Auteur |
Bericht |
Emalisse Timperly
1e jaars
Verdiend:
53 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Jun 08, 2008 18:38 |
|
Ik heb ook totaal niets tegen holebi's. Een van mijn betere vrienden is homo en dat is juist erg fijn want daar kun je meer plezier mee maken zonder dat ze er iets van gaan denken. Toch vind ik het wel raar als ik holebi's zie kussen omdat dat toch nog zo iets onbekend heeft. |
_________________ (\__/)
(='.'=) This is Bunny. Copy and paste bunny into your
(")_(") signature to help him gain world domination. |
|
|
|
DragonFly
Beginnend Tovenaar
Verdiend:
23 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Jul 29, 2008 13:14 |
|
Ik heb niets tegen holebi's, aangezien ik waarschijnlijk zelf lesbisch of bi ben. Het is zo moeilijk voor me en ik lig zo met mezelf in de knoop. Het is zo raar om te accepteren dat men meer voor een meisje kan voelen dan voor een jongen. Nu ik terugdenk aan mijn kinderjaren, besef ik dat ik dat altijd al voelde, maar niet uitstraalde, zodat niemand het ooit merkte.
Sinds mijn eerste en laatste vriendje (een jongen dus) ben ik tot het besef gekomen dat ik niks voor hem kan voelen. Ik walgde van hem en weigerde hem te kussen, omdat de eerste keer zo verschrikkelijk was en normaal gesproken zou een meisje dan vlinders in haar buik moeten voelen. Natuurlijk was dat zijn fout niet, maar dat wist ik toen nog niet. ik wou hem gewoon een kans geven, maar ik heb het na een drietal weken uitgemaakt, omdat het echt niet lukte. hij weet de waarheid nog niet, maar ik zal het hem wel eens vertellen als ik er klaar voor ben, want hij hield wél echt van mij en dat liet hij ook dubbel en dik uitschijnen, wat het voor mij nog veel moeilijker maakte natuurlijk.
Het is zo raar hoe ik tot het besef ben gekomen dat ik les. of bi ben. (Ik ben er namelijk nog niet helemaal zeker van wat het is) Ik las een boek van Dirk Bracke (Zij en haar) en het heeft me zo aangegrepen, omdat bijna alles wat er in stond over mijn diepste gevoelens leek te gaan.
Ik ben bang dat ik nooit een goede partner zal vinden, omdat je niet kan zien of iemand lesbisch is en ik weet niet hoe ik in contact kom met lesbische meisjes.
Soms denk ik dat ik gewoon eeuwig single ga blijven...
Ik maak me ook verschrikkelijk veel zorgen om wat de mensen gaan zeggen als ze het te weten komen. Ik ben zo bang dat ze me gaan verstoten of me gaan haten. Ik moet nu al m'n best doen om niets te zeggen, wat gaat het zijn als ik ooit een lief ga hebben? |
|
|
|
|
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Jul 29, 2008 14:17 |
|
DragonFly schreef: | Ik ben bang dat ik nooit een goede partner zal vinden, omdat je niet kan zien of iemand lesbisch is en ik weet niet hoe ik in contact kom met lesbische meisjes.
Ik maak me ook verschrikkelijk veel zorgen om wat de mensen gaan zeggen als ze het te weten komen. Ik ben zo bang dat ze me gaan verstoten of me gaan haten. Ik moet nu al m'n best doen om niets te zeggen, wat gaat het zijn als ik ooit een lief ga hebben? |
Het is inderdaad moeilijker om een partner te zoeken als je homoseksueel bent omdat je inderdaad niet weet of de persoon waarop je verliefd is ook homoseksueel is. (of biseksueel natuurlijk) maar er zijn wel genoeg manieren om leuke lesbische meisjes te ontmoeten. Sowieso heb je veel gay websites waar hele leuke mensen komen. Er zijn veel gay organisaties die soms wat dingen organiseren. Daarbij kan je ook bijvoorbeeld naar een homo bar gaan. Of misschien kom je zomaar ergens op werk of school wel iemand tegen die je heel leuk vind en toevallig lesbisch is. Je hoeft in ieder geval niet bang te zijn dat je nooit iemand zult vinden. Er zijn genoeg leuke lesbiennes op de wereld. xD |
_________________ [list]Bedankt alle HPF'ers voor de geweldige tijd hier op HPF. *knuft*[/list:u] |
|
|
|
Miss_Slytherin
Beginnend Tovenaar
Verdiend:
230 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Jul 29, 2008 16:15 |
|
Ik heb opzich niks tegen homo's/lesbi's, maar ik vind het toch wel een raar idee... twee vrouwen of twee mannen. Het hoort gewoon niet vind ik, en ik kan er ook niet echt aan wennen, omdat ik me niet echt kan voorstellen dat je op een meisje kan vallen als je zelf een meisje bent enzo En bij sommige mensen valt het gewoon op dat ze homo of lesbisch zijn, aan hoe ze doen enzo... daar kan ik me wel eens aan ergeren, al weet ik niet helemaal waarom precies...
Maar ach, mensen zijn mensen.. waar je ook op valt en natuurlijk kies je er niet zelf voor of je nou homo/lesbisch/bi of hetero bent, dus... |
_________________ Slytherin <3
FanFic
FanArt
PC-Crea |
|
|
|
trijntjuh
Lid Wikenweegschaar
Verdiend:
343 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Jul 31, 2008 10:18 |
|
Witch_Eva schreef: | DragonFly schreef: | Ik ben bang dat ik nooit een goede partner zal vinden, omdat je niet kan zien of iemand lesbisch is en ik weet niet hoe ik in contact kom met lesbische meisjes.
Het is inderdaad moeilijker om een partner te zoeken als je homoseksueel bent omdat je inderdaad niet weet of de persoon waarop je verliefd is ook homoseksueel is. (of biseksueel natuurlijk) maar er zijn wel genoeg manieren om leuke lesbische meisjes te ontmoeten. Sowieso heb je veel gay websites waar hele leuke mensen komen. Er zijn veel gay organisaties die soms wat dingen organiseren. Daarbij kan je ook bijvoorbeeld naar een homo bar gaan. Of misschien kom je zomaar ergens op werk of school wel iemand tegen die je heel leuk vind en toevallig lesbisch is. Je hoeft in ieder geval niet bang te zijn dat je nooit iemand zult vinden. Er zijn genoeg leuke lesbiennes op de wereld. xD |
Inderdaad, je zal heus ooit iemand vinden.
Zoals Eva ook zei zijn er meer dan genoeg ontmoetingsplaatsen voor Lesbische/Homo's (Zoals feestjes speciaal voor deze mensen, verenigingen,...), ook sites. Je gewoon amuseren, want als je noodgedwongen op zoek gaat kan het in jouw ogen nog heel lang wegblijven. Kijk maar naar mij, ik heb mijn vriendin gevonden op HPF. xD |
_________________ Haunted mainson.
This used to be a funhouse but now it's a house full of evil clowns. |
|
|
|
DragonFly
Beginnend Tovenaar
Verdiend:
23 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Jul 31, 2008 11:40 |
|
trijntjuh schreef: | Witch_Eva schreef: | DragonFly schreef: | Ik ben bang dat ik nooit een goede partner zal vinden, omdat je niet kan zien of iemand lesbisch is en ik weet niet hoe ik in contact kom met lesbische meisjes.
Inderdaad, je zal heus ooit iemand vinden.
Zoals Eva ook zei zijn er meer dan genoeg ontmoetingsplaatsen voor Lesbische/Homo's (Zoals feestjes speciaal voor deze mensen, verenigingen,...), ook sites. Je gewoon amuseren, want als je noodgedwongen op zoek gaat kan het in jouw ogen nog heel lang wegblijven. Kijk maar naar mij, ik heb mijn vriendin gevonden op HPF. xD |
Ik ben verliefd op een meisje van bijna 17. Ze zit op mijn school én ze is lesbisch én ze is single. Ze weet er wel nog niets van, maar ik probeer toch al wat contact te zoeken met haar via een site.
Nu wil ik écht snel weer naar school. (':
Wow, wat fantastisch dat je je vriendin hier hebt gevonden. Woont ze niet ver weg, ofzo?
Ik heb hier ook al een goede vriend gevonden om mee te kletsen, maar nog nooit iemand waar ik op verliefd ben geworden. |
|
|
|
|
Rogue
Lid Wikenweegschaar
Verdiend:
306 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Jul 31, 2008 18:00 |
|
Ik heb 1x een crush gehad op een meisje uit mijn klas toen ik 15 was. Ze was een meisje die ik niet uit kon staan in de klas maar toch had ik een klein zwak voor haar. Maar ik was niet echt verliefd op haar, en het was ook zo weer over. Toch maakte ik me heel even zorgen dat ik misschien lesbisch zou zijn of bi, maar ik weet zeker dat ik 100% hetero ben. Niet dat ik het erg zou vinden om bi of lesbisch te zijn maar het is makkelijker om hetero te zijn. |
_________________ 'Everyone dies, but not everyone really lives.'
'Oh yeah, this is my favourite leaf! How could I forget!'
'Oh it looks like crouching tiger and hidden dragon got something good!'
Sawyer |
|
|
|
trijntjuh
Lid Wikenweegschaar
Verdiend:
343 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Aug 01, 2008 20:34 |
|
@ Dragon Fly
We wonen tamelijk ver van elkaar, ja.
Ik woon in West-Vlaanderen, en zij in Antwerpen. Is een uurtje met de trein van elkaar verwijderd.
Maar dat houdt ons niet tegen. We zien elkaar, in het schooljaar, haast ieder weekend. En in de vakanties natuurlijk langer :') We blijven altijd slapen bij elkaar. Ik een keer in Antwerpen, en zij bij mij. Het wisselt elkaar af. Momenteel is ze nu bij me. (Nog tot zondag) en hebben al 12 dagen achter de rug met elkaar.
Morgen vieren we ook ons zes maand samen, ik zie haar nog meer graag en het blijft nog steeds groeien.
En nog iets om je niet druk te maken over het feit dat het langer duurt.
Het is nu eenmaal een feit dat lesbische vrouwen en homo's later aan relaties beginnen, omdat ze zelf nog moeten zoeken naar zichzelf, accepteren, en ook omdat de keuze kleiner is dan bij heteromensen.
Maar ik ben er zeker van dat je ooit iemand vindt.
Ik wens het je toe. |
_________________ Haunted mainson.
This used to be a funhouse but now it's a house full of evil clowns. |
|
|
|
MaisaVilijn
Dreuzel
Verdiend:
28 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Okt 16, 2008 20:27 |
|
Ik heb niks tegen homoseksualiteit,
Homo's zijn gewoon normale mensen net al ieder ander! Oké ze vallen op niet op iemand van een ander geslacht, maar wat maakt dat nou weer uit? Daar kunnen ze zelf toch niks aan doen.
Ik vind het echt laf als mensen Homo's uitschelden of discrimineren!
Xx,, |
_________________ Hiding behind an empty face. |
|
|
|
Lily Tonks
Beginnend Tovenaar
Verdiend:
726 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Okt 16, 2008 20:52 |
|
*Steekt hand op*
Uiteraard heb ik niks tegen homo's of lesbi's. Ik ben het zelf niet, dat weet ik toch wel zo zeker als je maar zijn kan als vijftienjarige (one never knows) maar een aantal jongens in mijn omgeving zijn al op heel vroege leeftijd uit de kast gekomen. Dat vind ik eigenlijk vooral heel knap van ze, ik denk dat je in een zekere mate jezelf wel goed moet kennen om dat zó jong al zeggen zeker te weten!
Zoals hierboven ook gezegd wordt, zie ik ook aan die vrienden van mij dat ze het er vaak moeilijk mee hebben dat de jongens waar zij verliefd op worden vaak niet homo zijn - dat lijkt me heel naar, maar aan de andere kant relativeren ze dat ook wel weer en dat vind ik dan weer knap.
Gelezen en goedgekeurd, Dorothea Johanna Omber, Hoog-Inquisiteur en Schoolhoofd van HarryPotterForum.nl |
_________________ Goodbye, HPF... I'll miss you. |
|
|
|
RemusWeerwolf
3e jaars
Verdiend:
106 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Okt 18, 2008 20:26 |
|
Ik heb niks tegen homoseksualiteit...
Ik vind het raar als mensen een grapje over homoseksualiteit maken en dan zeggen dat het een ziekte is. Ik bedoel, hoezo ziekte?
Het is 'normaal' om hetero te zijn (nou ja, de meeste mensen zijn hetero), maar ik vind het ook niet abnormaal als je homoseksueel bent... |
_________________ If you want to know what a man is like, take a good look at how he treats his inferiors, not his equals
Dumbledore's man through and through
Eigenwijsheid is geen wijsheid |
|
|
|
Genner
Bohemian Writer
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Okt 18, 2008 21:20 |
|
Miss_Slytherin schreef: | Ik heb opzich niks tegen homo's/lesbi's, maar ik vind het toch wel een raar idee... twee vrouwen of twee mannen. Het hoort gewoon niet vind ik, en ik kan er ook niet echt aan wennen, omdat ik me niet echt kan voorstellen dat je op een meisje kan vallen als je zelf een meisje bent enzo En bij sommige mensen valt het gewoon op dat ze homo of lesbisch zijn, aan hoe ze doen enzo... daar kan ik me wel eens aan ergeren, al weet ik niet helemaal waarom precies...
Maar ach, mensen zijn mensen.. waar je ook op valt en natuurlijk kies je er niet zelf voor of je nou homo/lesbisch/bi of hetero bent, dus... |
Ik weet dat dit misschien vreemd klinkt, maar ik vind een man en een vrouw eigenlijk best een raar idee. Ik kan me niet goed voorstellen wat een vrouw in een man ziet. Voor mij is dat heel raar, een vrouw die op een man valt. Maar da's natuurlijk mijn mening.
Akkoord, aan sommigen kan je zien dat ze homo of lesbisch zijn. Wat ik echt bloedirritant vind, is dat het zo'n mensen zijn die in de media komen. Ik heb echt niks tegen hen, maar daardoor krijgen veel mensen een verkeerd beeld van holebi's. Ze doen wat ze willen, maar ik vind het gewoon irritant dat mensen dan gaan denken dat alle holebi's zo zijn. Dat is dus niet zo. (Ik zeg niet dat jij dit denkt ofzo).
In het algemeen even. Er wordt veel gepalaverd dat holebiseksualiteit meer aandacht moet krijgen in de zin dat als je een schoolboek hebt, het niet altijd heterostellen zijn die de hoofdrol spelen in een verhaal en dat kinderen erover ingelicht moeten worden enzo. Nu vind ik persoonlijk dat daar dus echt niks aan gedaan wordt.
Niet elke les moet erover gaan, maar af en toe kan toch? Zoals bijvoorbeeld Frans bij ons, het onderwerp: "Elle et lui", liefde tussen man en vrouw. Het kan overdreven zijn van mij, maar ik erger me er lichtjes aan. Alsof zo'n liefde alléén tussen man en vrouw bestaat, want in die context moeten we een zoekertje schrijven en dat mag enkel naar iemand van het andere geslacht - want anders ben je een vuile homo. We moeten zelfs naar andere klassen schrijven omdat de meisjes-jongensverhouding in de klas niet gelijk loopt.
Als je kinderen al aanleert dat holebiseksualiteit heel normaal is, zullen ze er later toch ook geen probleem van maken? Zouden tieners die voor hun geaardheid uit komen niet minder gepest worden? Want dat gepest is er omdat voor veel mensen holebiseksualiteit iets abnormaals is, iets wat ze niet kennen en niet begrijpen.
Er moeten geen hele lessen aan gewijd worden, absoluut niet. Maar kinderen ervoor openstellen, dat wel. Als er een verhaaltje voorgelezen wordt, dan wordt Jantje niet perse verliefd op Mia, maar ook wel eens op Pietje. In de schoolboeken in het lager onderwijs ook homostellen integreren, zodat kinderen het als normaal zien. Dan heb je - volgens mijn bescheiden mening - in de puberteit het pestprobleem minder. |
|
|
Genner
Bohemian Writer
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Nov 09, 2008 23:02 |
|
Sorry voor de dubbelpost, maar anders ziet niemand het.
Citaat: | Californiërs stemmen tegen homohuwelijk
ANP
gepubliceerd op 05 november 2008 20:26, bijgewerkt op 5 november 2008 20:50
SAN FRANCISCO - Na zes maanden komt er alweer een einde aan het homohuwelijk in Californië. Kiezers stemden dinsdag in met een verbod. Ook Florida en Arizona stemden tegen het homohuwelijk.
Het Californische hooggerechtshof maakte in mei dit jaar een einde aan het verbod op huwelijk tussen mensen van dezelfdee seksede discriminatie. Sindsdien lieten zich ongeveer 18.000 Amerikaanse homoparen trouwen, ook van buiten Californië.
De inwoners van Californië, Arizona en Florida mochten tegelijk met de presidentsverkiezingen voor of tegen een voorstel stemmen om in de grondwet vast te laten leggen dat het huwelijk exclusief tussen man en vrouw is.
De initiatiefnemers van het voorstel vinden dat de toekomst van het traditionele gezin op het spel staat. Tegenstanders zeggen te vechten voor de burgerrechten van homoseksuelen en dus voor gelijke behandeling in de grondwet.
De initiatiefnemers van het voorstel voerden flink campagne met het feit dat kinderen op school les zouden krijgen over het homohuwelijk, als deze verbintenis in de grondwet zou worden vastgelegd. Veel kiezers zeggen, dat dat argument hen over de streep heeft getrokken om tegen het homohuwelijk te stemmen.
In Californië werd vooral steun gezocht voor het voorstel bij de enorm gegroeide groep immigranten van Latijns-Amerikaanse afkomst. Deze veelal zeer katholieke allochtonen vormen inmiddels 30 procent van de 37 miljoen Californiërs. De latino's stemden bij een referendum in 2000 met overweldigende meerderheid tegen de invoering van het homohuwelijk.
Bron |
Ze stemmen op dezelfde dag voor een zwarte man als president - iets dat nog niet zo lang geleden enorm onwaarschijnlijk leek - én stemmen tegen het homohuwelijk en komen zo terug op 18.000 huwelijken van hun medeburgers. Ze stemmen tegen discriminatie en voor gelijkheid... maar tegen het recht van koppels om te trouwen, omdat ze van hetzelfde geslacht zijn. Ik snap sowieso niet hoe iemand dat in godsnaam kan verbieden. Geen burger heeft het recht een andere burger z'n rechten te ontmenen. Dat is alsof je het twee mensen zou verbieden te trouwen omwille van een leeftijdsverschil of een rassenverschil.
Citaat: | Ook verbod in Arkansas, Arizona en Florida
Ook in de staten Arkansas, Arizona en Florida leden homorechtenactivisten in verkiezingsreferenda gevoelige nederlagen. Florida en Arizona verboden het homohuwelijk, terwijl in Arkansas een verbod werd goedgekeurd op adoptie door ongetrouwde stellen.
Bron |
Dit zorgt ervoor dat holebi's uit Arkansas nooit kinderen kunnen adopteren. Terwijl dit misschien betere ouders zouden zijn dan andere mensen.
Citaat: | [url=http://www.youtube.com/watch?v=yBrFHC1aoWI]Klik voor filmpje[url] |
Het traditionele huwelijk... wat een lachertje. Het traditionele huwelijk draaide niet eens om liefde, maar was meer een zakelijke verbintenis. Het is pas later geromantiseerd. En dan nog, er zijn Amerikanen die met buitenlanders trouwen voor geld zodat die buitenlanders kunnen trouwen. Zij worden niet gestopt, en holebi's die elkaar echt graag zien wel.
Wat is jullie mening hierover? |
|
|
Josse
Heksenleider 2e klas
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Nov 10, 2008 2:28 |
|
Iedereen weet wel wat ik denk over het homo huwelijk, dat hoef ik niet uit te leggen.
Ik wil alleen het bericht van Genner een beetje nuanceren met dit bericht:
Grote betoging voor homohuwelijk in California
Duizenden mensen hebben gisteravond in Los Angeles betoogd voor het homohuwelijk. Ze protesteren tegen de uitslag van het referendum die het homohuwelijk opnieuw verbiedt. "Gelijke rechten" en "Wanneer willen we het? Nu!". Zo luidden de slogans die de 5.000 manifestanten scandeerden.
De inwoners van de staat Californië kozen er dinsdag in een referendum voor het homohuwelijk niet meer toe te staan. Ook in Florida en Arizona waren er gelijkaardige referenda en uitslagen. Alleen Massachusetts en Connecticut laten het homohuwelijk nog toe.
Ik heb wat filmpjes zitten kijken op Youtube, het zijn hele felle filmpjes. Wat me op viel was dat de yes-campagne zich erg richt op mensen die twijfelen terwijl de no-campagne veel meer uit gaat van stemmers die al no zouden stemmen. Nou goed, t is gebeurd. Maar dat viel me gewoon op. |
The show must go on my moonlight ♥
MiYuvi ♥ |
|
|
|
Hermelien girl
2e jaars
Verdiend:
74 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Nov 10, 2008 10:27 |
|
Ik heb er helemaal geen probleem mee als mensen homo zijn. Als zij zich daar prettiger bij voelen dan moeten zij gewoon voor elkaar gaan. Dat is toch gewoon het zelfde wanneer een man en vrouw op elkaar vallen. Liefde kent geen grenzen, dus maakt het ook niet uit op welk geslacht je valt.
Ik vind dat ze in de VS een enorme ophef hierover maken, wat maakt het nou uit wie je leuk vind? Als je maar gelukkig bent met elkaar.
Misschien zijn wij in Nederland iets ruimdenkender over dit onderwerp. |
_________________ Hoe vaak heb ik Harry Potter al niet gelezen? Oja, te vaak!! --> een echte freak dus... |
|
|
|
|
|