Auteur |
Bericht |
missme98
Opperste Hotemetoot

Verdiend:
333 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Aug 28, 2007 13:19 |
 |
1000 euro gewoon los op straat, dat zou ik wel oppakken. En ik zou het op echtheid controleren en naar de bank brengen. Maar in een portemonne zou ik het toch naar de politie brengen. |
_________________ Snape totally rocks my socks off!!
Mijn mega spoiler fanfic! |
|
  |
 |
Miss_Slytherin
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
230 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Aug 31, 2007 15:21 |
 |
Ik zou het ook afgeven bij de bank en niet zelf houden. Dat vind ik wel heel lullig... Ik zou me dan echt heel schuldig voelen. Ik vind het echt stom dat zoveel mensen het zelf zouden houden. Terwijl als iemand 1000 euro van hun jat ze het ook niet leuk zouden vinden als het nou 5 euro was oke... maar 1000 euro is wel erg veel. |
|
|
  |
 |
riccmaster
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
24 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Aug 31, 2007 15:50 |
 |
ik heb ook vaak een schuldgevoel als ik iets vind en houd als je niet weet van wie het is. Als ik het niet kon uitstaan dan zou ik het teruggeven aan de bank. Als het in een portemonnee zat dan zou ik zoeken naar een identiteit. anders als er geen ander iedee is dan hou ik het. |
_________________ weg met de regelsµ |
|
  |
 |
Jessica.
Zwadderich Klassenoudste

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Aug 31, 2007 16:15 |
 |
Woah, dat is ee moeilijke. 1000 euro is erg veel, dus ik denk dat ik dat wel terug zou brengen. Als het nou een briefje van 5/10/20 was dan had ik het denk ik wel gehouden. Ik denk dat ik die €1000 wel terug zou brengen naar de bank. |
HPF and us <3
Forever in our hearts! |
|
  |
 |
Chris.
King of the Silvan Elves

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Aug 31, 2007 16:44 |
 |
missme98 schreef: | 1000 euro gewoon los op straat, dat zou ik wel oppakken. En ik zou het op echtheid controleren en naar de bank brengen. Maar in een portemonne zou ik het toch naar de politie brengen. |
Je kunt het dan altijd nog aan de politie geven, ook als het los op straat ligt. Ik zou het ook niet zonder schuldgevoel kunnen houden, als niemand het komt halen mag je het volgens mij alsnog houden. 1000 euro is ook heel erg veel, dus een grote kans dat iemand het heel graag terug wil. |
_________________ "I made a promise, Mr. Frodo. A promise. Don't you leave him Samwise Gamgee, and I don't mean to. I don't mean to"
16-08-2005 ~ 31-12-08 |
|
  |
 |
Auror89
4e jaars

Verdiend:
82 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Aug 31, 2007 17:33 |
 |
Als ik bij een bank 1000 euro zou vinden, zou ik me eerst afvragen wie er duizend euro op gaat nemen en het dan laat liggen, dat is zoveel geld! Daar doe je toch voorzichtig mee?
Maar ik zou het dan maar aan de bank geven, zoveel geld hou ik niet zelf. Als ik op straat 5/10 euro zou vinden, dan vind ik het een ander verhaal, maar 1000?
Ik zou niet eens weten wat ik er mee moet doen. Storten op mijn eigen rekening misschien, maar daar schiet ik toch niks mee op want dan weet ik het nog steeds niet. |
_________________ Dumbledore's man through and through," said Harry. "That's right." |
|
  |
 |
GreenxEyed
5e jaars

Verdiend:
124 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Aug 31, 2007 18:11 |
 |
Vragen zoals deze zijn altijd zo moeilijk vind ik
Ik denk als ik het geld zou bijhouden en er iets mee zou kopen
dat ik mij zeker schuldig zou voelen denk ik. Als het nu 5 of 20 euro was ofzo zou ik het wel bijhouden maar duizend vind ik wat veel.
Waarschijnlijk zou ik het bij de bank afgeven of zo  |
_________________ - Mysteries, verboden liefdes, hechte vriendschappen en een schokkende waarheid.
http://www.harrypotterforum.nl/hpf1/viewtopic.php?t=14262
- Rewrite Broken Heartbeat & meer.
http://www.fanfiction.net/u/1666018/ |
|
  |
 |
Musashi
3e jaars

Verdiend:
32 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Sep 01, 2007 20:16 |
 |
als ik weet van wie het is, zou ik het eerlijk terug brengen!! anders zou ik het gewoon niet eerlijk vinden. maar zo ben ik. Ik wordt niet verleid door 1000 euro zo snel. Dat vind ik maar een beetje slecht. |
|
|
  |
 |
Kevin.
Griffoendor Aanvoerder

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Sep 01, 2007 20:26 |
 |
Musashi schreef: | als ik weet van wie het is, zou ik het eerlijk terug brengen!! anders zou ik het gewoon niet eerlijk vinden. maar zo ben ik. Ik wordt niet verleid door 1000 euro zo snel. Dat vind ik maar een beetje slecht. |
Mwah en wat als je die 1000 euro nou echt goed kan gebruiken voor iets wat echt nodig is. Zou je het dan wel doen? maar ja, zoals vele anderen zou ik eerst op zoek gaan naar de eigenaar van het geld. Als dat niet lukt of ik kan hem niet vinden,dan zou ik het geld toch wel zelf willen houden. |
 |
Musashi
3e jaars

Verdiend:
32 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Sep 01, 2007 20:28 |
 |
Harry Potter Rocks schreef: | Musashi schreef: | als ik weet van wie het is, zou ik het eerlijk terug brengen!! anders zou ik het gewoon niet eerlijk vinden. maar zo ben ik. Ik wordt niet verleid door 1000 euro zo snel. Dat vind ik maar een beetje slecht. |
Mwah en wat als je die 1000 euro nou echt goed kan gebruiken voor iets wat echt nodig is. Zou je het dan wel doen? maar ja, zoals vele anderen zou ik eerst op zoek gaan naar de eigenaar van het geld. Als dat niet lukt of ik kan hem niet vinden,dan zou ik het geld toch wel zelf willen houden. |
nah weetje.. anderhalve maand werken en ik heb 1000 euro verdient... daarom zit ik al helemaal niet met het idee dat ik het nodig zou hebben. Met mijn ouders ook of familie en vrienden. ik ben niet zo van "ik moet mijn geld terug dat je geleend heb" |
|
|
  |
 |
watsonette
6e jaars

Verdiend:
42 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Sep 01, 2007 20:32 |
 |
Ik heb ooit wel eens 10 euro gevonden, maar dat heb ik gehouden.
oja en van de DA, toen lag er een briefje van 20 euro, dat was iemand vergeten... Ik had het gezegd, en ze hadden me naam enzo opgeschreven voor als er niemand terug kwam, dan mocht ik het houden,, uit eindelijk mocht ik het dus houden!!
Net zoals Eva, had ik een portomonnee ook wel naar de politie gebracht..
1000 euro, ik weet niet wat ik er mee zou doen.
Echt zoveel denk ik..
maar ik zou het gewoon eerlijk zeggen tegen de bank.. Ben nogal eerlijk namelijk.. |
_________________ Ravenclaw <3
Can You Dance Like a hipogriff?
Check mn Crea's =) , HP5 Spoilers! |
|
  |
 |
Musashi
3e jaars

Verdiend:
32 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Sep 01, 2007 20:34 |
 |
Ik kwam best wel vaak bij een cafe in het buitenland. Maar daar wordt je zo afgezegt. en toen had de baas een keer expres een briefje van 50 pond (dat i best wel veel daar als je uit gaat --- in egypte) aan mij gegevn na dat ik met 10 pond een rekening wou betalen van 7 pond. (7 pond is 1 euro.. maar alles is 7 keer zo duur. daar ga je voor 10 pond ruim eten bij de Mac. en hier.. naja 10 euro denk ik???) |
|
|
  |
 |
Celia
Dreuzel

Verdiend:
24 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Sep 02, 2007 18:28 |
 |
ik zou het terug brengen naar de bank, goedzak ben ik hé?!?
maar aan de andere kant, wat extra schoenen en kleren zou ik absoluut niet erg vinden!
maar ik zou het terugbrengen.
ik vind het eigelijk best wel erg, ze geven je maar 20 euro, terwijl jij hun 1000 euro terug gevonden hebt!!!!
dan geef je toch 100 ofzo??
ik had een keer [op een dag met veel wind] een briefje van 5 gevonden.
het lag in iemand zijn tuin.
maar het lag naast een weg, dus misschein kwam het niet van die mensen die daar woonden.
ik ben er een stuk of 5 keer langgefietst, en toen stapte ik snel af en pakte het briefje!
erg hé?
maar het was toch een leuk zakcentje!! |
_________________ Speak to the hand,
becease the face don't listen. |
|
  |
 |
missme98
Opperste Hotemetoot

Verdiend:
333 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Sep 02, 2007 19:25 |
 |
A.Perkamentus schreef: | missme98 schreef: | 1000 euro gewoon los op straat, dat zou ik wel oppakken. En ik zou het op echtheid controleren en naar de bank brengen. Maar in een portemonne zou ik het toch naar de politie brengen. |
Je kunt het dan altijd nog aan de politie geven, ook als het los op straat ligt. Ik zou het ook niet zonder schuldgevoel kunnen houden, als niemand het komt halen mag je het volgens mij alsnog houden. 1000 euro is ook heel erg veel, dus een grote kans dat iemand het heel graag terug wil. |
Ja, maar dat is niet echt realistisch, want hoe bewijzen ze van wie het is. Dan staan er 100en mensen voor het politiebureau om hun geld te claimen. Dus daarom zou ik 1000 euro los houden. |
_________________ Snape totally rocks my socks off!!
Mijn mega spoiler fanfic! |
|
  |
 |
Elyn
Hotemetoot

Verdiend:
334 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Sep 02, 2007 21:41 |
 |
Meenemen natuurlijk! Je zou echt stom zijn om het te laten liggen of terug te geven, ook al krijg je 20 euro... wat dus echt niks is vergeleken met 1000 euro.
Tja, ik ben nu eenmaal niet zo'n mens dat alles maar blijft afgeven... En ik ben een heel zuinig persoon, het doet voor mij al pijn om 5 euro uit te geven. Dus 1000 euro zou welkom zijn.  |
_________________ Here I lie, dying
with HPF in one hand
and Edward Cullen in the other. |
|
  |
 |
|