Auteur |
Bericht |
Zara
2e jaars

Verdiend:
88 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Jul 01, 2007 20:22 |
 |
1) ben je wel eens gepest? Ja, om het feit dat ik anders dacht dan de meeste andere bij mij in de klas. Voornamelijk omdat mijn interesses bij andere dingen lagen dan de meeste bij mij in de klas. Het overkomt veel mensen.
2)Pest jij wel eens iemand Het is meeste is gewoon plagen. Ik plaag alleen vrienden van mij.
3) Wat vind jij van pesten? Het is fout en het kan iemand leven verzieken. Ik vind wel dat je moet oppassen. |
|
|
  |
 |
RedBullGirl
Dreuzel

Verdiend:
47 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Aug 16, 2007 13:27 |
 |
Ben jij weleens gepest?
Op de middelbare school ben ik eens gepest in de taxi (ik ga altijd met een taxi naar school omdat het een speciale school is). Daar zat een meisje die de hele tijd de knopjes in zat te drukken van mijn MP3-speler, en hem probeerde af te pakken. Op een gegeven moment had ze hem echt afgepakt, en toen zei ik dat ze hem terug moest geven. Dat deed ze niet, en toen heb ik de taxi-chauffeur erbij geroepen. Die werd boos, en toen gaf dat meisje de MP3-speler weer terug. Ik ging toen ergens anders zitten, omdat ik niet meer bij dat meisje in de buurt wou. Toen ging dat meisje weer door, ze zei allemaal vervelende dingen over mij die niet waar waren. Toen zat het mij zo hoog dat ik huilend thuis kwam, en thuis vertelde ik dat ik in de taxi gepest werd. Toen werd het taxibedrijf opgebeld, en die hebben er iets aan gedaan. Toen is dat meisje gelukkig opgehouden.
Pest jij weleens iemand?
Nee, ik heb nog nooit iemand gepest en dat zou ik ook nooit doen, omdat dat heel erg zielig is. Ik plaag weleens voor de grap, maar dat is niet erg en daar doe je mensen ook geen pijn mee. Maar echt pesten doe ik nooit.
Wat vind je van pesten?
Echt hartstikke stom! Het is echt heel zielig, mensen kunnen er heel verdrietig van worden. Ik zou echt willen dat het pesten op alle scholen op zou houden, maar dat is helaas niet zo
Ik wens alle mensen die gepest worden: veel sterkte, en ik hoop voor ze dat het snel ophoudt!
|
|
|
  |
 |
riccmaster
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
24 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Aug 16, 2007 15:22 |
 |
ik ben weleens vaak gepest alleen wegens mijn zwart haar
en omdat iedereen denkt dat ik zwart haar heb denken ze dat ik een turk ben dat vind ik ook niet fijn
ik ga ook soms wel eens in de fout ....maar ik leg het wel altijd bij
en vrienden heb ik genoeg
ze lachen me ook uit van welke schoenen ik draag
maar ik ben wel slim
ook al had dat niet vertoond in de zesde klas bij die meester die me altijd uitscholde
ik ben wel blij dat ik genoeg hersens heb
en dan ik op HPF kan
wie wil dat nu niet  |
_________________ weg met de regelsµ |
|
  |
 |
Lady Voldermort
Volleerd Tovenaar

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Aug 20, 2007 17:57 |
 |
Ja, ik ben wel eens "gepest." Weet nog steeds niet waarom. Waarschijnlijk omdat ik buiten de boot viel. Ik was een heel ander soort type. Ik was rustig, beleefd tegen de leraren en serieus. Die meiden waren luidruchtig, lui, brutaal en zeker niet serieus. Het pesten was vooral stomme opmerkingen maken en geintjes zoals schoppen en slaan.
Pesten is iets wat harder aangepakt moet worden door de leraren. En het is jammer dat ouders er vaak weinig aan doen. Mijn moeder heeft ervoor gezorgd dat ze mij niet meer pestte, omdat ik vroeger niet voor mijzelf op durfde te komen (Ach, tijden veranderen heel erg, blijkbaar.) Pesten is frustraties botvieren op andere mensen. Heel zielig voor de pesters eigenlijk, maar nog erger voor degene die gepest wordt. Het kan ver gaan en mensen die onzeker zijn kunnen er ongelukkig voor worden. Ik heb nog nooit iemand gepest en dat ga ik ook zeker niet doen, vooral niet omdat ik het zelf 'heb meegemaakt.' |
_________________ Wise Words #8:
If you have knowledge, let others light their candles at it.
-Margaret Fuller |
|
  |
 |
Blues
2e jaars

Verdiend:
66 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Aug 20, 2007 18:42 |
 |
Ben jij weleens gepest?
Ja, wie nou niet.
Pest jij weleens iemand?
Ja, dit ga ik niet ontkennen, meestal gebeurd het onbewust.
Wat vind je van pesten?
Best zielig eigelijk. Maarja het hoort gewoon bij het leven. liegen, armoede, oorlog. It's all the same |
_________________ Geen reclame in je onderschrift! Gr Shirley. |
|
  |
 |
watsonette
6e jaars

Verdiend:
42 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Aug 22, 2007 18:10 |
 |
Heeyz Robin!
1) ben je wel eens gepest?
Ja 4 jaar lang zelfs.
Het werd zo erg dat ik zelfs naar een andere school moest, ik werd door heel de klas gepest, niemand kwam voor me op, ik durfde het zelf niet enzo, en zelfs de meester en directeur deden er niets aan.
Het was zo erg, dat ik niet eens meer naar school wilde en durfde, mijn moeder heeft zelfs een keer gezien dat een pester wt met me deed..
Uiteindelijk ben ik naar een andere school gegaan, waar ik mn basisschool jaren heb afgemaakt [van groep 5 t/m 8, ik kwam met kerst groep 5 naar die nieuwe school] Daar heb ik heel veel vrienden gemaakt, soms zie ik die pesters nog wel eens, maar dan negeer ik ze gewoon lekker [hoe moeilijk het ook is om een grote mond tegen diegene op te zetten ] , dan heb ik zoiets van; "Je hoeft niet te denken dat ik bang van je word" ..
2)Pest jij wel eens iemand
Nee, en dat zal ik ook nooit doen.
Dat is iets wat ik wel hééél zeker weet..
Als ik echt een keer iemand had gepest, had ik het hier wel gezegd.
Want ik ben niet zo iemand die daar om liegt, dat vind ik héél zielig..
Verder plaag ik wel eens iemand, maar dan ist een grapje tegen mn vriendinnen en vrienden.
Mja er is dus echt wel verschil tussen pesten en plagen
3) Wat vind jij van pesten?
Ik vind het heel erg.
Er is niet eens een rede om iemand te pesten, eigenlijk is die rede er nooit.
Mensen die het doen, hebben aandacht te kort, en sporen gwn niet [sorry maar het is mijn mening]
En ik hoor soms ook wel eens terug dat ze me niet gepest hebben, dat vind ik zo erg, want dan denk ik echt zo van; Je bent echt erg bezig, als je zelf niet eens in de gaten hebt dat je pest. En ik ga niet zomaar van een school weg.
Ook hoor ik soms wel eens dat oudere mensen elkaar pesten.
Dan denk ik; 'Kinderen van 5 weten niet eens wat het woord pesten inhoud , als volwassene, weet je donders goed wat pesten inhoud, en je weet welke gevolgen het heeft'
Verder heb ik nog een paar tips aan mensen die gepest worden, ik hoop dat jullie er wat aan hebben..
1) Vertel het tegen je ouders!
2) Probeer ze te negeren, want ze vinden aandacht leuk.
Nja, als iemand nog wat meer wilt horen, stuur me maar een pb
Ik hoop dat je hier wat aan hebt Robin!
Liefs Watsonette / Lisa |
_________________ Ravenclaw <3
Can You Dance Like a hipogriff?
Check mn Crea's =) , HP5 Spoilers! |
|
  |
 |
Perfect Enemy
3e jaars

Verdiend:
250 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Feb 20, 2008 21:12 |
 |
1) Ben je wel eens gepest?
Ja, heel erg eigenlijk. Ik zit nu 5 dagen per week van 1 tot 4 uur in therapie omdat ik niet meer naar school durf omdat ik zo enorm gepest word en werd.
Het begon al op de basisschool en pas in groep 7 durfde ik het aan mijn ouders en mijn lerares te vertellen. Zij deden er niks aan, of in ieder geval niet genoeg, waardoor ik mijn vertrouwen in leraren of in mijn ouders enorm kwijt raakte. Toen, op de middelbare school, hield het gepest niet op. Ik woonde inmiddels al aan de andere kant van het land, maar dat hielp niet veel. Ik veranderde mijn stijl en werd en word daar hard op afgerekend. Vaak genoeg heb ik het tegen mijn ouders en mijn mentor gezegd, nooit is het ook maar iets beter geworden, zelfs niet na de vele gesprekken die ik had met de pesters en leraren.
2)Pest jij wel eens iemand?
Nee. Daar hadden we het vandaag ook op therapie over. Ik zou het wel kunnen, maar ik doe het gewoon niet. Ik weet hoe het voelt om gepest te worden en het voelt vreselijk. Niemand verdient het om gepest te worden. Kijk, een grapje is leuk. Zoals iemand een keer 'per ongeluk' laten struikelen of zo. Maar dat moet gewoon één keer zijn, en niet drie keer per dag, iedere dag van iedere week, het hele jaar door. Dan is het gewoon niet leuk meer en daar kun je iemand echt enorm veel pijn mee doen. Dan heb je het schelden nog. Er word wel gezegd 'schelden doet geen zeer' maar als je het hele jaar door minstens zeven keer per dag een scheldwoord naar je hoofd krijgt geslingerd, dan doet dat echt wel pijn.
Ik vind het super zwak. Je beoordeelt mensen met pesten op hun uiterlijk, of op een actie van hun en niet op hun innerlijk. Je weet niet hoe ze van binnen zijn, misschien zijn ze wel enorm aardig. Je stampt ze de grond in, maakt ze zo onzeker dat - in mijn geval dan - ze gewoon therapie nodig hebben om te leren weer naar school te durven. Dat is toch gewoon... Dat gaat véél te ver.
Citaat: | 1) Vertel het tegen je ouders!
2) Probeer ze te negeren, want ze vinden aandacht leuk. |
Ik wil niemand slechte moed in praten of zo, ook al doe ik dat misschien toch nu. Ik heb het tegen mijn ouders gezegd. Ik heb gevraagd of ik naar een andere school mocht, maar dat mocht ik niet omdat ik, toen, nog maar twee jaartjes moest, met als gevolg dat ik nu helemaal niet meer naar school kan.
Negeren heeft bij mij ook niet geholpen. Ik reageer nooit op ze eigenlijk, maar ze blijven door pesten. Laatst was ik weer even op school om een toets te maken en ik hoorde mijn klasgenoten gewoon over mij praten. Ze deden niet eens moeite om te fluisteren of zo, het leek alsof ze juist wilden dat ik het hoorde. Ik reageerde er zoals gewoonlijk niet op, maar het sloopte met weer helemaal van binnen omdat ik juist dacht dat het beter ging en dat ze me wat minder zouden pesten. |
_________________ ‘Wie zijn dat allemaal?’ vraag ik snel, nog voordat de Klassenoudste zijn mond heeft opengedaan om iets te zeggen. Hij lijkt zich even opnieuw te moeten oriënteren, maar kijkt dan naar waar mijn vinger naar wijst. - As Evil As She Wants To Be |
|
  |
 |
Maurits_14
1e jaars

Verdiend:
36 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Feb 20, 2008 22:49 |
 |
Ben jij weleens gepest?
Nee, ik denk dat de reden is dat ik nooit ben gepest de volgende is: Ik ben zelf nogal vaak luidruchtig en kom nogal 'bedreigend' over. Mensen zeggen dat ik nogal sterk ben(hoewel ik dit betwijfel). Dus ik denk dat de reden is waarom ik nooit gepest ben geweest is dat mensen bang zijn voor mijn reactie.
Pest jij weleens iemand?
Pesten niet zozeer wel plagen, maar in een leuke zin zodat de persoon in die ik plaag er net nog mee kan lachten.
Wat vind je van pesten?
Ik ben tegen pesten, het kan echt iemands leven verwoesten en zelfzekerheid omlaag halen waardoor hij zich slecht gaat voelen. Dit kan ten kosten gaan van zijn studies/sociale leven/... Vaak leidt pesten ook tot zelfmoord. Dit kan dus niet. |
|
|
  |
 |
Miss Und@ztood
Lid Wikenweegschaar

Verdiend:
593 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Feb 21, 2008 6:56 |
 |
Ja ik ben enorm gepest geweest vorig jaar op school.
Het begon met woorden die me erg kwetste maar na een tijdje begonnen ze te kloppen enzo. Het was zo erg dat ik op een gegeven moment mijn blauwe plekken moest gaan vaststellen bij de dokter en een klacht ben gaan indienen bij de politie.
Naar het schijnt is heel mijn klas ondervraagd geweest. (Ik was twee weken vroeger, na de klacht in te dienen, met school gestopt omdat ik het niet meer aankon)
Nu kwam ik de pesters een paar maanden geleden op de kermis en daar ben ik neergeduwd (vroeger was het veel erger dan alleen maar neerduwen) door een groepje jongens dat ze bij hadden want het beste van al is dat ze het nu niet meer zelf doen omdat ik dan weer klacht kan gaan neerleggen.
Nu ben ik van school veranderd en het gaat al veel beter. De pesters zie ik bijna niet meer. Behalve als ze me toevoegen op netlog maar ik hun vriendschap heel vlug annuleer. Dat is toch maar om me de huid vol te schelden...
Ik ben ook gaan denken dat er iets met mij mis was enzo en ik ben wel veranderd door de pesters. Vroeger had ik faalangst waardoor ik gepest werd omdat ik niets terug durfde zeggen. En nu ben ik NOG stiller geworden.
Gelukkig bessef ik nu al dat er niets met mij mis is maar als mensen raar naar me kijken zal ik toch nog eens een paar minuuten twijfelen of het niet aan mij ligt.
Pesters bessefen echt niet dat mensen die gepest worden het nooit meer vergeten. Eén jaartje en het is over denken ze. Nee hoor, Dat herinner je je voor de rest van je leven, en zeker zoiets.
Ik denk dat iedereen het wel eens doet maar ik ben er erg veranderd door zelf gepest te worden.
Als ik iets doe is het plagen en ik zou nooit iemand willen kwetsen, ik weet zelf wat het is.
Ik vind het echt niet kunnen. Pesters zijn gewoon laf (ze handelen alleen in grop omdat ze het alleen niet durven) en hebben aandacht nodig. Ze denken die zo te krijgen maar ondertussen verwoesten ze iemand's leven.
Ik kan er echt geen greintje sympathie voor vinden. |
_________________ 'Kijk...me...aan...' fluisterde hij.
De groene ogen keken in de zwarte, maar na enkele ogenblikken verdween er iets in de donkere ogen en werden ze leeg en uitdrukkingloos. De hand die Harry had vasgehouden smakte op de grond en Snape bewoog niet meer.
Laatst aangepast door Miss Und@ztood op Do Feb 21, 2008 19:44; in totaal 1 keer bewerkt |
|
  |
 |
Helen
Minister van Toverkunst

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Feb 21, 2008 10:46 |
 |
Citaat: | Ik ben ook gaan denken dat er iets met mij mis was enzo en ik ben wel veranderd door de pesters. Vroeger had ik faalangst waardoor ik gepest werd omdat ik niets terug durfde zeggen. En nu ben ik NOG stiller geworden.
Gelukkig bessef ik nu al dat er niets met mij mis is maar als mensen raar naar me kijken zal ik toch nog eens een paar minuuten twijfelen of het niet aan mij ligt.
Pesters bessefen echt niet dat mensen die gepest worden het nooit meer vergeten. Eén jaartje en het is over denken ze. Nee hoor, Dat herinner je je voor de rest van je leven, en zeker zoiets. |
Dat heb ik dus ook. Het is mij vroeger zo ingepepert dat ik lelijk was en niks kon dat ik het ben gaan geloven en ook idd niks meer kon. Taal (het Nederlands van vroeger. Zo heette dat dus) rekenen, noem maar op, ik kon het niet omdat ik dom was. Mijn hele zelfverzekerdheid (is dat een woord?) is weg. Nu nog steeds.
Ik vind nu iemand erg leuk maar ik zet niet door want wie wil nou zo'n lelijkert als mij. Ik ben lelijk, ben dom, kan niks en ga zo maar door en dat dus iedere keer als ik iemand leuk vind.
Hij geeft me dan wat aandacht en dan is die onzekerheid wel weer een beetje weg maar zodra hij met een andere vrouw staat te praten is die onzekerheid er weer. Zij is mooier, liever, aardiger dus hij gaat voor haar want, sja, ik ben lelijk. Dat is me vroeger wel duidelijk gemaakt. Het kan best een zus of een gewone vriendin zijn maar ik voel me er weer onzeker door als je begrijpt wat ik bedoel en dat allemaal door de pesters van school vroeger. Ik ben nu bijna 32 dus kun je nagaan hoe erg pesten is. Het blijft je je hele leven achtervolgen. |
 |
Elyn
Hotemetoot

Verdiend:
334 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Feb 21, 2008 16:39 |
 |
Ben je zelf wel eens gepest geweest?
Ja, ik ben like, de hele basisschool dik genoemd, en ik weet niet wat allemaal, maar in het middelbaar begon het pas...
Een zekere K. duikt op en ze haat me al sinds de eerste dag dat we elkaar zagen. Ze is zelf dik, maar blijkt dat niet te merken, want zij heeft de eerste 2 jaren tot een hel gemaakt. Ze heeft behoorlijk wat invloed op velen, en maakt daar gebruik van... en nu zit ik ook nog met haar in de klas..
Maar bijna al van m'n vrienden zijn wel eens gepest of lastiggevallen door haar, dus we zijn een soort Dumbledore's Army... xD
Heb je al eens gepest?
Ja, maar meestal zei ik iets om te lachen, maar nam die ander het serieus op.. maar dan zet ik het zelf ook recht.
En ik doe ook aan 'steken onder water' bij K. omdat ze mij jaren gepest heeft. Maar aangezien zowat de hele klas haar haat, sta ik niet alleen.
Wat vind je van Pesten?
Zielig, maar het gebeurt. Ik probeer er zoveel mogelijk tussen te komen als ik het zie. |
_________________ Here I lie, dying
with HPF in one hand
and Edward Cullen in the other. |
|
  |
 |
kirrsten
1e jaars

Verdiend:
76 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Feb 21, 2008 17:02 |
 |
Op de basisschool, omdat ik gewoon anders was/ben dan de rest. Ik hou gewoon van andere dingen. Dus vonden ze het nodig om mij te pesten en buiten te sluiten. En in groep 6 liet mijn toemalige hartsvriendin me ook in de steek. Dus de laatste twee jaar was ik zo ongeveer vriendloos Maar wij waren ook de 'probleemklas" van school
nee
Pesten is een teken van zwakte. Mensen die pesten doen dat om hun eigen zwakte te verbergen. De ergste pestkop poepte in zijn broek. Maar iedereen was bang voor hem dus... zeker bang dat hij met poep ging gooien *heeft lol* Ook is het eigenlijk gewoon zielig. Ze hebben zelf niet door wat de gevolgen zijn. Ik werd ongelovelijk verlegen. Ik heb op school een training gedaan. Ook heeft de hele klas een training gedaan omdat wij de 'probleemklas'waren. allemaal effectloos. Op het laatst ben ik zelfs elke zaterdag half nederland doorgereden om naar een training te gaan die wel werkte. Daar ben ik trouwens die man en mijn ouders nog dankbaar voor. *wijkt te veel af van het onderwerp* Ik vind het dus dom en kinderachtig.
Wij hebben nu een paar kinderen die autistisch zijn in de klas. 'flapoor' vind het nodig om ze te pesten. Ik doe daar dus niet aan mee. [/u] |
|
|
  |
 |
Glauces
Lid Wikenweegschaar

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Feb 21, 2008 19:51 |
 |
Jup, meerdere keren zelfs. Het begon in groep 3, toen een jongen uit mijn klas steeds allerlei spulletjes van me steelde en een meisje me de hele tijd uitschold. Die jongen ging al snel van school af, maar dat meisje is tot groep 8 bij mij in de klas gebleven en dat was geen pretje...
Toen ik in de tweede klas kwam, werd ik ook gepest door twee meisjes. Ze bekogelden me de hele tijd met mentos enzo en ze gaven me allerlei rare namen... heel erg irritant. Maar toen heeft mijn mentor ingegrepen en sindsdien ben ik niet meer gepest. Iedereen is nou heel aardig , vooral nu ik in clusters zit en niet meer klassen.
Nou... als je meerekent dat ik mijn broertje wel eens plaag, ja... maar pesten niet. Nooit. Zal ik hopelijk ook nooit doen (zeg nooit nooit, he?).
Ik vind het verschrikkelijk zwak. Kinderen kunnen er een trauma aan overhouden als ze later groot zijn. Ikzelf heb er niet echt een trauma aan overgehouden, maar het is wel zo dat ik niet érg veel zelfvertrouwen heb en bovendien ben ik nu ook erg verlegen... |
 |
Jessica.
Zwadderich Klassenoudste

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Feb 21, 2008 20:20 |
 |
Ja, dat ben ik. Een stuk van mijn tweede jaar op de middelbare school ben ik gepest. Ik voelde me ronduit k*t elke dag. Telkens huilend thuiskomen enzo. Het waren eerst ''vriendinnen''. Ik had ze een jaartje eerder leren kennen en opeens deed ik alles verkeerd. En ik weet dat ik er echt niets aan kon doen. Als ze geen reden hadden om me te pesten, dan verzonnen ze er gewoon een. Zo simpel was dat. De eerste keer was het nog ''goed'' gekomen, maar nog geen maand later is het weer bingo. Ik heb zelfs gezegd dat ik dan geen vrienden meer hoefde te zijn en dat we elkaar met rust moeten laten, maar dat lieten ze me helaas niet.
Een tijdje later ben ik overgeplaatst van klas en daar heb ik vrienden gemaakt en daar ben ik nu nog bevriend mee en daar ben ik heel blij mee:)
Plagen en pesten vind ik een heel verschil. Ik zal trouwens nooit iemand bewust kwetsen, maar soms gebeurd dat misschien wel een keertje. Maar meestal is dat weer snel goed gepraat. Plagen... ja, me broers... xD Maar zij mij ook. Dus, nja, ik vind dat pesten en plagen een heel groot verschil is.
Ik vind het heel erg. Vooral omdat ik het zelf heb meegemaakt. Je wordt er heel onzeker door. Ik ben héél lang (en nog steeds) bang dat mijn vrienden zich tegen mij zullen keren. Dus, kom op mensen, laten we met z'n allen niet meer pesten! (En als je het nog nooit hebt gedaan: mooi zo! ) |
HPF and us <3
Forever in our hearts! |
|
  |
 |
LieffJ
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
242 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Feb 21, 2008 21:40 |
 |
Jep, zo'n beetje mijn hele lagere schooltijd. Nu nog steeds. Hoewel, mijn defenitie van pesten is 'Iemand kleineren op een lichamelijke/psychische manier, met als gevolg dat diegene er last van heeft, het erg vind, niet meer zijn/haar dagelijkse bezigheden kan doen.' Het is een beetje dom uitgelegd, maar ze kúnnen me gewoon niet pesten, omdat ik het niet erg vind. Ik bedoel, het wordt soort van eentonig als je niks beters kan verzinnen om te zeggen dan 'Domme', 'Idiote', 'Lelijke' of iets in die trant. Ik voel me goed enzo, dus dan is het sowieso moeilijk om me niet-goed te maken. Get, ik kan het eigenlijk niet goed uitleggen, maar ik hoop dat het wat gesnapt wordt x.D
Nee. Nouwjah, wel eens plagen ofzo, maar dat is bij vrienden en ze weten dat ik het niet slecht/verkeerd bedoel.
Als iemand me uitscheldt, kan diegene ook een weerwoord verwachten hoor. Ofwel gewoon negering. Subtiele wat-ben-jij-zielig-negering. Zoiets :').
Dom. Het is gewoon zielig. Iemand anders uitschelden/slaan om.. Niks?
Ik ga er mss licht over, maar ik ben zelf dus echt hartstikke gepest geweest ^^.
Ik vind het echt erg voor die kinderen. Ik bedoel, het heeft sowieso een invloed op je leven, ookal ben je niet lang/vaak/vreselijk gepest geweest.
Online-pesten vind ik nóg zwakker. Ik bedoel, makkelijk hoor, mensen uitschelden van achter je PC. Mensen die je niet eens kent, alleen van uiterlijk ofzo. Is dat trouwens niet vaak de reden om te pesten? Uiterlijk?
Nahjah, een beetje een ongestructureerd antwoord, maargoed. |
|
|
  |
 |
|
|