Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

Alcohol en Drugs [2] Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Auteur Bericht
Perfect Enemy
3e jaars
3e jaars

Verdiend: 250 Sikkels

Perfect Enemy is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Apr 19, 2008 8:33 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik drink ieder weekend ongeveer 4 tot 8 flesjes bier. Dat is dan op één avond, en ik ga ook maar één avond uit. Doordeweeks af en toe een blikje, zeker nu ik gister 16 ben geworden. Ik ben me er van bewust dat ik wel veel drink voor iemand van mijn leeftijd en zo, maar ja. Mijn keuze ^^ Ik ben volgens mij in mijn hele leven nog maar 4 keer echt dronken geweest, dus dat valt allemaal nog wel mee. Ik heb ook nog nooit iets gedaan door alcohol waarvan ik later spijt kreeg.

Af en toe rook ik ook wel een jointje, maar dat doe ik nooit in combinatie met alcohol. Iets anders dan wiet hoef ik ook niet te proberen. Ten eerste vind ik alcohol veel fijner, want ik heb iets tegen drugs, en ten tweede ben ik bang dat ik er verslaafd aan raak. Ik kan ook wel verslaafd raken aan alcohol, maar voor mijn gevoel heb ik toch meer controle over alcohol dan over drugs.

‘Wie zijn dat allemaal?’ vraag ik snel, nog voordat de Klassenoudste zijn mond heeft opengedaan om iets te zeggen. Hij lijkt zich even opnieuw te moeten oriënteren, maar kijkt dan naar waar mijn vinger naar wijst. - As Evil As She Wants To Be
Profiel bekijkenStuur privébericht
Sophie Wemel
Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

Verdiend: 364 Sikkels

Sophie Wemel is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Apr 19, 2008 9:54 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik drink eigelijk niet zoveel alcohol. Ik lust zelf totaal geen bier zoals Leffe, Hoegaarden enzo. Het enige bier dat ik graag drink is Kriek. Dat drink ik ook graag maar ik ga daar heel zuinig mee om. Na 1 of 2 glaasjes heb ik al meer dan genoeg, dan drink ik gewoon water. Volgens mij zul je me nooit zat zien, daar zal ik al veel Kriek voor moeten drinken.

Roken doe ik ook niet, ik kan gewoon niet tegen die geur en ik vind het heel vervelend als je ergens zit er opeens iemand een sigaret gaat opsteken. Ik vind dat als die persoon zo graag een sigaretje wilt opsteken, dat die dat ook buiten ofzo kan doen of gewoon thuis.
Drugs nemen zal ik ook niet doen. Het verziekt je leven en het is alles behalve goed voor de gezondheid. Dus daar zal ik zeker nooit aan beginnen.

I'll do anything for you.
Miss_Slytherin
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 230 Sikkels

Miss_Slytherin is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Apr 21, 2008 13:23 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik drink soms, alleen als ik uit ga, en dat is niet zo vaak, dus.. Razz
Ik ben ook nog nooit echt dronken geweest eigenlijk.
Roken, mwah, heel soms misschien. Ook alleen als ik uit ga eigenlijk x3 en heel soms op school, maar nu eigenlijk bijna nooit meer ^^
Blowen heb ik wel een paar keer gedaan, misschien wel wat vaker dan een paar keer Razz Maar over het algemeen niet bepaald heel vaak ofzo xD en dat wil ik ook wel zo houden. ^^

FanFic
FanArt
PC-Crea
Vivian.
Oude Forumnaam: meligmijsje Huffelpuf Klassenoudste
Huffelpuf Klassenoudste

Verdiend: 0 Sikkels

Vivian. is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Apr 21, 2008 14:16 Terug naar boven Sla dit bericht op

Alcohol: van huis uit is er nooit supermoeilijk om gedaan ofzo. Kijk: ik was van de kinderen de eerste die alcohol mocht. Hoe oud ik toen was? Ik zal ergens tussen de twaalf en de veertien zijn geweest. Wel was het zo dat we het dan eerst in een borrelglaasje kregen en dan nog (sterk) verdund met water. En toen ik dat een keer mocht, mochten mijn broertje en zusje dat na een tijdje ook wel. Maar het is niet zo dat we nu elke maaltijd vragen of we wijn mogen. We mogen nu alle 3 als we willen een slokje bier / wijn mee, maar ik heb er lang niet altijd behoefte aan, en mijn broertje en zusje ook niet, juist omdat mijn ouders er niet moeilijk om doen. Pro duidelijkheid: ik ben 19, mijn broertje is 14 en mijn zusje 12.

Kijk: als mijn ouders een biertje of wijntje drinken, drink ik er rustig eentje mee, maar verder drink ik eigenlijk niet. Eerst lustte ik geen bier, maar nu vind ik Hertog Jan wel lekker bier [a]. Al neem ik nooit meer dan twee glaasjes, meer dan dat kan ik niet hebben xD. Mijn broertje lust wel maltbier, maar ook hij zal er niet snel uit zichzelf om vragen. Er is maar een ding waar ik echt niet tegen kan: mensen die echt helemaal naar alcohol stinken en waar je duidelijk aan kan merken dat ze dronken zijn.

Roken: als ik had gewild mocht ik best een trekje nemen van mijn vaders sigaretten / sigaren, maar dat wil ik niet. Ik hou alleen al niet van de lucht ervan, laat staan dat ik het om de een of andere reden ga proberen. Wat levert het op? Ja, ervaring; maar dat weegt niet op tegen de mogelijke verslaving, mijn gezondheid, en al het geld wat in deze verslaving moet worden gestoken wanneer ik dus verslaafd zou worden.

Drugs: ik ben er nog nooit mee in aanraking gekomen en zou het ook niet willen. Stel dat iemand me een pilletje ofzo van het een of ander aanbood, dan zou ik nog nee zeggen. Why should I? Het is niet zo dat ik dat soort dingen nodig heb om me gelukkig te voelen. Sommige mensen zeggen dat ze dan 'gezelliger' zijn, maar eerlijk: voor wie wil je dan gezelliger zijn? Vrienden accepteren je hoe je bent, ook zonder drugs dus. Als je zonder drugs te gebruiken echt levensmoe bent, dan zou ik eerder psychologische hulp zoeken. Want met drugs vlucht je alleen een andere realiteit in. En dan heb ik het nog niet eens over wat er allemaal mis kan gaan.

Where your treasure is, there will be your heart also.

HPF: friendships will never die
Missy
Ex-MadMaster
Ex-MadMaster

Verdiend: 1 Sikkels

Missy is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Apr 21, 2008 15:20 Terug naar boven Sla dit bericht op

Alcohol nuttig ik weleens, maar er gaan weken voorbij dat ik geen druppel drink van het spul. Tuurlijk wordt ik ook weleens dronken, en over het algemeen genomen gaat dat altijd wel goed... ik kan op 1 hand tellen dat ik er een kater aan overhield en ik ben bijna dertig.

Roken heb ik heel lang gedaan en begon al op mijn 13/14e jaar, maar ben nu al ruim 7 jaar gestopt, bijna acht jaar zelfs. Vond het lekker en vind dat nog steeds. Soms droom ik zelfs dat ik zondig en als ik dan wakker wordt, vind ik het bijna jammer dat het geen waarheid was maar... sinds de dag dat ik gestopt ben, nog geen 1 keer bezweken dus ik mag stoer zeggen dat ik mijn verslaving onder controle heb.

Drugs, sja... ik heb 1 keer een voorgedraaide joint geprobeerd toen ik 16 a 17 jaar was. En ik vond het geen leuke ervaring.. blij toe, want ik ben best verslavingsgevoelig.

Josse
Heksenleider 2e klas
Heksenleider 2e klas

Verdiend: 0 Sikkels

Josse is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Apr 23, 2008 14:55 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik weet niet of iemand hier het liedje Taking Over Me van Evanescence kent? Ik luisterde het pas terwijl ik een sigaret op stak, en toen realiseerde ik me dat het gaat over iemand die compleet ten onder gaat aan een drugsverslaving.

Lyrics:

You don't remember me but I remember you
I lie awake and try so hard not to think of you
But who can decide what they dream?
And dream I do...

I believe in you
I'll give up everything just to find you
I have to be with you to live to breathe
You're taking over me

Have you forgotten all I know
And all we had?
You saw me mourning my love for you