Auteur |
Bericht |
Auror89
4e jaars

Verdiend:
82 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Aug 08, 2007 22:24 |
 |
Wat mij aanspreekt is net als bij vele anderen de magische wereld, doordat Rowling het zo uitgebreidt heeft beschreven kan je er voor jezelf een goede fantasie van maken.
Verder vind ik veel personages echt geweldig en er komen thema's in voor die me wel aanspreken.  |
|
|
  |
 |
HP-Addict
1e jaars

Verdiend:
47 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Aug 09, 2007 9:43 |
 |
Hp betekent ook vet veel voor mij!! ik kijk altijd vet uit naar een nieuw boek, en heb ze allemaal wel 10 x gelezen. Ik lees vaak de hele serie achter elkaar. (behalve de 7e dan.. ) Daarna heb ik meestal zon gevoel van Als t nou echt was.. Dat zou echt vet leuk zijn!! |
|
|
  |
 |
Vendelle
1e jaars

Verdiend:
42 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Aug 13, 2007 14:10 |
 |
Ik vind HP (en fantasy in het algemeen) leuk omdat ik mijn eigen fantasie de vrije loop kan laten. Ik vind het ook erg leuk om te bedenken dat er een hele wereld naast de onze is, waarin allerlei leuke, aparte en spannende dingen gebeuren. |
|
|
  |
 |
LuCos
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
121 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Aug 21, 2007 20:03 |
 |
Ik had trouwens een tijdje het gevoel dat zelfs ik nie snapte waarom ik het leuk vond en ging me een beetje tegen verzetten (was in de periode dat ik nog echt freak was) Ik was toen een tijdje een beetje tegen Harry Potter. (dat was naa boek 6, terwijl ik dat een heel goed boek vond) Toen heb ik een jaar niet veel aan Harry Potter gedaan. Maar 2 maanden voor het 7e boek begon het bij mij weer te kriebelen.
Gewoon het verhaal is zo geniaal bedacht en zó magisch! |
|
|
  |
 |
staffos
Dreuzel

Verdiend:
50 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Sep 23, 2007 14:42 |
 |
het goeie eraan is dat er veel afwisseling is, en vooral omdat het niet in een "het goede overwint het kwade"-sfeer zit., het loopt soms slecht en soms goed af; daarom is het geen echt "kleuterboekje" dat zo voorspelbaar is.
ook de personages zijn leuk. dolleman
maar sommigen zeggen hier griezelig, maar ik heb buiten de spinnen in deel 2 en de necroten van het zesde boek nog niet veel griezeligs gezien. |
_________________ Smalhart gaf Harry een joviale klap op zijn schouder. 'Doe nou maar gewoon wat ik deed, Harry!'
'Wat, m'n toverstok laten vallen?' |
|
  |
 |
DoubleD
Lid Wikenweegschaar

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Sep 23, 2007 15:11 |
 |
Pfff, hoe kan ik dat nu omschrijven.. *denkt denkt*
Ik vind Harry Potter vooral leuk denk ik, omdat waarheid en fantasie is gecombineerd. Het zijn gewoon echte mensen, met problemen die wij ook kunnen hebben. Ook vind ik het heel goed geschreven, en dat vind ik erg belangrijk. Zoals JK schrijft, zo gedetaileerd, dat vind je weinig. Ik denk dat ik het daarom belangrijk vind.
Ook kan ik er rust in vinden. Ik ben van mezelf er chaotisch en ik denk soms gewoon té veel na ( dus dat het net lijkt alsof mijn hoofd ontploft, als mensen begrijpen wat ik bedoel ) en als ik dan even Harry Potter lees, word ik helemaal rustig. Erg raar eigenlijk.. XD
Ik denk wel dat dat de belangrijkste dingen voor mij zijn..
xx |
 |
Whitelighter
6e jaars

Verdiend:
2 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Sep 26, 2007 19:39 |
 |
Ik weet niet echt waarom ik Harry Potter zo leuk vind.
Ik denk omdat het toch een hele wereld is, alles klopt. Er zit ook zoveel mysterie in het verhaal. Zelf heb ik niet veel fantasie en ik denk dat je dan automatisch meer gefascineerd bent door fantasie dingen die je zelf niet hebt verzonnen. |
_________________ De wereld is een boek, wie nooit reist leest er minder dan een pagina in. |
|
  |
 |
Kevin.
Griffoendor Aanvoerder

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Sep 30, 2007 13:18 |
 |
Poeh, ik vind dit echt een hele moeilijke vraag om te beantwoorden. Ik denk dat ik Harry Potter zo leuk vind vanwege de magie en de afwisseling die er inzit. Daarnaast beschrijft Rowling de charaters en de tovenaarswereld zo uitgebreid dat je gewoon even kan ontsnappen aan de dagelijkse sleur. Ook het plot van de boeken en de schrijfstijl zijn gewoon subliem. Dit zijn de belangrijkste dingen voor mij! |
 |
HeadPhoneTragedy
2e jaars

Verdiend:
61 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Sep 30, 2007 13:38 |
 |
Ik sluit me helemala aan bij Harry Potter Rocks' (aka Kevin, ik heb het onthouden ouwe xD) antwoord !
JK beschrijft alles gewoon goed, haar schrijfstijl werkt aanstekelijk xD. De boeken zijn net als lijm, het blijft kleven xD !
Ook omdat je je fantasie mag gebruiken en als je 'een bepaald gevoel' hebt kan je altijd vluchten in de wereld van fantasie ='] |
_________________ But what they don't know is it only makes us stronger. |
|
  |
 |
Dracoliekje
3e jaars

Verdiend:
127 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Sep 30, 2007 19:25 |
 |
Ik denk door de hele sfeer van de boeken. Het is niet zozeer alleen de verhaallijn dat ons de boeken doet lezen want boeken over de grote oorlog tussen Goed en Kwaad bestaan al eeuwenlang. Maar het is gewoon de manier waarop JKR het brengt, en de hele magische wereld dat ze hierdoor schetst dat me aanspreekt. |
_________________ "Puh-lease, I'm not crazy. It's just that sometimes, I get a bit," I made circular motions around my ear with my finger. I looked around before mock-whispering, "Loony." |
|
  |
 |
Stephanie_
4e jaars

Verdiend:
99 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Okt 01, 2007 13:25 |
 |
Het sfeertje. Gewóón die toverwereld die er beschreven wordt.
Mysterieus, en dat laat iedereen blijven lezen denk ik.
Bij boeken waar geen fantasy in zit, komt het soms een beetje 'soaperig' over..
JK heeft heel veel mensen op het verkeerde spoor gezet, dat is leuk.
Dan denk je dat er DAT gaat gebeuren, loopt het heel anders! |
  |
 |
Seasons
Dreuzel

Verdiend:
51 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Okt 01, 2007 13:27 |
 |
Voor Harry Potter had ik de boeken van Artemis Fowl gelezen, deze boeken waarin spannend en er zat veel magie in verwerkt. Toen ik Harry Potter begon te lezen, herkende ik er meteen de stijl van Artemis Fowl in. Het is altijd spannend en op elk moment in het boek kan er iets spannends gebeuren. |
|
|
  |
 |
Wizard>Joey
2e jaars

Verdiend:
34 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Apr 13, 2008 14:33 |
 |
Ik ben zowiezo helemaal fan van fantasy. Harry Potter was mijn eerste ontmoeting met fantasy. Dat sprak me heel erg aan. Magische wezens en tovergevechten enzo. Fantastisch. De manier waarop J.K. Rowling schrijft is gewoonweg briljant. Ik ben blij dat ik aanraking met Harry Potter gekomen ben  |
_________________ - I finished last, Hermione. - Next to last. Fleur got never past 'ze Grindylows'! |
|
  |
 |
Emma Roos
7e jaars

Verdiend:
322 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Apr 15, 2008 13:56 |
 |
Ik denk dat het ten eerste de schrijfstijl en het plot is. Het is gewoon heel mooi geschreven allemaal, en het plot zit echt geweldig in elkaar. Maar het is ook heel leuk dat je je in situaties of personages herkent, terwijl het een fantasy boek is. Normaal heb ik dat haast nooit met echte fantasy boeken. Maar hier zijn zoveel personages. De goede personages hebben niet alleen maar goede eigenschappen ende slechte personages alleen slechte. Dat vind ik ook wel tof. Je hebt heel veel boeken waar dat helemaal niet zo is. |
Wise Words #2:
Logica brengt je van A naar B, fantasie brengt je overal.
- Albert Einstein |
|
  |
 |
Lestrange
2e jaars

Verdiend:
44 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Apr 15, 2008 19:12 |
 |
Ik weet niet wat ik zo leuk vind aan HP. Gewoon het idee dat wat er beschreven wordt zo dicht bij de werkelijkheid ligt, de personages. Over het algemeen ben ik geen fan van Fantasyverhalen, maar HP is toch iets heel anders, naar mijn mening. Als iemand zegt: 'je moet dat is lezen, lijkt op HP' dan is er weinig kans dat ik het ga lezen, want niets kan er tippen aan de boeken van Rowling (: |
 |
|