hotemetoot
Opperste Hotemetoot

Verdiend: 20 Sikkels

Sweet Hermione is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Nov 01, 2007 21:00 Terug naar boven Sla dit bericht op

@ Josse: Eh, zeker weten, dat maakt het ook heel moeilijk voor mij, ja.
Ik wou dat ik alle tijd van de wereld had. En soms ben ik zo bezig om iets te maken dat m'n huiswerk dringend naar me roept, ja.
@ Shirley: Dat soort dingen deed ik vroeger ook, dat is zo leuk! =D

Ry-rahrr schreef:

Sinds vorig jaar zomer ben ik bezig met mijn eigen tshirts ontwerpen. Toen wou ik heel graag een Test Icicles-shirt, en die kon ik nergens vinden, dus toen heb ik een goedkoop tshirt gekocht en een paar stiften en ben ik gaan klooien. En sindsdien heb ik al een aantal tshirts ontworpen, waaronder een paar bandshirts, maar ook gewone shirts met print. Ik vind het gewoon heel leuk om te doen, ik haar overal wat inspiratie vandaan enzo. En dan probeer ik alles wat te mixen en iets origineels te maken. Ik hoop later een (internet)winkel te openen waar ik dan shirts kan verkopen, dat lijkt me echt heel stoer.

Ik ben sinds kort ook bezig met t-shirts bewerken. =D
Ik heb er echter pas één (geverft) - staat ook in het Smoelenboek.
Het proces ging eigelijk best goed, moet ik zeggen. Ik heb alles uit de losse pols geverft, met een krant onder de stof. Ik had alleen groen, geel en felroze als verf, maar je kon ze prima mengen tot paars, oranje en lichtgroen, dus heb ik een boel kleurtjes.
Ik ben heel tevreden, al moest ik wel opletten dat de verf wel tussen de ''groeven'' kwam - het is een geribbeld katoenen shirt.

Ik heb alleen nog geen concreet idee.
Verven vond ik echt zalig, maar kralen, lintjes, andere stoffen, plaatjes, knopen, etc. lijkt me ook leuk.
Maar jij bent wel officieel bezig, zo te horen! Mag ik misschien één of meerdere van je shirts zien? En - gebruik je alleen stiften, of ook kraaltjes,verf, t-shirt drukstof, andere stoffen? En... heb je tips voor mij?

...later post ik anders nog wel wat tasjes en armbandjes enzo. ^^

Opperste Hotemetoot
Opperste Hotemetoot

Verdiend: 20 Sikkels

Sweet Hermione is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Jan 15, 2008 23:53 Terug naar boven Sla dit bericht op

Jeuj, ik heb een Tokio Hotel kussentje gemaakt voor de verjaardag van een vriendin van me. xD En dus.. foto's, want daar vroegen jullie om. ^^
Er zit helaas wel een strijkvlek op, maar ja.
Ik heb ook een ''Plot'' label eraan gemaakt en pareltjes aan de punten.

Image

Image

Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Lady Voldermort is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Jan 16, 2008 10:42 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik vind zeker dat ik erg creatief ben aangelegd. Al sinds klein schreef ik graag verhalen op de basisschool, maar de �chte verhalen zijn gekomen toen ik 10 jaar was. Toen ging ik er serieus over nadenken. Later zijn de gedichten erbij gekomen en ik combineer het schrijven er nu van. Ik kan �lles schrijven, maar vooral het inleven in een ander leven vind ik boeiend. Ik schrijf graag over bepaalde problemen die ver van mij afstaan, omdat ik probeer te ontdekken hoe iemand zich dan voelt. Dat gebruik ik zowel voor gedichten als verhalen en ik zit al enige jaren op andere fora waar ik dit veel post.
Op het forum hier schrijf ik ook een verhaal; The story of Severus Snape, waarvan ik de titel eigenlijk verander, voor mijzelf, in Sev & Lil.
http://www.harrypotterforum.nl/hpf1/viewtopic.php?t=13520

Voor de rest teken ik ook graag, voornamelijk natekenen. Fantasyfiguren, denk aan elfjes, vind ik erg leuk om te tekenen. Ik teken vaak van mensen als Amy Brown na, aangezien ik daar een paar posters uit een kalender van heb. Voor het inkleuren gebruik ik verschillende materialen. Zo heb ik enkele houtskool tekeningen, een paar tekeningen ingekleurd met pastelkrijt, gewone potloden etc. Vooral die variatie vind ik leuk, omdat elk materiaal een andere methode van inkleuren vereist ^^. Ik heb de laatste tijd alleen geen tijd gehad om veel te tekenen, omdat ik druk bezig ben met het combineren van schrijfwerk en school.

Ook op de computer probeer ik zo nu en dan iets te maken. Vooral signatures in Adobe Photoshop bevallen mij. M'n avatars zelf komen niet verder dan kroppen en een laagje met een tekst erover. Ik moet het programma zelf nog wat beter leren kennen voor ik zulke mooie effecten erover heen kan gooien, maar ik doe mijn best. Ik heb hier ook een topic, die nu een beetje verslonst is door tijdgebrek, maar ik probeer steeds meer verschillende manieren uit.

Toen ik kleiner was deed ik ook aan andere dingen; Pergamano Angel, 3d knippen, werken met fimoklei, dat soort brooddeeg (hoe heet dat ook alweer?), vingerverf (haha, dat vond ik geweldig). Nu heb ik daar niet zoveel tijd voor.

Wise Words #8:
If you have knowledge, let others light their candles at it.
-Margaret Fuller

Laatst aangepast door Lady Voldermort op Wo Jan 16, 2008 13:28; in totaal 1 keer bewerkt
Rose
Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Verdiend: 93 Sikkels

Rose is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Jan 16, 2008 13:11 Terug naar boven Sla dit bericht op

@Plothoofd: hip kussen!! en dat T-shirt is ook mooi geworden!

Ceatief.....ach, ik wil niet beweren dat ik echt een crea bea ben, maar ik vindhet hele proces van iets maken van (bijna) niets wel heel leuk.

Op dit moment kan ik mijn creativiteit het beste kwijt in mijn huis. Mijn vriend vind het allemaal wel best, en dus schuif ik met van alles, ben ik constant op zoek naar leuke ideetjes en vind ik het heerlijk als ik weer iets moois bij de kringloopwinkel heb gevonden.

Verder vind ik schrijven nog steeds heel erg leuk, al is mijn laatste afgeronde fanfiction al weer heel oud. Heb er toen wel heel erg veel positieve reacties op gekregen, superleuk Smile

Verder ben ik a-musicaal, vind het heerlijk om ernaar te luisteren maar heb er absoluut geen verstand van.

Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Verdiend: 420 Sikkels

Rylane is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Jan 16, 2008 13:47 Terug naar boven Sla dit bericht op

Hallo Creativelingen,

Het valt me op dat veel mensen op HPF erg creatief zijn. Schrijven, zingen enz. Leuk.

Zelf ben ik redelijk creatief. Ik kan leuk fotograferen en ik vind het heerlijk om te photoshoppen. Mijn zelfgemaakte foto's nog mooier of creatiever maken.
Ik heb hier op HPF ook een PC crea topic. Daar plaats ik vooral veel zelfgemaakte avatars en ook af en toe banners.
Ik heb ooit geprobeerd om een verhaal te schrijven maar dat kan ik helaas niet, het lijkt me heerlijk om te kunnen schrijven.

edit Ik vergeet bijna te vertellen hoe 'muzikaal' ik ben. Ik heb vroeger op Blokfluit en Alt blokfluiten gezeten. En ik kan pianospelen, ik houd vooral van popliedjes en vrolijke stukken. Zwaar klassiek vind ik niet zo leuk om te spelen.

Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

DoubleD is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Jan 16, 2008 16:15 Terug naar boven Sla dit bericht op

Opzich ben ik wel Creatief in mijn hoofd. Vind ik zelf. Het nare is alleen dat ik het niet op papier krijg. Dan heb ik bijvoorbeeld iets in mijn hoofd, en dan wil ik het tekenen, alleen dan lukt het niet. Zwaar irritant.. -.-''

Ik heb laatst bij tekenen wel 2 dingen gemaakt die wel ok� zijn geworden. Die post ik wel als ik het mee naar huis mag nemen.

Ik wil zelf graag dingen maken waar je iets aan hebt. Dus gewone effen shirts versieren enzo. Lijkt me heel leuk om te doen, maar heb geen idee waar ik dan moet beginnen.. Iemand tips?

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp