Auteur |
Bericht |
Rogue
Lid Wikenweegschaar

Verdiend:
306 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Mrt 22, 2008 18:09 |
 |
Ik spijbelde vroeger best wel eens ja maar dan meestal een uurtje of 2. Had een raar rooster waardoor ik soms maar voor 2 uurtjes op school moest komen op woensdag en vaak ging ik dan gewoon niet, had ik geen zin in.
Nu doe ik dat gelukkig niet meer, ik weet nu wel beter al vind ik het soms nog wel verleidelijk om een uurtje over te slaan. |
_________________ 'Everyone dies, but not everyone really lives.'
'Oh yeah, this is my favourite leaf! How could I forget!'
'Oh it looks like crouching tiger and hidden dragon got something good!'
Sawyer |
|
  |
 |
Addiie
Lid Wikenweegschaar

Verdiend:
306 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Mrt 22, 2008 18:24 |
 |
Oh ja, nu herinner ik het me weer. Het was in groep 8 van de basisschool en het was ... maandag, volgens mij. Ik had al een paar dagen last van keelpijn en mijn moeder moest toen werken en mijn vader was ook weg. Dus ik had echt zoiets van: "ik ga dus écht niet naar school!" en mijn moeder belde nog even om te vragen of alles goed was en toen zei ik dat ik me heel ziek voelde.
Nou, toen heeft ze school gebeld en gezegd dat ik ziek was. Achteraf schaam ik me er wel een beetje voor, want ik was gewoon in een 'ik-heb-nergens-zin-in'-bui. Nu ja, ik denk niet dat ik op de middelbare ga spijbelen. Volgens mij hebben ze je dan snel door, of dat kan aan mij liggen. |
|
  |
 |
Rogue
Lid Wikenweegschaar

Verdiend:
306 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Mrt 22, 2008 18:31 |
 |
nee hoor dat valt wel mee, ik heb het zo vaak gedaan en heb er nooit problemen mee gehad, alleen met mijn moeder. Ze kwam er af en toe eens achter maar ze vond wel dat het mijn verandwoordelijkheid was en dat is het ook. Het is niet slim om te spijbelen maar we doen het toch bijna allemaal wel eens. |
_________________ 'Everyone dies, but not everyone really lives.'
'Oh yeah, this is my favourite leaf! How could I forget!'
'Oh it looks like crouching tiger and hidden dragon got something good!'
Sawyer |
|
  |
 |
Miss_Slytherin
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
230 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Mrt 22, 2008 19:16 |
 |
Dat verschilt ook per school denk ik, of ze er snel achterkomen en hoe streng de straffen zijn. Ik moet nog steeds 4 uur nablijven, omdat ik de dag (na een hele avond gala) maar 2 uurtjes Nederlands had. Dus ik had echt zoiets; nou, ik ga echt niet heen hoor. Ik lijk wel gek. Maar mijn moeder wilde me natuurlijk niet afmelden -_-' Maar goed, moest ik me later melden bij zo'n mens om na te blijven... was ze er niet eens. Dus toen dacht ik; stik er maar lekker in, ik ga naar huis. Dus toen ben ik maar weg gegaan xD |
_________________ Slytherin <3
FanFic
FanArt
PC-Crea |
|
  |
 |
Sophie Wemel
Lid Wikenweegschaar

Verdiend:
364 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Mrt 22, 2008 20:23 |
 |
Ik denk dat het ligt aan de directie en toch ook grotendeels aan jezelf. Stel je voor dat je weer zo'n gevoel krijgt van 'Ik-heb-echt-geen-zin-om-naar-de-les-te-gaan' en je blijft bv een dagje weg, dan zal de school dat niet erg vinden omdat ze dan denken dat je een dagje ziek bent. Maar stel dat je bv de eerste uren afwezig bent en je komt dan maar pas opdagen, dan zullen ze denk ik wel een vermoeden hebben dat je hebt gespijbeld. Ok, je kan de eerste uren je niet goed voelen en dan eventjes thuisblijven, maar dan weet ik niet of de directie dat gaat geloven.
Dus ik denk dat het grotendeels toch aan jezelf ligt, als je dag achter elkaar ziek bent dan zou de directie toch kunnen vermoeden dat je spijbelt, tenzij je langdurig ziek bent. |
_________________ If there's anything to say
If there's anything to do
If there's any other way
I'll do anything for you. |
|
  |
 |
Tim Lupos
6e jaars

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Mrt 22, 2008 20:37 |
 |
Ik heb vorig jaar en dit jaar op zich heel wat gespijbelt. Niet heel veel spijt van gehad. Alleen vorig jaar ben ik in totaal maar 9 keer naar gym geweest. Nooit afwezig genoteerd. Wel op het eind van het jaar bijna blijven zitten op gym, maar dat was omdat ze dachten dat ik niet naar een activiteitendag was geweest. (Wat ik wel was.)
Dit jaar is het minder als vorig jaar, maar dit jaar spijbel ik alleen (in mijn ogen) zinloze uren zoals: Zelfstandig Werken en Mentorles.
 |
_________________ Tokio Hotel is pure shite. Till would open up a can of Mein Teil on all their asses and f*cking cook them girly faggots. |
|
  |
 |
Ailene
2e jaars

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Mrt 25, 2008 14:39 |
 |
Tot vorig jaar Spijbelde ik nooit. Ik vond het niet nodig en bovendien was er op mijn oude school echt z'n regeling dat je der niet onderuit kon komen zonder lekker lang nablijven. Maar op mijn nieuwe school op het MBO letten ze gewoon nergens op, mijn aanwezigheid wordt niet geintereseerd. En de lessen Duits zijn verschrikkelijk achteruit gegaan dus waarom niet eerder weekend vieren? Maar ja nu tot de conclusie dat Spijbelen niet oke, is maar als je het 1 keer doet komt er gewoon een volgende keer. Misschien is het goed dat ik nu een van de twintig gespijblede Duits-uren moet inhalen, maar waarom zou je dan stoppen als het de andere negentien keer niet opvalt? |
_________________ MUSIC was my First Love and it will be my Last. |
|
  |
 |
Blijerd
Happy to kill

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Mrt 25, 2008 16:02 |
 |
Ik zit nu in het laatste jaar van de havo en ik spijbel dus ook af en toe. Maar niet eerste uren en lessen tussendoor, maar alleen maar laatste uren. Ik begin school nu ondertussen wel goed zat te worden en als ik er toch bijzit als een zoutzak, kan ik dat net zo goed thuis gaan doen. Alles wat wij nu op school doen is namelijk herhalen en dat begint me de keel uit te komen
Als ik spijbel is het ook niet 3 keer in de week, maar ongeveer 3 keer verspreid over een maand. Ik hou wel altijd een goede smoes klaar voor wanneer ik naar de mensen moet die absenties controlleren, dus ik kom er altijd onderuit.
Wel komt het de laatste tijd steeds meer voor dat ik meerdere tussenuren op een dag heb. Als ik er 2 of meer heb hou ik het dan ook voor gezien. Want je mag pas vanaf 3 tussenuren studiebanden, maar om nou die 2 uur te gaan wachten? Mij niet gezien! |
Dorothea Johanna Omber is mijn grote voorbeeld! |
|
  |
 |
lunatje123
Dreuzel

Verdiend:
52 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Mrt 26, 2008 16:30 |
 |
ik denk da ik zelf gwn nooit ga spijbelen ik vindt da voor niks nodig en ge krijgt er alleen maar problemen mee |
|
|
  |
 |
Blijerd
Happy to kill

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Mrt 27, 2008 0:20 |
 |
lunatje123 schreef: | ik denk da ik zelf gwn nooit ga spijbelen ik vindt da voor niks nodig en ge krijgt er alleen maar problemen mee |
Ow ja? Alleen maar problemen? Ik heb er alleen langere gezellige dagen door gekregen en nog geen enkel uurtje na hoeven komen. Dus ik vind nog steeds: Een keer in de zoveel tijd kan het geen kwaad en tsjah, soms is het gewoon nodig. Om nou iedere dag van de week, ieder jaar, fulltime naar school te gaan kan namelijk niemand. Ik gok namelijk zo dat ongeveer 90% van de scholieren zich namelijk wel eens een dagje ziek heeft laten melden zonder reden. Dat is toch ook spijbelen? |
Dorothea Johanna Omber is mijn grote voorbeeld! |
|
  |
 |
no member
3e jaars

Verdiend:
106 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Mrt 27, 2008 15:55 |
 |
Ik heb wel eens gespijbeld, niet vaak trouwens en ik zal het ook niet vaak doen. Ik spijbel alleen voor dingen die ik als nutteloos zie; maatschappijleer, banduur, mentorles. Maar ik zou nooit voor wiskunde of duits spijbelen, dat is gewoon dom, dat zijn echte vakken waar je moeite in moet stoppen! Maar,, af en toe een uurtje eerder vrij is echt niet slecht voor je ^^ het geeft mij een soort van onjuist machtsgevoel *evil laugh* whahaha..! Ik kan mijn eigen tijd indelen. ..ja, ik weet het, het slaat nergens op. |
_________________ 'ur a n00b' |
|
  |
 |
Tops<3
Volleerd Tovenaar

Verdiend:
633 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Mrt 27, 2008 18:50 |
 |
Blijerd schreef: |
Ow ja? Alleen maar problemen? Ik heb er alleen langere gezellige dagen door gekregen en nog geen enkel uurtje na hoeven komen. Dus ik vind nog steeds: Een keer in de zoveel tijd kan het geen kwaad en tsjah, soms is het gewoon nodig. Om nou iedere dag van de week, ieder jaar, fulltime naar school te gaan kan namelijk niemand. Ik gok namelijk zo dat ongeveer 90% van de scholieren zich namelijk wel eens een dagje ziek heeft laten melden zonder reden. Dat is toch ook spijbelen? |
Kijk met zulke mensen kan ik praten. Ik spijbel ook wel eens een dagje en dan pak ik de bus naar antwerpen gezellig met een paar vrienden en guess what, school is er nog nooit achter gekomen.
Ik skip ook welleens laatste en eerste uren. Ik spijbel wel té veel, maar het gaat prima op school en als ik een 8e uurtje moet nakomen omdat ik een uur langer in bed heb gelegen kan dat me eigenlijk nog niet zoveel schelen. Een reputatie had ik toch al niet. |
 |
Houwvan
Dreuzel

Verdiend:
47 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Mrt 27, 2008 19:52 |
 |
Ik ben het eens dat spijbelen slecht is.
maar als je echt problemen hebt kan ik het ook wel weer begrijpen.
Zelf heb ik nog nóóit gespijbeld. |
_________________ Life isn't fair.
Life is hard. |
|
  |
 |
Misz_Hermione
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
80 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Mrt 27, 2008 19:56 |
 |
Spijbelen? Wat is dat? Ik noem het liever een baaldag opnemen of gewoon lekker uitslapen xD
En jaa; ik slaap zo af en to *kuch bijna elke morgen kuch* lekker uit. meestal kom ik mijn bed niet uit en tja; als ik 5 min te laat ben kom ik de les toch niet meer in dus dan doe ik rustig aan ^^'
Op school kan het niemand echt schelen dat ik een uurtje (of twee) weg blijf, mijn punten zijn toch goed xD |
_________________ Today I don't feel pretty,
and I'm tired of trying to fit right in.
Don't think that your so great, cause being great must suck!
|
|
  |
 |
Gritasa-sama
Dreuzel

Verdiend:
24 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Mrt 31, 2008 17:09 |
 |
Ik spijbel nooit.. wel (vorig school jaar) schoolziek thuis.. maar dan span ik met mijn ma samen.. maar dit jaar mag dat niet.. xD..
dus dit jaar nog geen sec gespijbelt XD ..
ook geen behoefte meer aan xD.. zit liefer op school.. thuis is zo saai en heb ik geen vrienden .. (want die zitten op school duhh)
Mensen moet het zelf uit zoeken wat ze doen.. ze komen zich zelf nog wel eens tegen . |
|
|
  |
 |
|