Poll :: Hebben jullie ADHD / ADD? |
Ja, ADHD |
|
9% |
[ 7 ] |
Ja, ADD |
|
1% |
[ 1 ] |
Niet zeker, ben bezig met officiele diagnose |
|
5% |
[ 4 ] |
Nee |
|
83% |
[ 61 ] |
|
Totaal aantal stemmen : 73 |
|
Auteur |
Bericht |
riccmaster
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
24 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Aug 28, 2007 12:50 |
 |
ik heb geen ADD/ADHD en ben er blij om.ik heb een vriend en die heeft ADD/ADHD en het is niet fijn om dat de hebben. het lijkt me wat onbestuurbaar, iets zo van wild zijn en alles stuk maken zonder dat je het beseft (of zoiets)ik kan het niet goed uitleggen het is nogal ingewikkeld als je het niet hebt.maar ik kan er blij om zijn want anders behandelen ze u als gehandicapten (ieder geval hier in maaseik limburg) |
_________________ weg met de regelsµ |
|
  |
 |
trijntjuh
Lid Wikenweegschaar

Verdiend:
343 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Aug 28, 2007 13:56 |
 |
Ik heb ADHD, maar hoef net geen pilletjes er voor te nemen.
Godzijdank, ik zou ze toch altijd vergeten. xD
Het is nogal chaotisch in mijn hoofd.
ADHD hebben is niet altijd een lachertje. Je kan je maar echt goed concentreren op dingen die je zelf leuk vind.
Zoals ik me uren kan bezighouden met aan mijn fic werken terwijl als ik aan een verhaal zou moeten werken waar ik het onderwerp zelf niet kan kiezen, al een heel stuk moeilijker is. Best vervelend.
Kortom : Ik heb alleen sterke concentratie bij dingen die ik leuk vind.
Ik ben ook snel afgeleid in school en studeren voor een overhoring ofzo in school zelf, lukt al helemaal niet. Meestal zit ik gewoon een uur mezelf te entertainen. ^^'
Ook heb ik het nogal moeilijk met stil zitten.
En het negatiefste van mijn ADHD vind ik dan dat ik nogal snel agressief kan worden. Bijvoorbeeld als er mij iemand de hele tijd zit te irriteren nadat ik al verscheidene keren heb gevraagd of hij/zij wil stoppen of vaak omdat ik mijn gedacht niet krijg. Maar aan dit punt werk ik, omdat het best wel een knelpunt is. *Sigh*
Maar al bij al ben ik tevreden met mezelf. ^^
Edit : Wisten jullie trouwens ook dat mensen met ADHD vaak tijdpieken kunnen hebben van zich slecht en teneergeslagen voelen?
Daar heb ik ook soms last van. |
_________________ Haunted mainson.
This used to be a funhouse but now it's a house full of evil clowns. |
|
  |
 |
magical
6e jaars

Verdiend:
293 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Aug 28, 2007 21:18 |
 |
Ik ken iemand en die heeft ADHD hij moet er pillen voor nemen en dan gaat het best een beetje maar als hij ze niet heeft genomen dan merk je het echt heel wel. Maar als het echt te erg wordt dan zeggen we het hem en dan wordt hij een beetje rustiger.
Dus eigenlijk valt het nog goed mee, maar je merkt het wel vaak dat hij zich niet concentreren kan en dat brengt vaak wat fustraties mee. |
_________________ ♥ Shé's A Maniac, Maniac On The Floor And Shé's Dancing Like Shé's Never Done Before ♥
|
|
  |
 |
Miss_Slytherin
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
230 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Aug 28, 2007 22:46 |
 |
Ik heb gelukkig geen ADHD of ADD.
Mijn broertje heeft geloof ik wel ADD, daar is ie in iedergeval eens op getest. |
|
|
  |
 |
Nelsinho
7e jaars

Verdiend:
48 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Apr 15, 2008 23:42 |
 |
Witch_Eva schreef: | Ik vind het trouwens wel raar dat de laatste tijd wel heel veel kinderen zijn met ADHD en dat het vroeger echt een stuk minder was. En dat ligt echt niet aan de nieuwe technologie ofzo. Ik vind soms (niet in alle gevallen) dat ADHD gewoon wordt misbruikt. Als een kind alleen al een beetje actief is dan zegt een ouder al snel: "Mijn kind heeft ADHD". |
Er zijn tegenwoordig ook veel ouders van kinderen die vua hun kinderen bij AD/HD terecht komen. En het zijn de ouders die er af en toe misschien grapjes over maken, maar er zijn maar weinig ouders die ermee te koop lopen dat hun kind(eren) een stoornis hebben hoor. Mijn moeder heeft het er zelfs nooit over met iemand, behalve als in een gesprek echt dat onderwerp te sprake komt.
Maar helaas is he twel eens oort mode"ziekte" geworden, want iedereen die een beetje druk doet af en toe zegt van zichzelf dat ze beetje last hbben van ADHD, dan stel ik ze meestal voor om een dagje te ruilen, zodat ze echt weten wat het is... (kon dat maar)  |
|
|
  |
 |
Potterfreaky
Harry's secret lover

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Apr 16, 2008 14:16 |
 |
^^ idd Ronnie, ik kan het me best voorstellen dat dat mensen er niet echt mee te koop lopen. Het is vooral voor de mensen van buiten af dat het zo lijkt of het een modeverschijnsel is. En diegenen die er zeg maar wat minder verstand van hebben zullen inderdaad ook weleens roepen dat hun kind "vast ADHD heeft".
Vroeger bestond het ook, alleen wist men niet dat het een naam had. Een vriend van me is 32 die heeft het al zijn hele leven, maar sinds onderkent is dat het ADHD is (pas toen hij 20 was) gaat het op school ook een stuk beter. Hij is toen medicatie gaan gebruiken als hij zich moest concentreren en toen heeft hij zijn opleiding af kunnen maken.
Hij is nog steeds een warhoofd en verteld 100 dingen door elkaar heen maar bovenal is het gewoon een lieverd. Hij is zoals hij is. |
_________________ I'll never forget...
*HPF forever* |
|
  |
 |
no member
3e jaars

Verdiend:
106 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Apr 17, 2008 15:56 |
 |
Niet zeker, ben bezig met officiele diagnose
Ik koos voor dit omdat ik geen beter iets wist om te kiezen. Bij mij word gedacht dat ik ADD heb maar het is niet officieel want ik ben er nooit op getest en eerlijk gezegd heb ik daar ook niet veel zin in, hoewel het me wel aangeraden is.
In sommige dingen die Trijntjuh zegt kan ik me wel herkennen, behalve dan het aggresie (verre van).
Verder weet ik eerlijk gezegd niet echt wat ADD en ADHD precies inhouden, ik weet alleen wat 'symptonen' ervan. Om het even duidelijk te maken, ik ben bij meerdere mensen geweest die, afhankelijk van elkaar, gezegd hebben dat ik wel eens ADD zou kunnen hebben. |
_________________ 'ur a n00b' |
|
  |
 |
|
| |