Auteur |
Bericht |
pottermania
Beginnend Tovenaar
Verdiend:
127 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Mrt 13, 2007 12:12 |
|
Ik denk dat kannibalisme alleen slecht is als het slachtoffer nog leeft. Als bijv. de voorouders al dood zijn, tja, anders rot het weg en zelf verga je van de honger. Dan zou ik het misschien nog wel begrijpen maar niet als ze nog in leven zijn. Want als hun al bijna wegrotten en jij vergaat van de honger, je hebt beide grote kans op sterfte dus dan is het meer het overleven van de sterksten. |
_________________ Fearing the best, fearing the smartest, fearing us!
Ravenclaws, you don't have to be brave to know everything!
Heeft meegedaan aan de laatste zwerkbalwedstrijd, what an honour! |
|
|
|
Hermione
Volleerd Tovenaar
Verdiend:
298 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Mrt 13, 2007 19:59 |
|
Kannikbalisme is gewoon een middel om te overleven, denk ik. Als je bv. te zwak of geen kans hebt om aan vlees te komen, moet je wel!
Uiteindelijk eten wij toch ook beesten op? Ik ben er niet tegen, als het echt om noodzaak gaat.
Vind het wel vies als ze gewoon menselvlees eten omdat ze het lekker vinden, maar ik heb er ook een totaal andere kijk op dan hen. In onze beschaving is het gewoonweg onmogelijk om je medemens op te eten, maar in andere beschavingen wel...
Zelf zou ik het niet doen, nee. (: Alleen als er nÃets anders op zat. |
_________________ When the rain starts to pour <3 |
|
|
|
Kersje*
2e jaars
Verdiend:
52 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Mrt 27, 2007 15:40 |
|
Mmmmmm! Op de BBQ is altijd wel lekker.. Echt een aanrader! (proef de oogbollen zeker!) LOL
Ik vind dat eigenlijk niet goed, want ja ge eet u medemens op en das geen respect! Alleen als het levensnoodzakelijk is en er is geen ander eten dan moet je maar es in de bil van je partner bijten! |
_________________ 'They're coming.' |
|
|
|
nirphania
Volleerd Tovenaar
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Mrt 30, 2007 0:37 |
|
Ik heb zoiets van als ik het nodig heb waarom niet zolang die ander maar niks voelt, ik vind het idee zo zielig maar ja ik eet net zo makkelijk een koe/kip waarom geen mens die toch al niet meer leeft (ik heb het dan wel nodig) |
|
|
|
|
Sweet Hermione
Opperste Hotemetoot
Verdiend:
20 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Mei 06, 2007 18:56 |
|
Ik vind het niet onrespectvol om je medemens op te eten.
Respect is iets psychisch en sociaals.
Als je je medemens moet opeten omdat het niet anders kan, of omdat het traditie is of dat je het gewoon lekker vind - moet kunnen.
Ik denk dat ik er zelf wel de kriebels van zou krijgen. |
_________________ I LOVE HPF |
|
|
|
Phyro
Beginnend Tovenaar
Verdiend:
492 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Mei 07, 2007 19:30 |
|
Nou echt kanabalissme voor het geloof vindt ik vreed.
Maar als je uitghongerd bent.
En die persoon is gestorven aan een natuurlijke dood vindt ik het niet zo erg.
Anders gaan zij ook dood.
Zelf zou ik het niet eten tenzij ik echt niet anders kan. |
|
|
|
|
Helen
Minister van Toverkunst
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Mei 07, 2007 19:43 |
|
Kanibalisme vind ik niet slecht/fout als het bij je cultuur hoort en er niemand ritueel voor is afgeslacht. Iemand die nog een heel leven voor zich had. Ik vind het wel fout als men er iemand voor vermoord om het te proefen. |
|
huffelpuf_girl
Beginnend Tovenaar
Verdiend:
44 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Mei 17, 2007 18:54 |
|
Ik vind kanibalisme maar niks. Ik vind dat hetzelfde als moord (als ze ervoor vermoord worden) of geen respect voor de doden hebben. Een overledene moet je respecteren, zowel de ziel als het lichaam ervan.
Ik heb eens gehoord dat er in de Middeleeuwen soms mensen levend begraven werden doordat de mensen hen dood waanden, maar dat ze eigenlijk in coma lagen of zo. Als er nou bijvoorbeeld bij de kanibalen iemand in coma valt, zouden ze best wel eens kunnen denken dat diegene dood is en dan zouden ze die levend opeten, of levend koken of zo (hangt ervan af hoe die kanibalen hun doden eten). Dat lijkt me niet echt prettig.
Kanibalisme kan misschien een deel van een cultuur zijn, maar ik vind dat dat best zo vlug mogelijk de wereld uit mag. |
_________________ De dood is lichter dan een veer,
de plicht is zwaarder dan een berg.
- het Rad des Tijds - |
|
|
|
Lupos-freak
Opperste Hotemetoot
Verdiend:
529 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Mei 19, 2007 2:33 |
|
pottermania schreef: | Als bijv. de voorouders al dood zijn, tja, anders rot het weg en zelf verga je van de honger. Dan zou ik het misschien nog wel begrijpen maar niet als ze nog in leven zijn. |
Stel nu, dat je in een soortgelijke situatie terecht komt. Je grootouders liggen daar dood. En als je niet eet, ga je ook dood. Wat zou je doen? |
_________________ See you in another life then, eh brother? |
|
|
|
huffelpuf_girl
Beginnend Tovenaar
Verdiend:
44 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Mei 19, 2007 12:17 |
|
Dan nog zou ik het niet doen. Ik vind het ook heel onbeschaaft gebruik om 'soortgenoten' op te eten, om dan nog maar te spreken over familie, mensen waarvan je houdt. Als ik moet kiezen tussen van de honger omkomen of iemand waarvan ik hou opeten, dan is de keuze vlug gemaakt. Ik verhonger liever. |
_________________ De dood is lichter dan een veer,
de plicht is zwaarder dan een berg.
- het Rad des Tijds - |
|
|
|
Jessica.
Zwadderich Klassenoudste
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Mei 22, 2007 17:40 |
|
Dan ga ik liever zelf dood. Echt waar, ik vind het echt erg om je medemensen op te gaan eten... ook als je anders zelf dood gaat!
Maar, je kan natuurlijk nooit zeker wete wat je gaat doen als je niet in zo'n situatie zit. Laten we hopen dat niemand van ons ooit z'n grootouders moet opeten om zelf niet dood te gaan...... |
HPF and us <3
Forever in our hearts! |
|
|
|
Josse
Heksenleider 2e klas
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Mei 22, 2007 22:21 |
|
Waarschijnlijk zou ik het niet kunnen. En niet in de eerste plaats om ethische redenen. Ik ben al meer dan 5 jaar vegetarisch, dus ik denk dat mijn lichaam (rauw) mensenvlees gewoon niet aankan. Simpel als wat. |
The show must go on my moonlight ♥
MiYuvi ♥ |
|
|
|
nirphania
Volleerd Tovenaar
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Mei 23, 2007 9:39 |
|
echt wel dat ik ze opvreet ik weet zeker dat zei ook willen dat ik verder leef en tja ik ken ze toch niet en dat maakt het makkelijker denk ik. |
|
|
|
|
Josse
Heksenleider 2e klas
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Mei 23, 2007 20:21 |
|
nirphania schreef: | echt wel dat ik ze opvreet ik weet zeker dat zei ook willen dat ik verder leef en tja ik ken ze toch niet en dat maakt het makkelijker denk ik. |
Volgens mij ging het over je opa en oma, ^^ normalitair, ken je die wel. |
The show must go on my moonlight ♥
MiYuvi ♥ |
|
|
|
lousje
Dreuzel
Verdiend:
2 Sikkels
|
Geplaatst: