Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

Harry Potter MMORPG Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Auteur Bericht
LuCos
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 121 Sikkels

LuCos is offline. 
BerichtGeplaatst: Wo Sep 05, 2007 17:46 Terug naar boven Sla dit bericht op

ALs het zoiets is als LotR online of World of warcraft dan lijkt het me heelgaaf. Maar ze moeten daar nog even mee wachten. Na film 7 en dat ze echt perfecte graphics hebben den dat je pe rleerjar meot spelen op 1 online game. En dat je lessen moet gaan volgen enzo. (niet helemaal Reallife want anders heb je geen leven meer)

Profiel bekijkenStuur privébericht
Harry, Ron & Hermione
Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

Verdiend: 459 Sikkels

Harry, Ron & Hermione is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Sep 15, 2007 11:44 Terug naar boven Sla dit bericht op

Het lijkt mij ontzettend leuk als een games ontwikkelaar dit gaat maken. Ik ben alvast begonnen met het uitschrijven van de game Razz

HARRY POTTER MMORPG

Chapter one
Creating your character

Once you installed the game and successfully created an account you can log in. When clicked on the “login” button you will be able, in the create your own character interface, to create your character. The first choice which must been made is which side you attend to. Both sides will be clarified:

Be a student:

If you choose this side it means that your character will attend to one of the four Wizarding Schools available, either: Hogwarts, Beauxbatons, Durmstrang or Virginia. The four Wizarding Schools represent: United Kingdom, France, Bulgaria and United States of America. If you made your decision by clicking on one of the logo’s the Sorting Hat will choose between houses specific for the chosen Wizarding School. You can enter your personal wish to which house you will get sorted and eventually the Sorting Hat will tell you which house will be your home.

From that point you will be able to finally create your character appearances. You can choose different types of hair cuts, facial hair, different faces, eyes, ears, mouth and so on. Your character will get to wear the assigned schoolrobe suitable for the house you got sorted in. I.e. if you have chosen Hogwarts and you got sorted into Gryffindor your character will wear school robes adjusted to the colours of Gryffindor, which means: gold and scarlet.

When you’re finished creating your character the only thing remaining is enter a name for the character. It must consist of a surname and last name. Once you filled in the name you can click the button: “Create” and the system will tell you whether or not the name is available for use. If not, try another name you like and see if it’s available.

Be a deatheater:

If you choose this side it means that your character won’t attend to any school at all, but will be following the path of the Dark Side, lead by the fearsome Voldemort. Either way you still got the option to choose between United Kingdom, France, Bulgaria and United States of America where you will get to learn from the different followers named deatheaters the thing you ought to know before going anywhere.

Once you have chosen a side you will be able to create your character appearances. You can choose different types of hair cuts, facial hair, different faces, eyes, ears, mouth and so on. Your character will get to wear the one and only deatheaters robe including mask. Based on which side you have chosen, it will have different coloured borders.

When you’re finished creating your character the only thing remaining is enter a name for the character. It must consist of a surname and last name. Once you filled in the name you can click the button: “Create” and the system will tell you whether or not the name is available for use. If not, try another name you like and see if it’s available.

What next?

So you got yourself a self-made character. Good, now you can start inside the Magical World of Harry Potter MMORPG. It depends on the entered choices in the creating interface how you start. If you start as a student it means you need to get a wand, books and that kind of stuff. However, if you start as a deatheater it means you also need to get a wand but there it ends. From that point you will join a training with other new deatheaters to learn the basics.

Once again, if you start as a student and you have collected all the things for your first year, you will travel to your Wizarding School. From there, you will get lessons which will learn you the basics. (or not, but that’s up to you) As you can see, choosing for one of the sides depends how you start in the Magical World. It also depends on the thing you will be going to do, either follow a training and create chaos or follow lessons, graduate and get a job inside the Magical World. So think carefully which side you choose.

Let wel, ik heb hierbij de opzet van World of Warcraft in me opgenomen en een beetje gemixed met Guild Wars. En Virginia heb ik zelf bedacht, want 3 scholen vind ik zo kaal als keuze. Nu kun je dus kiezen of je student wilt zijn, lessen gaat volgen e.d. en later een baan aanneemt. Of je kiest meteen de slechte kant. Maargoed, dit is allemaal erg bassaal, wat elke MMORPG in zich heeft. Nu gaat het in Harry Potter erom dat je lessen moet volgen, of je kunt spijbelen. Je moet dus de vrijheid hebben om lessen te volgen, die gegeven worden door de docenten. En die docenten zijn NPC's.

Je kunt zo ook beslissen dat je er tussen uitknijpt richting Zweinsveld om daar bij de Drie Bezemstelen een boterbiertje te drinken. En andersom, als je voor deatheater hebt gekozen zul je dus worden opgeleidt tot een volledig, goed bekwaam iemand in de duistere magie. Je zult dus ook meedoen met het chaos, dood en verderf verspreiden. Maar daarnaast ook om ervoor te zorgen dat je over de wereld zal heersen met andere deatheaters.

Denk nu niet dat je hier vrij spel in hebt, want de Orde van de Feniks bestaat natuurlijk ook. En mensen die kiezen om als student te beginnen, kunnen als ze "oud" genoeg zijn daarin belanden. Of ze beslissen om iets als de Dumbledore's Army op te zetten om zo zich te bewapenen tegen de deatheaters. En zo heb je een volledig interactieve wereld in het Harry Potter thema.

Ik heb het allemaal in het Engels opgeschreven zodat als ik later meer heb het kan versturen naar Blizzard, NCSoft, Ubisoft e.d. Ben ik echt van plan hoor, want er is zeker markt voor. Snap nog steeds niet waarom er geen 1 game developper ermee is aan komen zetten...

[raises wand]
Lucius Malfoy: Now lets everybody just calm down... shall we?
Solution
Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 46 Sikkels

Solution is offline. 
BerichtGeplaatst: Vr Okt 12, 2007 21:56 Terug naar boven Sla dit bericht op

Een Harry Potter MMORPG zal héél erg leuk zijn, mits je hem alleen aan moet schaffen en dat je dan gratis kan spelen (zoals guild wars), dan zal ik hem ook zeker gaan spelen, maar als je er zoals met World of Warcraft per maand er voor moet betalen zou ik het niet spelen (denk ik).

Wizardjuh
7e jaars
7e jaars

Verdiend: 108 Sikkels

Wizardjuh is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Okt 13, 2007 11:39 Terug naar boven Sla dit bericht op

Dat lijkt me heel leuk, een HP MMORPG.
Dan wel dat het gratis is, en niet met zo'n abbonnement. Zo zag ik laatst een LotR-MMORPG in de winkel staan, maar dat was ook met een abbonnement. Dat is veel te duur.

Misschien is het leuker dat je eerst naar school gaat, en dan in het 5e/6e jaar kan kiezen of je school blijft volgen, een Death Eater wordt, of bij Dumbledore's Army gaat. Als je je school dan afgemaakt hebt, kun je wéér kiezen of je 'gewoon' verder gaat, DE wordt, of bij de OotP gaat. Zowel als DE als OotP-member kun je dan 'undercover' gaan met een baan op het Ministerie (of ergens anders), of gewoon fulltime DE/OotP lid bent.
Natuurlijk duren schooljaren geen hele jaren, dat zou saai worden. Bijvoorbeeld wanneer je de basics van een schooljaar geleerd hebt kun je kiezen of je door gaat naar het volgende schooljaar, of nog in dat jaar blijft en meer leert/ meer dingen gaat ontdekken (Hogwarts heeft heel veel geheimen, hopelijk dus ook in een mogelijke HP MMORPG).

Tyrael
7e jaars
7e jaars

Verdiend: 0 Sikkels

Tyrael is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Okt 17, 2007 21:43 Terug naar boven Sla dit bericht op

Het lijkt me ook wel leuk, maar ik denk niet dat het er van komt. Ten eerste is er te weinig publiek voor. Een MMORPG kan oa. bestaan door het aantal members die een maandelijks bedrag betalen om de servers draaiende te houden. Als er te weinig mensen zijn die lid zijn, maken ze verlies, en dat probeert een bedrijf te voorkomen.
Daarnaast is de serie al lang over haar hoogtepunt heen. Een game ontwikkelen die een beetje goed is duurt 2 Ă  3 jaar en kost gemiddeld 50 miljoen. Om nu nog te beginnen met de ontwikkeling daarvan is te riskant.

Maar aan de andere kant. Lord of the Rings Online kwam ook pas geleden uit terwijl de films allang uit waren en de game is een groot succes geworden.

EA (die de rechten op HP heeft) heeft btw wel Lord of the Rings (the white council, een soort LOTR RPG game) gecancelt voor onbekende redenen. Dat doen ze ook niet voor niets.

Shiralee
Oude Forumnaam: Shiralee. Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Shiralee is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Okt 19, 2007 15:54 Terug naar boven Sla dit bericht op

Het lijkt me wel leuk een Harry Potter MMORPG, maar of ik het zal spelen weet ik niet. Het moet natuurlijk wel aan een paar dingen voeldoen.
    Begrijpbaar
    Mooi/Leuk/Aantrekkelijk
dat soort dingen. Ik vind zelf Silkroad een super game, maar ik ja.. Hoe moet je je dat eigenlijk voorstellen een Harry Potter MMORPG. Het is wel fantasie, maar ik denk dat ik dat niks zou vinden vergeleken Silkroad. Er is best veel van Harry Potter, en dan kan je ook net zo goed de normale games spelen ja ik weet het niet. Het zal wel aan mij liggen.

aegron
Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 47 Sikkels

aegron is offline. 
BerichtGeplaatst: Do Nov 01, 2007 11:18 Terug naar boven Sla dit bericht op

ik zou het wel leuk vinden een mmorpg van hp maar dan niet zoals runescape meer zoals.... rubies of evntide zonder het wachten tussen de aanvallen of zoals wow maar dan je eerste queest op zweinstein lessen en daarna dat je de dooddoeners moet verslaan(dehorde) of als je bij de dooddoeners staat tegen de schouwers ofzo(alliance)

-Aegron-
Kyron
3e jaars
3e jaars

Verdiend: 101 Sikkels

Kyron is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Nov 02, 2007 13:45 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik loop zelf ook al een tijd met het idee, en de hoop dat zo'n spel komt.
Máár, het is oké dat het WoW-achtig wordt.. maar dat maandelijks betalen zie ik écht niet zitten hoor! Dat is ook de enigste reden waarom ik gestopt ben met WoW!

En runescape-like moet mogelijk zijn, ik bedoel er zijn simpele programmaatjs ( Arrow simpel is zeer relatief natuurlijk) waarmee je dat kunt maken, máár dan zit je eerst wel met een zeer slechte kwaliteit en dan staat het nog niet on line, maar na verloop van tijd kan het natuurlijk verbeteren!

Bohemian Writer
Bohemian Writer

Genner is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Dec 16, 2007 15:27 Terug naar boven Sla dit bericht op

Het lijkt me een zeer leuk idee, maar wie gaat dat dan maken? Het lijkt me niet dat EA daar erg veel zin heeft. Als het al zou gebeuren, dat ze het Blizzard dan laten maken.
Het zou niet gratis zijn aangezien dat ook wel veel energie en geld kost, die mensen zijn daar dan de hele tijd mee bezig, dan gaan ze het heus niet gratis geven. Daarbij zouden ze dan heel veel moeten bijverzinnen over de andere afdelingen, aangezien vooral Griffoendor naar voren komt in de boeken. En als je je school af hebt, dan moeten ze Zwerkbal op groot niveau erin verwerken, het Ministerie, en nog zoveel andere zaken.
Verder zouden ze dan Beauxbatons en Klammfels ook bijna compleet moeten verzinnen, aangezien we er bijna niks over weten. Dus ik denk niet dat het erg gauw gebeurt, maar ik hoop natuurlijk van wel. En dan door Blizzard gemaakt (niet dat EA daar akkoord mee gaat).

'Til we meet again, HPF'ers.
Wicked Sprout
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 4 Sikkels

Wicked Sprout is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Dec 19, 2007 14:11 Terug naar boven Sla dit bericht op

A.Perkamentus schreef:
Omingod schreef:
Van mij mag dat wel komen , het zou leuk zijn , maar natuurlijk zou het minder leuk zijn alsje per maand moet betalen om online te spelen .
Dan zou ik het mij niet kopen denk ik...

Is wel waarschijnlijk dat je moet betalen per maand. Dat is immers bij de grote MMORPG's wel zo. Maar het is helemaal niet zeker dat hij er komt. Want wie moet de game maken? Ik denk dat er misschien ook niet genoeg animo voor is.

@A. Perkamentus: Nou ik denk dat je voor Runescape niet moet betalen. Je kunt wel member worden en dat kost geld, maar dat is eigenlijk meer om nieuwe voorwerpen en nieuwe opdrachten te ontvangen. Plus ik vind de graphics van Runescape lame en het zijn meer vierkantige figuren enzo...

Ik zou het persoonlijk wel zien zitten om in een grote Hogwarts MMORPG te spelen, maar ik denk dat je er veel tijd en geld in moet steken. Daarbij ik denk dat het nu niet meer zo'n goed idee is, want de Harry Potter hype gaat stilletjes uitdoven. Wat eigenlijk wel zonde is, maar dat is gewoon de realiteit.

Ik vind dat als ze er nu mee beginnen, dat ze zo te laat zijn. Ze hadden naar mn mening toe al een Hogwarts MMORPG moeten maken!

It's PANDATIMEEE !
Hill2742
Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 51 Sikkels

Hill2742 is offline. 
BerichtGeplaatst: Di Jan 08, 2008 21:09 Terug naar boven Sla dit bericht op

Mijn broertje is zoals vele ook Runescape fan (geweest). Het heeft me nooit echt getrokken. Maarja als het in HP stijl is veranderd dat de boel natuurlijk! Vrees alleen dat je de kans hebt in het begin een enorme hype, en steeds een piek als er een film uitkomt. Maar dat het over het algemeen redelijk rustig zal zijn.

Chris.
Oude Forumnaam: A.Perkamentus King of the Silvan Elves
King of the Silvan Elves

Chris. is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Jan 13, 2008 14:52 Terug naar boven Sla dit bericht op

dylan m schreef:
Net zoeits als de GTA's dat er dan een multiplayer komt die je kan downloaden. Maar dan wel gratis, lijkt me echt super. Dat je je kan laten sorteren en naar lessen kan gaan. Lijkt me écht leuk.

MMORPG is per definitie multiplayer. Daarnaast denk ik dat als er een komt, je hem moet kopen. Mij lijkt dat er dan een groot bedrijf het spel gaat maken, niet dat iemand het als freeware spel (gratis) gaat maken. Ook denk ik dat je wel moet betalen om per maand te spelen, dat is bij de meeste grote MMORPG's zo.

@Wicked Sprout: Runescape is toch niet door een echt gamesbedrijf gemaakt. Het is meer een freeware spel, waar je ook de mogelijkheid hebt om voor extra opties te betalen.

16-08-2005 ~ 31-12-08
xMaritt
3e jaars
3e jaars

Verdiend: 28 Sikkels

xMaritt is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Jan 29, 2008 15:53 Terug naar boven Sla dit bericht op

Het lijkt me echt ge-wel-dig. Maar het moet dan wel iets moois worden, niet zo'n klein benullig spel wat je na ongelooflijk lang zoeken bij Google uiteindelijk vind, en dat toch niks aan blijkt te zijn zegmaar. (snappie Razz?)
Ik hoop echt dat het er komt, net zoiets als de gewone PC games maar dan echt een leerling van Zweinstein spelen!

6e jaars
6e jaars

Verdiend: 2 Sikkels

Whitelighter is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Feb 07, 2008 18:12 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik zou het geweldig vinden als er zoiets zou komen over Harry Potter.
Al vrees ik er een beetje voor, want als dat ooit zou bestaan zou het waarschijnlijk al lang bestaan hebben. Vreemd dat nooit iemand daar op is gekomen om zoiets uit te vinden.
Maar wat wel een nadeel zou zijn voor mij, ik zou er helemaal verslaafd aan geraken en dat is niet goed. Ik heb ook nog altijd schoolwerk.

3e jaars
3e jaars

Verdiend: 84 Sikkels

Keaton is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Mrt 24, 2008 14:50 Terug naar boven Sla dit bericht op

Je zou het best vet kunnen uitwerken.

Op school zelf kun je ''skills'' leren door de lessen te volgen en dat dan in de vorm van een quest.
Uiteindelijk word je beter en kun je tegen andere leerlingen duelleren.
In het verboden bos, in het meer, in de kerkers en nog wat extra plaatsen kun je met monsters vechten om zo te levelen en zo kun je meer zelfbedachte plaatsen maken naast dat
Etc.
Potions kun je maken in potionlessen, je kunt naar Zwijnsveld of de Wegisweg om spullen te kopen zoals armor en potions etc

Ik denk dat er best markt voor kan zijn, en je kan het ontzettend uitgebreid en leuk maken en er zijn ontzettend veel Harry Potter fans die zelf als tovenaar in een spel willen duiken en niet vast zitten aan 1 verhaallijn zoals bij de vorige games.

Toch denk ik dat ze het niet zullen doen hoor, denk dat de mogelijkheden toch beperkt blijven omdat als je het echt uitgebreid wilt maken, je een hele hoop spreuken, dranken, lessen, gebieden etc moet verzinnen nog.
Maar wel een leuk idee vind ik Razz
En je hebt in tegenstelling tot andere MMORPGS alleen magie characters en geen zwaard of boog...tenzij je Centaurs etc zou kunnen kiezen maar die zullen weer niet willen studeren. Dus het is allemaal te beperkt in keuze.

En zo is het maar net! Wink
Berichten van afgelopen:      

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp