Poll :: Vind jij dat kinderen veel te veel binnen zijn? |
Nee |
|
16% |
[ 12 ] |
Ja |
|
58% |
[ 43 ] |
Geen mening |
|
24% |
[ 18 ] |
|
Totaal aantal stemmen : 73 |
|
Auteur |
Bericht |
Rayatje
Volleerd Tovenaar

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Apr 05, 2006 11:11 |
 |
E-i-n-d-e-l-i-j-k! Op dit topic wachte ik.
Ik geef het toe, ik zit heel de dag achter de computer.
Buiten is er niets te doen voor kinderen van mijn leeftijd (13 jaar). Er is een speelpleintje met een glijbaan & schommel. Maar, sorry voor diegene die dat doen, what the hell zou ik daar mee kunnen doen?
Ik heb hier in de buurt helemaal geen leeftijdsgenootjes. Nog een beetje verder is een wat grotere speeltuin met basketbalveld, maar daar trainen bijna elke dag mannen of vrouwen.
In de scouts, of giro mag ik niet van mijn ouders, daar heb ik al meerdere keren om gezaagd. De reden > véel te katholiek. Ik ben iemand die vrijzinnig denkt, en niet ik God geloofd, net als m'n ouders, maar ik denk echt wel niet dat ze elke dag braafjes naar de Kerk gaan. =.="
En mijn ouders zagen constant (maar dan ook héel vaak!) dat ik veel de veel achter de computer zit. Ik mag geen trampoline, pingpongtafel of andere leuke dingen voor buiten te doen alleen. En dan verwachten zij dat ik de hele tijd zit de nietsen?
Ik vind ook dat ik er iets aan moet doen, echt waar, maar ik verveel me te pletter als ik niet achter de computer zit. Ik doe 4 keer per week sport, maar het seizoen is bijna voorbij, dus daar heb ik niets aan ..
Maar als we tegenover vroeger gaan denken, echt waar, voor mijn 10 jaar zat ik elke dag buiten, zonder nog maar een minuutje te computeren. Toen had ik in de straat nog een leeftijdsgenootje, en speelde we écht elke dag buiten. We speelden ontdekkings-reizigertje (Don't Ask =.="), verstoppertje, speelde Harry Potter na, voetbalden, ... Dat vond ik altijd leuk. Maar toen kwam mijn grootste vijand; de computer. :S Mijn vriendin verhuisde, en ik mocht langzaam aan op de computer. Ik kreeg m'n eigen computer, later een laptop, en ik zit/zat er vanaf toen elke dag op.
Ik heb trouwens op de poll op 'Ja' gestemd!
|
|
|
  |
 |
Spinny
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
46 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Apr 05, 2006 11:42 |
 |
Ikzelf ben vaak buiten, meestal een wandeling met de honden, of even met de buurkinderen spelen. Ik ben hun grote vriendin Gelukkig doet de wat oudere buurjongen ook nog mee.
Maar goed, ik zát wel heel veel achter de PC, nu valt het opzich wel mee. 2/3 uur per dag, nou wel meer eigenlijk. Maar goed, het valt mee.
Met dit weer is het lekker om buiten te zijn. |
_________________ __&she is so la vida loca |
|
  |
 |
lijpeloena
6e jaars

Verdiend:
73 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Apr 05, 2006 11:52 |
 |
ik zit best wel veel binnen maar ga ook elke dag wel een uurtje naar buiten om hard te lopen of gewoon van het mooie weer genieten en dan loop ik gewoon naar de dijk.
Vroeger ging ik altijd hardlopen met mijn honden maar die zijn er jammer genoeg niet meer maar mis ze wel heel erg dat is een ding wat zker is. Het is gewoon een heel mooi gezelschap en ze zijn bijna nooit moe. |
_________________ It's just like everything is fading away, with the time that I don't see you. It's just like I miss you like I never missed someone before
|
|
  |
 |
Hummol
Lid Wikenweegschaar

Verdiend:
424 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Apr 05, 2006 12:02 |
 |
Chello,
Ik heb gestemd op 'geen mening'. dat komt omdat het verschild. Ikzelf ben in de zomer vaak buiten. Wij wonen hier op het platteland en als ik dus de deur uit stap kan ik zo de polder inlopen/skaten of fietsen. Maar ik begrijp dat de kinderen in de stad geen ruimte hebben om hun energie kwijt te kunnen. Het is stomd at er niks aan gedaan wordt, want buiten zijn is heel erg goed en lekker voor je
Knuffs,,
HPwurm |
_________________ Men are stupid.
I'm with you so far..
xD |
|
  |
 |
Hermione
Volleerd Tovenaar

Verdiend:
298 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Apr 05, 2006 12:06 |
 |
Ik weet het eigenlijk niet...Misschien zitten de kinderen in het algemeen meer binnen maar daar heb ik geen idee van. Er zijn echt keiveel kinderen alleen in mijn buurt al die heel de dag buiten zitten en er zijn ook keiveel kinderen in mijn buurt die bijna heel de tijd binnenzitten. Ik kom genoeg buiten maar zit iets te veel op 't HPF.
Kan me niet schelen; het is buiten koud, nat en saai en dit is très intéressant...^^
Ik heb dus op geen mening gestemd omdat het bij mij alletwee het geval is =) |
_________________ When the rain starts to pour <3 |
|
  |
 |
Ronald Weasley
3e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Apr 05, 2006 13:31 |
 |
Ik ben het eens dat veel kinderen te veel binnen zitten.
Er worden allemaal computerspelletjes zoals XBOX en Playstation uitgevonden enzo, maar kinderen vinden dat steeds leuker..
Af en toe vind ik het best jammer dat ik niet een spelcomputer krijg, maar dan denk ik toch maar weer: 'Met die computer en tv zit ik al genoeg binnen en dan ga ik ook nog eens mn huiswerk helemaal niet maken. Laat toch maar..' |
  |
 |
Lacrimosa
4e jaars

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Mei 03, 2006 12:50 |
 |
Ik ben altijd al een binnenmens geweest, ook al van jongs af aan zat ik liever binnen een boek te lezen dan buiten.
Vroeger, als het echt warm weer was, vond ik het altijd geweldig om naar een vriendinnetje te gaan en daar in de tuin te spelen ^^.
We hadden een erg grote fantasie en we speelden altijd van die rollenspellen met ontvoeringen en kastelen of we verzonnen spellen gebasseerd op scènes die we in boeken hebben gelezen. Wat een nostalgie :').
Op haar straat waren meerdere kinderen van mijn leeftijd, in tegenstelling tot de mijne.
Ook is het verkeer hier ook een stuk gevaarlijker, hoewel mijn gehucht niet zo'n terreur is qua auto's; je zou alleen nooit in de buurt van een stoeprand met een bal kunnen spelen.
Nu ben ik bijna zestien en beperkt het zich tot buiten een boek lezen in de zon en daarbij zit alsnog veel achter de pc.
De reden dat ik me niet vaak buiten vertoef is misschien ook dat ik enig kind ben, maar ik heb altijd al liever binnen gezeten (:. |
_________________ Oh the glory when he took our place
But he took my shoulders and he shook my face
And he takes and he takes and he takes |
|
  |
 |
KarinWeasley
5e jaars

Verdiend:
23 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Mei 03, 2006 16:03 |
 |
Kinderen spelen veel en veel te weinig buiten (of spelen zelfs te weinig in het algemeen). De schuld van de televisie, de computer, maar toch vooral de ouders.
Ouders zouden hun kinderen niet "gemakkelijk" achter een filmpje moeten zetten, of op de computer laten spelen. Kinderen moeten gestimuleerd worden om te spelen, zowel buiten als binnen. Kinderen bewegen tegenwoordig te weinig. De computer draagt er bovendien aan bij dat ze weinig fantasie ontwikkelen en daardoor veel nodig hebben om zich te vermaken. Daarbij krijgen ze vaak veel zoetigheid, wat leidt tot dikkere kinderen (of kinderen met te veel energie, die ze nergens kwijt kunnen). |
_________________ 'I am not woried, Harry,' said Dumbledore, his voice a little stronger despite the freezing water.'I am with you.' |
|
  |
 |
Tigerbabe
1e jaars

Verdiend:
47 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Mei 03, 2006 16:37 |
 |
ik vind ook dat kinderen veel te veel binnen zitten..
En inderdaad, de schuld van tv, computers, enz...
Zou fijn zijn als kinderen van vaker buiten zouden zijn..
Heb je veel meer aan dan de hele tijd binnenzitten!
Maar ja.. ik zit wel liever op hpf  |
_________________ [aA] sleepless without love [Aa] |
|
  |
 |
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Mei 03, 2006 17:00 |
 |
Ik zat me opeens te bedenken dat ik een keer naar het BBC nieuws zat te kijken en daar was een stukje op dat ging over Harry Potter het was toen in de tijd dat de HBP uit kwam in dat weekend en er werd gezegt dat er normaal in een weekend in het ziekenhuis iets van 80 kinderen kwamen...Maar dat er door HP nu maar 20 kinderen in het ziekenhuis kwamen.... Dat kwam omdat alle kinderen nu HP aan het lezen waren dus dan waren ze niet buiten...Dus ze hadden ook geen kans op botbreuken ofzo... Vond ik wel leuk om te horen...
Nou ja ik vind wel dat er heel veel kinderen binnen zitten...Dat doe ik zelf ook...Ik zit ook in mijn vrije tijd hier op dit forum... Maar ja er zijn natuurlijk altijd kinderen die liever buiten zijn...Ik vind het ook leuk dat er voor kinderen allemaal acties daarvoor gehouden worden... Want buiten spelen is veel gezonder...
Ik zit alleen met mooi weer buiten... Maar ik ben 17 dus ik doe niet echt spelletjes ofzo...  |
_________________ [list]Bedankt alle HPF'ers voor de geweldige tijd hier op HPF. *knuft*[/list:u] |
|
  |
 |
Inluezna
7e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Mei 03, 2006 18:22 |
 |
Ik vind ook dat tegenwoordig de meeste kinderen weinig buiten zijn. Dat komt idd ook door de pc, tv enz. Ik zelf zit ook heel vaak binnen[Zelfs nú terwijl het zo'n mooie dag is xP] Maar zomer's ga ik toch meestal wel naar buiten. Ik vind het ook jammer dat de gemeente zoveel speeltuinen e.d weghaalt[In mijn omgeving dan] zo gaan alleen maar minder kinderen buiten spelen! |
|
|
  |
 |
Tienerd
Volleerd Tovenaar

Verdiend:
239 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Mei 03, 2006 18:26 |
 |
Witch_Eva schreef: | Ik zat me opeens te bedenken dat ik een keer naar het BBC nieuws zat te kijken en daar was een stukje op dat ging over Harry Potter het was toen in de tijd dat de HBP uit kwam in dat weekend en er werd gezegt dat er normaal in een weekend in het ziekenhuis iets van 80 kinderen kwamen...Maar dat er door HP nu maar 20 kinderen in het ziekenhuis kwamen.... Dat kwam omdat alle kinderen nu HP aan het lezen waren dus dan waren ze niet buiten...Dus ze hadden ook geen kans op botbreuken ofzo... Vond ik wel leuk om te horen... |
Hahaha, ik had een paar maanden terug precies hetzelfde gehoord!
Wel grappig eigenlijk. Is HP tenminste nog meer ergens goed voor dan fantasy. ^
En verder heb ik mijn mening nog helemaal niet gegeven.. :/
anyway; als ik de hond om 11;45 uitlaat kom ik altijd langs zo'n pleintje en daar spelen altijd kinderen (dan heb ik het nu ook kinderen van 3 t/m en dan heb je ook nog allemaal bankjes erbij staan waar de ouders dan altijd 'gezellig' zitten te babbelen. Dat is altijd wel leuk om te zien.
Toen ik nog buiten speelde.
(Dan praat ik nu over 3/4 jaar terug)
Gingen we altijd winkeltje spelen..^^
Stenen waren geld en iedereen pakte dan de bezem (we hadden allemaal van dat schors achter) en gingen vakken maken om allemaal troep zoals mooi bladeren, oude snoeppapiertjes etc.. Er in te leggen.
Dat was echt een leuke tijd. Het plein zag er toen zooo gezellig uit!
Owjaa..
Een paar maanden later was ik op een avond begonnen met een gat graven.
Die dag daarna begonnen meer mensen bijte helpen op een gegeven moment hadden we zo'n groot gat dat we er met 10 mensen er makkenlijk in konden staan.
Aan de zijkant hadden sommige hele diepe gaten gegraven zodat je er onderdoor kon kruipen wat er super vet was!
En dan maakte je nog bankjes enz.. Ik heb er nog wel een foto van, maybe plaats ik die nog wel een keer.. *grin*
Dat was allemaal erg gezellig totdat er een paar ouders van vervelende kleine rot verwende k*t kindjes eraan kwamen en het gat dicht maakte, omdat het té 'gevaarlijk' was. Nou sorry hoor, maar we hielden ze er heus wel uit de buurt, laat staan dan we ze er bij laten! *grin*
Verder deden we ook veel buskruit enz..
We hadden pleinfeesten en ik mocht altijd de barvrouw zijn wat altijd erg gezellig was!
Helaas is zo'n beetje iedereen uit elkaar gegroeid.
Deze ene ging verhuizen, de ander werd ouder en had zoiets van; bekijk het maar lekker enz..
En toen ondekte ik de computer.. *grin*
Maja, ik heb 'vroeger' erg vaak buitengespeelt en ik vond het meestal erg gezellig.
Ik heb ook periodes gehad dat ik vreselijk gespest werd, maar dat was na een paar maanden (!!!) gelukkig weer snel over...(:
Kortom; Ik vind dat kinderen meer naar buiten moeten en lekker hun fantasie naar buiten moeten gooien.
Verzin een eigen knikkerbaan (heb ik vroeger ook vaak gedaan.. )
Maak toneelstukjes.. (ook gedaan xp)
Pfff.. Wat een bericht en ik wil nog wel zo meer schrijven! XP |
Dan zegt mien vrouw: "Wat krieg-ie weer die rare weeen"
|
|
  |
 |
Tifa
6e jaars

.gif)
Verdiend:
81 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Mei 03, 2006 18:39 |
 |
Buiten ? Oh, vroeger hoefde je het woord maar te noemen en ik stond al bij de achterdeur ^_^ Ik vond buitenspelen altijd hartstikke leuk. Maar eigenlijk, als ik buiten was, zat ik 8 van de 10 keer in de achtertuin te lezen met een andere vriendin (die overigens ook leesgek is zoals ik )
Ik vind het jammer dat kinderen niet veel meer buiten zijn. Tegenwoordig zie je steeds meer dikkere kinderen, terwijl ze nog maar een jaar of 7 zijn. Dat vind ik eigenlijk best erg. Ik bedoel; buitenlucht is gezond. Ja, oké, ik ben ook niet veel buiten, maar in de zomer juist wel. Voor de rest eigenlijk niet echt. Ja, als ik naar het winkelcentrum ga met vriendinnen, maar die is overdekt ^_^;
Maar nu zit ik ook veel liever achter de computer of een goede griezelfilm te kijken dan dat ik buiten zit. Maar ik verplicht mezelf om minstend 1 keer per dag met mijn honden te gaan lopen. Meestal lopen we een rondje door het bos, die is 1 kilometer lang. Daar merk je niets van. Wel weer lekker, maar als ik thuis ben, moet ik gewoon weer Linkin Park horen en lekker achter de computer zitten ^_^ Obsessie  |
_________________ A Pure Slyterin...
Final Fantasy; Advent Children...
"There's Nothing I Don't Care About...!" |
|
  |
 |
Elyn
Hotemetoot

Verdiend:
334 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Mei 03, 2006 18:52 |
 |
ik vind het wel...
ik heb 2 broertjes, van 6j en 11j... en die van 11 was eens een weekje met de school weg, en de kleinste heeft hele dagen buiten gespeeld (met mij!) maar toen de ander weer thuis was, zaten ze weer van smorgens tot savonds op de ps2 en de pc... van slechte invloed gesproken...
maar de kleinste kijkt wel enorm naar de ander op, egt zijn 'grote broer', hij ziet hem als een held en volgt hem letterlijk overal... zelfs achter tv en pc... *zucht* bij dit mooie weer...  |
_________________ Here I lie, dying
with HPF in one hand
and Edward Cullen in the other. |
|
  |
 |
Juud
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Mei 03, 2006 18:57 |
 |
Mijn boretje zit de laatste tijd (gelukkig) weer veel buiten,,want eerst speelde hij veel met z'n PS2 nu niet meer zoveel, ikzelf ben niet echt veel buiten,, ik skate wel veel met mijn broertje of ik ga naar buiten met de kat,, als het lekker weer is ga ik buiten lezen,, maar ik vind het buiten veeel leuker,,  |
_________________ Goodbye HPF my friend, you were the best. |
|
  |
 |
|
|