Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

Goede doelen Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Auteur Bericht
celtic_me
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 133 Sikkels

celtic_me is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Okt 21, 2006 14:26 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik steun eigenlijk vanalles, ik kan het niet helpen, maar al die goede doelen zijn zo... goed...

Wij steunen het WNF
- opleidingsschool voor blinde-geleidehonden
- Het brandwondenfonds
- de Responsible Young Drivers

Die laatste omdat ik een vriend heb... had die bij een vriend (noem hem X) in de auto zat, en die verongelukten. Wat bleek later, de chauffeur (die vriend X) had veel te eel gedronken. Hij leeft nog, maar mijn vriend zelf niet meer. Hij heeft nog een week in coma gelegen, maar is toen gestorven. Dat is nu... 4 jaar geleden.

04-10 US5 fanmeet in Essen
Profiel bekijkenStuur privébericht
RobinZwama
2e jaars
2e jaars

Verdiend: 49 Sikkels

RobinZwama is offline. 
BerichtGeplaatst: Vr Dec 22, 2006 19:03 Terug naar boven Sla dit bericht op

Omdat ik niet wist dat hier al een topic over was: Razz

*VLOEKIG WOORD*! STELLETJE VERWENDE *TUUT*LUI DAT WE HIER MET Z'N ALLEN ZIJN!
Meer details aub:
Hebben net op school een kerstpresentatie gehad, voor zowel de brugklas als voor de 5e en 6e klassen, waar ik dus in zit; allemaal dezelfde voorstelling. Het ging over Thailand en de kinderprostitutie daar. Het was naar aanleiding van de presentatie van Chrildren of the Golden Triangle. Nu waren daar twee meisjes uit onze klas heen geweest met een leraar.
Je krijgt het er gewoon koud van! Meisjes van 7-8 jaar krijgen daar per dag 20 sextouristen te verdragen, iets waarvan ik dacht dat het niet meer voorkwam, zoiets mag toch niet?
Die twee meisjes hadden er een liedje over geschreven, erg mooi.

Nu zit ik geïrriteerd boven na een minderprettigheid tussen mij en m'n buurjongen uit de 2e klas. Vroeg ik: "Wat vond jij van die voorstelling?"
Zegt 'ie: "Vreselijk stom!"
"Wattan?"
"Het is net alsof ze willen dat je er iets tegen doet! Je wordt thuis achter de TV ook al doodgegooid met die reclame!"
"Wat zielig voor je dat je een TV hebt."
"Ach, ze moeten niet zo zeuren, als ik er iets aan wil doen, doe ik het wel. Ik wil het niet doen, dus irriteert het me."
"Zozo, wat een moeilijk leven heb jij. Die mensen daar werken elke dag UREN in de brandende zon; bananenbomen om te hakken etc, en verdienen er nog geen euro mee. Daar kunnen ze verdomme nog geen trui van kopen!"
"Denk je dat die mensen een trui nodig hebben in de brandende zon? Hahaha"
*Sitting on my hands*
"Oh ja, dat is wat ik bedoel, verwende betweter."
Nu komt m'n ma er ook nog bij: "Ja, ik vind dat ze er veel te veel reclame over maken, ik geef af en toe wat aan de collecte, dat lijkt me wel genoeg."
Oh denk je dat?

Wat doen we eigenlijk? Studeren, afstuderen, werken om geld te verdienen zodat we een MacBook en vakanties kunnen betalen, zodat we kunnen 'genieten' van het leven. Wat een onzin… Ik heb me hier al wel vaker mee bezig gehouden en ben er van overtuigd dat de meeste mensen in oa Nederland denken dat af en toe een euro in die collectebus genoeg is. Zou er niet wat meer van af kunnen?
Natuurlijk is het prima om geld in de collectebus te gooien, maar als er dan ook nog eens mensen gaan klagen over dat ze zich ergeren aan de ellende die ze TV zien, weet ik niet meer wat ik moet zeggen.
Ga dan vrijwilligerswerk doen als je het niet meer wil zien.

Alweer even iets wat er even uit moest. Het lucht lekker op Smile

Helen
Minister van Toverkunst
Minister van Toverkunst

Verdiend: 0 Sikkels

Helen is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Dec 22, 2006 19:10 Terug naar boven Sla dit bericht op

Fijn voor je. Nu kun je weer rustig slapen.

Wat ik erg vervelend vind ... meer een beetje hypocriet is dat tijdens de kerstdagen opeens iedereen aan goede doelen doet.
zomers zijn er lang niet zoveel reclames voor.

Op mijn werk merk ik het ook. zomers zitten ze op een terrasje de duurste mixjes te drinken en als het kersttijd wordt komt iedereen opeens smeken om gratis dingen die ze kunnen verkopen en het geld aan een goed doel kunnen geven.

Ik ga echt niet aan vrijwilligerswerk doen. Ik werk gewoon en heb er echt geen tijd voor over.
Ik geef af en toe ook aan de collecte. Of dat nou genoeg is of niet.

Ik vind goede doelen reclames helemaal niet zo erg maar wat ik wel erg vind is dat het nu het kerst is iedereen aan goede doelen doet. Hypocrieten. Doe dat dan het hele jaar door.

Woei, Gryff van het jaar 2008!
RobinZwama
2e jaars
2e jaars

RobinZwama is offline. 
BerichtGeplaatst: Vr Dec 22, 2006 19:31 Terug naar boven Sla dit bericht op

Helen schreef:

Fijn voor me? Shocked Leg eens uit?

Helen schreef:
Ik vind goede doelen reclames helemaal niet zo erg maar wat ik wel erg vind is dat het nu het kerst is iedereen aan goede doelen doet. Hypocrieten. Doe dat dan het hele jaar door.

Ik zou niet bepaald anders hebben gereageerd aks deze presentatie in de zomer gegeven werd hoor… toxic
Die reclame is echt mijn punt niet. Wat wel mijn punt is, is dat er meisjes even oud of jonger als mijn kleine zusje in de prostitutie zitten, dat is mijn punt. Stel je eens voor dat zoiets in Nederland zou gebeuren. Heb jij even geluk dat je in dit rijke land geboren bent!

Ik geloof ook niet dat je het echt erg vind dat iedereen liefdadiger doet met kerst dan anders. Waarom is het erg? Als je het echt vervelend vind, zou ik me even na laten kijken.

Helen
Minister van Toverkunst
Minister van Toverkunst

Helen is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Dec 22, 2006 19:38 Terug naar boven Sla dit bericht op

RobinZwama schreef:
Helen schreef:

Helen schreef:

Ik zou niet bepaald anders hebben gereageerd aks deze presentatie in de zomer gegeven werd hoor… toxic
Die reclame is echt mijn punt niet. Wat wel mijn punt is, is dat er meisjes even ouder of jonger al in de prostitutie zitten, dat is mijn punt. Stel je eens voor dat zoiets in Nederland zou gebeuren. Heb jij even geluk dat je in dit rijke land geboren bent!

Ik geloof ook niet dat je het echt erg vind dat iedereen liefdadiger doet met kerst dan anders. Waarom is het erg? Als je het echt vervelend vind, zou ik me even na laten kijken.

Ow, jij snapt het ook echt helemaal niet hè Rolling Eyes

Ok punt 1 - Die opluchting is toch fijn. Als het je dwars bleef zitten zou je piekeren en dan kan je niet lekker slapen.

punt 2 - Ik heb niet gezegt dat JIJ anders zou reageren maar dat MENSEN tijdens de kerst hun geweten proberen te zuiveren.

punt 3 - ik heb ook niet gezegt dat ik het heel erg vind. Meer hypocriet

Punt 4 - waarom zou ik mezelf moeten nakijken? alleen maar omdat ik een mening heb die niet met jou mening overeenkomt? dacht het niet.

Woei, Gryff van het jaar 2008!
RobinZwama
2e jaars
2e jaars

RobinZwama is offline. 
BerichtGeplaatst: Vr Dec 22, 2006 19:41 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ok, sorry Razz
Dat was ook niet de bedoeling Wink

Donya_07
Oude Forumnaam: d.Onjj_ Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 70 Sikkels

Donya_07 is offline. 
BerichtGeplaatst: Vr Dec 22, 2006 19:55 Terug naar boven Sla dit bericht op

Helen schreef:
RobinZwama schreef:
Helen schreef:

Helen schreef:

Die reclame is echt mijn punt niet. Wat wel mijn punt is, is dat er meisjes even ouder of jonger al in de prostitutie zitten, dat is mijn punt. Stel je eens voor dat zoiets in Nederland zou gebeuren. Heb jij even geluk dat je in dit rijke land geboren bent!

Ow, jij snapt het ook echt helemaal niet hè Rolling Eyes

Ok punt 1 - Die opluchting is toch fijn. Als het je dwars bleef zitten zou je piekeren en dan kan je niet lekker slapen.

punt 2 - Ik heb niet gezegt dat JIJ anders zou reageren maar dat MENSEN tijdens de kerst hun geweten proberen te zuiveren.

punt 3 - ik heb ook niet gezegt dat ik het heel erg vind. Meer hypocriet

Punt 4 - waarom zou ik mezelf moeten nakijken? alleen maar omdat ik een mening heb die niet met jou mening overeenkomt? dacht het niet.

Dit heeft niet echt met het onderwerp te maken he? Dan kun je beter PB'en.

Ter zake:

Ik ben niet zo heel gek op goede doelen.
Ik ben ook niet lid van een vereniging of wat dan ook die goede doelen steunt. Maar als ze langs de deuren ofzo komen dan geef ik/Of m'n vader of moeder wel iets.

Faunaat
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 443 Sikkels

Faunaat is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Dec 22, 2006 20:02 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik doneer aan:

-Stichting Cavia
-Dierenbescherming
-WNF

Smile

- Gregory House
frifri
1e jaars
1e jaars

Verdiend: 46 Sikkels

frifri is offline. 
BerichtGeplaatst: Vr Dec 22, 2006 20:20 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik ga na nieuwjaar meehelpen voor vredeseilanden, ik ga sleutelhangers en balpennen verkopen aan de colruyt bij ons in de buurt. Ik vond dat het tijd werd dat ik eens wat goeds zou doen. Laughing

harry potter is the best!!!!!!!
Catharina
1e jaars
1e jaars

Verdiend: 48 Sikkels

Catharina is offline. 
BerichtGeplaatst: Zo Dec 24, 2006 0:43 Terug naar boven Sla dit bericht op

Lieve mensen,

Klik allemaal even op http://www.eet.nu/
Eet.nu doneert voor iedere bezoeker 1 cent aan de serious request actie van 3fm! Ze staan momenteel al op 508,41 euro. Vertel het verder!

Ik weet dat je niet zomaar een topic mag openen. Maar dit is een serieus iets toch?!

In samenwerking met het Rode Kruis zet 3FM zich dit jaar in voor de slachtoffers van landmijnen. Tijdens de Serious Request-week (van 19 t/m 24 december) wordt daarvoor geld ingezameld door drie 3FM-DJ's die zes dagen lang in het Glazen Huis op de Neude radio gaan maken.

Het geld is dus allemaal bedoeld voor een goed doel en daar kunnen wij aan meehelpen door alleen al op die site te klikken. Je hoeft er verder niks voor te doen, het duurt maar twee seconden.

Dus klik op die site en help al die mensen die slachtoffer zijn van een landmijn! Laat ook zoveel mogelijk andere mensen deze site bezoeken: http://www.eet.nu/

Catharina.

PS: en om deze post dan nog een beetje ontopic te houden. Ik steun dus deze actie door zoveel mogelijk mensen op te roepen en ik collecteer voor verstandelijke gehandicapten, het reuma fonds en ik doe vrijwillegers werk op een historische vereniging hier in ons dorp bij afdeling educatie af en toe Wink

Oude Forumnaam: Kariny Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

Verdiend: 577 Sikkels

Ailey is offline. 
BerichtGeplaatst: Zo Dec 24, 2006 9:48 Terug naar boven Sla dit bericht op

Catharina schreef:
Lieve mensen,

Klik allemaal even op http://www.eet.nu/
Eet.nu doneert voor iedere bezoeker 1 cent aan de serious request actie van 3fm! Ze staan momenteel al op 508,41 euro. Vertel het verder!

Ik weet dat je niet zomaar een topic mag openen. Maar dit is een serieus iets toch?!

In samenwerking met het Rode Kruis zet 3FM zich dit jaar in voor de slachtoffers van landmijnen. Tijdens de Serious Request-week (van 19 t/m 24 december) wordt daarvoor geld ingezameld door drie 3FM-DJ's die zes dagen lang in het Glazen Huis op de Neude radio gaan maken.

Het geld is dus allemaal bedoeld voor een goed doel en daar kunnen wij aan meehelpen door alleen al op die site te klikken. Je hoeft er verder niks voor te doen, het duurt maar twee seconden.

Dus klik op die site en help al die mensen die slachtoffer zijn van een landmijn! Laat ook zoveel mogelijk andere mensen deze site bezoeken: http://www.eet.nu/

Catharina.

PS: en om deze post dan nog een beetje ontopic te houden. Ik steun dus deze actie door zoveel mogelijk mensen op te roepen en ik collecteer voor verstandelijke gehandicapten, het reuma fonds en ik doe vrijwillegers werk op een historische vereniging hier in ons dorp bij afdeling educatie af en toe Wink

Ik heb er een paar keer op geklikt :')
Ik hou wel van zulke sites *Grins*
Anyway, ik vind het de Serious Request - actie heel erg goed, ik heb nog geen geld gedoneerd, maar dat ga ik zo meteen denk ik doen - of ik ga smsen ^^

Verder geven wij thuis vrijwel altijd aan collectes, maar daarnaast zijn wij alleen lid van het Astma Fonds - omdat wij zelf Astma hebben, we zijn vroeger ook nog lid geweest van WNF maar dat heeft mijn moeder na een aantal jaren opgezegt.

17.04.05 ~ 31.12.08
Lisanne
Oude Forumnaam: Lisz91 Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Verdiend: 57 Sikkels

Lisanne is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Dec 24, 2006 11:33 Terug naar boven Sla dit bericht op

Het maakt toch niet uit dat mensen meer geven met kerst. Meer is altijd leuk. Als je inderdaad, maar gewoon het hele jaar ook blijf geven. Er zijn rond kerst heel veel acties, en dan zijn de mensen gul, haal je meer op, en dat is beter voor de actie. Big deal.

Zelf heb ik in mijn klas er voor gezorgt dat we een kindje van Compassion gaan sponsoren. Ik heb 28 mensen geronselt, zeg maar, en die hebben €10 ingeleverd, zo kan dat ventje een heel jaar naar school, krijgt hij medische hulp, eten, geestelijke ontwikkeling etc. Niet iedereen deed mee, maar het grootste gedeelte wel.

Oude Forumnaam: fairy_princess The Chatting Mod
The Chatting Mod

Shirley is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Dec 24, 2006 12:21 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik geef echt aan iedereen die met een collectebus langskomt wel iets. Van de Darmstichting tot het Brandwondenfonds. Ik vind gewoon dat je altijd wel iets kunt missen, als je zelf zoiets zou hebben was je ook blij dat er mensen zijn die iets geven.

Ik ga trouwens alleen niet in op die mensen die bellen en in de stad staan. Die willen dat je lid wordt en maandelijks een vast bedrag betaald. Je kunt niet overal aan meedoen vind ik.

Mijn vader trouwens wel, die doet echt overal aan mee omdat hij geen nee kan zeggen. Inmiddels is hij al sponsor van zo'n 50 verschillende dingen..... Rolling Eyes

All good things come to an end... Goodbye HPF.
sartoootje
6e jaars
6e jaars

Verdiend: 73 Sikkels

sartoootje is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Dec 24, 2006 18:53 Terug naar boven Sla dit bericht op

Zelf loop ik jaarlijks in maart voor de Jantje Beton collecte. Maar nu is er in een ander deel van de stad nogal gefraudeerd door mensen dus ben ik bang dat het volgend jaar minder zal opleveren (De helft van het geld wat door onze groep is opgehaald mag onze groep houden).

Zelf geef ik haast nooit aan goede doelen, sommigen niet omdat ik niet precies weet waar het heen gaat en ik zelf m'n geld hard nodig heb. Ik heb wel een aantal keer op die onderstaande site geklikt. Maar na een stuk of 20 keer wordt je daar geweigerd en mag je het later weer proberen. Wink

Even een vermelding van het totaal bedrag wat er in Nederland en België is opgehaald bij Serious Request! En das ook nog maar voorlopig want niet alle bedragen zijn er al bijgeteld.
Maar liefst een gigantisch bedrag van:

5.067.921 EURO!!!

Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste
Ravenklauw Klassenoudste

Witch_Eva is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Dec 24, 2006 19:08 Terug naar boven Sla dit bericht op

Dan kan ik erbij zeggen dat Serious Request in Nederland 2.6 miljoen op heeft gehaald. (1.6 miljoen plus 1 miljoen van de regering) en de Beglische versie heeft 2.4 miljoen op gehaald. Waar van 100.000 euro van de Vlaamse regering is en 1 miljoen van de Belgische regering..

Wow hele mooie bedragen ^^

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp