Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

Jouw eigen film maken?!? Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Auteur Bericht
Laeta
Oude Forumnaam: tralalala Zwadderich Klassenoudste
Zwadderich Klassenoudste

Verdiend: 1252 Sikkels
Woonplaats: In a land full of my little pony's and laughing suns

Laeta is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Mrt 18, 2006 22:24 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb een keer met mijn klas een film gemaakt als inzending voor een franse wedstrijd. Je moest een kwartier van een zender maken(incl. film, journaal, programma's, tell sell etc.). We hebben nog gewonnen ook(was ook erg cool geworden) en mochten naar parc asterix:P Voor de rest heb ik geen film ervaring.
Ik heb wel veel aan toneel gedaan, maar dat is nooit gefilmd:P

Ambition is the germ from which all growth of nobleness proceeds.
Profiel bekijkenStuur privébericht
Harry, Ron & Hermione
Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

Verdiend: 459 Sikkels

Harry, Ron & Hermione is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Mrt 18, 2006 22:46 Terug naar boven Sla dit bericht op

Wat betreft het filmgebeuren zou ik deze rollen liever op me willen nemen:

Scriptschrijver
Montage

Geen acteur en geen regisseur.

Acteur; deze al helemaal niet omdat dit nu echt iets is waar ik niets van bak. Ik heb op een toneelvereniging gezeten in mijn vroegere dorp, bij de toneelvereniging die elk jaar een stuk van Shakespear naspeelt. Maar na een tijdje vond ik het gewoon niet meer leuk, het pastte niet bij mij.

Regisseur; ik ben wel graag degene die veel dingen leidt in goede banen en als regisseur ben je zeg maar als manager over hoe de scenes erop komen. Je hebt contact met zowel acteurs, figuranten, geluid/licht, vissagisten, montageteam. Maar toch, zou ik het denk ik in zo'n rol eerder verdrinken in de hoeveelheid die je te regelen hebt ^^"

Waarom dan wel scriptschrijver en montage?

Omdat ik zelf graag schrijf. Of het nu gedichten, verhalen zijn. Daarbij zijn scripts zeker anders van qua opzet. Maar dat is een stijl die aan te leren valt denk ik nadat je veel oefent, oefening baart kunst zegt men niet voor niets! En wat betreft het monteren. Aan monteren heb ik veel lol beleeft tijdens CKV1. Ik had namelijk als eindopdracht gekozen 1 groot filmpje te maken over drie verschillende bekende A films. Dus lekker knippen en plakken, werken in programma's als I Movie en Windows Moviemaker en gewoon gaan! Very Happy Muziekjes hier, liedjes daar, het beeld weer ergens anders, het op elkaar aansluiten, eventueel voorzien van ondertiteling. Ik heb er zoveel plezier aan gehad dat montage zeker mijn ding is! Smile

[raises wand]
Lucius Malfoy: Now lets everybody just calm down... shall we?
Sophie Wemel
Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

Verdiend: 364 Sikkels

Sophie Wemel is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Jun 25, 2006 13:51 Terug naar boven Sla dit bericht op

Voor het laatst had ik een videocamera gekocht. Ik was van plan een film te maken. Ik probeer nu een verhaal te verzinnen over HP. Het moet iets grappig zijn, dus ik moet nog lang nadenken! Smile Maar ik kan ook nog andere zaken mee filmen. Ik ga bv binnekort naar Schotland en ik wil natuurlijk alles op band zetten als herinnering. Ik wil daar dan ook een film opnemen, maar ik moet nog wel een verhaal hebben. Mijn vriend en ik hebben nog een filmpje gemaakt en die was redelijk goed gelukt. Alhoewel het nogal raar was om jezelf in beeld te zien. Laughing

Cool T'is pure fun als je een videocamera hebt! Cool

I'll do anything for you.
Joep
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 274 Sikkels

Joep is offline. 
BerichtGeplaatst: Zo Jun 25, 2006 13:56 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb zelf enkele korte films gemaakt.. Ik gebruik o.a. Windows Movie Maker

Op de basisschool wilde ik ook altijd films maken.. altijd scrips schrijven maar dan niets ermee doen..

Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Verdiend: 111 Sikkels

Richard is offline. 
BerichtGeplaatst: Zo Jun 25, 2006 14:16 Terug naar boven Sla dit bericht op

Binnenkort ga ik met een kennis een korte film maken. Ik zal zelf achter de camera's staan, maar er zijn al wat zaken rond. Dit alles in trend voor studieproject van een goede vriend van mij...

Ik neem regie/camera/edit werk op mn hoede. Misschien dat ik hier de trailer wel eens zal plaatsen als we wat verder in het proces zijn Razz

eVoLi
6e jaars
6e jaars

Verdiend: 45 Sikkels

eVoLi is offline. 
BerichtGeplaatst: Zo Jun 25, 2006 19:08 Terug naar boven Sla dit bericht op

Cool Richard, dat wil ik wel eens zien, waar gaat het over ?

Het interesseert me wel denk ik, maar ik ben er waarschijnlijk een beetje te verlegen voor, om te acteren dan, hoewel ik wel graag RPG, en vroeger speelden we met neefjes en nichtjes altijd toneeltjes Razz
Ik had ook wel graag in het schooltoneel van enkele jaren geleden gespeeld, maar was nog te jong Sad
Ik vind het wel raar om mezelf op foto's en video's te zien, maar dat is kwestie van wennen, met zingen was het net zo, als je de eerste keer in een micro zingt.... Rolling Eyes

Scripts enzo schrijven lijkt me ook nog leuk, en regisseur ook maar dat is wel een beetje druk, en voor montage/camera heb ik niet genoeg technische kennis vrees ik.

Oude Forumnaam: Miss Raddy Zwadderich Klassenoudste
Zwadderich Klassenoudste

Verdiend: 0 Sikkels

Jessica. is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Jun 25, 2006 22:02 Terug naar boven Sla dit bericht op

heb voor de musical een film moeten maken goede tijden slechte tijden ...kijk dat nooit en ik en een jongen waren een verliefd stel(morris en?????) nou dat leverde een hoop bloopers hahahah

together

HPF and us <3
    Forever in our hearts!
eva(nna)
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 147 Sikkels

eva(nna) is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Jun 26, 2006 13:03 Terug naar boven Sla dit bericht op

ZALIG! dat is nu mijn grootste droom.
IK ga als hobby toneel doen
en we zien wel wat daar van komt

halfbloedboy
1e jaars
1e jaars

Verdiend: 47 Sikkels

halfbloedboy is offline. 
BerichtGeplaatst: Ma Nov 06, 2006 17:22 Terug naar boven Sla dit bericht op

ik maak men eigen films en voice overs mee vrienden op www.d-jmovies.nl

The ritual has begun, Satan's work is done.
666 the number of the beast.
Sacrifice is going on tonight.
XilonaX
Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Verdiend: 90 Sikkels

XilonaX is offline. 
BerichtGeplaatst: Ma Nov 06, 2006 19:59 Terug naar boven Sla dit bericht op

Shocked
Ik heb vorig jaar voor CKV1 een film moeten maken Shocked Ik heb het script geschreven, geregisseerd en delen gefilmd. Ook zou ik het monteren, maar de computer liet het geluid van de film weg Sad Was wel jammer, mja, iemand anders heeft het toen voor mij gedaan^^

Het was echt lachen, het maken van de film! Het heette 'The Moneymaker' en het ging over een groep scholieren een een groep journalisten. De nieuwe hoofdredacteur van het journalistenbureau is een echte geldwolf en doet alles voor een beetje nieuws in de wereld; zelfs mensen vermoorden Surprised En dus heeft hij 1 van de leerlingen vermoord (daar begint het ook mee) zodat hij zn journalisten erop uit kan sturen om er verslag over te doen.

Zn journalisten horen niks in de gaten te hebben, maar 1 van de journalisten vind het heel opvallend dat er ineens leven in de brouwerij is. Per ongeluk luistert een andere journalist het gesprek tussen de hoofdredacteur en de journalist die hem door denkt te hebben af.

Zij heeft dus al iets in de gaten als ze onderzoek moeten doen naar de moord. Veel aanwijzingen van de 'dader' (dus de hoofdredacteur) kunnen ze niet vinden... Het is namelijk in een bos (dat er echt supereng uitzag als het donker was, de hoofdredacteur wilde dat ze onderzoek 's nachts deden, want dan was de dader actief Surprised )

Op een gegeven moment raakt een van de journalisten achter op de rest, ze wilde wat foto's van de omgeving maken.
De hoofdredacteur van de journalisten is op dat moment ook in dat bos. Dan zie je vanuit zijn opzicht de journalist die foto's aan het maken is... vet eng, dan zie je zn hand zo'n tak wegduwen Shocked
De hoofdredacteur grijpt zn kans en vermoord ook die journalist, omdat ze per ongeluk een foto van em heeft gemaakt.

Na onderzoek bleek dat de dader die de leerling aan het begin had vermoord dezelfde was als degene die de journalist heeft vermoord. De journalist die hem aan het begin al doorhad, vond de camera van de vermoorde journalist. Hierop zag ze een foto die de journalist vlak voor haar dood heeft kunnen maken, een foto van een man met een masker (en die was echt dooooodeng Very Happy )
Dan wilt ze naar de hoofdredacteur stappen om het hem te vertellen, maar die is er op dat moment niet. In zn kantoor onderzoekt ze zijn lades en vindt daar het masker dat op de foto stond.

Terwijl ze uit het kantoor wilt rennen, komt ze de hoofdredacteur tegen. Hij weet niet wat er aan de hand is, maar ziet in zijn kantoor dat er in zn lade is gefrommeld.
De journalist die hem doorhad rende naar het bos samen met een paar andere journalisten om de hoofdredacteur misschien op heterdaad te betrappen. Helaas is de hoofdredacteur hen voor en wacht ze op in het bos.

In de eindscène verdwijnen een voor een de journalisten die in het bos waren. De laatse journalist (die alles doorhad) filmt alles, en het laatste dat zij filmt is haar baas met het masker op....

En zo wint the Moneymaker het van de gerechtigheid^^'

Nah, het was echt superleuk om te maken, zeker wel de leukste opdracht van vorig jaar... vooral als je de tekst mag schrijven en de boel moet regisseren Very Happy

Ketenvuur
Master of Magic
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 47 Sikkels

Master of Magic is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Dec 02, 2006 22:26 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik wil later films regisseren of produceren. Dat lijkt me echt heel leuk. ^^
Het liefst zal ik willen regisseren. Ik ben dol op films en het lijkt me leuk om dan de film te regelen en te leiden (op de set).

Ik heb tot nu toe een keer een eigen film gemaakt met m'n neefjes en nichtjes. Razz Dat was een soort (mislukte ^^'') thriller...

Oude Forumnaam: Kariny Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

Verdiend: 577 Sikkels

Ailey is offline. 
BerichtGeplaatst: Zo Dec 03, 2006 9:44 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb nog nooit zelf een film gemaakt, maar we gaan waarschijnlijk dit jaar met Godsdienst een film maken ^^
Op school hebben we allemaal camera's, microfoons etc. en dus gaan we wass met Godsdienst dit jaar een film maken. Het lijkt me ontzettend hip (H)

Maar verder heb ik geen ervaring met films maken / produceren / regisseren, helaas.

17.04.05 ~ 31.12.08
Choco
Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Verdiend: 70 Sikkels

Choco is offline. 
BerichtGeplaatst: Zo Feb 04, 2007 21:59 Terug naar boven Sla dit bericht op

Uh ik heb nog nooit een film gemaakt.
Filmwereld lijkt me ook niks voor mij of regisseur of producent ofzo.. ^^"
Laten we het houden op een film kijken op de bank..

Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste
Ravenklauw Klassenoudste

Verdiend: 0 Sikkels

Witch_Eva is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Feb 05, 2007 15:23 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik kon op de middelbare school (2 jaar geleden) voor CKV1 een film maken of een korte musical. En dat is maar een korte musical geworden.

Ik heb zelf nooit een film gemaakt. Lijkt me wel leuk om een keer te doen, alleen ik heb geen camera dus ik kan het niet doen.

Maar ik zou het nooit professioneel willen doen, gewoon een keer voor de grap een leuke film of documentaire maken..

Opperste Hotemetoot
Opperste Hotemetoot

Verdiend: 529 Sikkels

Lupos-freak is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Feb 05, 2007 23:15 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik hou echt van dingen als regisseren, acteren, filmen, de financiële kant van dat alles. Ik hou echt van alles dat met films maken samen hangt. Zelf zou ik enorm graag regisseur, acteur én/of cameraman zijn, maar het probleem is dat zo'n job nogal onzeker is naar de toekomst, terwijl je dan met een job als leerkracht een wat zekerder toekomst hebt. En ik wel wel liefst wat zekerheid, en da's trouwens ook verplicht door mijn ouders.

Maar nu gaan we een project doen ivm films, en ik heb voorgesteld om zelf een film te maken, en dan zou ik misschien wel eens al die dingetjes kunnen doen.

Tijdens toneelstukken of voordrachten ofzo "regisseer" ik soms ook bewust en onbewust. Heel vreemd, ik begrijp het zelf niet, dat ik vraag aan anderen om iets te verbeteren, en zij doen dat en daarna is het beter. Vind ik vreemd, maar ook wel leuk.

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp