Auteur |
Bericht |
Henk88
3e jaars

Verdiend:
53 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Nov 18, 2007 22:06 |
 |
Citaat: | Ik koop de Ipod omdat ik in de meeste reviews gelezen heb dat hij slechter is dan de Zen. |
Dit wordt dan het omgekeerde neem ik aan?
Okay ja, dus ik betaal voor het design, maar dat was mijn eigen keuze en daardoor vind ik de Ipod ook beter dan de Zen. Ik vind de prijs voor een Ipod ook hoog maar ben bereid die te betalen ook al is het voor design of naam. Mijn nood naar andere formaten was ook niet groot want ik heb enkel MP3 of WMA-bestanden... Maar zoals ik zei, ik heb je het vb gegeven van mijn vriend met zijn Zen, dat was ook een review. Laten we elkaar weten wanneer we een nieuwe kopen? Dan weten we van elkaar hoe lang onze MP3-speler het heeft uitgehouden... Want geluidskwaliteit en compatibliteit met vele formaten is niet alles als je oortjes of bediening direct kapot gaan...
En terzijde, ik betrouw ook niet alle reviews... |
_________________ "MENEER, Potter!"
"U hoeft me geen meneer te noemen hoor, professor!" |
|
  |
 |
St0kkieY
6e jaars

Verdiend:
215 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Nov 18, 2007 22:16 |
 |
Ik heb laatst (Heel happy) een hele schattige blauwe nieuwe generatie Ipod Shuffle gekocht... voor €65,-- (wat iets onder de winkel prijs is, maar ik was nogal lucky in de media markt door een paar omstandig heden)..
Ik heb hem eigenlijk vooral gekocht, omdat Ipod gewoon standaar goede kwaliteit is (Ik heb in ieder geval nog nooit iemand er over horen klagen.. alleen over de prijs). Ook omdat ik mijn Ipod dus über schattig vind : D (ik bedoel.. hij is nog geen 2 cm² en Blauw ☻)
Ook is het zo handig, omdat je er geen extra kabels bij hebt, of hoeft te kloten met batterijen : D |
  |
 |
Chris.
King of the Silvan Elves

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Nov 18, 2007 22:17 |
 |
Ook even terzijde, Apple heeft Creative veel geld moeten betalen omdat ze plagiaat hebben gepleegd. Dus kan Creative het dan wel niet slecht gedaan hebben. Ipod heeft ook vaak problemen gehad, ik herrinner me een keer een onderwerp in kassa. Dat van je vriend is ook maar een voorbeeld, dus het hoeft niet in het algemeen te gelden Ik denk dat de betrouwbaarheid van Creative hoog genoeg is om er ook geen zorgen te maken. Ik denk dat daar ook geen probleem in zit. Anders had de Ipod nooit het format gejat van de Zen.
Concluderend kan ik zeggen dat we heel ander waarde hechten aan een mp3 speler. Jij hecht veel waarde aan het design en het gebruikersgemak van Itunes ik wil graag videos kijken in meerdere formaten. Ik denk niet dat verdere discussie nog zin heeft. |
_________________ "I made a promise, Mr. Frodo. A promise. Don't you leave him Samwise Gamgee, and I don't mean to. I don't mean to"
16-08-2005 ~ 31-12-08 |
|
  |
 |
Henk88
3e jaars

Verdiend:
53 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Nov 18, 2007 22:40 |
 |
Tja, dat onze standpunten uit elkaar liggen en dat verdere discussie geen zin heeft, zover was ik ook al gekomen
Maar ik vond dat wel interessant, dat nieuws dat Apple beschuldigd was van plagiaat en ik ben het even gaan onderzoeken. Eerst en vooral was het al geen plagiaat maar "patentschending". Er is nog wel een verschil daartussen... Het blijkt dus dat Creative eerder een patent heeft gekregen voor een methode waarmee door middel van een hiërarchische sortering de selectie van aanwezige nummers steeds kan verfijnd worden tot het uiteindelijke gezochte nummer is gevonden door de MP3-gebruiker. Apple zou dit echter eerder uitgevonden/toegepast hebben dan Creative maar pas later een patent hierop hebben genomen. Uiteraard verkeerde Apple dus geruime tijd in de veronderstelling dat ze hun eigen uitvinding! kostenloos mochten gebruiken maar wanneer bleek dat Creative voor hen het patent heeft binnengehaald hebben zij zoals de wet het voorschrijft betaalt voor het gebruik van dit patent aan Creative... Zo wat extra uitleg geeft direct een heel andere kijk op de zaak, niet?
Over het algemeen is mijn mening dat veel van die beschuldigingen eigenlijk kunnen afgedaan worden als laffe manieren van concurrende bedrijven om het succes en imago van een ander bedrijf te trachten kelderen... Time is money en wachten op een patent kan een bedrijf veel geld kosten waardoor het soms voordeliger is de boete te betalen wanneer een ander bedrijf het patent sneller heeft... |
|
  |
 |
Chris.
King of the Silvan Elves

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Nov 18, 2007 23:01 |
 |
Om meteen een andere rechtszaak te gebruiken is dan ook weer even zielig. Uiteindelijk is het volgens mij allemaal nog goed gekomen. Apple heeft toegegeven dat ze het patent hebben geschonden en heeft een schikking gedaan van 100 miljoen. Waar heb je gelezen dat Apple het eerst heeft uitgevonden? Hebben zij het al voor oktober 2000 zo'n mp3 speler op de markt gebracht. Daarnaast is het zo dat zonder Creative er waarschijnlijk geen Apple Ipod Video was geweest. Want Creative is de uitvinder van dit soort type mp3 spelers, waar je ook Videos kan afspelen. |
_________________ "I made a promise, Mr. Frodo. A promise. Don't you leave him Samwise Gamgee, and I don't mean to. I don't mean to"
16-08-2005 ~ 31-12-08 |
|
  |
 |
Henk88
3e jaars

Verdiend:
53 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Nov 18, 2007 23:09 |
 |
Op tweakers.net.
Tja, maar zo is het altijd hé, de ene vindt dit uit, de andere dat en zo helpen ze elkaar wel vooruit, het is enkel die strijd om de rechten van de uitvinding hé. En op zich, het is vaak ook gewoon een kwestie van tijd. Wie vindt als eerste wat uit... Maar ach, het zijn beide goeie merken en eerlijk gezegd ziet die creative zen vision W er ook wel strak uit...  |
|
  |
 |
Chris.
King of the Silvan Elves

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Nov 18, 2007 23:18 |
 |
Henk88 schreef: | Op tweakers.net.
Tja, maar zo is het altijd hé, de ene vindt dit uit, de andere dat en zo helpen ze elkaar wel vooruit, het is enkel die strijd om de rechten van de uitvinding hé. En op zich, het is vaak ook gewoon een kwestie van tijd. Wie vindt als eerste wat uit... Maar ach, het zijn beide goeie merken en eerlijk gezegd ziet die creative zen vision W er ook wel strak uit...  |
Tja dat is meestal wel het geval . Creative is een beetje zuur/jalours op Apple , start terecht of onterecht een rechtzaak. Nog op dezelfde dag start Apple een rechtzaak tegen Creative. De uitspraak vind ik wel grappig: 100 miljoen voor Creative EN ze mogen het made for ipod icon gebruiken voor de ipod-accesoires van Creative. Het gaat alleen maar om geld, maar zo zorgen ze tenminste wel dat ze de producten goed blijven maken.
NB: Ik wilde eerst een Ipod kopen, ook vanwege het imago. De nieuwe zen is idd mooier, vooral voor video handiger vanwege het mooie grote beeld. Dat ze dingen van elkaar jatten wil alleen maar zeggen dat het goede producten zijn. |
16-08-2005 ~ 31-12-08 |
|
  |
 |
Henk88
3e jaars

Verdiend:
53 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Nov 19, 2007 0:36 |
 |
Ik vind zowel Ipod als de laatste Zen mooi. Ik zou niet beginnen spreken in termen van mooier dan... (compromis-gewijs denken) Beide merken leveren inderdaad goed werk en mooie producten. De keuze tussen de twee is niet altijd makkelijk! |
|
  |
 |
Ry-rahrr
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
112 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Nov 19, 2007 19:05 |
 |
Ik heb sinds vorige week een Ipod Nano, een witte. Eigenlijk puur omdat mijn oldskool usb-mp3tje kapot was en deze van mijn broer nog in huis lag. En mijn broer nu in Leuven woont, dus ik heb het Ipodje maar geclaimt tot de mijne. Ik vind het een heel fijn dingetje, vooral als je gewend bent aan 256mb en nu ineens 4gb kwijt kan op zo'n ding. En stiekem vind ik Apple en Itunes ook veel beter dan Microsoft. Jammer dat Apple-spul zo prijzig is, anders zouden we snel een Imac aanschaffen. |
_________________ Dorian Gray: "I've lived long enough to see the future become history." |
|
  |
 |
Perijn
Marauder

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Nov 21, 2007 16:46 |
 |
|
  |
 |
Imagination
2e jaars

Verdiend:
27 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Dec 14, 2007 11:50 |
 |
Ik heb een witte iPod Video, waar dus ook foto's en films op kunnen.
Dit is echt een blijvertje ik hou echt van dat ding, hij gaat overal mee naar toe! De beste mp3 die ik me kon wensen  |
_________________ Harry: I'm not weak!
Snape: Then PROVE it! |
|
  |
 |
NiCoLe_eLoCiN
Dreuzel

Verdiend:
48 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Apr 19, 2008 20:26 |
 |
Ik heb een iPod Nano, een blauwe. Het is echt mn allesje, maare hij is al heel erg versleten en de 4 Gigabytes zijn al helemaal in gebruik: 700 liedjes. Dus het word tijd voor een nieuwe, helaas heb ik niet zo veel geld op het moment
 |
|
|
  |
 |
Cookiiemonster
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Apr 19, 2008 20:40 |
 |
Ik heb geen Ipod & heb er ook geen nood aan.
Ik heb een ZEN van 1GB waar ik echt dol op ben. Echt verslaafd, dus ik ben niet van plan die zomaar in te ruilen xD. |
 |
|