Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

Examens Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Auteur Bericht
Pottergirl
Heksenleider 2e klas
Heksenleider 2e klas

Verdiend: 627 Sikkels

Pottergirl is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Mei 23, 2008 13:02 Terug naar boven Sla dit bericht op

Argh. Aardrijkskunde was écht moeilijk. Ik had het heel erg goed geleerd en ik heb net m'n cijfer berekend: tussen de 4.1 en de 6.1 >.< Met een beetje geluk dus het gemiddelde, dus een 5.1 en dan kom ik zelf uit op een 6 voor aardrijkskunde, waar ik echt ontzéttend blij mee zou zijn... In het ergste geval mag ik een 4.7 halen, dus ik hoop dat de normering niet al te streng is, anders heb ik een probleem omdat ik geschiedenis en wiskunde ook niet al te goed heb gemaakt.

Ik ben nu dus niet zo blij. En ik hoop dat ik het haal.

Gelukkig heb ik pas dinsdag weer een examen en is dat m'n eennalaatste, namelijk Engels. Daar hoef ik dus sowieso niet voor te leren en dat scheelt weer: even een weekend geen examens.

En dan donderdag nog tekenen. Ik weet niet wat ik daarvan moet verwachten maar de toetsen die we over de examenbundel hebben gehad heb ik allemaal voldoende gemaakt, dus dit zou ook moeten lukken.

Happy to kill
Happy to kill

Verdiend: 0 Sikkels

Blijerd is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Mei 23, 2008 22:17 Terug naar boven Sla dit bericht op

Economie ging GEWELDIG! Makkelijk te doen en ik sta nu 100% zeker een 5 op mn rapport wat voor mij een wonder is. Ik ben geslaagd!

Ok ik heb nog 2 examens te gaan, die ik allebei woensdag heb. Namelijk wiskunde en tekenen, maar die kan ik allebei wel aan, dus ik verwacht geen moeilijkheden.

Ik wens iedereen ook nog veel succes met de laatste restjes examen Wink

I LOVE HPF

Dorothea Johanna Omber is mijn grote voorbeeld!
Profiel bekijkenStuur privébericht
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste
Ravenklauw Klassenoudste

Witch_Eva is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Mei 24, 2008 9:08 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik lees hier dat jullie een examen tekenen hebben, maar wat houd dat precies in? Want bij mij op de middelbare school was daar een praktijk examen van en geen theorie examen. Is het dan een soort van kunstgeschiedenis wat je moet leren? Of is het echt dat je allemaal theorie dingen van tekenen moet leren? Het lijkt mij eigenlijk veel leuker en beter om daar een praktijk examen voor te hebben eigenlijk. [a] Ik ben ook blij dat ik voor mijn CKV3 vak een praktijk examen had. [a]

Chaotic Angel
Chaotic Angel

Catie is offline. 
BerichtGeplaatst: Za Mei 24, 2008 9:26 Terug naar boven Sla dit bericht op

Witch_Eva schreef:
Ik lees hier dat jullie een examen tekenen hebben, maar wat houd dat precies in? Want bij mij op de middelbare school was daar een praktijk examen van en geen theorie examen. Is het dan een soort van kunstgeschiedenis wat je moet leren? Of is het echt dat je allemaal theorie dingen van tekenen moet leren? Het lijkt mij eigenlijk veel leuker en beter om daar een praktijk examen voor te hebben eigenlijk. [a] Ik ben ook blij dat ik voor mijn CKV3 vak een praktijk examen had. [a]

Ik heb zelf vorig jaar examen gedaan en ik heb ook examen gedaan in Tekenen. Bij mij op school was het echt theorie. We hebben de twee jaar van de echte tekenlessen stencils gekregen met stijlen, namen, jaartallen en alles die we uiteindelijk voor ons examen moesten leren.

Als ik eerlijk ben was het een eitje voor mij. Omdat tekenen ook redeneren is in de theorie. Bij mij althans XD Verstand op nul en schrijven [A]

Ik heb zelf vorig jaar geen praktijk examen gehad, alle opdrachten die we het jaar maakten waren eigenlijk onze praktijk. Maar het verschilt per school geloof ik...

01-2004/31-12-2009, HPF will live on in my heart and soul <333
Pottergirl
Heksenleider 2e klas
Heksenleider 2e klas

Verdiend: 627 Sikkels

Pottergirl is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Mei 24, 2008 9:50 Terug naar boven Sla dit bericht op

@Eva: Ik heb ook een examen Tekenen. Dit is een theorie-examen. Ons uiteindelijke cijfer is zo opgebouwd:

Centraal Schriftelijk Examen: 25%
Centraal Praktisch Examen: 25%
Schoolexamen (opgebouwd uit cijfers voor praktisch werk en theorietoetsen van de afgelopen drie jaar): 50%

Ik heb dus al 75% van m'n eindcijfer binnen, waarvan ik 25% niet weet omdat ik het cijfer voor m'n Centraal Praktisch Examen nog niet mag weten. Dat Praktisch Examen bestond uit een zestal opdrachten waar je één uit moest zoeken en werkstukken over moest maken. Die werkstukken werden op school opgehangen en onze tekenleraar + tweede corrector gingen dan afzonderlijk en samen de werkstukken bekijken en becijfer.

Het Centraal Schriftelijk Examen is eigenlijk gewoon kunstgeschiedenis. Maar niet zo zeer alle tekenstijlen enzo, zoals bij Catie het geval was, maar we hebben een examenbundel over een onderwerp, namelijk 'Utopia', oftewel 'de perfecte stad, de perfecte samenleving' enzo. Op zich wel interessant. De opdrachten uit het Praktisch Examen gingen ook over dit onderwerp, en zo sluit alles weer mooi bij elkaar aan.

Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 66 Sikkels

Frog Choir is offline. 
BerichtGeplaatst: Zo Mei 25, 2008 19:36 Terug naar boven Sla dit bericht op

hey, wauw.. een examen topic.. bijna vergeten dat die er ook was!

Ik doe HAVO, heb nog 1 examen te gaan morgenochtend: Frans. Nu mag ik er een 4.4 voor halen maargoed.
Ik HOOP echt dat de normering van geschiedenis in het voordeel komt, in ieder geval zo dat ik 0,4 punt omhoog gaat want dan ben ik geslaagd. Maar ik ben bang.. Dalijk ben ik gezakt..:S
De kans dat ik voor economie1,2 een 5.1 of hoger heb is klein denk ik, eco durfde ik niet meer zelf na te kijken.. raak er alleen maar gestresst van!

Ik heb ze iets overschat. Ik stond overal voldoende voor, maar ben bang het alsnog niet te gaan halen,... en dan baal je.. Crying or Very sad ik vertel nog wel hoe het afloopt alsk de uitslag krijg 12 juni..Wink

2e jaars
2e jaars

Verdiend: 88 Sikkels

Yazz is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Mei 25, 2008 19:43 Terug naar boven Sla dit bericht op

ik moet nog beginnen!!!aaah! help over 2weken begin ik voor 2 weken volop examens soms zelfs 2 per dag Confused ik zit nu mijn 4e jaar latijn moderne talen bah en het is zelfs geen goed examenrooster ze hebben grote vakken zoals latijn en geschiedenis op een vrijdag gelegd en een stom vak engels op een maandag verstaan jullie dat nu?????
zijn ze echt niet slimmer bij mij op school?ze weten toch ook dat de meesten engels makkelijk vinden en ze dat dus niet op een maandga moeten leggen. het is ook het laatste dus een heel weekend voor 1 stom vak aaargh met de examens van kerstmis was het juist hetzelfde!!
Evil or Very Mad

Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 68 Sikkels

Heksjuh is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Mei 26, 2008 10:47 Terug naar boven Sla dit bericht op

Nog 1 1/2 uur en ik moet zwoegen op economie 1,2 vwo... aah en daar zie ik best wel tegenop... ik moet een 5,1 halen (sta maar een 5,9....)
Nou ja en dan morgen nog even maatschappijleer en Engels en dan zit het er allemaal alweer op.
En wat zal ik blij zijn...

Nog even de laatste economische redeneringen in mijn hoofd prenten en dan gaat het helemaal goed komen.

twee weken geleden hadden we proefexamen economie ook in de sporthal en daar had ik een 6,8 op dus waarom nu niet?

Verruim je blik op het leven
Amtjah
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 249 Sikkels

Amtjah is offline. 
BerichtGeplaatst: Ma Mei 26, 2008 18:24 Terug naar boven Sla dit bericht op

Yazz schreef:
zijn ze echt niet slimmer bij mij op school?ze weten toch ook dat de meesten engels makkelijk vinden en ze dat dus niet op een maandga moeten leggen. het is ook het laatste dus een heel weekend voor 1 stom vak aaargh met de examens van kerstmis was het juist hetzelfde!! Evil or Very Mad

Hebben jullie op school geen inspraak over je examenrooster? Wij mogen altijd onze voorkeur qua examenrooster binnen brengen. Natuurlijk per klas, hé Wink. Niet allemaal apart ofzo.
Ik heb wel een goed examenrooster, eigenlijk. ^^

Donderdag (5/6): Natuurwetenschappen (deel bio en chemie)
Vrij (6/6): P.O.
Ma(9/6): Gedragswetenschappen
Di: Nederlands
Woe: Geschiedenis
Do: Wiskunde
Vrij(13/6): Frans
Ma (16/6): Cultuurwetenschappen
Di: Media
Woe: Engels
Do: AK
Vrij (20/6): Mondeling Engels

Ik ben vooral bang voor Gedragswetenschappen en Frans. Media is ook best veel en AK weet ik dus totaal niet hoe ik dat moet leren. Echt, wij hebben de meest vreemde leerkracht ooit wat betreft toetsen en examen.

En verder nog veel succes toegewenst aan degene die nog bezig zijn :'D.

Yazz
2e jaars
2e jaars

Verdiend: 88 Sikkels

Yazz is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Mei 26, 2008 21:05 Terug naar boven Sla dit bericht op

@Amtjah ; nope geen inspraak,achteraf mogen we zeggen wat er van vinden maar dan houden ze daar toch geen rekening mee (ik hou van mijn school hoor toxic )

Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 46 Sikkels

Ankski is offline. 
BerichtGeplaatst: Di Mei 27, 2008 13:16 Terug naar boven Sla dit bericht op

Pottergirl schreef:
@Eva: Ik heb ook een examen Tekenen. Dit is een theorie-examen. Ons uiteindelijke cijfer is zo opgebouwd:

Schoolexamen (opgebouwd uit cijfers voor praktisch werk en theorietoetsen van de afgelopen drie jaar): 50%

Ik heb dus al 75% van m'n eindcijfer binnen, waarvan ik 25% niet weet omdat ik het cijfer voor m'n Centraal Praktisch Examen nog niet mag weten. Dat Praktisch Examen bestond uit een zestal opdrachten waar je één uit moest zoeken en werkstukken over moest maken. Die werkstukken werden op school opgehangen en onze tekenleraar + tweede corrector gingen dan afzonderlijk en samen de werkstukken bekijken en becijfer.

Het Centraal Schriftelijk Examen is eigenlijk gewoon kunstgeschiedenis. Maar niet zo zeer alle tekenstijlen enzo, zoals bij Catie het geval was, maar we hebben een examenbundel over een onderwerp, namelijk 'Utopia', oftewel 'de perfecte stad, de perfecte samenleving' enzo. Op zich wel interessant. De opdrachten uit het Praktisch Examen gingen ook over dit onderwerp, en zo sluit alles weer mooi bij elkaar aan.

Ik weet dat dit bij vwo in elk geval zo is maar geldt dit dan ook voor havo? dat dit examen 25% meetelt? Thnx

Blijerd
Happy to kill
Happy to kill

BerichtGeplaatst: Di Mei 27, 2008 13:20 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ankski schreef:
Pottergirl schreef:

Ik weet dat dit bij vwo in elk geval zo is maar geldt dit dan ook voor havo? dat dit examen 25% meetelt? Thnx

Bij mij is dit niet het geval. Ik heb namelijk geen theorietoetsen gehad voor tekenen dit jaar. Voor mij is het gewoon 50% voor mijn praktijkwerk van het afgelopen jaar en 50% voor het centraal examen.

I LOVE HPF

Pumpkinsoup
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 54 Sikkels

Pumpkinsoup is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Jun 02, 2008 20:17 Terug naar boven Sla dit bericht op

Witch_Eva schreef:

Uhu, dat had ik ook, vond het ook heel vreemd xD. Ik had alleen kunstgeschiedenis examen, wat overigens een eitje was :').

Edward Cullen: You don’t realize how incredibly breakable you are.
I can never, never afford to lose any kind of control when I’m with you.
Blijerd
Happy to kill
Happy to kill

BerichtGeplaatst: Ma Jun 02, 2008 22:26 Terug naar boven Sla dit bericht op

Pumpkinsoup schreef:
Witch_Eva schreef:

Uhu, dat had ik ook, vond het ook heel vreemd xD. Ik had alleen kunstgeschiedenis examen, wat overigens een eitje was :').

Ja kunstgeschiedenis was inderdaad een eitje. Iedereen zat te ploeteren en ik was in precies een uur klaar en ik heb nog een voldoende behaald ook. Nu alleen nog afwachten tot 12 juni voor de rest...

I LOVE HPF

Heksjuh
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 68 Sikkels

Heksjuh is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Jun 03, 2008 10:39 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik word nu al lichtelijk gek van het wachten. Niet dat ik stress ofzo want dat vind ik zonde van deze twee weken... maar ja het is een bepaald wel niet gevoel dat erg vervelend is.
Mjaah nog 1 1/2 week...

Verruim je blik op het leven
Berichten van afgelopen:      

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp