Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

Kunst! Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Auteur Bericht
Elyn
Oude Forumnaam: Dark_angel Hotemetoot
Hotemetoot

Verdiend: 334 Sikkels

Elyn is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Apr 09, 2006 20:38 Terug naar boven Sla dit bericht op

ik ben nogal kieskeurig op dat vlak en ik heb geen favo schilder
hoewel kunst mij egt kan raken...

ik schilder zelf ook...

Profiel bekijkenStuur privébericht
Brendon
Oude Forumnaam: Brendon1470 5e jaars
5e jaars

Verdiend: 22 Sikkels

Brendon is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Apr 10, 2006 6:50 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik vind kunst niks speciaals.
Ik zal ook nooit zo een duur kunstwerk kopen.
Ik ben er ook (nog) niet geïnteresseerd in.

Lady_Radcliffe
Oude Forumnaam: miss_moony 2e jaars
2e jaars

Verdiend: 28 Sikkels

Lady_Radcliffe is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Apr 10, 2006 7:39 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik vind persoonlijk Esher ook helemaal toppie! xmas vooral deze:

Image Three Worlds heet ie,

Die gebouwen vind ik ook erg m,ooi van hem.

verder vind ik Johannes vermeer een goede schilder

Image

Het melkmeisje
daar heeft hij alles zo realistisch weten te schilderen, petje af hoor Shocked

-xxx- Miss_Moony

but rumor has it you're almost as famous as me these days.

D&R
SeverusSnape
The Half-Blood Prince
The Half-Blood Prince

Verdiend: 218 Sikkels

SeverusSnape is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Apr 10, 2006 8:50 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik was vorige week in het art museum in Aberdeen. Daar hadden ze zowel wat oude mooie schilderijen hangen als nieuw werk staan van kunstenaars.

Nou... dat was voor mij wederom weer een bevestiging hoe slecht ik moderne kunst vaak vindt.

Kunstvoorwerp: een witte plaat die op de grond ligt, met daarop een bruine slaapzak die half open ligt.

Ik bedoel: GET A GRIP! Dat noem ik geen kunst.

Kunstvoorwerp 2: een foto van een kont van een vrouw, gedrukt tegen een glasplaat. Effect: een vervormde kont.

In welk opzicht is dit zo ingenieus dat dit in een museum moet hangen?

Ik vind iets kunst, als het duidelijk is dat het voorwerp/schilderij/etc met TALENT gemaakt is. Dus bijvoorbeeld iets wat niet iedereen kan, waar je oog voor moet hebben, waar je gedrevenheid in moet hebben.

Maar gewoon wat voorwerpen die al bestaan op zo'n manier neerleggen/fotograferen dat er een bepaald beeld ontstaat.... dat kan elke kneus. Daar heb je geen inzicht voor nodig.

Opperste Hotemetoot
Opperste Hotemetoot

Verdiend: 20 Sikkels

Sweet Hermione is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Aug 08, 2006 19:29 Terug naar boven Sla dit bericht op

SeverusSnape schreef:

Kunstvoorwerp: een witte plaat die op de grond ligt, met daarop een bruine slaapzak die half open ligt.

Ik bedoel: GET A GRIP! Dat noem ik geen kunst.

Kunstvoorwerp 2: een foto van een kont van een vrouw, gedrukt tegen een glasplaat. Effect: een vervormde kont.

In welk opzicht is dit zo ingenieus dat dit in een museum moet hangen?

Ik vind iets kunst, als het duidelijk is dat het voorwerp/schilderij/etc met TALENT gemaakt is. Dus bijvoorbeeld iets wat niet iedereen kan, waar je oog voor moet hebben, waar je gedrevenheid in moet hebben.

Maar gewoon wat voorwerpen die al bestaan op zo'n manier neerleggen/fotograferen dat er een bepaald beeld ontstaat.... dat kan elke kneus. Daar heb je geen inzicht voor nodig.

Ik kan je mening wel begrijpen.
Ik was laatst in de Vleeshal in Haarlem, waar ook moderne kunst hing. Daar was ook een expo van een fotograaf die allemaal meisjes had gefotografeert. Zag er heel amateuristisch uit, niets bijzonders. In dat zelfde museum waren ook allemaal installaties met dingen zoals jij die beschreef, maar er was bijvoorbeeld ook een enorm crucifix beplakt met sigaretten. Zoiets greep me dan weer wel aan.

Misschien vinden sommige personen ''simpele'' en ''hedendaagse'' kunst wel heel bijzonder... Tja... Het is gewoon heel persoonlijk.

Oude Forumnaam: Jalf Lupin The Musical Mod
The Musical Mod

Verdiend: 0 Sikkels

Jalf is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Aug 08, 2006 21:48 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik hou heel erg van fotografie. Ook dat is een kunstvorm. Ik vind bijvoorbeeld de Foto's van Tanya Chalkin heel erg goed. Ze staat vooral bekend om haar foto's van lebische liefdes-scene's.

Image
Dit is haar bekendste foto en mijn absolute favoriet.

Ook Erwin Olaf vind ik zeker echt geweldig. Ik ben vooral fan van zijn Royal Blood-serie. Deze serie bestaat uit een reeks foto's van Leiders of hun familie-leden die op minder prettige wijze om het leven zijn gekomen. Echter, de witte gezichten van de modellen kijken je toch direct, en vooral heel levend aan.
Poppaea Sabina (De vrouw van Keizer Nero, die tijdens haar zwangerschap doodgeschopt we door haar man) kijkt direct naar je terwijl er een klein straaltje bloed tussen haar benen vandaan komt. Julius Ceasar kijkt over zijn schouder met een blik van: "Ja, wat moet je van me?" terwijl er een mes uit z'n rug steekt. Tsaarin Alexandra (De laatste Tsaarin van Rusland) doorzeefd met kogels, terwijl ze haar Tsaarinen-houding blijft behouden. Jackie Kennedy (De vrouw van de vermoorde John F. Kennedy) een foto van voor en na de moord op haar man, haar blik is niet verandert, alsof ze niet door heeft wat er gebeurt is. Keizer Ludwig die nog steeds nobel voor zich uit staart, ondanks zijn hoofdwond. Een Onthoofde Marie-Antoinette, die niet helemaal lijkt te begrijpen wat er gebeurt is. Sissi, die bijna trots de wond in haar borstkas laat zien. Als laatste is er nog een foto van Princes Diana met het Mercedes-logo in haar arm terwijl ze je aankijkt met een "Nou en?"-blik. Deze foto maakte veel los aangezien veel Diana-aanhangers het respectloos vonden, tegenover de overleden Prinses.
Alle gebruikte modellen zijn heel erg jong ("Jackie" was 13, "Marie-Anionette" was zelfs nog maar 11), dit als schop naar de modellenindustrie waar modellen steeds maar jonger moeten zijn. Mijn favoriete foto uit die serie is Jackie Kennedy, gewoon door het feit dat de blik van het model niet verandert.

Hier staan de foto's. Je moet wel tegen bloed kunnen Wink en klik op het woord "Nastepne" om de laatste 3 te zien.

Ik vind die serie echt in één woord fantastisch ^^

...I'll miss ya...
Darkness
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 41 Sikkels

Darkness is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Aug 08, 2006 22:20 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik houd zelf redelijk veel van kunst ben al in veel museums (Musea) geweest een ik moet zeggen dat het Louvre toch een hele mooie collectie heeft van schilderijen en beelden. Maar om toe te geven vond ik de Mona Lisa nou niet zo erg imponerend als de andere schilderijen die in de hal hingen. Die hal hing vol met schilderijen met god en de verschillende aatsengelen. Die waren erg mooi.

Maar ik vind het surrealisme ook wel gaaf Dali heeft de meest waanzinnige schilderijen gemaakt die ik gezien heb. Maar ja die hangen ze niet op in het Louvre die hebben alleen maar klasieke kunst.

Maar ik vind sommige kerken ook erg mooi. Ik snap niet waarom ze nog steeds gargoyles aan de gevels hebben hangen terwijl dat een heidense traditie is. Maar ik vind die dingen wel erg mooi gemaakt zal ook een plaatje neerzetten.

Ow en voor degene die ooit naar de Notre Dame willen kijk dan eens naar boven of loop de trappen op daar staan echt mooie gargoyles (Gargoyles zijn meestal monsters of wezens uit de mythische wereld)

Image

My other broom is a car.

#OMG een lopende muur#

Non tora ta familia
12cho21
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 89 Sikkels

12cho21 is offline. 
BerichtGeplaatst: Zo Aug 13, 2006 20:12 Terug naar boven Sla dit bericht op

ik hou meer van gewone mooie dingen, niet iets speciaals
zoals dit hier hou ik van:
Image

ja van zulke dingen hou ik Smile vooral van landschappen en natuur

iesz
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 67 Sikkels

iesz is offline. 
BerichtGeplaatst: Ma Aug 14, 2006 12:04 Terug naar boven Sla dit bericht op

child of the other side schreef:
Ik vind kunst vaak iets wat heel moeilijk te maken is, hoewel ik dat van Escher heel knap vind, vind ik het geen kunst, voor mij is het niet mooi genoeg.

De laatste tijd ben ik helemaal verslingerd aan de site van Howard David Johnson, een man die hele realistische kunst maakt. Eerst fotografeert hij lokaties en modellen, daarna zet hij alles in elkaar. Het onderstaande schilderij vind ik zeer mooi:

Image

Verder zijn al zijn schilderijen heel gedetailleerd, zoals de elfjes onderin, het licht achter de bomen en de wolken in de lucht.

Hier hou ik ook van...

Ik ben vorig jaar naar het rijksmuseum geweest. Ik vond dat niet echt boeiend. Sommige dingen wel maar sommige dingen zoals ''fruit'' intreseerd me echt niet.
Van dat melk meisje die Miss_Moony laat zien heb ik in het echt gezien. Tja dat vind ik wel mooi ofzo maar toch niet echt mijn smaak.

Hail goddes of spring

You see, even though the artist may die, the art remains forever ALIVE!
nirphania
Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Verdiend: 0 Sikkels

nirphania is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Jan 30, 2007 0:25 Terug naar boven Sla dit bericht op

Jalf schreef:
Ik hou heel erg van fotografie. Ook dat is een kunstvorm. Ik vind bijvoorbeeld de Foto's van Tanya Chalkin heel erg goed. Ze staat vooral bekend om haar foto's van lebische liefdes-scene's.

O ja zeker ik kan ook wel genieten van mooie foto's en dan vooral foto's die een verhaal vertellen. Of mensen met pijn ofzo erg cru ik weet het maar wel erg mooi.

XilonaX
Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Verdiend: 90 Sikkels

XilonaX is offline. 
BerichtGeplaatst: Do Feb 01, 2007 21:05 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb op school het vak CKV2, een afkorting voor kunstgeschiedenis. (niet helemaal eigelijk...)
Het is heel interessant om al die werken van de meesters der kunst te bekijken. Vaak zit er veel meer achter dan alleen iemand die modelleert, of een handeling verricht. Vooral symboliek vind ik heel speciaal.

Ikzelf hou dus van de klassieke kunst, Barok, Roccoco enzo. Niet de hedendaagse Mondriaan, dat is toch zo afschuwelijk lelijk. Een kind kan dit
Image
nabootsen, hoef je geen genie voor te zijn. Zelfs de compositie is niks speciaals, ik heb het helemaal moeten uitwerken voor CKV3, en na tekenen. Niks speciaals.

Dit
Image
is meer mijn ding.
Prachtig gewoon, alles is zo werkelijk afgebeeld.
Ook Da Vinci had prachtig werk, alleen al de manier waarop hij te werk is gegaan. Een stel jokers inhuren om Mona Lisa te laten lachen Laughing Ook het laatste avondmaal is heel mooi.

Ketenvuur
PixieFilth
Oude Forumnaam: vlinder Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Verdiend: 111 Sikkels
Woonplaats: let's go down to the beach and throw rocks into the sea

PixieFilth is offline. 
BerichtGeplaatst: Do Feb 01, 2007 21:19 Terug naar boven Sla dit bericht op

XilonaX schreef:

Ikzelf hou dus van de klassieke kunst, Barok, Roccoco enzo. Niet de hedendaagse Mondriaan, dat is toch zo afschuwelijk lelijk. Een kind kan dit
Image
nabootsen, hoef je geen genie voor te zijn. Zelfs de compositie is niks speciaals, ik heb het helemaal moeten uitwerken voor CKV3, en na tekenen. Niks speciaals.

Oh echt? Dan wil ik een kind wel eens zien klooien met lat en plakaatverf om perfect binnen de lijntjes en recht te blijven ...

Sinds ik dit jaar fotografie heb, boeit het me enorm hard. En niet gewoon van "oh, kijk, wat een mooie foto", maar ook de theorie etc. Heel erg moeilijk, wel.
Ik vind Muziekfotografie heel mooi. Hangt van de fotograaf af, ja, maar in principe vind ik zo'n foto's vaak prachtig. Robin Laananen maakt bijvoorbeeld echt mooie foto's.
En verder: fotografie in het algemeen, flyers, grafisch ontwerp, design, pop-art etcetc.

she loves breakcore but she has no legs

Lupos-freak
Opperste Hotemetoot
Opperste Hotemetoot

Verdiend: 529 Sikkels

Lupos-freak is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Feb 01, 2007 21:38 Terug naar boven Sla dit bericht op

Voor mij is kunst ofwel iets met fotografie ofwel iets met woorden ofwel iets van de oude goede schilders.

Mensen als Monet, Rubens en zelfs Van Gogh hebben naar mijn mening echt wel mooi dingetjes gemaakt. Maar als je dan kijkt naar dingen als Piet Mondriaan. Een lat, een lijntje, een kleurtje en klaar is kees. Dan heb ik zoiets van; Zat die gast niet beter in een instelling? Rolling Eyes Sorry voor z'n fans.

Op gebied van fotografie ben ik erg ruim wat kunst betreft. Ik vind fotografie échte kunst. Omdat je er tegenwoordig mee kan doen wat je wilt. En op een foto kan modern en hedendaags ook mooi zijn, wat je van andere kunst niet altijd kunt zeggen.

En woorden en gedichten beschouw ik ook als kunst. Maar dan wel mooie woorden. Door mooie schrijvers.

En mijn kamer is voor mij ook kunst Razz Dat omdat ik hem zelf zo vol gehangen heb met van alles en nog wat, dat het meer een kunstwerkje is geworden. Er is geen vierkante centimeter onbeplakt. Meestal wel door een HP-poster, of soms gewoon een buskaartje, die ik gewoon voor de lol uitgehangen heb. Of een stickertje van een oud parking ticketje van ergens weet-ik-veel-waar. En mijn meeste meubeltjes zijn zowat bijna allemaal in hout, dus dat vind ik ook wel mooi. Lekkere warme kleuren. Ik vind het gewoon leuk, mooi en enorm hip om in te leven xD

Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Verdiend: 90 Sikkels

XilonaX is offline. 
BerichtGeplaatst: Do Feb 01, 2007 21:38 Terug naar boven Sla dit bericht op

Sorry lieverd, met kind bedoelde ik dat je er gewoon geen genie voor hoeft te zijn om zoiets in elkaar te zetten. Niet letterlijk een kind. Mijn fout. Ik heb het zelf ook met plakkaatverf moeten tekenen, was niet echt moelijk Laughing Ben ook niet echt een kind meer.

Ik vind acrylverf trouwens fijner verven, nu we het toch over verf hebben. Het pakt meestal ook mooier uit op schilderijen, het glanst meer en overgangen maken is dan best makkelijk.

Ketenvuur
PixieFilth
Oude Forumnaam: vlinder Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Verdiend: 111 Sikkels
Woonplaats: let's go down to the beach and throw rocks into the sea

PixieFilth is offline. 
BerichtGeplaatst: Do Feb 01, 2007 21:44 Terug naar boven Sla dit bericht op

XilonaX schreef:
Sorry lieverd, met kind bedoelde ik dat je er gewoon geen genie voor hoeft te zijn om zoiets in elkaar te zetten. Niet letterlijk een kind. Mijn fout. Ik heb het zelf ook met plakkaatverf moeten tekenen, was niet echt moelijk :lol: Ben ook niet echt een kind meer.

Subtiel kuchje. Ik veronderstel dat je het dan niet ook met pennetjes en latje hebt moeten omlijnen, en alles tot op de millimeter hebt moeten meten. Hmm?
Ik zeg niet dat ik z'n werk mooi vind, maar daarom is het nog niet gemakkelijk. Er is een verschil tussen iets dat je mooi vind, en iets dat goed gemaakt is.

she loves breakcore but she has no legs

Berichten van afgelopen:      

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp