Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

Fouten in de boeken [2] Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Auteur Bericht
Remvon
4e jaars
4e jaars

Verdiend: 137 Sikkels

Remvon is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Aug 15, 2008 11:18 Terug naar boven Sla dit bericht op

Rhona schreef:
Monkeyballs_ schreef:
Gisteren opgemerkt...

Tijdens de inbraak in Goudgrijp in HP7.

"Ze hief haar toverstok op, wees daarmee op Harry en fluisterde: 'Levicorpus'.

Maar die was toch nonverbaal?

nee, er staat bij dat je hem misschien beter non-verbaal kan doen. zodat niemand hem aan ziet komen. Maar harry gebruikt hem de eerste keer bij ron in HBP, en dan zegt hij hem ook gewoon hard op.

Ik kan me vergissen, ik zal het vanavond nakijken thuis, maar volgens mij zegt Harry de spreuk niet hardop als hij hem voor het eerst op Ron test. De tegenvervloeking misschien wel, alhoewel ik daar ook over twijfel.

edit @ihv: het was inderdaad niet op Ron getest, het was Ron die onbedoeld het slachtoffer was van de spreuk. Ook de tegenvervloeking om Ron weer naar beneden te krijgen, heeft hij alleen maar gedacht en niet hardop uitgesproken.

Laatst aangepast door Remvon op Za Aug 16, 2008 15:33; in totaal 1 keer bewerkt
Profiel bekijkenStuur privébericht
ihv
1e jaars
1e jaars

Verdiend: 28 Sikkels

ihv is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Aug 15, 2008 11:27 Terug naar boven Sla dit bericht op

Hary wees met zijn toverstok op niets in het bijzonder, gaf een zwiepje en zei in gedachten Levicorpus

HPHBP
blz. 180 hij zegt het dus niet tegen ron

pingpongkip
Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 28 Sikkels

pingpongkip is offline. 
BerichtGeplaatst: Di Sep 23, 2008 19:48 Terug naar boven Sla dit bericht op

[quote="GiNnYtJuH"]in boek 4 staat ook dat Fleur Delacour danste met een jongen van beauxbattons, maar daar zaten toch alleen meisjes op?

En in boek 6 geloof ik, op het moment dat Ron in de lucht hangt, staat dat Daan en Thomas lachend staat te kijken. Maar: Thomas is toch de achternaam van Daan..[/quote]

Dat in boek 6 vroeg ik me ook al af!Razz

Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste
Ravenklauw Klassenoudste

Verdiend: 0 Sikkels

Witch_Eva is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Sep 23, 2008 19:58 Terug naar boven Sla dit bericht op

pingpongkip schreef:
GiNnYtJuH schreef:
in boek 4 staat ook dat Fleur Delacour danste met een jongen van beauxbattons, maar daar zaten toch alleen meisjes op?

En in boek 6 geloof ik, op het moment dat Ron in de lucht hangt, staat dat Daan en Thomas lachend staat te kijken. Maar: Thomas is toch de achternaam van Daan..

Dat in boek 6 vroeg ik me ook al af!Razz

Dat is inderdaad een vertaalfoutje van Wiebe. Dat is al bevestigt. In de Engelse boeken staat het namelijk wel goed geschreven. Het is dus een fout in de vertaling geweest.

Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 168 Sikkels

NicoleD is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Sep 23, 2008 19:59 Terug naar boven Sla dit bericht op

Dat laatste van boek 6 is een vertaal fout. In het engels is dat wel gewoon goed. Wink En dat van het vierde boek, er zitten ook jongens op Beuxbatons, in de film alleen maar meisjes.

Edit: Tegelijk met Eva ^^

owl
Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 33 Sikkels

owl is offline. 
BerichtGeplaatst: Zo Okt 19, 2008 19:44 Terug naar boven Sla dit bericht op

Mij viel ook iets op. De Wemels, (de ouders) hebben ook op zweinstein gezeten maar daar kenden ze hagrid toch niet van? en die is aangebleven nadat hij beschuldigt was van het openen van de geheime kamer. Dit was 50 jaar geleden (in het tweede boek dus) maar zo oud zijn de ouders van ron niet. Iemand enig idee?

Lix
Oude Forumnaam: Mirmana 7e jaars
7e jaars

Verdiend: 1 Sikkels

Lix is offline. 
BerichtGeplaatst: Wo Okt 22, 2008 11:18 Terug naar boven Sla dit bericht op

owl schreef:
Mij viel ook iets op. De Wemels, (de ouders) hebben ook op zweinstein gezeten maar daar kenden ze hagrid toch niet van? en die is aangebleven nadat hij beschuldigt was van het openen van de geheime kamer. Dit was 50 jaar geleden (in het tweede boek dus) maar zo oud zijn de ouders van ron niet. Iemand enig idee?

Zelf snap ik hier de vraag niet helemaal. De Wemels zaten op school terwijl Hagrid gamekeeper was, bedoel je? Maar ze kenden hem niet van school?

Now you're not here, my color's gone.
Rhona
Lady of Snape Manor
Lady of Snape Manor

Rhona is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Okt 27, 2008 17:57 Terug naar boven Sla dit bericht op

*steekt hand op*

Dit bericht beginnen we met het aanbidden van onze geweldige professor Omber.
Omber, Omber, Omber, Omber, Omber
Omber, Omber, Omber, Omber, Omber.

Hier mijn reactie op Owl:

Het klopt dat dit op internet te vinden is. De theorie is als volgt.
Hagrid is sinds zijn 3e jaar, nadat hij beschuldigd is van het loslaten van de basilisk, terreinknecht van zweinstein. Hagrid zit twee jaar lager dan voldemort (op dat moment 5e jaars).
Dat is ongeveer rond 1942. Ongeveer he.

Nu, Molly en Arthur Wemel hadden een andere jachtopziener/terreinknecht dan Hagrid. Ze kende Hagrid waarschijnlijk niet van school. Dat betekend dat Molly en Arthur bijna ouder moeten zijn dan Voldemort, als dit klopt. Want dan zullen zij waarschijnlijk de jachtopziener/terreinknecht hebben gehad, die er voor hagrid was.

Voldemort is in 1926 geboren. Dat betekend dat Molly zo'n 66 geweest moest zijn toen ze ron kreeg. Ongeveer, heb geen zin om te rekenen. Maar ja, dat is natuurlijk veel ouder dan dat ze waarschijnlijk in de boeken was. Dus klopt het wat Owl zegt. In deze verhaallijn klopt er iets niet. In ieder geval niet van de tijdlijn.

Daarnaast wilde ik even vertellen dat het mijn eerste post in een topic is, die open staat voor de regels van professor Omber. (feitje)

Gelezen en goedgekeurd, Dorothea Johanna Omber, Hoog-Inquisiteur en Schoolhoofd van HarryPotterForum.nl

HPF we will miss you.
owl
Dreuzel
Dreuzel

owl is offline. 
BerichtGeplaatst: Ma Nov 03, 2008 14:06 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb trouwens ff zitten rekenen en voldemort zou 43 geweest moeten zijn toen ie aan de macht kwam, dit klopt ook weer niet met het stukje waarin hij in zweinstein komt om een baan aan perkamentus te vragen want toen had ie al dooddoeners want perkamentus wees hem er op dat die in hogsmeat (weet de ned naam ff niet) aan het wachten waren.
Aan de 43 kom ik door boek 1, daar word gezegd dat er voor het eerst iets te vieren valt omdat hijdieietgenoemtmagworden na 11 jaar verdwenen is In boek 2 zat riddle 50 jaar geleden in het 5e jaar en moet dus zo'n 15 geweest zijn.
Vind de boeken nog steeds lekker hoor maar aan dit soort dingen kun je wel zien dat een opleiding tot schrijver toch wel voordelen heeft tov iemand die het maar "ff"doet. De boeken waren NOG beter geweest als de details en tijdlijnen geklopt hadden.

Rhona
Lady of Snape Manor
Lady of Snape Manor

BerichtGeplaatst: Ma Nov 03, 2008 16:57 Terug naar boven Sla dit bericht op

@ Owl: even kijken.

voldemort is op 31 demcember 1926 geboren. (hagrid is van 1928).
Hij ging in september 1938 voor het eerst naar zweinstein. Dit omdat hij na 1 september geboren is.
In 1942 zat hij aan het begin van het 5e jaar. 1943 opende hij de kamer. (er vanuitgaand dat dit na januari in zijn 5e jaar gebeurd.
In de zomervakantie van 1943 vermoorde hij zijn grootouders en vader.
In 1945 studeerde hij van zweinstein af. Hij was toen 18 jaar.

Heb je boek 7 gelezen, anders niet verder lezen!!!!
voor de zekerheid spoiler
SPOILERS!
[selecteer]

Na zweinstein begon hij met werken bij Odius en Oorloof. Hier verzamelde hij duistere en zeldsame objecten voor in de winkel. Na een paar jaar verdween hij plotseling na het stelen van de beker van Huffelpuf. hij had ondertussen waarschijnlijk nog steeds contact met zijn "vrienden" van zweinstein.
Na een hoop transformaties door zwarte kunsten probeerde hij 15 jaar na afstuderen (dus 1960) nog eens de baan voor VTZK te bemachtigen. Perkamentus wees hem die af. Hij was toen 34)Hij legde de diadeem van Ravenklauw (gevonden in Albanië) in de Kamer van Hoge Nood neer, en vertrok met zijn toen kleine groep volgelingen. In de 10 jaar erna (tot ongeveer 1970) heeft hij steeds beetje bij beetje volgelingen proberen te krijgen, en zijn eigen krachten te versterken). Vanaf 1970 begon zijn macht te vergroten. Macht over mensen dus, niet zijn eigen krachten. In 1970 was hij 44 ongeveer. In 1981 werd hij "verslagen" door Harry Potter, hij was toen 55 ongeveer. toen hij uiteindelijk in 1998 werd verslagen voor goed was voldemort 72 jaar oud.

[/selecteer]

voldemort lijkt heel oud, maar hij heeft veel tijd rondgetrokken om zichzelf nog sterker te maken. Om meer met de zwarte kunsten te werken, om nog misvormder te worden (was een bijzaak). daardoor was hij al wat ouder.

HPF we will miss you.
owl
Dreuzel
Dreuzel

owl is offline. 
BerichtGeplaatst: Do Nov 06, 2008 14:23 Terug naar boven Sla dit bericht op

Tuurlijk is boek 7 gelezen, al voor de ....tigste keer Laughing
Hoe vaker ik 'm luister, heb de engelstalige luisterboeken, er vallen steeds meer dingen op. Op een gegeven moment.. En ik kan me niet voorstellen dat iemand 'm nog niet gelezen heeft maar toch maar ff een waarschuwing.

praat sneep met lilly, harry ziet dat in de hersenpan, lilly zegt dan dat ze sneep niet meer als vriend ziet omdat hij graag bij de dooddoeners wil horen en bij "hij die niet genoemt mag worden" (weet ff de nederlandse niet solly) Op dat moment is voldemort dus al zo erg dat hij "hij die niet genoemt mag worden" heet. Ik blijf toch het idee houden dat de tijdlijnen niet kloppen.

Rhona
Lady of Snape Manor
Lady of Snape Manor

BerichtGeplaatst: Do Nov 06, 2008 14:51 Terug naar boven Sla dit bericht op

owl schreef:
Tuurlijk is boek 7 gelezen, al voor de ....tigste keer Laughing
Hoe vaker ik 'm luister, heb de engelstalige luisterboeken, er vallen steeds meer dingen op. Op een gegeven moment.. En ik kan me niet voorstellen dat iemand 'm nog niet gelezen heeft maar toch maar ff een waarschuwing.

praat sneep met lilly, harry ziet dat in de hersenpan, lilly zegt dan dat ze sneep niet meer als vriend ziet omdat hij graag bij de dooddoeners wil horen en bij "hij die niet genoemt mag worden" (weet ff de nederlandse niet solly) Op dat moment is voldemort dus al zo erg dat hij "hij die niet genoemt mag worden" heet. Ik blijf toch het idee houden dat de tijdlijnen niet kloppen.

oke, tjah je weet nooit. beter af en toe spoilers voor de zekerheid neerzetten in tags.

maar wat je hier beschrijft is midden in de jaren 70. Weet wel dat voldemort werd "verslagen" in 1981.
Dit wat jij nu zegt speelt zich af in 1975 ongeveer. het 5e jaar dat snape en de Marauders op school zaten. Vlak na zijn afstuderen, 1978 (einde schooljaar) sloot snape zich aan bij voldemort (als het niet eerder is). De hele terreur van voldemort was toen al gaande. Voldemort had een enorme macht en kreeg steeds meer volgelingen, volgelingen net als snape en regulus. Dus wat jij zegt klopt. Voldemort had op dat moment al een gigantische macht. Ik denk zelfs dat die jaren bijna zijn toppunt van macht waren.
dus de tijdlijn klopt wel Very Happy

HPF we will miss you.
owl
Dreuzel
Dreuzel

owl is offline. 
BerichtGeplaatst: Do Nov 06, 2008 16:13 Terug naar boven Sla dit bericht op

Maar klopt het dan wel dat er word gezegd in boek 1 dat er na 11 jaar eindelijk einde aan de terreur kwam. Ik ben geen rekenwonder, meer een talenknobbel Cool maar zijn terreurtijd had dan toch langer moeten zijn dan 11 jaar.

Rhona
Lady of Snape Manor
Lady of Snape Manor

BerichtGeplaatst: Do Nov 06, 2008 16:31 Terug naar boven Sla dit bericht op

1981 - 11 = 1970

toen begon de openlijke terreur. daarvoor was er ook wel wat aan de hand. Maar nog niet zo open en blood te zien. waren meer de kleine dingen.

De terreur in de franse revolutie begon ook pas, na de revolutie eigenlijk. Toen werd iedereen die maar wat er tegenin te brengen had onthoofd. Of als ze al dachten dat je tegen ze was.

Dus ja het is mogelijk.

HPF we will miss you.
owl
Dreuzel
Dreuzel

owl is offline. 
BerichtGeplaatst: Za Nov 08, 2008 13:48 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik ben voor de zoveelste keer opnieuw begonnen en nu heb ik een echte fout ontdekt In boek 2 loopt harry met ron naar boven als de ouders van ron ruzie maken over de vliegende auto. "op de derde verdieping stond een deur op een kier, harry zag een nog net een paar helder GROENE ogen naar hem staren voordat de deur met een klap dicht ging" Later hebben mevrouw wemels ogen dezelfde BRUINE tint als ginny. Dit staat in het stukje als ze aan het voorbereiden zijn voor de bruiloft en mevrouw wemel niet wil dat harry gaat doen wat hij gaat doen.

Berichten van afgelopen:      

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp