Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

Wat is er aan de hand in Belgi? Zinloos geweld, racisme. Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Poll :: Wat zijn jullie?

Extreem-rechts
1%
 1%  [ 1 ]
Rechts
5%
 5%  [ 3 ]
Centrum-Rechts
16%
 16%  [ 10 ]
Centrum
1%
 1%  [ 1 ]
Centrum-links
15%
 15%  [ 9 ]
Links
28%
 28%  [ 17 ]
Extreem-Links
3%
 3%  [ 2 ]
Weetniet...
20%
 20%  [ 12 ]
Dat is nogal afhankelijk...
6%
 6%  [ 4 ]
Totaal aantal stemmen : 59

Auteur Bericht
eVoLi
6e jaars
6e jaars

Verdiend: 45 Sikkels

eVoLi is offline. 
BerichtGeplaatst: Ma Jun 26, 2006 13:22 Terug naar boven Sla dit bericht op

Spinny schreef:

*Sighs*

Mijn punt is vrij simpel, er komen allochtonen hier, die hier alles maar laten komen, lui op hun reet zitten te wachten op de uitkering, onze taal niet eens spreken etc. etc. En ook nergens moeite voor doen.

Goh dat noem ik nou bevooroordeeld.

1) Niet alle allochtonen komen voor hun plezier naar hier, er zijn ook vaak oorlogsvluchtelingen enzo, dus ik hoop dat die nog wel mogen komen/blijven, of laat je ze liever in hun land van herkomst doodgaan ?

2)Ken jij enkel allochtonen die lui op hun reet zitten en onze taal niet spreken ? Nou ik niet, ik ken enkel Walen die onze taal niet spreken en waarvan een deel ook nog wel eens op hun luie reet blijven zitten. De meeste allochtonen die ik ken leren wel degelijk Nederlands/Frans, hoewel dat dikwijls erg moeilijk voor hen is. Ik ben het eens met vlinder dat de meesten wel hun best doen om zich aan te passen, maar je kan niet verwachten dat ze vanaf dag 1 Nederlands spreken, totaal geïntegreerd zijn en werk hebben. Dat werk komt ook niet uit de lucht vallen hoor, volgens mij wordt er erg veel gediscrimineerd bij sollicitaties, omdat mensen redeneren zoals jij: 'ik wil niet zo'n luie allochtoon (lees: gekleurde, makak, Marokkaan of wat bestaat er zo nogal) onder m'n werknemers'. Zo raakt het natuurlijk nooit opgelost.

3) Wat zijn allochtonen ? Nederlanders die in België komen wonen zijn in principe ook allochtonen, dus die zijn volgens jou ook allemaal lui en zitten enkel te wachten op hun uitkering ? Als je Marrokanen of Turken bedoelt, zeg het dan.

@ Farah: Wanneer eisten allochtonen dat wij hun taal spraken ? De enigen die dat eisen hier in de VLAAMSE rand rond Brussel, zijn de Walen
Confused

Oude Forumnaam: Jalf Lupin The Musical Mod
The Musical Mod

Verdiend: 0 Sikkels

Jalf is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Jun 26, 2006 13:50 Terug naar boven Sla dit bericht op

Discriminatie is naar. Ik vind het ook afschuwelijk dat mensen elkaar haten alleen maar voor een of andere afkomst. Ik heb ook een gigantische hekel aan de Wij/Zij-cultuur die d'r tegenwoordig heerst.

Ik vind persoonlijk wel dat als je als allochtoon in Nederland komt, je de taal wel moet leren. Het is niet zo dat je gelijk een hele curcus Filosofie moet kunnen geven, maar wel dat je de basis van de taal kent en je verstaanbaar kunt maken in het Nederlands. Als je ook de gedragsregels in Nederland een beetje kent, dan vind ik het ook goed. En natuurlijk moeten ze werk zoeken, maar dat is meer voor hun zelf dan dat ik vind dat ze dat zo nodig moeten. (Maar ik weet niet in hoeverre de regels in bijvoorbeeld Marokko en Turkije verschillen met die van Nederland) Uiteraard mogen ze natuurlijk wel hun geloof/feestdagen/enz behouden, want ik vind het echt belachelijk als dat niet zou mogen.

Ik vind het trouwens soms wel vervelend als bijvoorbeeld ik in de metro zit en er komen een aantal allochtonen binnen, dat ze dan in hun eigen taal spreken. Tuurlijk kun je ze dat niet verbieden, maar ik ben gewoon nogal nieuwsgierig wat ze dan zeggen. Het is dus niet een rascitische gedachten, maar meer mijn nieuwsgierige (En ietwat onzekere) aard.

Ik kan me soms ook wel voorstellen waarom mensen soms nogal rascistisch kunnen zijn. Ik zelf heb twee keer een aanvaaring gehad met een Marokaanse man die me beide keren nogal oneerbiedige voorstellen deed. Daardoor ben ik iets wantrouwender tegenover Marokaanse mannen en jongens.

...I'll miss ya...
Profiel bekijkenStuur privébericht
Spinny
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 46 Sikkels

Spinny is offline. 
BerichtGeplaatst: Ma Jun 26, 2006 14:23 Terug naar boven Sla dit bericht op

eVoLi schreef:
Spinny schreef:

*Sighs*

Mijn punt is vrij simpel, er komen allochtonen hier, die hier alles maar laten komen, lui op hun reet zitten te wachten op de uitkering, onze taal niet eens spreken etc. etc. En ook nergens moeite voor doen.

Goh dat noem ik nou bevooroordeeld.

1) Niet alle allochtonen komen voor hun plezier naar hier, er zijn ook vaak oorlogsvluchtelingen enzo, dus ik hoop dat die nog wel mogen komen/blijven, of laat je ze liever in hun land van herkomst doodgaan ?

2)Ken jij enkel allochtonen die lui op hun reet zitten en onze taal niet spreken ? Nou ik niet, ik ken enkel Walen die onze taal niet spreken en waarvan een deel ook nog wel eens op hun luie reet blijven zitten. De meeste allochtonen die ik ken leren wel degelijk Nederlands/Frans, hoewel dat dikwijls erg moeilijk voor hen is. Ik ben het eens met vlinder dat de meesten wel hun best doen om zich aan te passen, maar je kan niet verwachten dat ze vanaf dag 1 Nederlands spreken, totaal geïntegreerd zijn en werk hebben. Dat werk komt ook niet uit de lucht vallen hoor, volgens mij wordt er erg veel gediscrimineerd bij sollicitaties, omdat mensen redeneren zoals jij: 'ik wil niet zo'n luie allochtoon (lees: gekleurde, makak, Marokkaan of wat bestaat er zo nogal) onder m'n werknemers'. Zo raakt het natuurlijk nooit opgelost.

3) Wat zijn allochtonen ? Nederlanders die in België komen wonen zijn in principe ook allochtonen, dus die zijn volgens jou ook allemaal lui en zitten enkel te wachten op hun uitkering ? Als je Marrokanen of Turken bedoelt, zeg het dan.
Confused

1) Ik had 't niet over ALLE allochtonen, eVoli, als je 't goed gelezen had, staat er dat er allochtonen komen die dat doen, en niet allemaal. Want dat heb ik nooit gezegt.

2) Ik zeg niet dat ik ze ken, maar d'r zijn d'r zat.

3) Ik heb denk ik al een paar keer vermeld dat ik Spanjaarden, Belgen, Duitsers etc. die in Nederland komen wonen ook als allochtonen zie. D'r zijn voldoende autochtonen die 'tzelfde doen, maar daar hebben we 't nu niet over, dus noem ik ze niet. Het gaat mij d'r niet om dát ze allochtoon zijn.

Als je m'n mening wil afkraken, doe 't dan als je m'n posts goed hebt gelezen. Anders blijft 't een zinloze discussie.

Oude Forumnaam: femy 6e jaars
6e jaars

Verdiend: 49 Sikkels

~*leslien*~ is offline. 
BerichtGeplaatst: Ma Jun 26, 2006 15:45 Terug naar boven Sla dit bericht op

ik zelf denk niet van mezelf dat ik rasistisch ben in tegen deel zelf ik heb vrienden die een andere afkomst hebben niet alsof het voor mij iets uitmaakt Smile
van mij mogen mensen hun eigen taal blijven spreken maar dan moeten ze ook wel onze taal aanleren tenslotte moeten we ze ook nog kunnen verstaan^^' verder mogen ze voor mijn part ook hoofddoekjes enzo dragen maar dan weer niet in de klas want wij mogen tenslotte ook geen petten dragen in de klas ^^
ik vind het echt vreselijk wat in ons land aan het gebeuren is er gaat geen week voorbij of er komt weer iets ergs bij net zoals die treinconducteur die is doodgeslagen omdat hij bendes uit mekaar wou halen en de enige beschrijving die omstaanders konden geven was: het waren allochtonen ze droegen een t-shirt en een pet Neutral dan denk ik bij mezelf jammer weeral een slechte naam voor allochtone mensen ook al zijn het er maar een paar die zulke dingen doen vaak denken mensen al dat iedereen van een afkomst zulke dingen doet wat dus totaal geen waar is ik zie mijn vrienden niet zomaar iemand dood slaan ofzo of dan mijn andere vrienden zomaar op een dag een geweer kopen en onschuldige mensen afschieten omdat ze toevallig een andere huidskleur hebben

oscar wilde...
Hermione
Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Verdiend: 298 Sikkels

Hermione is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Jun 26, 2006 16:04 Terug naar boven Sla dit bericht op

Racisme is erg.
Ik vind het stom dat mensen vooroordelen hebben tegen mensen die “anders” zijn dan wij.
De moorden zijn inderdaad érg idioot.
Gewoon omdat iemand uit Turkije komt. Ik heb niets tegen allochtonen. Ik heb anders leren kijken. Je moet kijken naar het innerlijk van de mensen, en daarna concluderen of je de persoon mag of niet. Hoe hij eruit ziet, waarvan hij komt…dat moet je er niet bijnemen. Hoofddoeken dragen verbieden vind ik erg. In je vrije tijd mag je toch doen wat je wilt? Alleen in de scholen vind ik wel dat je het uit moet doen als de regels zeggen dat je geen hoofddeksel mag dragen. Tja, je hebt natuurlijk wel het strenge geloof bij de moslims…
Maar toch vind ik dat het kan Smile De taal leren is misschien wel beter voor de mensen zelf. Kan je makkelijker aan werk komen. Die grote bazen en hun mening niet meegeteld. Maar een echte Belg/Nederlander mogen ze niet worden, vind ik.
Daarmee bedoel ik dat ze niet in andere dingen moeten geloeven etc. omwillen van het land waarin ze wonen.

4e jaars
4e jaars

Jana is offline. 
BerichtGeplaatst: Ma Jun 26, 2006 17:16 Terug naar boven Sla dit bericht op

LEZEN AUB!

Dit topic gaat over respect hebben. Heb ook respect voor elkaars mening! Het is heel spijtig afgelopen in het topic over geloof, en we zijn in België momenteel door opnieuw enkele hete vuren aan het gaan door die moord op de bus, en we moeten meer dan ooit verdraagzaam zijn.
Ik ben het ook niet voor honderd procent met bvb. Spinny's ideeën, maar dat wil niet zeggen dat ik haar aanval. Je mag met gepaste argumenten op een mening van iemand anders ingaan, maar de persoon achter die mening mag je niet kwetsen. Lees AUB goed de posts van de persoon als je iets erover wil zeggen, blijf vriendelijk, let op je taalgebruik.
Misschien is het niet aan mij om jullie hierover een lesje te geven, maar toen ik dit topic opende wou ik geen onrust en verdeeldheid zaaien, integendeel! Laat dit niet verkeerd aflopen...

Jana

Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 147 Sikkels

eva(nna) is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Jun 29, 2006 8:20 Terug naar boven Sla dit bericht op

wat er allemaal gaande is weet ik echt niet ,nu ook nog die 54jarige man,WAAR GAAN WE NAAR TOE?
als we zo verder blijven doen dan ......
ik ben tegen rasisme, behalven dan die extremisten
vel e zeggen b. dat marrokanen dieven zijn. maar dat is niet zo
er zijn natuurlijk altijd wel en paar slechten tussen maar bij ons is dat toch ook zo!!!

AnSofie
6e jaars
6e jaars

Verdiend: 177 Sikkels

AnSofie is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Jun 29, 2006 8:34 Terug naar boven Sla dit bericht op

En nu de moord op Stacy Lemmens en Nathalie Mahy , de hoofdverdachte is een allochtoon die al beschuldigt is van aanranding van minderjarigen
Ik ben geen racist ( 1 van mijn vrienden is een buitenlandster) maar je ziet , het is een allochtoon
Het valt op dat het veel marokanen zijn die zo geweld plegen maar zij zijn niet de enigste ! Er zijn even veel erge Belgen , Nederlanders , Amerikanen enzo maar zij zijn dan erg op andere vlakken ( corruptie ,...) en Dutroux ligt in België nog altijd vers in het geheugen

Oude Forumnaam: Katie Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 0 Sikkels

Kirssy is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Jun 29, 2006 11:33 Terug naar boven Sla dit bericht op

Citaat:
En nu de moord op Stacy Lemmens en Nathalie Mahy , de hoofdverdachte is een allochtoon die al beschuldigt is van aanranding van minderjarigen
Ik ben geen racist ( 1 van mijn vrienden is een buitenlandster) maar je ziet , het is een allochtoon
Het valt op dat het veel marokanen zijn die zo geweld plegen maar zij zijn niet de enigste ! Er zijn even veel erge Belgen , Nederlanders , Amerikanen enzo maar zij zijn dan erg op andere vlakken ( corruptie ,...) en Dutroux ligt in België nog altijd vers in het geheugen

Ja die meisjes, echt afschuwelijk! Dat mensen tot zoiets in staat zijn.. onbegrijpelijk.
Maar om nou te zeggen, goh het is een alochtoon zie je wel! Dat lijkt me een beetje onlogisch, zeker omdat je zelf het voorbeeld van dutroux gaf. Ik vind het eerder verontrustend dat het wéér een tbs'er op proefverlof is. Daar zit volgens mij een groot probleem, je leest tegenwoordig wel erg vaak dat onsnapte/met proefverlof tbs'ers terugvallen, en iemand vermoorden/verkrachten/iets in die trant.
Deze man is gewoon compleet gestoord (ervan uitgaande dat hij de dader is) en wordt toch losgelaten op de maatschappij. Dan vraag ik mij af, waar zijn we mee bezig?? Deze man heeft al bewezen dat hij vrijheid duidelijk niet verdiend. Bovendien ben ik het totaal niet eens met het systeem 'proefverlof'. Als ze niet meer in de herhaling vallen, mogen ze gaan, zijn ze daar nog niet over uit, dan ook geen proefverlof.
Maar om weer terug te komen op dit topic, of die man nou wel of geen allochtoon is, doet niet terzake. Hij is gewoon levensgevaarlijk en moet opgesloten worden!

Never give up at the things that make you smile
Nariël Oronar
5e jaars
5e jaars

Nariël Oronar is offline. 
BerichtGeplaatst: Do Jun 29, 2006 14:35 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik hoopte echt dat die meisjes levend en wel teruggevoinden zouden worden. Dit is gewoon erg. Niet alleen die meisjes, maar ook Joe, die buschauffeur, kleine Luna en al die andere vreselijke dingen die gebeurt zijn. Of de dader nu al dan niet een allochtoon is, dat soort dingen doe je niet.

Ik ben geen rascist, integendeel. Eén van mijn beste vriendinnen is Marrokaanse, en ik heb vroeger ook veel allochtone vrienden gehad. Die vriendin is een lief, leuk meisje die goed is aangepast en er ook moeite voor doet. Maar ik weet dat er ook anderen zijn, die helemaal geen moeite doen om zich aan te passen. Die spreken dan gewoon altijd hun taal, maar dan zonder deftig Nederlands te kunnen spreken en zijn soms zelfs rascistisch tegenover Belgen/Nederlanders. Natuurlijk zijn niet alle allochtonen zo, maar ik vind het echt jammer (bij gebrek aan een beter woord) dat sommigen zich toch zó laten gaan.

Het Vlaams Blok/Vlaams Belang is niet voor miju weggelegd. Zij gaan, vind ik dan, iets te ver in hun overtuiging. Volgens mij is het beter ervoor te zorgen dat allochtonen een kans krijgen om zich aan te passen, dan om gewoon álle allochtonen (zelfs degenen met werk die hier al generaties lang wonen) terug naar hun geboorteland te sturen. Ikzelf zou dat ook niet appreciëren, moest ik een allochtoonse zijn. Soms stuiten de campagnes van het VB op veel onbegrip van de kant vd allochtonen en sommige linksen, en wakkert de 'wraakzucht' (weeral bij gebrek aan een beter woord) bij de rechtsen op. Dat leidt dan tot botsingen, die soms verkeerd aflopen. Ik ben links, maar ik respecteer ook iemand anders' mening. Die mensen hebben misschien vooral de 'onaangepast' allochtonen gezien, en het is dan maar logisch dat ze er een andere kijk op hebben.

Maar voorlopig kunnen we niet veel meer doen dan hopen dat iedereen (allochtoon of niet) wijzer is dan dit. Iedereen moet toch zien dat dit fout is, dat het zo niet bedoelt is? Wij zijn allemaal mensen hoor, gelijk welke kleur. Iedereen, verdient een gelijke behandeling, maar wel als ze ook goed en rechtvaardig zijn tegenover anderen.

Dreuzel
Dreuzel

Woonplaats: In the Astronomy Tower, watching the sun shine brightly over the dark lake

°°MiSs Sushi°° is offline. 
BerichtGeplaatst: Do Jun 29, 2006 20:39 Terug naar boven Sla dit bericht op

T O N K S schreef:
Wat er in Vlaanderen is gebeurd kan niet zomaar de beugel door... dat mensen zomaar worden neergeschoten zonder dat omstanders wat doen en dat het even later weer gebeurd. Is het zo moeilijk om een helpende hand uit te steken?

Hier wil ik wel even op reageren:

Als jij iemand in het wilde weg mensen zou zien neerschieten, zou jij het dan wagen naar die gast te lopen en proberen hem tegen te houden? Ik denk het niet... Dus snap ik die reactie van de omstaanders wel.
Trouwens, een politieman die toevallig in de buurt was heeft de dader gevraagd zijn wapen neer te leggen, en toen die dat weigerde, heeft de politieman hem dus in de buik geschoten.
Ik denk niet dat iemand anders dan die agent de moordenaar had kunnen tegen houden zonder dat er nog meer slachtoffers gevallen waren.
De hulpdiensten waren er volgens mij ook op tijd bij, want de ene allochtone vrouw waarop geschoten was, is gered geweest.

Maar verder wil ik duidelijk maken dat ik tegen elke vorm van racisme ben. Hoewel ik ook vind dat allochtonen zich in zeker mate (ik denk aan taal enz.) moeten aanpassen. Maar je bent toch zeker vrij om te kiezen van geloof? En de verschillen tussen onze culturen moeten we leren zien als iets leerrijks, en niets bedreigend. Ik moet zeggen dat ik geen allochtonen in mijn directe vriendenkring heb, maar ik heb zeker respect voor hun manier van leven.
En volgens mij: extreem is nooit goed. We moeten trachtten een goed evenwicht te vinden tussen aanpassing en behouden van eigen identiteit.
Ik benadruk: dit is mijn mening, ik heb respect voor die van anderen en kan ook vele gedachtengangen (sommige maar enigszins) begrijpen!

2e jaars
2e jaars

Defkes is offline. 
BerichtGeplaatst: Vr Jun 30, 2006 10:19 Terug naar boven Sla dit bericht op

Kwestie van actie-reactie. Ik ben zelf verre van racist (heb enkele buitenlandse vrienden enz Smile), maar ik vind de antiracisten bij momenten ook te ver gaan hoor.

Zo had je vorig jaar een exhebitie van een Afrikaans dorp in een Duitse zoo. Deze exhebitie was naast de kooi met apen geplaatst en dat werd door velen aanzien als racisme. Nu kijk, of da nu naast de apen, slangen of flamingo's staat, dat is geen racisme e Smile.

Natuurlijk gaan de racisten ook te ver. Ik? Ik hou het liever in het midden. Alles case per case bekijken en dan pas, indien mogelijk, een schuldige aanduiden.

De kwestie van de meisjes is natuurlijk niet goed te praten. Zoiets is onaanvaardbaar, maar jammer genoeg hebben we het allemaal al meegemaakt e (Dutroux). Die daders opsluiten en laten afzien dat het ni schoon meer is (doodstraf is te mild imo).

fawkes_the_phoenix
4e jaars
4e jaars

Verdiend: 237 Sikkels

fawkes_the_phoenix is offline. 
BerichtGeplaatst: Vr Jun 30, 2006 12:29 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ten eerste wil ik zeggen dat ik het heel erg vind wat er met de twee Belgische meisjes is gebeurd. Degene die dit gedaan heeft, moet zwaar gestraft worden, autochtoon of allochtoon.
Ten tweede denk ik dat de problemen van Belgie vergelijkbaar zijn met Nederland. Ook hier komen zinloos geweld en ruzies tussen verschillende bevolkingsgroepen voor. Echter, we moeten niet vergeten dat de meeste mensen NIET gewelddadig of racistisch zijn en het beste voor hebben met onze twee landen.
Ik ben zelf absoluut tegen elke vorm van racisme. Ik denk dat om racisme te voorkomen, het belangrijk is mensen niet als groepen te beoordelen. Niet alle Marokkanen zijn crimineel, net zoals niet elke Belg dom is, of elke Nederlander zuinig. Daarnaast zou het goed zijn als autochtoon en allochtoon vaker met elkaar omgaan, zodat beiden de ander als persoon zien en niet enkel als lid van een andere groep. Je hoeft echt geen beste vrienden te worden, een praatje maken met je buurman/groenteboer/postbode/wie dan ook is een mooi begin.
Ik woon zelf mijn hele leven in Amsterdam, een stad met zeer gemengde bevolking, en heb nog nooit iets naars meegemaakt met een van mijn (allochtone) stadsgenoten.

Dreuzel
Dreuzel

lia_hh is offline. 
BerichtGeplaatst: Zo Jul 23, 2006 20:16 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ikzelf kom ook uit Vlaanderen,,
verschrikkelijk gewoon,,
het is net of ze gans Vlaanderen willen uiteentrekken,,
iedereen tegen elkaar opzetten,,
zo lijkt het wel,,
en tegen racisme ben ik ook helemaal,,
het zijn net zogoed mensen als wij,,
zij mogen toch ook een eigen thuis hebben,,
ook al is het niet in hun vader of moederland,,
ze hebben er evenveel recht op als wij,,
en al die moorden en verdwijningen,,
wat berijken we ermee???
NIKS!!!
alleen maar ruzie,,

Vlaanderen is prachtig,,
en ik hoop dat dat zo nog vele jaren mag zijn,,

Opperste Hotemetoot
Opperste Hotemetoot

Verdiend: 529 Sikkels

Lupos-freak is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Jul 23, 2006 20:34 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ikzelf ben ook helemaal geen racist, mijn beste vriend heeft zelfs Sri Lankaans bloed in zich. Maar ik moet eigenlijk ook wel zeggen dat er verschillende soorten allochtonen zijn, net als er verschillende autohtonen zijn. Mijn vriend heeft een donkerder huisdkleur en vind het helemaal niet erg als men erover praat, zolang men hem maar niet uitscheld. In een andere klas zit er ook een jongetje met een donkerder huidskleur en als iemand (per ongeluk soms) het woord bruin laat vallen, raakt die jongen woest en zegt hij dat hij gepest word. Ik snap wel dat je het niet leuk vind als je een ander kleur hebt dat men daar over spreekt, maar wij hebben ook een ander kleur dan hen. En als zij ons daarover aanspreken vinden wij dat toch ook niet erg. Hiermee wil ik eigenlijk zeggen dat er goede allochtonen zijn, maar ook slechte. Maar er zijn ook slechte autochtonen, alleen vergeten sommige mensen dat wel eens.
Hopelijk begrijpen jullie een beetje wat ik wil zeggen, want het is wat ingewikkeld.

Als Vlaming hoef je maar de krant open te slaan en je kunt er duizenden vreselijke en afschuwelijke moorden lezen. Het is echt ongeloofelijk erg met onze maatschappij. "Man vermoord gezin en pleegt zelfmoord", "Pedofilie aan het strand", "Dode bij busrit", "Vermiste kinderen dood teruggevonden", "Gedeterneerde listig ontsnapt", "Dutroux-achtige zaakjes", en zo gaat het altijd maar verder en verder. Ik vraag me af hoe dat gaat eindigen? Man vermoord de hele wereld? Ik snap er geen snars van? Hoe kunnen mensen zo'n gruwelijke dingen doen. Het is ongeloofelijk.

Onlangs had er ook een politieman een boef dood geschoten, de politieman werd niet bestraft. Vorig jaar had een juwelier zich wettelijk verdedigd en een boef dood geschoten, juwelier kreeg cel-straf van enkele jaren. Men zegt toch iedereen gelijk voor de wet. Waarom word de eerlijke burger dan bestraft en de politieman niet??? Ja, oke het kan zijn dat de politieman er echt niets aan kon doen, maar dat kon de juwelier ook niet...

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp