Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

Bijgeloof, Geestverschijningen en andere paranormale zaken Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Auteur Bericht
missme98
Opperste Hotemetoot
Opperste Hotemetoot

Verdiend: 333 Sikkels

missme98 is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Nov 01, 2007 15:01 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik weet er eigenlijk niet veel van, maar ik weet ook niet of ik erin geloof. Je hoort wel verhalen van allemaal enge dingen die gebeuren. Maar misschien is het wel deels psychologisch, als je er aan denkt dat je het dan over jezelf afroept. Want je kan veel met je gedachtes of hersenen, of waar het ook zit. Maar ik denk wel dat er bepaalde energievelden zijn, en ieder mens maakt deel uit van die energie, en misschien is het wel zo dat als je een ongelukkige dood sterft dat een deel van je energie blijft hangen. Of dat je bepaalde energieen oproept als je ouijabord doet.

Ik weet het allemaal niet.

Mijn mega spoiler fanfic!
Profiel bekijkenStuur privébericht
eva(nna)
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 147 Sikkels

eva(nna) is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Nov 01, 2007 20:10 Terug naar boven Sla dit bericht op

ik ben ook niet helemaal zeker van mijn vorige post,

als ik er zo nog eens over nadenk, geesten kan ik me beter indenken dan dingen te laten bewegen, aloewel ik in dat laatste ook geloof...

want soms heb ik zo het gevoel dat ik de hele tijd word bekeken dat ik er bang van word en dan kijk of di zo is en je altijd een schim ziet, had ik daarjuist

en vreemd is ook dat ik het de laatste dagen weer vaak heb en bijna iedereen dromen heeft over mensen die in de familie zijn doodgegaan.
en dan op allerheiligen ??!

en nog een vraagje,

ik heb het altijd heel normaal gevonden dat ik wist hoe mensen waren en wat ze dachten, wist wat er in mensen omging,
ik dacht dat het gewoon een beetje mensenkennis was maar kheb al vaker gemerkt dat vele mens dit niet weten,

als ik mensen ontmoet weet ik direct met wie ik bevriend zal worden en wie niet, als m'n moeder zich slecht voelt beschrijf ik altijd wat ze voelt zonder zij het me vertelt, en dan zegt ze dat ik net haar gedachten lees.

is dit empathie of gewoon mensenkennis?

sweeney todd XD
Elyn
Oude Forumnaam: Dark_angel Hotemetoot
Hotemetoot

Verdiend: 334 Sikkels

Elyn is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Nov 02, 2007 12:07 Terug naar boven Sla dit bericht op

Sophie Wemel schreef:
Een vriendin op school heeft me enkele weken geleden een filmpje op YouTube doorgestuurd. Een man heeft paranormale verschijningen gefilmt en ze op YouTube gezet. Ik heb er dus naar gekeken en van sommige dingen schrok ik wel. Je kan het hier bekijken. Als je gevoelig bent voor dat soort beelden, raad ik je aan om niet te kijken. Op YouTube zijn er trouwens nog meer van dit soort filmpjes voor de geinteresseerden.

Sorry hoor, maar hierop zijn heel wat dingen getrukeerd, volgens mij. Kom op, met die vliegende dingen en schuivende stoelen, daar geloof ik echt niet in. Dat laatste met die demon in de spiegel is ook fake, dat is nu toch makkelijk te vervalsen met de computer, he? Ik vind het nogal onwaarschijnlijk overkomen... ook met die demons, daar geloof ik niet echt in...

Btw: ik vind poppen ook eng. ^^'

Geertjuhh
3e jaars
3e jaars

Verdiend: 50 Sikkels

Geertjuhh is offline. 
BerichtGeplaatst: Vr Nov 02, 2007 15:54 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb een vriend, die praat wel eens in zich zelf. En dan zegt hij, ja ik had het tegen een geest.. dan had ik zo iets what the f*ck?
ik geloof wel dat er iets is, als je dood gaat, want je kan niet zomaar verdwijnen toch????
En misschien dat er toch wel geesten zijn hoor, volgens mijn vriend zijn er goede en slechte geesten..¿¿

Ik weet het allemaal niet haha, ik merk het zelf wel als ik over 80 jaar dood ben..

Miss Und@ztood
Oude Forumnaam: xena Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

Verdiend: 593 Sikkels

Miss Und@ztood is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Nov 02, 2007 16:15 Terug naar boven Sla dit bericht op

Geertjuhh schreef:
Ik geloof wel dat er iets is, als je dood gaat, want je kan niet zomaar verdwijnen toch????

Ja dat geloof ik dus ook. Ik kan niet geloven dat je dan gewoon tja... dood bent...
En wat denk je van allé mensen die iedere keer hetzelfde zeggen na een bijna-dood-ervaring? En tunnel en euforisch gevoel. Die mensen hebben toch niet afgesproken om even allemaal hetzelfde verhaaltje te gaan rondvertellen.

De groene ogen keken in de zwarte, maar na enkele ogenblikken verdween er iets in de donkere ogen en werden ze leeg en uitdrukkingloos. De hand die Harry had vasgehouden smakte op de grond en Snape bewoog niet meer.
Genner
Bohemian Writer
Bohemian Writer

Verdiend: 0 Sikkels

Genner is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Nov 02, 2007 16:53 Terug naar boven Sla dit bericht op

Als je iemand die je gekend hebt opgebaard ziet, dan vind ik dat het je echt wel merkt dat die persoon dood is. De ziel is er echt uit en daardoor lijkt het meer een leeg omhulsel is dat daar ligt.
Omdat het inderdaad nogal vreemd lijkt dat je ziel zomaar zou verdwijnen, vraag ik me af waar die ziel dan heen gaat.

'Til we meet again, HPF'ers.
Sophie Wemel
Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

Verdiend: 364 Sikkels

Sophie Wemel is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Nov 11, 2007 14:22 Terug naar boven Sla dit bericht op

Dark_angel schreef:
Sophie Wemel schreef:
Een vriendin op school heeft me enkele weken geleden een filmpje op YouTube doorgestuurd. Een man heeft paranormale verschijningen gefilmt en ze op YouTube gezet. Ik heb er dus naar gekeken en van sommige dingen schrok ik wel. Je kan het hier bekijken. Als je gevoelig bent voor dat soort beelden, raad ik je aan om niet te kijken. Op YouTube zijn er trouwens nog meer van dit soort filmpjes voor de geinteresseerden.

Sorry hoor, maar hierop zijn heel wat dingen getrukeerd, volgens mij. Kom op, met die vliegende dingen en schuivende stoelen, daar geloof ik echt niet in. Dat laatste met die demon in de spiegel is ook fake, dat is nu toch makkelijk te vervalsen met de computer, he? Ik vind het nogal onwaarschijnlijk overkomen... ook met die demons, daar geloof ik niet echt in...

Btw: ik vind poppen ook eng. ^^'

Ik denk niet dat dat getrukeerd is, en anders zou die persoon wel heel hard zijn best moeten hebben gedaan om dat allemaal zo echt te laten lijken. En ik heb zelf geen flauw idee hoe hij die stoelen en die schilderijen laat bewegen. Er stond niemand achter en ik zag ook geen hulpmiddelen ofzo. En als dat toch getrukeerd zou zijn, dan een dikke chapeau. En dat met dat meisje in de spiegel kun je volgens mij onmogelijk trukeren. Ok, dat kan ook met de computer gebeuren maar hoe gaat die man dat doen? Die opname is in Japan of China gebeurd, en dat meisje denk ik geen tweelingzus om achter de spiegel te kruipen ofzo. Sommige dingen in dat filmpje kunnen inderdaad trukage zijn, maar met dat meisje in die spiegel lijkt me wel echt. En als het toch met de computer bewerkt zou zijn, dan is hij daar supergoed in.

Ja, poppen zijn heel eng, en zeker in het donker! ^^"

I'll do anything for you.
Miss Und@ztood
Oude Forumnaam: xena Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

Verdiend: 593 Sikkels

Miss Und@ztood is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Nov 11, 2007 14:41 Terug naar boven Sla dit bericht op

We geloven allemaal wel een klein beetje in geesten enzo denk ik. Jullie zullen vast wel eens momenten gehad hebben waarop jullie denken van 'Nu ga ik niet door dat donker steegje wandelen' Maar dan moet je jezelf afvragen waarom wil je niet door dat donkere steegje? Geloof je dat er iemand vanachter de hoek gaat zweven of heb je en andere reden? En sommigen van jullie geloven er niet in maar zeggen wel tegen iedereen dat je voorzichtig moet zijn met geesten op te roepen. Waarom dan? Jullie dachten toch dat ze niet bestonden? Je kunt wel zeggen dat je het niet gelooft maar ergens diep vanbinnen geloven we er allemaal wel ergens in.
Denk daar maar eens over na. XD

De groene ogen keken in de zwarte, maar na enkele ogenblikken verdween er iets in de donkere ogen en werden ze leeg en uitdrukkingloos. De hand die Harry had vasgehouden smakte op de grond en Snape bewoog niet meer.
missme98
Opperste Hotemetoot
Opperste Hotemetoot

Verdiend: 333 Sikkels

missme98 is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Nov 11, 2007 15:02 Terug naar boven Sla dit bericht op

eva(nna) schreef:
ik ben ook niet helemaal zeker van mijn vorige post,

als ik er zo nog eens over nadenk, geesten kan ik me beter indenken dan dingen te laten bewegen, aloewel ik in dat laatste ook geloof...

want soms heb ik zo het gevoel dat ik de hele tijd word bekeken dat ik er bang van word en dan kijk of di zo is en je altijd een schim ziet, had ik daarjuist

en vreemd is ook dat ik het de laatste dagen weer vaak heb en bijna iedereen dromen heeft over mensen die in de familie zijn doodgegaan.
en dan op allerheiligen ??!

en nog een vraagje,

ik heb het altijd heel normaal gevonden dat ik wist hoe mensen waren en wat ze dachten, wist wat er in mensen omging,
ik dacht dat het gewoon een beetje mensenkennis was maar kheb al vaker gemerkt dat vele mens dit niet weten,

als ik mensen ontmoet weet ik direct met wie ik bevriend zal worden en wie niet, als m'n moeder zich slecht voelt beschrijf ik altijd wat ze voelt zonder zij het me vertelt, en dan zegt ze dat ik net haar gedachten lees.

is dit empathie of gewoon mensenkennis?

Ik denk dat empathie niet echt kan, dat is meer iets van charmed. Maar ik denk dat jij een beetje hetzelfde als mij hebt. Je voelt wat andere voelen, en je voelt de sfeer in een kamer ook goed aan enzo. Dat komt waarschijnlijk omdat je heel gevoelig bent voor de energie van andere mensen.
En dat filmpje van youtube is wel getrukeerd hoor, zoiets kan nooit. Demonen in spiegels? Dat bestaat niet eens. En je kan wel dingen verschuiven, maar dat kan ook met telekinese.

Mijn mega spoiler fanfic!
RemusWeerwolf
3e jaars
3e jaars

Verdiend: 106 Sikkels

RemusWeerwolf is offline. 
BerichtGeplaatst: Zo Nov 18, 2007 12:04 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ach, ik weet niet. Soms zie je wel eens dingen op tv en dan denk ik: "Wow, hoe doen ze dat, zouden ze er dan toch geen truc voor nodig hebben, zouden er dan echt van die dingen bestaan (geesten ofzo)..."

Maar over het algemeen geloof ik niet in dat soort dingen: geesten, paranormale krachten, bijgeloof, etc.

Een vriendin van mij vertelt mij wel eens van die rare/enge verhalen die ze heeft meegemaakt. Dan komt ze 's morgens op school en dan zegt ze dat ze 's avonds een boek op de plank had gezet en 's morgens stond het boek andersom....
Maar ik denk dat ze die gewoon in de slaap heeft omgedraaid Razz (dat hoop ik tenminste Shocked )
Zij gelooft volgens mij wel een beetje in dat soort dingen, of ze is er in ieder geval bang voor.
Als ik bij haar op bezoek ben, zeg ik wel eens voor de grap dat ik een geest hoor, maar daar kan ze nooit echt om lachen.

Ik las net een berichtje van iemand die zei dat je bij mensen die opgebaard liggen echt merkt dat de ziel weg is, maar dat hij/zij zich afvroeg waar die ziel dan heen is.
Nou, ik heb zelf (gelukkig) nog nooit iemand opgebaard zien liggen. Maar ik denk wel dat de ziel na de dood ergens heen gaat. Eigenlijk geloof ik wel een beetje in reincarnatie.
Ik denk dat de ziel van iemand naar een ander lichaam gaat. Ik had het daar een tijd geleden met mijn vader over.
Ik heb wel eens dat ik iets meemaak en dan ineens zo'n moment heb van "dat heb ik toch al eens meegemaakt", terwijl dat helemaal niet zo is. Mijn vader had dat vroeger ook wel eens, zei hij. Ik weet niet meer hoe het heet, maar je hebt er een woord voor, deja vu of zo iets?
Maar dan denkt men, en ik dus ook, dat de ziel die in je zit, zoiets heeft meegemaakt in een vorig leven.
Bijvoorbeeld: Iemand maakt iets mee. Die persoon sterft. Zijn/haar ziel verhuist naar een baby: jij. Jij maakt iets mee, het zelfde wat die ene persoon ook meemaakte. En jij krijgt zo'n deja vu/flashback en denkt: Huh, dat heb ik toch al eens meegemaakt?

RemusWeerwolf
3e jaars
3e jaars

BerichtGeplaatst: Zo Nov 18, 2007 12:23 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik las net iets over een bijna-dood ervaring hier.
Nou, ik ben een paar jaar geleden bijna verdronken. En toen kwamen er allemaal beelden voor mijn ogen flitsen (soort dia's) met allemaal gebeurtenissen uit mijn leven.

Laatst was mijn vader aan het vertellen dat hij toen hij klein was, ook bijna verdronken was en dat er allemaal beelden van zijn leven voor zijn ogen flitsten.
Ik: "Huh, dat had ik ook toen ik bijna verdronk, *maakt met handen beweging van rechts naar links voor de ogen*
Vader: "Ja precies, van die dia's.

Dat was eng Shocked

P.s. Sorry voor de dubbelpost

Edit:
*wil allemaal freaky dingen kwijt, ineens*
Toen ik nog niet geboren was, kreeg mijn tante een zoontje Roy. Maar Roy was ziek (ik weet niet precies wat hij had). Na een paar maanden stierf Roy. Toen kregen ze een dochter Peggy (3 jaar later werd ik geboren).
Nu doen mijn oom, tante en nicht op de verjaardag van Roy hem herdenken, een kaarsje branden enzo.
Vorig jaar deden ze dat dus ook. Boven hun kamerdeur hebben ze een grote foto van Roy hangen. 's Avonds wilden ze naar bed gaan en toen was dus alles donker en toen verscheen boven het hoofd van Roy zo'n kring. Ik weet niet meer hoe je dat noemt, in het engels heet het "halo". Oh wacht, zoiets: angel Nou weet ik het weer, een aureool.
Ik was er niet bij, maar ze vertelden het de dag erna. Ik vind het in ieder geval wel eng... Shocked

*Tessie*
4e jaars
4e jaars

Verdiend: 196 Sikkels

*Tessie* is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Nov 18, 2007 12:46 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik geloof er eigenlijk niet in, ik ben echt te nuchter voor dat soort dingen en ook dingen als bijgeloof.
Soms zou ik wel eens wat willen geloven, maar het klinkt allemaal zo onwaarschijnlijk dat het me gewoonweg niet lukt.
Ik had wel pasgeleden dat ik op msn was en mijn webcam aan had staan en toen zeiden meerdere mensen dat er iemand achter me stond en ze vroegen wie dat was enz. Ik geloofde het eigenlijk niet, ik was alleen thuis en het was avond, who the hell zou er dan in mijn kamer kunnen staan?
Nota bene achter me...
Maar ik vond het wel typisch dat die mensen het uit zichzelf zeiden en ze kenden elkaar niet. In totaal zeiden drie mensen het.
Misschien zagen ze gewoon een schaduw van mijn kast ofzoiets.

Wel heb ik soms onverklaarbare dingen, maar ik heb meer zoiets van dat het toeval is dan dat ik echt ga geloven dat het het werk is van geesten oid.

xx Tess

3e jaars
3e jaars

BerichtGeplaatst: Zo Nov 18, 2007 13:03 Terug naar boven Sla dit bericht op

Net las ik een bericht van Mariky die zei dat zij en haar vriendin op hetzelfde moment hetzelfde zeiden.
Dat heb ik ook vrij vaak met een vriendin van mij.
Dan zijn we op school en precies op hetzelfde moment zeggen we hetzelfde.
Ik weet niet of dat echt paranormaal is of gewoon toeval.
Want mijn vriendin en ik hebben wel een beetje hetzelfde karakter. We denken het zelfde over dingen, hebben dezelfde humor enzo. Dus misschien werken onze hersenen gewoon hetzelfde en reageren ergens met dezelfde opmerking op hetzelfde moment op, gewoon omdat we hetzelfde karakter en manier van denken hebben....

De laatste tijd gebeurt dat best vaak met ons. We moeten er wel altijd om lachen. Want het valt ons steeds vaker op. Dan gebeurt het weer en dan kijken we elkaar aan en schieten we in de lach.

Shirley
Oude Forumnaam: fairy_princess The Chatting Mod
The Chatting Mod

Shirley is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Nov 18, 2007 16:13 Terug naar boven Sla dit bericht op

Eigenlijk weet ik niet zo goed of ik geloof in zulke dingen. Van de ene kant ben ik echt een heel nuchter persoon. Daarom vind ik het nogal moeilijk om daarin te geloven. Van de andere kant, je hoort zo veel verhalen, dat je bijna wel móet geloven dat er meer is. Dat kan gewoon allemaal geen toeval meer zijn. Dat zoveel mensen ervaringen daarmee hebben bedoel ik dan.

Zelf heb ik geen enkele ervaring met paranormale gebeurtenissen, en dat zou ik ook niet willen hoor. In ieder geval, dat draagt er waarschijnlijk ook aan bij dat ik er moeilijk in kan geloven.

All good things come to an end... Goodbye HPF.
jilly-ann
Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

jilly-ann is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Nov 22, 2007 10:48 Terug naar boven Sla dit bericht op

missme98 schreef:
Je voelt wat andere voelen, en je voelt de sfeer in een kamer ook goed aan enzo. Dat komt waarschijnlijk omdat je heel gevoelig bent voor de energie van andere mensen.

Dat noemt men Heldervoelend ^^" Ik heb ooit is een spreekbeurt gehouden over paranormale gaven en dat soort dingen ^^ En daarbij heeft mijn opa me dus geholpen, omdat het in de familie zit. Mijn ouders geloven er niet in trouwens. Ik daar in tegen weer wel. Daar heb ik mijn redenen voor, maar het is niet zo dat ik ze nou op internet ga vertellen. Zo ben ik niet echt

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp