Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

Uilen Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Auteur Bericht
Strider
Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Verdiend: 657 Sikkels

Strider is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Jul 05, 2007 21:31 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik denk dat het uilen al is aangeboren, en dat ze later training krijgen. Koekeroerus is jong maar ook meestal iets te enthousiast om de post te bezorgen. Ik denk niet dat het minesterie op zo''n manier Voldemort zou kunnen vinden en dan nog zouden ze het niet doen. Je moet dan heel lang achter zo'n uil aanvliegen en ik denk dat Voldemort dat wel door zou hebben. Vergeet niet dat tot deel 5 men dacht dan Voldemort zelfs dood was Wink Dus waarom zoeken^^
Magisch inkt vind ik op de een of andere manier best goed bedacht maar hoe kan de uil dan weten waar het heen moet.

5e jaars
5e jaars

Verdiend: 233 Sikkels
Woonplaats: Backstage, at Rock Werchter, enjoying the sound of pure rock!

Wolkenveldt is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Jul 05, 2007 23:00 Terug naar boven Sla dit bericht op

Strider schreef:
Ik denk dat het uilen al is aangeboren, en dat ze later training krijgen. Koekeroerus is jong maar ook meestal iets te enthousiast om de post te bezorgen. Ik denk niet dat het minesterie op zo''n manier Voldemort zou kunnen vinden en dan nog zouden ze het niet doen. Je moet dan heel lang achter zo'n uil aanvliegen en ik denk dat Voldemort dat wel door zou hebben. Vergeet niet dat tot deel 5 men dacht dan Voldemort zelfs dood was Wink Dus waarom zoeken^^
Magisch inkt vind ik op de een of andere manier best goed bedacht maar hoe kan de uil dan weten waar het heen moet.

Alhoewel ik magische inkt een beetje niet kunnen vind, geef ik toch een beetje uitleg:
De magie in de inkt zorgt ervoor dat de uilen weten waar ze naartoe moeten. Bv. een soort van magneet ^^. 2 magneten trekken naar mekaar toe als er 2 tegenpolen vormen. Zo kun je dat bekijken bij uilen, de uil heeft iets in haar, waarop de inkt reageerd. De inkt heeft iets in zich, waarop de uil reageerd.

Ik hoop dat het duidelijk is.

Jolien'
Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 47 Sikkels

Jolien' is offline. 
BerichtGeplaatst: Zo Jan 27, 2008 19:15 Terug naar boven Sla dit bericht op

Uilen zijn net zoals huisdieren eigenlijk. _O_
Alle dieren eigenlijk, ondanks dat ze geen huisdieren zijn.
Want een giraf verstaat je ook, maar begrijpt je misschien niet. Uilen verstaan je wel en begrijpen je ook. Ligt eraan welk dier het is.
JKR had ook een .. mees kunnen nemen. Maar dat is dan weer niet magisch, een uil is dat wel. (maar dat kan ook zijn omdat ik eraan gewent ben.)
En - nou weet ik niet meer wat ik wilde zeggen :')

Profiel bekijkenStuur privébericht
Firminus Niggelus
3e jaars
3e jaars

Verdiend: 24 Sikkels

Firminus Niggelus is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Jan 30, 2008 13:27 Terug naar boven Sla dit bericht op

Volgens mij kunnen uilen de tovenaars verstaan omdat ze idd magisch betoverd zijn.
Maar voor de rest zijn het normale dieren.
Ik zou ze graag als huisdier willen hebben.

Proud to be a Huffie
LieffJ
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 242 Sikkels

LieffJ is offline. 
BerichtGeplaatst: Wo Jan 30, 2008 16:58 Terug naar boven Sla dit bericht op

Nou, lijkt me best wel logisch. Een hond gaat ook zitten als je dat zegt (De meeste toch x.D), een kat ook.
Van konijnen, goudvissen, hamsters e.d heb ik geen verstand, maar het lijkt me wel x.D, dus waarom zou een Uil - die een huisdier is voor Tovernaars - dat niet doen? :]

Crissy77
5e jaars
5e jaars

Verdiend: 403 Sikkels

Crissy77 is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Feb 14, 2008 17:30 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik denk dat de uilen inderdaad ook magische wezens zijn, en daardoor veeeeel slimmer zijn dan de normale uilen uit de dreuzelwereld. Ze kunnen daardoor ook echt met mensen communiceren enzo.

Genner
Bohemian Writer
Bohemian Writer

Verdiend: 0 Sikkels

Genner is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Feb 14, 2008 19:33 Terug naar boven Sla dit bericht op

Heeft Rowling niet gezegd dat de uilen ook magisch zijn? Het zijn heel gewone uilen, maar ze hebben net iets meer ofzo waardoor ze altijd weten waar ze moeten zijn en post kunnen vervoeren enz.

'Til we meet again, HPF'ers.
Chris.
Oude Forumnaam: A.Perkamentus King of the Silvan Elves
King of the Silvan Elves

Chris. is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Feb 14, 2008 19:36 Terug naar boven Sla dit bericht op

Genner schreef:
Heeft Rowling niet gezegd dat de uilen ook magisch zijn? Het zijn heel gewone uilen, maar ze hebben net iets meer ofzo waardoor ze altijd weten waar ze moeten zijn en post kunnen vervoeren enz.

Volgens mij heeft ze dit idd een keer bevestigd. Dat uilen altijd weten waar ze iemand kunnen vinden, of ze nu een adres kennen of niet. Dus dan hebben ze wel iets magisch, ja. Het is eigenlijk wel logisch, omdat niemand de uilen vertelt waar ze heen moeten, maar alleen naar wie.

tomfeltonissexy schreef:
dieren verstaat altijd wel wat mensen zeggen (denk ik)

Waarom denk je dat? Het is wel een beetje spam zo. Ik denk trouwens niet dat dieren het echt verstaan. Ze kunnen wel klanken horen en onderscheiden, maar is dat echt verstaan?

16-08-2005 ~ 31-12-08
Cookiiemonster
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Cookiiemonster is offline. 
BerichtGeplaatst: Wo Apr 30, 2008 12:51 Terug naar boven Sla dit bericht op

Chris. schreef:
tomfeltonissexy schreef:
dieren verstaat altijd wel wat mensen zeggen (denk ik)

Waarom denk je dat? Het is wel een beetje spam zo. Ik denk trouwens niet dat dieren het echt verstaan. Ze kunnen wel klanken horen en onderscheiden, maar is dat echt verstaan?

Ik ben met Chris ^^'
Ze kunnen wel klanken horen en onderscheiden, en het verschil tussen goede en slechte mensen kennen de meeste dieren ook volgens mij.
Maar ik denk niet dat dieren verstaan wat mensen zeggen.
Dat zou denk ik hetzelfde zijn als wij dieren verstaan, en dat doen wij ook niet hé.
Noujah, toch niet letterlijk x'D

Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 54 Sikkels

Pumpkinsoup is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Apr 30, 2008 20:01 Terug naar boven Sla dit bericht op

Dit zijn natuurlijk wel uilen in de toverwereld, hè. Dit zijn dus intelligentere uilen en uilen zijn sowieso al intelligente beesten op zich.

Edward Cullen: You don’t realize how incredibly breakable you are.
I can never, never afford to lose any kind of control when I’m with you.
xMaritt
3e jaars
3e jaars

Verdiend: 28 Sikkels

xMaritt is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Mei 06, 2008 8:23 Terug naar boven Sla dit bericht op

Het is de tovenaarswereld, daar kan alles. (bijna dan)
Er is ook nooit een reden voor gegeven, ik denk eigenlijk inderdaad dat ze ook magische krachten bezitten, zoals al eerder is gezegd. Wat zou een andere logische reden kunnen zijn..? ik weet het niet. Laten we maar zeggen: ze kunnen het Smile

1e jaars
1e jaars

Verdiend: 29 Sikkels

Stik-de-moord is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Jun 05, 2008 18:57 Terug naar boven Sla dit bericht op

Dat dacht ik ook toen in boek 4 volgens mij, Sirius zat ergens ondergedoken in het zuiden. De brieven die Harry kreeg werden bezorgd door tropische vogels. Niemand wist waar Sirius zat maar Hedwig kon hem vinden. Hij deed er wel lang over maar hoe zou hij dat doen?

Niinza
Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Niinza is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Jun 15, 2008 17:35 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik denk dat het een beetje gaat als met postduiven. Die kunnen hun weg terug vinden, dan denk ik dat Harry Potter uilen juist de weg ergens heen kunnen vinden. Ik vind het sowieso al hele slimme beesten.

Ik denk dat ze wel degelijk gestraind worden, dat zal ook wel gebeuren voordat ze de winkel in gaan. Misschien zijn getrainde uilen ook wel duurder dan 'post'uilen.

Neleke
5e jaars
5e jaars

Verdiend: 74 Sikkels

Neleke is offline. 
BerichtGeplaatst: Wo Aug 27, 2008 17:12 Terug naar boven Sla dit bericht op

Hmmm... toen ik de boeken las vroeg ik me dit soms ook af. Uilen worden meestal als wijze dieren gezien en ik daarmee dat Rowing deze dieren dan ook gebruikte. (ze kon evengoed duiven gebruiken, maar daar is nix magisch aan natuurlijk). Ik denk dat de uilen van Zweinstein en de Uilen die je in de Wegisweg kan kopen idd magischer dan andere uilen en dat ze idd hun baasje verstaan.

TopazLover <3
Writer of Dreams
Writer of Dreams

TopazLover <3 is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Sep 01, 2008 13:10 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ja, ik denk hetzelfde als zo ongeveer iedereen in dit topic. Uilen kunnen door hun magie verstaan en begrijpen wat er gezegd wordt.
Misschien worden ze wel behekst als ze jong zijn of zo? xD

Running at Ron, she flung them around his neck and kissed him full on the mouth. Ron threw away the fangs and broomstick he was holding and responded with such enthusiasm that he lifted Hermione off her feet.

HPF, always in my heart.
Berichten van afgelopen:      

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp