Auteur |
Bericht |
sirius_is_te_gek
2e jaars

Verdiend:
53 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Mei 20, 2006 22:11 |
 |
Citaat: | Ik denk ook dat Lily een hele belangrijke rol gaat spelen. Ze was tovenaar, net als James, maar Harry is niet bloedzuiver...dus 1 van hen is niet de biologische ouder van Harry, dat denk ik...dus zal dat Lily zijn, omdat hij zoveel op zijn vader lijkt... |
Ik snap eigenlijk niet dat je denkt dat Lily niet de echte moeder is van Harry. Ze moet het wel zijn. Het is door Rowling bevestigd dat James de echte vader is van Harry, toen sommige fans er naar vroegen.
Harry is inderdaad een halfbloed omdat zijn moeder dreuzelgeborene was. Maar het is een hele brede term. Een halfbloed is vanuit de strenge maatstaven van Sirius moeder, Voldemort of dooddoeners een heks of tovenaar waarvan een of meerdere van de ouders, grootouders of overgrootouders een dreuzel of dreuzelgeborene was.
Citaat: | Verder denk ik aan: R.A.Z, Harry, Hermelien, Ron, Perkamentus, Sneep, De spoken, Dobby, De dooddoeners, maar ook aan Groemp... |
Ik kan me redelijk vinden in het lijstje.
Ik verwacht eigenlijk een grote rol van de centaurs, en dan vooral Firenze. In tegenstelling tot de spoken.
Van Groemp verwacht ik juist weinig. Ik denk dat hij aan het eind van het boek belangrijk wordt, als Voldemort verslagen is. Misschien bewaakt hij dan Azkaban.
Ik zelf verwacht ook een grote rol van de leider van de Orde van de Feniks. Maar wie dat is ? Ikzelf verwacht niet Harry, omdat hij nog erg jong is, maar Lupos, Dolleman of meneer Wemel. |
|
|
  |
 |
Shezzy
1e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Mei 21, 2006 1:40 |
 |
Ik denk dat alle namen die genoemd zijn wel een 'grote' rol gaan spelen.
Er moet ook veel gebeuren!
Lilly omdat er veel over gezegd wordt
Sirius omdat er gezegd wordt (volgens geruchten?) waarom hij dood 'moest' en over dat gordijn waar hij is in 'gevallen'
Hagrid zijn halfbroertje Grawp natuurlijk ook iets van een rol
Dumbledore omdat hij simpelweg niet dood kan zijn, als dit wel zou zijn kan Harry niet echt verder met het zoeken naar die horcruxes aangezien hij de intelligentie niet heeft en de kennis van Dumbledore!
Er wordt ook gezegd dat er veel wordt gezegd over Harry zijn ouders, wat ze deden voor werk en dus ook de reden waarom Harry zoveel goud kreeg van zijn ouders.
De fameuze R.A.B. natuurlijk!
Neville Longbottom ntk ook, als Voldemort hem zou gekozen hebben had hij (mss) hetzelfde leven gehad als Harry, ik denk dat hier ook nog wel wat over verteld wordt!
We mogen zeker Snape niet vergeten en de reden waarom Dumbledore hem zo echt vertrouwt/de en ik denk ook niet dat hij nog steeds een Death Eater is, Dumbledore zal wel een grondige reden gehad hebben!
Draco kan ook niet zomaar verdwijnen dus hier zal ook nog iets over komen (een van de pluspunten in de films)
Ginny! Ik denk niet dat Harry echt zonder haar kan, net zoals zij niet zonder hem kan, ondertussen dat ze samen zouden geweest zijn (of ze nog steeds samen zijn is een raadsel) zal al wel aan Voldemorts oren gekomen zijn op de ene of de andere manier, dus wat haalt het dan uit om niet samen te zijn? De mensen die in het meeste gevaar zijn, zijn de mensen die Harry graag ziet, de hele Weasely familie, meerdere leden van The Order, ...
Een paar posts terug zei iemand van Lupin wraak nemen op Grayback (denk ik dat zijn naam was, die weerwolf die Lupin beet?) Dat zou wel goed kunnen, doordat iedereen die Harry als zijn echte naaste familie beschouwde dood is, denk ik dat Lupin wel een belangrijke taak op zich neemt in verband met Harry (weet je ook nog dat Lupin wou rechtstaan toen de nieuwe Minister of Magic met Harry wou praten? Als Sirius nog leefde zou hij dit zeker gedaan hebben!) Ook denk ik dat er nog wel wat gebeurt met Tonks en Lupin.
Petunia, ntk, ik denk dat er nog een groot geheim wordt onthult waar uncle Vernon zelfs in zijn broek 'pist' (sorry voor mijn taal gebruik ^-^)
Ik denk dat ik alles heb gezegd, anders zal er zeker nog een vervolg komen ^-^ |
|
|
  |
 |
Godric Griffoendor
6e jaars

Verdiend:
161 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Mei 21, 2006 10:26 |
 |
ik Denk
Harry Potter (dat is altijd al )
Voldemort
Sneep en Draco
de Orde
Albus Perkamentus komt terug want hij IS NIET DOOD
Desideruis Perkamentus harry gaat denk ik naar hem opzoek
R.A.Z ik denk dat Harry met hem samen werkt als het iemand anders is dan Regulus Zwarts
Peter Pippeling
dit is mijn lijstje ik heb geen echte reden er voor maar dit z'n beetje mijn gevoel |
_________________ Natalia Tena I Love You 4-ever
xxx-jes
Godric Griffoendor
About a boy
Natalia Tena (as Ellie): And stop telling strangers to shake their ass. |
|
  |
 |
sirius_is_te_gek
2e jaars

Verdiend:
53 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Mei 21, 2006 14:12 |
 |
Citaat: | Dumbledore omdat hij simpelweg niet dood kan zijn, als dit wel zou zijn kan Harry niet echt verder met het zoeken naar die horcruxes aangezien hij de intelligentie niet heeft en de kennis van Dumbledore! |
Je onderschat Harry wel wat vind ik. Je hoeft niet intelligent te zijn om een Horcrux te vinden, Harry heeft in deel 2 al een horcrux gevonden vanwege zijn moed meer dan zijn intelligentie. In deel 4 wist hij te ontsnappen door zijn moed en doorzettingsvermorgen. Je moet natuurlijk wel een stel goede hersens hebben om wat te ondekken, maar dat heeft Harry echt wel. En ik denk echt dat Perkamentus bepaalde kennis over de horcruxen ook aan zijn broer heeft verteld, en dat Desirius daar veel met Harry over gaat praten, en misschien ook wel helpen. |
|
|
  |
 |
xxx-HERMIOne-xxx
Dreuzel

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Jul 01, 2006 14:24 |
 |
Mijn lijstje:
1. Harry Potter ( tuurlijk, zonder Harry geen boek )
2. Ron Wemel ( da's natuurlijk wel duidelijk )
3. Hermelien Griffel ( Harry's beste vriendin, ook duidelijk, zeker )
4. de familie Wemel ( de bruiloft van Bill en Fleur )
5. de ovdf ( Voldemort komt weer aan de macht.. )
6. R.A.Z. ( da's heeeel duidelijk, al weten we nog niet zeker wie het is )
7. Lily Potter ( we komen meer te weten over Lily's verleden )
8. Petunia ( ze gaat een heel groot geheim onthullen.. )
9. Albus Perkamentus ( is hij wel degelijk dood?? )
10. Malfidus ( hij is toch niet van de aardbodem verdwenen, of wel?? ) |
_________________ xxx-HERMIONE-xxx was here... |
|
  |
 |
wladmir
Dreuzel

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Jul 03, 2006 20:12 |
 |
Jah dat vin ik een goeie top tien.
Mijne:
1) Volgelingen Voldemort. Harry onltoopt ze nu niet meer, maar gaat ze (moeten) opzoeken. Daarom denk ik dat er wel wat ontmoetingen plaats gaan vinden.
2) Ginny. Ik ben er van overtuigd dat zij met Harry meegaat.
3) RAZ, omdat ik niet denk dat hij al dood is.
4) Draco Malfidus, omdat Voldemort nog een rekening met hem te vereffenen heeft en ook Snape nog niet uit het verhaal verdwenen is. Snape moest Malfoy immers beschermen.
5) De Fam. Wemel, oa door de bruiloft en omdat zij gewoon een onmisbaar deel van de boeken zijn.
6) Lupos, omdat hij erg belangrijk is voor Harry.
7) Petunia, omdat zij ook verwikkeld is in de oorlog en zij nog wat dingen verborgen houdt.
Albus Perkamentus, of hij nou dood is of niet hij zal vaak in Harry's gedachten zijn.
9) Harry's ouders. Zij zullen zijn grootste drijfveer zijn bij de jacht op Voldemort.
10) Harry's vrienden (zoals Luna, Marcel enz.) en de OvdF. Kortom: Harry's ploegie.
We zullen zien. |
|
|
  |
 |
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Jul 04, 2006 9:44 |
 |
Iron Maiden schreef: | Ik denk ook dat Lily een hele belangrijke rol gaat spelen. Ze was tovenaar, net als James, maar Harry is niet bloedzuiver...dus 1 van hen is niet de biologische ouder van Harry, dat denk ik...dus zal dat Lily zijn, omdat hij zoveel op zijn vader lijkt... |
Volgens mij snap je het niet helemaal... Lily is 100% zeker weten de moeder van Harry....
Zij is een muggleborn (en een heks trouwens geen tovenaar... ) en de meeste mensen zien een heks/tovenaar met dreuzelouders ook gewoon als een dreuzel... Daarom word Harry een halfbloedje genoemt want hij heeft een volbloed vader en een muggleborn moeder...
@SMD (bericht hieronder) ja klopt, dat weet ik... Ik heb die info alleen er nu niet bij gezet omdat ik het al eerder verteld had. Maar ja ik was alleen een beetje verbaasd dat sommige mensen het hele modder- /vol- /halfbloedje idee niet kennen...  |
_________________ [list]Bedankt alle HPF'ers voor de geweldige tijd hier op HPF. *knuft*[/list:u]
Laatst aangepast door Witch_Eva op Di Jul 04, 2006 9:53; in totaal 1 keer bewerkt |
|
  |
 |
Bee
Schoolkampioen

Verdiend:
503 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Jul 04, 2006 9:50 |
 |
Witch_Eva schreef: | Iron Maiden schreef: | Ik denk ook dat Lily een hele belangrijke rol gaat spelen. Ze was tovenaar, net als James, maar Harry is niet bloedzuiver...dus 1 van hen is niet de biologische ouder van Harry, dat denk ik...dus zal dat Lily zijn, omdat hij zoveel op zijn vader lijkt... |
Volgens mij snap je het niet helemaal... Lily is 100% zeker weten de moeder van Harry....
Zij is een muggleborn (en een heks trouwens geen tovenaar... ) en de meeste mensen zien een heks/tovenaar met dreuzelouders ook gewoon als een dreuzel... Daarom word Harry een halfbloedje genoemt want hij heeft een volbloed vader en een muggleborn moeder... |
Niet de meeste tovenaars zien dat zo.
Enkel degene die er hetzelfde over denken als Lucius en zijn gevolg en dat soort...
Een halfbloed is gewoon als je niet uit een zuivere lijn van tovenaars afstamt. |
_________________ Orde is een genoegen van het verstand, wanorde is het genot van de fantasie.
Paul Claudel
 |
satans_lil_helpah
1e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Jul 21, 2006 19:19 |
 |
er zyn velen die zeggen dat desiderius, broer van perkamentus geen belangrijke rol zal spelen omdat hij niet kan lezen, dom is,....maar hij kan toch wel belangrijke dingen weten door gesprekken die hij met perkamentus gehad heeft...of bepaalde dingen over perkamentus zyn leven die handig kunnen zyn voor harry...
Dus ik denk echt wel dat hij een van de zoveel belangrijke rollen zal vervullen.
verder denk ik dat draco en sneep wel belangrijke rol zal spelen, want we moeten nog weten of sneep by goede kant hoort
en, malfidus: wat gaat hy doen; gaat hy by de goede kant als sneep dat ook is, of zal hy misschien iemand vermoorden ofzo...
en natuurlijk vele andere mensen |
_________________ hell was full, so i came back
zwaddericcchhhh!...
Savvy?
today you will always remember as the day you almost caught captain Jack Sparrow... |
|
  |
 |
Evii_*
Dreuzel

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Jul 22, 2006 10:19 |
 |
Harry,Ron&Hermelien gaan zeker een belangerijke rol spelen in het verhaal.
Dan Voldemort natuurlijk ook '( de boeken draaien ook wel om hem )'
Ik hoop ook dat we meer achtergrond info krijgen over Sneep & de familie Wemel.
Volgens de geruchten komt Kruml terug in het verhaal, dus die gaat misschien ook iets te betekenen hebben.
&& JK zei ook dat er geen nieuwe personages meer in boek7 gingen voorkomen '(of heb ik het mis?)' dus ik denk dat wel de meeste die nog rondlope of dood zijn maar Harry gekend hebbe '( perkie ; ouders ; sirius )' een rol gaan spelen. |
_________________ Always saying,"little girl don’t step into the club |
|
  |
 |
Lupos-freak
Opperste Hotemetoot

Verdiend:
529 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Jul 22, 2006 11:11 |
 |
satans_lil_helpah schreef: | er zyn velen die zeggen dat desiderius, broer van perkamentus geen belangrijke rol zal spelen omdat hij niet kan lezen, dom is,....maar hij kan toch wel belangrijke dingen weten door gesprekken die hij met perkamentus gehad heeft...of bepaalde dingen over perkamentus zyn leven die handig kunnen zyn voor harry...
Dus ik denk echt wel dat hij een van de zoveel belangrijke rollen zal vervullen. |
Ik denk niet direct dat Perkamentus veel gesprekken heeft gehad met z'n broer. Maar ik denk wel dat zijn broer veel weet over Perkamentus. Hoe hij bijvoorbeeld onzichtbaar kan zijn zonder onzichtbaarheidsmantel? En ik denk ook wel dat hij een redelijk grote rol zal spelen. In zijn kroeg komen er namelijk ook veel 'speciale' gasten over de vloer. En misschien kan hij zo een plan van dooddoeners afluisteren en dat dan aan Harry vertellen? |
_________________ See you in another life then, eh brother? |
|
  |
 |
Hgriffel
2e jaars

Verdiend:
50 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Jul 22, 2006 12:25 |
 |
ik ben met je eens "sirius_is_te_gek"
het zou best kunnen dat da zozal zijn!!!
alleen weet ik niet goed of de broer van perkamentus er ets mee te maken heeft!
hij wist nergens van! dus ik denk niet dat hij Harry kan helpen! |
_________________ *Harry Potter* ¨*Hermelien*¨ ¨¨*Ron*¨¨
FAN!!! |
|
  |
 |
Sterretje
Lid Wikenweegschaar

Verdiend:
121 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Jul 22, 2006 13:14 |
 |
We komen meer te weten over de dooddoeners. Dus die gaat erg belangrijk worden in het zevende boek. Sneep zowiezo.
Voldemort komt denk ik ook meer in de spotlights te staan.
En niet te vergeten Marcel Lubbermans! Die is voor mij nogal een mysterie. Misschien ook wel Loena. |
_________________ Perpernoten al in de aanslag |
|
  |
 |
s4nG
Dreuzel

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Jul 23, 2006 0:11 |
 |
1 ding is zeker sneep is niet te vertrouwen.
Joyce zegt: dit is wel een heel erg korte reactie. Probeer in het vervolg je reacties iets langer te maken.
ok.
volges mij gaat die fanatieke dooddoener bellatrix van detta heel wat betekenen net als sneep en de broer van perkamentus. er is ook nog heel weinig bekend van lily potter. volges mij krijgt die loena leeflang ook een belangrijke rol, niet alleen een humorvolle draai aan et verhaal. anderling wordt volges mij schoolhoofd. lucius malfidus krijgt ook misschien een belangrijke rol met draco. marcel gaat ook een heel belangrijke rol spelen en hoogstwaarschijnlijk spelen zijn ouders daar ook in mee. regulus zwarts zou misschien R.A.Z. zijn, of het ís regulus. daarmee heeft ie ook een belangrijke rol. dan heb je omber, petunia duffeling en nog een hoop andere waar ik niet op kan komen. ze zullen allemaal een verhaal hebben dat waarschijnlijk niet te missen is... |
_________________ soon we must all face the choice between what is right and what is easy |
|
  |
 |
Annemiek
Dreuzel

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Jul 23, 2006 19:51 |
 |
Lupos-freak schreef: | En volgens mij zal er ook nog een nieuw personage een belangrijke rol spelen...
Het nieuwe schoolhoofd... |
Hier ben ik t niet mee eens .. Harry gaat in deel 7 op zoek naar de gruizielementen en hij zegt in deel 6 dat hij niet terug zal keren naar Zweinstein. Het verhaal zal dus over Harry's zoektocht naar de gruizielementen gaan. Ik vraag me zelfs een beetje af of Zweinstein wel een rol zal spelen in het verhaal. Voldemort heeft immers niet de kans gekregen om na zijn zevende jaar terug te keren naar Zweinstein dus zal geen gruizielement zich daar bevinden ofzo .. |
|
|
  |
 |
|