Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

Weet je dat... Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Auteur Bericht
Tim Lupos
6e jaars
6e jaars

Verdiend: 0 Sikkels

Tim Lupos is offline. 
BerichtGeplaatst: Do Jan 25, 2007 22:09 Terug naar boven Sla dit bericht op

Wist je dat:
De Top 10 posters van dit forum als volgt zijn:

10. Lisanne : 1307 posts.
9. Catie - 1352 posts.
8. Sterretje - 1472 posts.
7. Bee - 1752 posts.
6. Narcissa - 2002 posts.
5. BeeGee Kenobi - 2035 posts.
4. Helen - 2481 posts.
3. Lupos-freak - 2651 posts.
2. Witch-Eva - 3075 posts.
1. carola - 16777215 posts.

Het vreemde aan deze lijst is dat als je alle berichten van carola aanklikt dat er dan maar 2 verschijnen. Rolling Eyes
(Misschien een foutje op het forum?)
Ik heb deze lijst gemaakt uit pure verveling.

Andere wist je datjes:

Wist je dat...

... dat de kolibrie de enige vogel is die achteruit kan vliegen?

... dat de kleinste vis ter wereld nog geen 8 mm is?

... muizen kunnen zingen?

... dat ik alle cd's van Rammstein heb?

Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 41 Sikkels

Darkness is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Jan 26, 2007 9:52 Terug naar boven Sla dit bericht op

Wist je dat het klonen van mensen verboden is maar het op grote schaal gedaan word met planten. Hetzelfde geldt met genetische modificatie.

My other broom is a car.

#OMG een lopende muur#

Non tora ta familia
Profiel bekijkenStuur privébericht
Chris.
Oude Forumnaam: A.Perkamentus King of the Silvan Elves
King of the Silvan Elves

Verdiend: 0 Sikkels

Chris. is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Jan 26, 2007 14:56 Terug naar boven Sla dit bericht op

Wist je dat de octupus 3 harten heeft?

16-08-2005 ~ 31-12-08
Sophie Wemel
Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

Verdiend: 364 Sikkels

Sophie Wemel is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Jan 30, 2007 21:31 Terug naar boven Sla dit bericht op

Wist je dat...

Arrow De man die de stem van Bugs Bunny inspreekt al een tijdje is overleden? Op zijn grafzerk stond: "That's All folk's!" Very Happy
Arrow Dat de rockgroep 'Green Day' vroeger 'Sweet Children' heette?
Arrow In Londen een ene Charles Melcher zijn waterdichte boek voorgesteld heeft? Bijzonder handig voor in bad, volgens de wetenschapper.
Arrow de kaken van een kat niet zijwaarts kunnen bewegen?
Arrow je niet aan je ellebogen kan likken? Ik heb het geprobeerd maar helaas...
Arrow de aarde zo'n 5.976 miljoen miljoen miljoen ton weegt? Volgens mij weegt die meer denk ik.
Arrow je als je boven op een berg staat dat je dan minder weegt? Dus als je snel wilt afvallen moet je maar op de top van een berg staan.
Arrow in de dode zee 7 tot 8 keer meer zout zit dan in de Noordzee? Daarom dat je in de Dode zee kan blijven drijven.
Arrow de snijtanden van een Bever zo sterk zijn dat ze vroeger zo sterk waren dat ze vroeger door de indianen als messen werden gebruikt?
Arrow er in Amerika mensen waren flauwgevallen terwijl ze naar Saw 3 keken? Volgens de mevrouw van Nederlands was de film heel eng.

Ik heb nog een boekje liggen met allemaal weetjes in maar ik ga ze niet allemaal opnoemen. Razz

I'll do anything for you.

Laatst aangepast door Sophie Wemel op Do Feb 01, 2007 13:00; in totaal 1 keer bewerkt
Bee
Oude Forumnaam: Super Mean Duiveltje Schoolkampioen
Schoolkampioen

Verdiend: 503 Sikkels

Bee is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Jan 31, 2007 14:57 Terug naar boven Sla dit bericht op

Sophie Wemel schreef:
Wist je dat...
Arrow je als je boven op een berg staat dat je dan minder weegt? Dus als je snel wilt afvallen moet je maar op de top van een berg staan.

Kat: Is dat niet het geval bij alle vleeseters?
Ik herrinner me vaag iets van in de biologie les. En koeien en zo die kunnen hun kaak alleen maar zijwaarts bewegen.

Dat tweede is gewoon fout. Er zijn mensen die er wel aan kunnen likken. Ze kussen is onmogelijk.

Derde: Dat tweede gedeelte slaat op niets.
Je gewicht lijkt lager omdat de aarde minder aantrekkingskracht op je heeft. Je massa blijft overal hetzelde. Als je een weegschaal op de maan zou zetten en je daar zou wegen dan geeft die ook 1/6 minder aan dan hier. Maar dat wil helemaal niet zeggen dat je ineens 1/6 van je massa verloren bent.

Als je met een lift naar beneden gaat en je weegt je dan dan geeft de weegschaal ook bijna niks aan dacht ik. Als je naar boven gaat eens zo veel.

Ravenklauw!
Merel
Oude Forumnaam: Metje Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 72 Sikkels

Merel is offline. 
BerichtGeplaatst: Wo Jan 31, 2007 17:23 Terug naar boven Sla dit bericht op

Flo schreef:
Wist je dat bij uilen het ene oog hoger zit dan het andere..

Wist je dat mensen dat ook kunnen hebben? Kijk maar eens naar het nieuws in België... Een vrouwelijk nieuwslezeres heeft verschikkelijk niet-gelijke ogen. (Ben haar naam even kwijt.)

eva(nna)
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 147 Sikkels

eva(nna) is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Jan 31, 2007 19:59 Terug naar boven Sla dit bericht op

@merel : je bedoelt mss martine tange die haar ogen staan idd raar.

wist je dat... euhm...
octopussen heel slimme dieren zijn

sweeney todd XD
Paddy
1e jaars
1e jaars

Verdiend: 56 Sikkels
Woonplaats: Come in to the Land Of The Wisdom, with a Fairy Hand In Hand... To The Land Where The Lions Weep..

Paddy is offline. 
BerichtGeplaatst: Wo Jan 31, 2007 22:11 Terug naar boven Sla dit bericht op

Wist je dat.....
- 268,831 km/u de hoogste snelhei ooit is op een fiets gehaald
- de strepen van een zebra voor verkoeling zorgen (De zebra heeft opvallende wit-zwarte strepen. De strepen zijn een soort beschermingsmechanisme voor de zebra. Door deze strepen kunnen leeuwen een zebra moeilijk onderscheiden. De leeuw ziet namelijk alles in zwart wit. Als een kudde zebra's gaat rennen kan een leeuw de afzonderlijke zebra's niet meer onderscheiden. Naast de bescherming zorgen de strepen voor verkoeling. Doordat de zwarte strepen het zonlicht absorberen en de witte strepen het licht weerkaatsen is er een temperatuursverschil van wel 10 graden celcius tussen de strepen. Door dit temperatuursverschil ontstaat er een beetje wind wat de zebra afkoelt.)
- de jongste moeder ter wereld slechts 5 jaar oud (!!!) was toen ze haar kind kreeg?
(Lina Medina was 5 jaar, 7 maanden en 21 dagen oud toen ze haar eerste kind baarde. Lina Medina was geboren op 27 september 1933 in Paurange in Peru. Haar ouders brachten haar naar het ziekenhuis, omdat ze dachten dat Lina een tumor had. In het ziekenhuis bleek dat Lina zwanger was. Een maand later, op 14 Mei 1939, werd haar zoon geboren door middel van een keizersnee. Dr. Gerardo Lozada en Dr. Busalleu waren de chirurgen die haar geholpen hebben.
Voor de operatie bracht Dr. Lozada haar nog naar het ziekenhuis in Lima om te onderzoeken of Lina echt wel zwanger was. Dit geval is in detail gerapporteerd door Dr. Edmundo Escomel in La Presse Medicale.
Het kind was helemaal gezond en woog 2700 gram bij de geboorte. Lina noemde haar zoon Gerardo, die opgroeide in de veronderstelling dat Lina zijn zus was. Op 10-jarige leeftijd ontdekte Gerardo dat Lina zijn moeder was. Gerardo overleed in 1979 op 40-jarige leeftijd aan een ziekte aan het beenmerg. Het is onbekend of er een connectie bestaat tussen deze ziekte en het feit dat zijn moeder zo jong was toen hij geboren werd)

- Oenologie een bestaande wetenschappelijke tak is (nee, niet het bestuderen van oenen, nerdjes... maar het is wel het bestuderen van wijn)- mieren hun stappen tellen?
- de langste hartstilstand die iemand overleefde 4 uur duurde!
- de laagste buitentemperatuur ooit gemeten -89,2°C is, dat was in Vostok, Antarctiva
- de aarde door de tsunami sneller is gaan draaien?
- de mens 70 000 jaar geleden bijna was uitgestorven? (70 000 jaar geleden leefden er nog maar ongeveer 2 000 mensen op aarde)
Voilà, dat zijn zowat alle wistjedatjes dat ik me herinnerde (of heb opgezocht Smile )

De la nada sale el todo - Y el todo se hace nada
Sophie Wemel
Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

Verdiend: 364 Sikkels

Sophie Wemel is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Feb 01, 2007 10:28 Terug naar boven Sla dit bericht op

Bee schreef:
Sophie Wemel schreef:
Wist je dat...

Kat: Is dat niet het geval bij alle vleeseters?
Ik herrinner me vaag iets van in de biologie les. En koeien en zo die kunnen hun kaak alleen maar zijwaarts bewegen.

Dat tweede is gewoon fout. Er zijn mensen die er wel aan kunnen likken. Ze kussen is onmogelijk.

Derde: Dat tweede gedeelte slaat op niets.
Je gewicht lijkt lager omdat de aarde minder aantrekkingskracht op je heeft. Je massa blijft overal hetzelde. Als je een weegschaal op de maan zou zetten en je daar zou wegen dan geeft die ook 1/6 minder aan dan hier. Maar dat wil helemaal niet zeggen dat je ineens 1/6 van je massa verloren bent.

Als je met een lift naar beneden gaat en je weegt je dan dan geeft de weegschaal ook bijna niks aan dacht ik. Als je naar boven gaat eens zo veel.

Bij kat: Dat weetje heb ik gelezen in Joepie (een tijdschrift in Belgie). Ik geloof wel dat dat waar is, omdat de kaken van een kat op mekaar zijn geklemt ofzoiets. Daardoor kunnen ze beter vlees eten.

Tweede: Ik heb het nog nooit iemand zien doen en ik kan het zelf niet. Maar je ellenboog kussen? Ik denk dat dat juist onmogelijk is. Als je een lange tong hebt, denk ik wel dat je je elleboog kan likken.

Derde: Dat las ik in dat boekje van die weetjes.
Zo stond het in ieder geval in dat boekje:

Een vermageringsklim:
Zou je graag heel snel willen vermageren?
Beklim dan een hele hoge berg. Want hoe verder je van het middelpunt van de aarde bevind, hoe minder vat de aantrekkingskracht van de aarde op je heeft. Daarom weeg je op een bergtop minder dan aan zee.

Ik heb dat waarschijnlijk verkeerd begrepen ofzo. Je hebt het juist uitgelegt zoals er in dat boekje stond. Cool

I'll do anything for you.
Choco
Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Verdiend: 70 Sikkels

Choco is offline. 
BerichtGeplaatst: Vr Feb 02, 2007 13:25 Terug naar boven Sla dit bericht op

Wist je dat:
    het langste woord dat je met je linkerhand op de linkerhelft van je toetsenbord kunt typen niet "stewardess" is zoals overal wordt aangegeven maar dat de woorden: Waarzegster, Zeveraarster, Secretaresses, Aardgasreserves, Verbeteraarsters langer zijn!

je hoofd zo een 4 kilo weegt, inclusief de hersenen die gemiddeld 1,3 kilo wegen

er serieus wetenschappelijk onderzoek is gedaan naar navelpluis? Je hebt de meeste kans op navelpluis als je een oudere man bent, behaard bent en een navel hebt die naar binnen wijst. Als je een navelpiercing hebt is de kans op navelpluis heel klein!

Diarree letterlijk 'doorstroming' betekent? (jak)

harrypotterfreakz
7e jaars
7e jaars

Verdiend: 74 Sikkels

harrypotterfreakz is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Jun 19, 2007 17:21 Terug naar boven Sla dit bericht op

Wist je dat: De kans dat je een vliegtuigvlucht niet overleeft 1 op de tien miljoen is? In de auto loop je beduidend meer risico op; op de weg is de kans 1 op 5000 op een fataal ongeluk!!!

Je kan dus het best een privé-jet nemen om naar school te gaan^^

Krijt
1e jaars
1e jaars

Verdiend: 103 Sikkels

Krijt is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Jun 19, 2007 18:54 Terug naar boven Sla dit bericht op

Wist je dat...

Het langste woord in de Engelse taal (tenminste, dat is wat men zegt) 1185 letters telt? (grappig voor galgje, haha Razz)

Bee
Oude Forumnaam: Super Mean Duiveltje Schoolkampioen
Schoolkampioen

Verdiend: 503 Sikkels

Bee is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Jun 19, 2007 19:53 Terug naar boven Sla dit bericht op

Krijt schreef:
Wist je dat...

Het langste woord in de Engelse taal (tenminste, dat is wat men zegt) 1185 letters telt? (grappig voor galgje, haha Razz)

Zou me raar lijken als dat echt is.
EN makkelijk voor galgje bijna elke letter zal er dan wel in voorkomen.

Vandaag stond er achter in de krant een leuk weetje.
(Ik vond het leuk)

Oost-Aziatische hoofdsteden heten vaak gewoon 'hoofdstad' Beijing betekent letterlijk 'noordelijke hoofdstad'. Nanking is 'zuidelijke hoofdstad. Tokio is dan weer oostelijke hoofdstad. kyoto en Seoel zijn dan weer gewoon 'hoofdstad'

Zou wel makkelijk zijn.
Wat is de hoofdstad van België? Hoofdstad
Frankrijk? le Capitale
Engeland? Capital

Ravenklauw!
dumbeldore
2e jaars
2e jaars

Verdiend: 37 Sikkels

dumbeldore is offline. 
BerichtGeplaatst: Wo Aug 08, 2007 3:12 Terug naar boven Sla dit bericht op

wisten jullie dat er in de
film pirates of the caribbean
de huid van davy jones is gebasseerd
op een viese koffie mok?

LuCos
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 121 Sikkels

LuCos is offline. 
BerichtGeplaatst: Zo Aug 12, 2007 21:25 Terug naar boven Sla dit bericht op

Wist je dat :
- ongeveer 4 op de 10 huwelijken mislukken.
- Een huis in Duitsland goedkoper is dan in Nederland
- Dieren bij circus Renz goed worden verzorgt ? (veel mensen denken dat circus-dieren geen leven hebben, maar bij Renz worden ze juist goed verzorgt! )

Berichten van afgelopen:      

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp