Auteur |
Bericht |
Iroh
1e jaars

Verdiend:
38 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Dec 25, 2007 18:04 |
 |
Ik denk dat het een soort afspraak is dat Dooddoeners hun masker ophebben bij een bijeenkomst. Heel simpel om een aantal redenen.
- Uit respect voor de heer van het Duister, met maskers op is het miner persoonlijk maar jusit meer alleen dooddoener die bevelen heeft op te volgen.
- Het is niet zeker wie er allemal bij is als je verschijnselt. Dooddoeners weten niet van iedereen de identiteit. Gewoon als voorzorgsmaatregel van de heer van het Duister.
Het kan verder best zijn dat ze hun masker weghalen als ze gaan vechten, lijkt mij wat makkelijker en het feit blijft dat het gevecht op Zweinstein nou niet bepaald een geheime missie was.
Toch wil dat niks zeggen in verband met de 2 personen die de topicstarter noemt. Een dood iemand kun je het msker afdoen, je kunt mensen herkennen aan postuur (vergeet niet dat de orde het nodige wist over de harde kern van de Dooddoeners) en Vaalhaal was geen echte Dooddoener, hij leverde dienste aan de heer van het Duister. Dus mogelijk heeft Vaalhaar niet het recht een masker te dragen. |
|
|
  |
 |
Perijn
Marauder

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Dec 25, 2007 18:25 |
 |
|
  |
 |
Chris.
King of the Silvan Elves

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Jan 20, 2008 12:35 |
 |
Sirius Zwarts schreef: | Het is bekend dat alleen Voldemort weet wie al de dooddoeners zijn. Ik denk dat de maskers een bescherming tegen elkaar is. Als er 1 iemand wordt opgepakt hij niet iedereen erbij kan luizen en zo de alle dooddoeners via 1 iemand op te rollen. Als je geen maskers draag kan iedereen zien wie je ben. |
Maar dit verklaart niet waarom ze het masker niet ophebben als ze Hogwarts aanvallen. Ik denk dat dit komt omdat toen geheimhouding niet veel zin meer had. Het was een aanval om o.a. de macht op Hogwarts in handen te krijgen. Als dat eenmaal is gebeurt zijn maskers niet meer nodig. Want voor wie moet je dan nog bang zijn? Je hebt immers dan zelf de macht. |
_________________ "I made a promise, Mr. Frodo. A promise. Don't you leave him Samwise Gamgee, and I don't mean to. I don't mean to"
16-08-2005 ~ 31-12-08 |
|
  |
 |
|
| |