Auteur |
Bericht |
maja
1e jaars

Verdiend:
157 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Mei 05, 2007 19:01 |
 |
Of Voldemort de drie onvergeeflijke vloeken gemaakt heeft? Ik denk dat die al bestonden.
Voldemort is natuurlijk wel briljant in het gebruik van allerlei "martel"vloeken. Hij weet ook precies hoe hij de dark arts moet uitvoeren maar ik denk dat Sneep meer van twee kanten heeft.
Hij weet wel hoe hij moet liefhebben maar dat doet ie nooit( om welke reden dan ook)terwijl Voldemort dat echt niet kan.
Voldemort laat veel van het vuile werk door zijn dooddoeners opknappen terwijl Sneep alles alleen doet.
Maak niet uit wie je de beste vindt hoor ieder z'n eigen favoriet zal ik maar zeggen. |
|
|
  |
 |
jette1985
Dreuzel

Verdiend:
33 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Mei 10, 2007 15:42 |
 |
Ik vind het heel moeilijk te zeggen of Sneep nu goed of slechts is. Hij had op het moment dat hij Perkamentus vermoordde wel een blik van walging op zijn gezicht. Dus daarom is hij naar mijn mening niet volledig goed. Maar ik weet ook niet of hij volledig slecht is. Hij had Harry inderdaad al veel eerder kunnen vermoorden. Ik denk dat het een kwestie van afwachten is, want ik vond de wendingen in boek 6 ook heel verassend. Die waren naar mijn mening ook onvoorspelbaar. |
|
|
  |
 |
muisS
7e jaars

Verdiend:
175 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Mei 10, 2007 15:56 |
 |
Als ik fout zit moet je het zeggen hoor, maar ik denk dat voldie sneep de opdracht gaf om harry niet te vermoorden. Hij gelooft in die voorspelling dus uiteindelijk zal hij harry moeten vermoorden. |
_________________ <3 Ron/Hermoine |
|
  |
 |
maja
1e jaars

Verdiend:
157 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Mei 13, 2007 22:23 |
 |
Volgens mij heeft voldemort nooit dat gedeelte van de profetie gehoord of zit ik daar fout.. |
|
|
  |
 |
Narcissa
Erelid in de Orde van Merlijn

Verdiend:
0 Sikkels
Woonplaats: �...In de plek waar Tom Riddle mij tegen houd in zijn kerkers, diep bij Zwadderich!...�
|
Geplaatst:
Di Mei 15, 2007 21:59 |
 |
maja schreef: | Volgens mij heeft voldemort nooit dat gedeelte van de profetie gehoord of zit ik daar fout.. |
Voldemort zelf heeft het inderdaad nooit gehoord. Maar Snape heeft wel stukje gehoord, toen hij nog aan de slechte kant stond ( nu zal ik het echt niet weten als hij aan de goede of slechte kant staat. ) Maar Snape heeft dus de stukjes gehoord en wat hij wist aan Voldemort door gespeeld. |
_________________ �Het geluk van de vampiers is met ons!!�
Ben van uit Azkaban lopend naar het Ministerie van Toverkunsten,
Om hun eens duidelijk te zeggen dat de wereld vaak niet eerlijk in elkaar zit!
( Wens de mensen veel geluk en succes verder! ) |
|
  |
 |
maja
1e jaars

Verdiend:
157 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Mei 16, 2007 9:49 |
 |
Citaat: | Voldemort zelf heeft het inderdaad nooit gehoord. Maar Snape heeft wel stukje gehoord, toen hij nog aan de slechte kant stond ( nu zal ik het echt niet weten als hij aan de goede of slechte kant staat. ) Maar Snape heeft dus de stukjes gehoord en wat hij wist aan Voldemort door gespeeld. |
Dat is waar maar volgens mij weet Voldemort niet dat hij Harry ZELF moet vermoorden om de profetie te laten uitkomen.Dat was toch het laatste stukje....'kheb het boek ff niet bij de hand. |
|
|
  |
 |
Rogue
Lid Wikenweegschaar

Verdiend:
306 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Mei 18, 2007 16:59 |
 |
hmm ik zat erover na te denken. Sneep heeft een vreselijke rotjeugd gehad, zijn ouders hadden een slecht huwelijk hij was vaak ongelukkig. DAarna ging hij naar school waar hij een van de beste leerlingen was, maar niet populair. Hij was helemaal alleen hij had niemand die om hem gaf. Ik weet hoe dat voelt, ik heb me op school ook vaak zo gevoeld. Ik had ook geen vrienden en at alleen in de aula dus ik kan me goed voorstellen hoe slecht het voor hem was. Doordat ik jarenlang gepest was en ongelukkig was geweest ben ik ook behoorlijk koud, ijzig, al mijn emoties zijn voor mezelf, ik uit ze niet. Tuurlijk is dat geen excuus voor sneep om maar een dooddoener te worden maar het zal wel een aanleg geweest zijn. |
_________________ 'Everyone dies, but not everyone really lives.'
'Oh yeah, this is my favourite leaf! How could I forget!'
'Oh it looks like crouching tiger and hidden dragon got something good!'
Sawyer |
|
  |
 |
Jessica.
Zwadderich Klassenoudste

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Mei 22, 2007 16:25 |
 |
Ik denk dat Rogue gelijk heeft. Natuurlijk is er echt geen enkele reden om je bij zo'n club als de DE aan te sluiten. Maar als jij je hele leven geen liefde gekent hebt en altijd geziekt bent, jaa dan snap ik ook wel dat je niet echt de aardigste gaat worden. Dat kan natuurlijk wel, maar dat is moeilijk voor diegene. Snape is een sterke en slimme tovenaar en ik denk dat we nog het een en ander van hem kunnen verwachten! |
HPF and us <3
Forever in our hearts! |
|
  |
 |
giomanach
1e jaars

Verdiend:
356 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Mei 22, 2007 17:50 |
 |
Sneep kreeg in zijn jeugd niet de liefde die elk normaal kind heeft gehad/ verdiend.
Ook op school werd hij vaak gepest, je zou voor minder verbittert raken.
Hij hoorde nergens bij totdat Voldemort hem een kans aanbood om erbij te horen.
Volgens mij is Sneep één van de "goede". Altijd al geweest denk ik.
Maar toch vind ik hem super schattig, lief ... ach ... wat zal ik zeggen ik ben een Sneepie! fan! |
_________________ "Horror and Moral terror can never be exonerated. They have no real value.
Pure evil has no real place." --Lestat |
|
  |
 |
Rogue
Lid Wikenweegschaar

Verdiend:
306 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Mei 22, 2007 19:01 |
 |
Miss Raddy schreef: | Ik denk dat Rogue gelijk heeft. Natuurlijk is er echt geen enkele reden om je bij zo'n club als de DE aan te sluiten. Maar als jij je hele leven geen liefde gekent hebt en altijd geziekt bent, jaa dan snap ik ook wel dat je niet echt de aardigste gaat worden. Dat kan natuurlijk wel, maar dat is moeilijk voor diegene. Snape is een sterke en slimme tovenaar en ik denk dat we nog het een en ander van hem kunnen verwachten! |
ja dat is ook zo, maar toch denk ik dat Snape wel een keer liefde heeft gekend, met Harry's moeder samen. Ik denk toch dat ze stiekem een ( korte?) relatie gehad hebben. Ik denk ook daarom dat Snapes patronus lily zelf is ( ik wou dat veranderen bij die voorspellingstopic maar ik weet niet hoe ). Denk ook dat de boeman van perkamentus best wel eens Snape kan zijn aangezien Rowling had gezegt dat die 2 dingen met elkaar te maken hadden. |
Sawyer |
|
  |
 |
Rogue
Lid Wikenweegschaar

Verdiend:
306 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Mei 22, 2007 19:25 |
 |
wat ik me trouwens net afvroeg: als Snapes moeder een heks was waarom vocht ze dan niet terug tegen Snapes vader? Misschien voelde hij zich daardoor in de steek gelaten door zijn moeder omdat ze hem niet beschermde terwijl ze dat wel kon. |
Sawyer |
|
  |
 |
Rhona
Lady of Snape Manor

Verdiend:
1 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Mei 23, 2007 14:14 |
 |
Rogue schreef: | wat ik me trouwens net afvroeg: als Snapes moeder een heks was waarom vocht ze dan niet terug tegen Snapes vader? Misschien voelde hij zich daardoor in de steek gelaten door zijn moeder omdat ze hem niet beschermde terwijl ze dat wel kon. |
snape's moeder was Eileen Prince. Een volbloed heks, afdeling zwadderich en lid van de gomstenen club.
ik denk dat dit een zelfde geval als merope gaunt was. Tobias Snape had dan wel geen magische krachten, hij had wel een grote mond, losse handjes en een intimiderend karakter (in zoverre we dat uit de herinneringen kunnen halen). Door angst en mishandeling blokkeerde haar magie een beetje.
Hte kan ook zijn dat ze in een dreuzel dorp woonde waar eileen liever geen magie gebruikte, al lijkt mij dat niet logisch. Ik ga voor de Merope gaunt vergelijking. |
_________________ Gryffindor my light in the darkness
HPF we will miss you. |
|
  |
 |
|