Auteur |
Bericht |
Davey
Dreuzel
Verdiend:
49 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Nov 13, 2007 21:06 |
|
Ik heb er een in de bieb zien staan en in de boekenwinkel zien liggen,,
Mij leken het ook geweldige boeken, alleen jammer dat onze bieb slechts enkele heeft |
|
|
|
|
Lupos-freak
Opperste Hotemetoot
Verdiend:
529 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Nov 21, 2007 21:01 |
|
Sage of Darren Shan - FILMNIEUWS !!!
Jaaa... de drie belangrijkste acteurs zijn bekend gemaakt.
Cast:
Darren Shan - Chris Kelly
Larten Crepsley - John C. Reilly
Steve Leonard - Josh Hutcherson
Darren Shan is heel tevreden over de rolverdeling. En ik ook, al vind ik dat die Reilly wel een beetje een te dikke kop heeft om Crepsley te spelen^^ Verder heb ik de indruk dat het goed zal aflopen met de films.
Feit: in februari 2008 beginnen ze met het verfilmen van Cirque du Freak! |
_________________ See you in another life then, eh brother?
Laatst aangepast door Lupos-freak op Do Dec 27, 2007 14:02; in totaal 2 keer bewerkt |
|
|
|
Lupos-freak
Opperste Hotemetoot
Verdiend:
529 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Dec 25, 2007 17:39 |
|
Groot Demonata-nieuws!!!
Een héél leuk kerstcadeautjes voor de Demonata-fans of de fans van de boeken van Darren Shan. Ik vond zonet op de kaft + flaptekst van het zevende Demonata-boek.
Dit boek verschijnt in het Engels op 05/05/2008
Dit boek verschijnt in het Nederlands in het najaar (oktober?) van 2008, maar dit is niet helemaal zeker...
De cover belooft veel goeds:
De flaptekst die een grote spoiler bevat omtrent het hoofdpersonage, heb ik dan maar in spoiler-tags gezet...
SPOILERS! | [selecteer] Fresh hell from the Demonata - you can't cheat death... I'm a human sponge -- I soak up memories. I feel like a thief, stealing secrets with an innocent touch. I don't like this gift. It's intrusive and sneaky. I think it's harmless, but I can't be sure. If knowledge is power, why do I feel so alone!? The apocalypse came and the world burned. But it wasn't the end, and out of the destruction, new life has emerged. Bec is back to face the Demonata. After centuries of imprisonment, she's more powerful than ever, but the demons no longer stand alone. Something else has crawled out of the darkness with her. Lord Loss is no longer humanity's greatest threat!
Zoals te lezen valt is Bec McGrigor dus opnieuw het hoofdpersonage!!! [/selecteer] |
Belangrijke Data's:
08/02/2008: Wolvenbloed (Demonata 5) verschijnt in het Nederlands
03/03/2008: Procession of Death (*) verschijnt in het Engels
05/05/2008: Death's Shadow (Demonata 7) verschijnt in het Engels
26/05/2008: Monsteroorlog (Demonata 6) verschijnt in het Nederlands
??/10/2008: Demonata 8 verschijnt in het Engels
??/10/2008: Demonata 7 verschijnt in het Nederlands (niet 100% zeker!)
(*) Procession of Death is een misdaadroman die bedoeld is voor volwassenen en nu opnieuw uitgegeven wordt.
Ik persoonlijk kon niet langer wachten op de vertalingen en heb Demonata 5 + 6 samen in het Engels besteld. Ik vraag me af of ik het even goed zal begrijpen als de Engels Harry Potter-boeken...
Hopelijk wel.
Verder wens ik jullie nog een Vrolijk Kerstmis en een Gelukkig én Shantastisch Nieuwjaar! |
Laatst aangepast door Lupos-freak op Di Jan 15, 2008 19:33; in totaal 1 keer bewerkt |
|
|
|
Elyn
Hotemetoot
Verdiend:
334 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Dec 26, 2007 21:08 |
|
Oooooh, dit is geweldig!!!! Die Chris is écht dé perfecte Darren volgens mij!! John kan er ook nog mee door.. ^^
Pfieuw, ik kan echt niet wachten tot die film uitkomt, dit is helemaal ´t einde!
Ik probeer de Demonataserie te lezen, maar ik ben sinds de examens gedaan zijn nog niet in de bib geraakt... *shame* |
_________________ Here I lie, dying
with HPF in one hand
and Edward Cullen in the other. |
|
|
|
[Anabel_x]
1e jaars
Verdiend:
52 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Jan 07, 2008 16:44 |
|
Worden de boeken van Darren Shan verfilmd?!!
Waah, geweldig nieuws! Ben al zo lang fan van de boeken..
En nu ik de acteurs zo zie, Chris is precies de Darren Shan dat ik me had voorgesteld toen ik de boeken las! Oooh, ik kan niet meer wachten tot de films uitkomen! |
|
|
|
|
Lupos-freak
Opperste Hotemetoot
Verdiend:
529 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Jan 11, 2008 23:09 |
|
2 nieuwe acteurs gecast!!!
Gosh. Dan bracht ik al eens zo'n belangrijk nieuws, komen er maar twee reacties op. Het DS-nieuws daarintegen blijft maar binnenstromen...
Net gevonden. Info over de Nederlandse versie van Demon Apocalypse, Monsteroorlog.
Citaat: |
Monsteroorlog (Demon Apocalypse)
Demonata boek 6
Paperback | 256 Pagina's | Uitgeverij De Fontein
ISBN13: 9789026124020 | € 12,50
Verschijningsdatum: 26/05/2008
Flaptekst:
SPOILERS! | [selecteer] Voor Grubbs Grady begint een nachtmerrie wanneer hij ontdekt dat hij met zijn aartsvijand Lord Loss opgesloten zit in een vliegtuig. De Grootmeester van het Kwaad is uit op maar één ding: de ondergang van Grubbs. Maar die weet op het laatste moment te ontkomen door de hulp van een onbekende man. Ze zoeken hun heil in een grot in de woestijn. Daar ontmoet Grubbs voor het eerst Kernel Fleck, de hoofdpersoon uit Demonenjager. Er wacht hun een onmogelijke taak: ze moeten alle demonen verslaan die de wereld en henzelf dreigen te vernietigen! [/selecteer] |
|
Het lijstje van de Demonata-boeken en data heb ik nog maar eens op een rijtje gezet, om veel vragen te vermijden...
Lupos-freak schreef: | --- De Demonata-reeks ---
1. Grootmeester van het kwaad [Eng: Lord Loss]
Dit is het bekendste en het meest gelezen boek van De Demonata.
Hoofdpersonage: Grubbs Grady
2. Demonenjager [Eng: Demon Thief]
Dit boek speelt zich 50 jaar voor het eerste boek af.
Dit boek kun je ook apart van het eerste lezen.
Hoofdpersonage: Kernel Fleck
3. Slagtenstein [Eng: Slawter]
Dit is een rechtstreeks vervolg op "Grootmeester van het Kwaad".
Het is een boek dat begint waar het toen allemaal eindigde.
Hoofdpersonage: Grubbs Grady
4. Demonenbloed [Eng: Bec]
Dit boek speelt zich honderden jaren voor het eerste boek af. Het speelt zich af in de tijd van de Kelten.
Dit boek kun je ook apart van het eerste lezen.
Hoofdpersonage: Bec McGrigor
5. Wolvenbloed [Eng: Blood Beast]
Verschijnt in het Nederlands op 29 februari 2008
Hoofdpersonage: SPOILERS! | [selecteer] Grubbs Grady [/selecteer] |
Flaptekst:
SPOILERS! | [selecteer] Tot nu toe heeft Grubbs Grady kunnen ontkomen aan de vloek die op zijn familie rust. Maar wanneer hij bij volle maan alarmerende symptomen vertoont, is Grubbs doodsbang dat ook hij in een weerwolf zal veranderen.
Hij heeft de dood in de ogen gezien en levensgevaarlijke demonen verslagen, maar zijn wolvengenen laten zich niet sturen. Kan Grubbs het beest in zichzelf verslaan? Of valt hij ten prooi aan zijn eigen verdorven bloed? [/selecteer] |
6. Monsteroorlog [Eng: Demon Apocalypse]
Verschijnt in het Nederlands op 26 mei 2008.
Direct vervolg op de cliff-hanger uit het vorige boek.
Hoofdpersonage: SPOILERS! | [selecteer] Grubbs Grady [/selecteer] |
Dit verhaal zal tonen hoe alle verschillende hoofdpersonage bij elkaar komen en hoe alle onderlinge verhaallijnen met elkaar te maken hebben.
Flaptekst:
SPOILERS! | [selecteer] Voor Grubbs Grady begint een nachtmerrie wanneer hij ontdekt dat hij met zijn aartsvijand Lord Loss opgesloten zit in een vliegtuig. De Grootmeester van het Kwaad is uit op maar één ding: de ondergang van Grubbs. Maar die weet op het laatste moment te ontkomen door de hulp van een onbekende man. Ze zoeken hun heil in een grot in de woestijn. Daar ontmoet Grubbs voor het eerst Kernel Fleck, de hoofdpersoon uit Demonenjager. Er wacht hun een onmogelijke taak: ze moeten alle demonen verslaan die de wereld en henzelf dreigen te vernietigen! [/selecteer] |
7. Nederlandse titel onbekend [Eng: Death's Shadow]
Verschijnt in het Engels op 5 mei 2008, in het Nederlands waarschijnlijk in oktober 2008.
Hoofdpersonage: SPOILERS! | [selecteer] Bec McGrigor [/selecteer] |
(Engelse) Flaptekst:
SPOILERS! | [selecteer] Fresh hell from the Demonata - you can't cheat death... I'm a human sponge -- I soak up memories. I feel like a thief, stealing secrets with an innocent touch. I don't like this gift. It's intrusive and sneaky. I think it's harmless, but I can't be sure. If knowledge is power, why do I feel so alone!? The apocalypse came and the world burned. But it wasn't the end, and out of the destruction, new life has emerged. Bec is back to face the Demonata. After centuries of imprisonment, she's more powerful than ever, but the demons no longer stand alone. Something else has crawled out of the darkness with her. Lord Loss is no longer humanity's greatest threat! [/selecteer] |
Er zullen in totaal 10 Demonata-boeken verschijnen!!!
|
Citaat: | Belangrijke Data's:
08/02/2008: Wolvenbloed (Demonata 5) verschijnt in het Nederlands
03/03/2008: Procession of Death (misdaadroman) verschijnt in het Engels
05/05/2008: Death's Shadow (Demonata 7) verschijnt in het Engels
26/05/2008: Monsteroorlog (Demonata 6) verschijnt in het Nederlands
??/10/2008: Demonata 8 verschijnt in het Engels
??/10/2008: Demonata 7 verschijnt in het Nederlands (niet 100% zeker!) |
|
Laatst aangepast door Lupos-freak op Ma Feb 04, 2008 21:09; in totaal 1 keer bewerkt |
|
|
|
Sweet Hermione
Opperste Hotemetoot
Verdiend:
20 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Jan 23, 2008 18:44 |
|
*gilt keihard*
OH MY GOOOOOOOSSSSH! O.o *freakt*
DE ACTEURS ZIJN BEKEND, DAT WIST IK NIET! en ik was te lui om te kijken in het topic
*gooit chocolaatjes naar een ijverige San*
*raapt zichzelf bij elkaar*
Darren: Ik ben blij met Darren! Hij ziet er echt uit als mijn Darren Shan! =D Wat een mooie casting, yessch. Maar uh, hij is dus 15/16 jaar en Darren is in het boek 10/11 jaar, dat heb ik eens opgezocht. Als hij er maar niet te oud uit ziet in de films. oO
Larten: Deze Larten ziet er te lief uit, hoor. Hij is wel een beetje bleek en rossig, waar ik dan weer wel blij mee ben. Maar hij had minder haar op z'n hoofd moeten hebben. Als ik kijk naar de films waarin hij heeft gespeelt, en hoeveel, heb ik wel redelijk vertrouwen in zijn acteerprestaties.
Steve(n): Hm, jawel, dat lijkt er wel op. Al is ''mijn'' Steve van lichtere haarkleur. xD
Truska: Salma is een supergoede actrice, en ze is mooi, net als Truska. Ik denk dat zij ook wel er echt uit kan zien als een circus artieste, voor some reason. ^^
Mr. Tall: Die kan geloof ik wel een mysterieuze kop trekken. ^^ Hij komt bij mij wel goed over, ja. |
_________________ I LOVE HPF |
|
|
|
Scran
Dreuzel
Verdiend:
108 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Feb 04, 2008 13:55 |
|
Ik heb alle boeken van darren shan gelezen, behalve : Koyasan en die volwassenen boeken.
Ik het btw de 12 delige serie ( sage of darren shan) al 3 keer helemaal uitgelezen.
Het zelfde geld voor de (tot nu toe) 4 deleige serie van de demonata.
De demonata heb ik ook gekocht.
Ik kan niet wachten totdat Wolvenbloed uitkom (nog zo'n 10 dagen ? ) |
|
|
|
|
Lupos-freak
Opperste Hotemetoot
Verdiend:
529 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Feb 04, 2008 21:16 |
|
Scran schreef: | Ik kan niet wachten totdat Wolvenbloed uitkom (nog zo'n 10 dagen ? ) |
Eerst ging het boek op 14 februari verschijnen, maar de plaatselijke boekhandel heeft me verteld dat de verschijningdatum volgens hun gegevens aangepast is. De nieuwe datum is 29 februari. Maar misschien komt hij wel wat vroeger, want die datum vervroegen, verlaten en veranderen soms en héél soms kloppen ze helemaal niet. Ik heb het bovenstaande bericht aangepast met de nieuwe datum.
Er is nog film-nieuws. Debbie Hemloch is gecast!
Jessica Carlson zal de rol van Debbie op zich nemen. Ik vind het een vreemde keuze van de filmmakers, aangezien Darren Shan al duizend keren gezegd heeft dat Debbie niet blank is, en gebaseerd is op een Spice Girl.
Meneer Tall was oorspronkelijk blank, daarvoor hebben ze een Japanner gekozen. En de bruin-gekleurde Debbie hebben ze dan weer blank gemaakt. Ah, wat maakt het ook uit? De film wordt toch geweldig. Dat moet gewoon^^
|
Laatst aangepast door Lupos-freak op Wo Feb 06, 2008 12:24; in totaal 1 keer bewerkt |
|
|
|
JustxMe
Beginnend Tovenaar
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Feb 05, 2008 22:01 |
|
Ha! Onze bieb heeft eindelijk, maar dan ook eindelijk de boeken van Darren Shan aangeschaft. Dus na zoveel reacites erover gehoord te hebben lees ik ze nu, en ik vind ze echt geweldig! Ik ben bezig in het 1 na laatste boek (Heer van het Duister) van de eerste serie, en de spanning stijgt steeds verder. Ik ben zeer benieuwd hoe het af zal lopen.
Wow, veel boeken gaan er verfilmd worden zeg Ö Het is wel leuk, al ben ik het niet echt eens met sommige castingen. Die van Debbie vind ik niet kloppen, die van Crepsley niet en van Tall niet. Ze kloppen niet echt bij mijn beeld, al kan dat snel maar ook niet bij de beschrijvingen vind ik. Tall zal er nogwel voor door kunnen gaan maar die andere twee? Ik wil het eerst is gaan zien, voor ik me echt hun kan voorstellen als Debbie&Larten. Ik vind die van Darren, Steve en Truska trouwens wel geweldig! Precies zoals ik me voor had gesteld. Zeker weten dat ik naar de bios ga als de film klaar is ^^ |
|
Lupos-freak
Opperste Hotemetoot
Verdiend:
529 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Feb 07, 2008 13:02 |
|
De filmmaatschappij is aan het onderhandelen met een paar acteurs voor sommige rollen in de Cirque du Freak-film. Deze onderstaande mensen zijn dus nog niet gecast, maar het is dus wel mogelijk dat ze de rollen spelen!
Het is dus nog niet zeker dat deze acteurs ook degelijk de rollen krijgen.
Cormac Limbs (vrouwelijk!) - Jane Krakowski
Evra Von - Patrick Fugit
Desmond Tiny - Michael Cerveris |
_________________ See you in another life then, eh brother? |
|
|
|
Sweet Hermione
Opperste Hotemetoot
Verdiend:
20 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Feb 07, 2008 16:21 |
|
Cormac Limbs vind ik vaaag. Het is toch ook gewoon een jongensnaam, right?
Evra is veel te oud. oO Hij hoort de leeftijd van Darren te zijn... ^^
Desmond ziet er wel subtiel creepy uit, dus die vind ik dan wel een idee. |
_________________ I LOVE HPF |
|
|
|
Secretus
2e jaars
Verdiend:
50 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Feb 12, 2008 18:35 |
|
Heb t/m deel 6 en deel 11 (?) gelezen. Erg leuke boeken, schrijfstijl doet me erg denken aan Harry Potter. Moet nog een keer achter die andere delen aan, alleen heeft de bieb hier ze niet allemaal.. |
|
|
|
|
Darren
7e jaars
Verdiend:
360 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Feb 17, 2008 3:30 |
|
Ik wist al dat ze in februari zouden beginnen met het verfilmen van de boeken omdat ik een trotse Shanster ben! xD Ik had hier nog niet mijn mening gegeven over de acteurs, ook al wist ik het al een tijd.
Darren Shan - Hm. In principe is hij wel goed gekozen. ^^ Ik ben wel tevreden over deze Darren. <33 Natuurlijk heb je een bepaald beeld, maar deze acteur voldoet er toch wel redelijk aan.
Steve Leopard - Mwah. De foto's in het algemeen vind ik niet echt Steve-ish, maar die ene foto linksboven geeft me er toch wel een goed gevoel over. Ik heb me Steve wat anders voorgesteld, maar deze is wel goed.
Larten Crepsley - Het enige wat ik over Larten kan zeggen is afwachten. We zullen zien wat de make-up en kledij zal doen. Mr. Crepsley zag er bij mij anders uit, maar ik vertrouw erop dat het goed komt.
Truska - Salma Hayek is een goede actrice en ook erg knap. Ook Truska had een ander uiterlijk, maar ik geloof wel dat Salma Truska goed zal neerzetten. (: Ik weet dat wel zeker, eigenlijk.
Mr. Hibernius Tall - Ghagha. Wéér iemand wiens uiterlijk er anders uitzag. Niet erg. ^^ Deze menneer lijkt me geschikt voor de rol van Mr. Tall.
Debbie Hemlock - Nee! >_< Ik ben het niet eens met deze Debbie. ^^' Ze moet licht getint zijn! T-T Volgens mij zag ik Mrs. Hemlock eerst wél als een blank persoon, maar volgens mij is dat veranderd na wat dingen te hebben gelezen. Begrijp me niet verkeerd, deze Debbie heeft een lief gezichtje, maar ze ziet er heel anders uit dan ik had verwacht.
Cormac Limbs - Ach. Wat moet ik zeggen? xD Komt vast goed.
Evra Von - Mewh.. Had Evra ook anders voorgesteld. Hij is inderdaad wat oud. Plotterd, Ev is niet heel veel ouder dan Darren, maar toch wel wat.
Desmond Tiny - Yoah! Heb 'm ook anders voorgesteld, maar deze Destiny ziet er veelbelovend uit. *Grins*
Nihaha. De acteurs van Darry en Steveh zijn rond mijn leeftijd! 8D Allebei iets ouder, geloof ik. *Vind het hip* xD Maar goed. ^^' Ik zal op de film wachten en er het beste van hopen. ^^ |
Laatst aangepast door Darren op Zo Feb 17, 2008 14:48; in totaal 1 keer bewerkt |
|
|
|
Lupos-freak
Opperste Hotemetoot
Verdiend:
529 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Feb 17, 2008 14:30 |
|
Wolvenbloed (vijfde boek van Demonata) is nu toch al verschenen! Het lag vrijdag plotseling bij de boekhandel. Ik hem mijn exemplaar gekocht en heb het ondertussen al uitgelezen. Ben aangenaam verrast, vanwege de vele negatieve reacties die ik ervan gelezen heb. Niet zo goed als boek 1, 2 en 4, maar wel beter dan boek 3. Nu ben ik bezig in het zesde boek van de Demonata (in het Engels). En ik moet zeggen dat het in elk geval heel goed begint...
Verder weer enkele wijzigingen in de cast van Cirque du Freak.
Het is nu zeker dat Cerveris onze allerliefste Desmond Tiny zal spelen.
Annie is gecast en er zijn nog twee klasgenoten van Darren gecast.
Morgan Saylor - Annie Shan
Daniel Newman - Michael (klasgenoot Darren)
Patrick Fulton - klasgenoot Darren
De Evra Von-acteur en Cormac-Limbs-actrice blijven nog praten met de productie over of ze al dan niet de rol zullen spelen.
|
_________________ See you in another life then, eh brother? |
|
|
|
|
|