Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

alfa of beta Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Poll :: Wat voor type ben jij?

alfa
46%
 46%  [ 160 ]
beta
28%
 28%  [ 99 ]
ergens er tussenin
24%
 24%  [ 85 ]
Totaal aantal stemmen : 344

Auteur Bericht
Camisado
Oude Forumnaam: CedricDiggory Huffelpuf Aanvoerder
Huffelpuf Aanvoerder

Verdiend: 0 Sikkels

Camisado is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Jul 15, 2007 13:49 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik denk dat ik er een beetje tussen in zit... [a]
Alfa: Ik vind talen echt geweldig om te doen en te leren: Frans, Duits, Nederlands, Engels, Spaans en Pools. Dus dat maakt me dan behoorlijk alfa. Het enige probleem is alleen, dat ik Duits dus helemaal niet kan schrijven, terwijl ik het goed kan lezen en horen. Zo haal ik voor mijn schriftelijke proefwerken een 4, terwijl ik voor een luistertoets gemakkelijk aan een 9 kom. Engels daar in tegen kan ik het allebei, maar met Frans is het hetzelfde als Duits. Toch kan ik beter Frans schrijven als dat ik Duits kan. En toch vind ik Duits leuker [a]

Beta: Mijn Beta-kant is ook wel redelijk. Wiskunde vind ik niet moeilijk en ik sta ook gemiddeld een 7 op mijn eindrapport. Natuurkunde daar in tegen is echt een ramp xD Het intreseert me niet en ik kan het ook niet... Scheikunde vind ik dan wel weer helemaal leuk, al vinden heel veel mensen het raar dat ik een 8 voor Scheikunde kan staan, terwijl ik een 4 voor Natuurkunde sta. Scheikunde trekt mij gewoon meer... Biologie vind ik ook leuk, zolang het maar over de evolutie van de mens en dergelijke gaat. Plantjes intreseren me niet helemaal (a)

Ik denk toch dat ik iets meer Alfa ben als Beta, maar ik vind het allebei opzich wel leuk :)

Oh, en nog ever over dat discalculie: Ik heb het zelf niet, maar ik ken wel een jongen en die heeft discalculie en dyslectie samen. En dat is echt irritant, lijkt me ^^"
Ook vind ik het raar dat scholen daar (bijna) geen aandacht aan geven. Het kan net zo lastig en irritant zijn als dyslectie, dus waarom zou je aan dyscalculie geen aandacht geven? Kinderen/Volwassen kunnen er net zoveel last van hebben...

Well I refuse, I refuse, I refuse!
Profiel bekijkenStuur privébericht
Imke
Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 55 Sikkels

Imke is offline. 
BerichtGeplaatst: Ma Jul 16, 2007 14:16 Terug naar boven Sla dit bericht op

Duidelijk alfa!
Mijn talen [Engels, Frans Nederlands en Latijn] trekken mijn punten voor wiskunde en alle andere wiskundige vakken omhoog. Ik haal nu [ih 2e middelbaar] amper 52 voor wiskunde, dus ik ben duidelijk geen beta-type...
Bij mij is het verschil in punten tussen talen en wiskunde onmogelijk groot; voor Frans zat ik in de top 3 van de klas, terwijl ik bij wiskunde de slechtste was, of dan toch allezins bij de laagsten XD

riccmaster
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 24 Sikkels

riccmaster is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Aug 27, 2007 20:13 Terug naar boven Sla dit bericht op

ik ben een echte alfaman!!!!
iik heb goede talen en kan enegls duits nederlands vlaams frans en latijn dus
allemaal boven de vijftig dus het valt mee
en daar ben ik heel blij om
soms ertussenin maar dat is iets anders dus niet!

Laatst aangepast door riccmaster op Ma Aug 27, 2007 20:23; in totaal 1 keer bewerkt
Narcissa
Erelid
in de Orde van Merlijn
Erelid <br>in de Orde van Merlijn

Woonplaats: †...In de plek waar Tom Riddle mij tegen houd in zijn kerkers, diep bij Zwadderich!...†

Narcissa is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Aug 27, 2007 20:20 Terug naar boven Sla dit bericht op

Onee , ik heb gewoon niks met talen. Ik vind Nederlands al moeilijk genoeg. Maar dat komt door vele redens wat ik niet zoveel zin in hebt om het allemaal uit te kunnen leggen. Al kon ik wel redelijk goed Engels en Duits ( Nu niet meer ) Maar toch kon ik veel meer met cijvers over weg. Economie, Wiskunde waren wel mijn vakken wat ik kon zeggen, daar heb ik wel hoge cijvers voor.

Ben van uit Azkaban lopend naar het Ministerie van Toverkunsten,
Om hun eens duidelijk te zeggen dat de wereld vaak niet eerlijk in elkaar zit!

( Wens de mensen veel geluk en succes verder! )
Chris.
Oude Forumnaam: A.Perkamentus King of the Silvan Elves
King of the Silvan Elves

Chris. is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Aug 28, 2007 20:36 Terug naar boven Sla dit bericht op

riccmaster schreef:
ik ben een echte alfaman!!!!
iik heb goede talen en kan enegls duits nederlands vlaams frans en latijn dus
allemaal boven de vijftig dus het valt mee
en daar ben ik heel blij om
soms ertussenin maar dat is iets anders dus niet!

Als je zo goed ben in talen en Nederlands, wil je het dan ook gebruiken? Je gebruikt bijna geen leestekens/hoofdletters waardoor je posts moeilijk te lezen zijn.

Ik ben veel meer beta, ik studeer namelijk Natuurkunde en mijn laagste vier cijfers op het examen waren de talen (wel allemaal gehaald, dat viel me nog mee, want ik had altijd veel moeite met Engels). Ik ben een stuk beter in Wiskunde, Scheikunde en Natuurkunde.

16-08-2005 ~ 31-12-08
Henk88
3e jaars
3e jaars

Verdiend: 53 Sikkels

Henk88 is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Aug 28, 2007 22:44 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik ben echt een alfa-man Smile Ik hou niet van het strikte van wiskunde. Dat is het en niet anders. Nee, geef mij maar een aantal mogelijkheden, variaties, verschillende stijlen, noem maar op. Die voorliefde voor talen strekt zich dan ook uit in het schrijven en in het praten. Ik heb het altijd zeer fijn gevonden je met een uitgebreide woordenschat zo goed mogelijk uit te kunnen drukken!
In ieder geval vind ik ook dat er nog steeds TE veel belang wordt gehecht aan wiskunde. Ik heb Latijn-Moderne talen gedaan en in onze school was dat de "minderwaardige" Latijnse richting. Latijn-wiskunde was veel prestigeuzer en het werd ook aangenomen dat daar over het algemeen de slimme mensen zaten (Latijn-Grieks niet in acht genomen!) Alsof onze maatschappij volledig op wiskunde zou steunen...

"U hoeft me geen meneer te noemen hoor, professor!"
Miss_Slytherin
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 230 Sikkels

Miss_Slytherin is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Aug 28, 2007 22:54 Terug naar boven Sla dit bericht op

Alfa, ik ben redelijk goed in talen. Alles met cijfers in echt een ramp Laughing Ik sta altijd onvoldoende voor wiskunde -_-' en voor natuurkunde ook... Maar dat heb ik nu niet meer Razz Maar duits kan ik ook niet, met die naamvallen enzo... snapte er helemaal niks van, maar het ligt ook nogal aan de leraar vind ik (ja geef de leraar maar weer de schuld Laughing) want vorig jaar had ik een vet goed cijfer op duits Rolling Eyes (heb nu gelukkig ook geen duits meer Laughing) Scheikunde en biologie ben ik juist wel weer goed in... maar dat heb ik ook allebei niet meer -_-

Zwart^Duiveltje
3e jaars
3e jaars

Verdiend: 140 Sikkels

Zwart^Duiveltje is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Aug 29, 2007 14:39 Terug naar boven Sla dit bericht op

Talen zijn wel mijn sterkste kant, maar Frans kan ik dus echt niet. Daarbij ben ik wel weer goed in Wiskunde... Iets er tussenin dus =]

Geschiedenis van de Toverkunst
Josse
Heksenleider 2e klas
Heksenleider 2e klas

Josse is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Aug 29, 2007 14:47 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ja, ik ben "van nature" Alfa. Maar ik heb mijn VWO diploma met Natuur & Gezondheid.
Terwijl ik zometeen Geschiedenis ga studeren. Dus ik ben een Alfa-mens.
Al begrijp ik Beta-mensen denk ik wel sneller, omdat ik die richting op de middelbare school heb gedaan. Denk dat dat in mijn journalistieke carieëre ook nog wel van pas kan komen. ^^

The show must go on my moonlight

MiYuvi
Dennis Krauwel
Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Woonplaats: In de slordige bezemkast van mijn huis der gedachten

Dennis Krauwel is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Aug 29, 2007 14:54 Terug naar boven Sla dit bericht op

Het valt me op dat veel HP-fans alphatjes zijn. toeval, of lezen ze gewoon meer?

Ik ben een echt bètatje. Oké, ik haalde wel goede cijfers voor Frans en Duits en zo, maar vakken als aardrijkskunde en geschiedenis vind ik dus echt niet boeiend. (Behalve geschiedenis van de Klassieken, da 's wel interessant.) Maar ik heb me altijd wel geïnteresseerd voor de excacte kant. Ik doe nu N&T profiel met bio erbij. Dus eigenlijk een dubbel profiel. Dit is m'n laatste jaar op de middelbare, volgend schooljaar studeren. Aleen ik heb nog geen idee wat. Dat is nogal een probleem, omdat ik echt niet goed ben in kiezen. Het enige wat ik weet, is dat ik iets excacts wil doen. Maar dan is er nog zo veel keuze, en de tijd gaat zo snel...

2e jaars
2e jaars

Verdiend: 39 Sikkels

The Kilik Girl is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Aug 30, 2007 12:33 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik ben een echte alfa-persoon Razz Ik ben gek op talen. Behalve frans dan. Niet dat ik het niet kan, maar ik vind gewoon geen mooie taal. Misschien ga ik later wel een jaartje naar Spanje om spaans te leren. Dat lijkt me echt super. Wiskunde, natuurkunde en scheikunde vind ik afschuwelijk. Daarom heb ik natuurkunde en scheikunde niet gekozen voor dit schooljaar. En van alle 'wiskunde's', heb ik wiskunde A genomen. Dat is een van de makkelijkste. In scheikunde was ik trouwens wel goed Shocked Maar dat zal wel komen, omdat het mijn eerste jaartje was.

me when I'm not there?
~Mika~
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste
Ravenklauw Klassenoudste

Witch_Eva is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Aug 30, 2007 14:22 Terug naar boven Sla dit bericht op

Dennis Krauwel schreef:
Het valt me op dat veel HP-fans alphatjes zijn. toeval, of lezen ze gewoon meer?

Nou HP zijn boeken. En als je alfa bent dan lijkt mij dat je dus meer boeken leest dan als je een beta bent. Omdat je namelijk geïnteresseerd bent in taal.

Maar over het algemeen vind ik de alfa's nog wel meevallen. Er zijn er meer, maar als je bijvoorbeeld naar de poll kijkt zijn er niet overduidelijk meer alfa's. Het is niet 70 tegen 30 procent ofzo. Volgens mij loopt het wel mooi op, er zijn namelijk ook wel redelijk veel mensen die beiden zijn.

Oude Forumnaam: A.Perkamentus King of the Silvan Elves
King of the Silvan Elves

Chris. is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Aug 30, 2007 14:28 Terug naar boven Sla dit bericht op

Witch_Eva schreef:
Dennis Krauwel schreef:

Nou HP zijn boeken. En als je alfa bent dan lijkt mij dat je dus meer boeken leest dan als je een beta bent. Omdat je namelijk geïnteresseerd bent in taal.

Maar over het algemeen vind ik de alfa's nog wel meevallen. Er zijn er meer, maar als je bijvoorbeeld naar de poll kijkt zijn er niet overduidelijk meer alfa's. Het is niet 70 tegen 30 procent ofzo. Volgens mij loopt het wel mooi op, er zijn namelijk ook wel redelijk veel mensen die beiden zijn.

Ik denk niet dat je meer/minder leest als je beta bent, tenminste niet in je vrije tijd. Je zult misschien wel andere boeken lezen, maar volgens mij lezen beta's ook wel veel. Al lezen die misschien wel andere genres van boeken.

16-08-2005 ~ 31-12-08
Bounty
Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 49 Sikkels

Bounty is offline. 
BerichtGeplaatst: Do Aug 30, 2007 14:30 Terug naar boven Sla dit bericht op

Zonder twijfel toch alfa , ik krijg vaak te horen dat ik
een mooi accent heb bij talen zoals Frans , Duits , Engels , ...
Wiskunde ligt me totaal niet !
Ik sukkel er bijna het hele jaar door mee , alleen machtsverheffingen
los ik met plezier op Very Happy
Nu ken ik maar 3 talen volledig, nuja , daarmee kan ik me althans goed mee redden :
Frans , een prachtige taal !
Nederlands, iets minder prachtig , maar ik kan het in ieder geval xD
Romanes , een taal die de zigeuners spreken , wat ik voor de helft ben.
Later zou ik graag verder gaan met talen en er zoveel mogelijk leren spreken en natuurlijk ook begrijpen.

Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

Verdiend: 306 Sikkels

Addiie is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Aug 30, 2007 14:34 Terug naar boven Sla dit bericht op

Heel duidelijk alfa. Ik vind talen fantastisch en ik ben er ook heel erg goed in, hoor ik dagelijks van mijn ouders. Dus het is alfa, want mijn beta-kant is heel erg beroerd. =.="

Berichten van afgelopen:      

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp