Auteur |
Bericht |
Mareen
1e jaars

Verdiend:
12 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Jul 10, 2007 9:58 |
 |
En er zijn dus bepaalde krachten erger dan de dood, zoals Dumbledore zegt. Waarvan Voldermort ze niet wil zien, omdat hij schijnbaar zo gericht is op zijn angst voor de dood. |
|
|
  |
 |
missme98
Opperste Hotemetoot

Verdiend:
333 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Jul 10, 2007 10:44 |
 |
Rhona schreef: | Lady des Champs schreef: | Het gaat nog steeds over krachten, niet .
Oja, nu herinner ik het me weer. Is Liefde in HP-boeken dan echt een bepaalde kracht? Want in de Dreuzelwereld zou je zeggen dat Liefde een sterke emotie is, die zó sterk is, dat het een bepaalde kracht uitoefent... Eentje die sterker kan zijn dan de kracht van het Kwade.
Het is inderdaad een lastig onderwerp. Harry is in staat Voldemort te verslaan, juist omdat het tegenpolen van elkaar zijn: Voldemort is vol haat, en Harry is gered door liefde. Welke krachten heeft Harry dan nog meer (nodig)? |
haat. belletrix vertelde in ootp dat harry echt iemand zou moeten willen vermoorden, en er plezier aan beleven. Daar kwam het op neer. Je moet iemand echt dood willen maken om een AK te gebruiken.
ik denk dat woede en haat ook belangrijk zijn voor harry. ik denk namenlijk niet dat hij voldemort op een andere manier kan verslaan dan met een AK |
En haat komt weer voort uit liefde. Harry houd van zijn ouders en peetvader. En omdat voldemort ze heeft vermoord haat hij hem. |
_________________ Snape totally rocks my socks off!!
Mijn mega spoiler fanfic! |
|
  |
 |
Lady des Champs
5e jaars

Verdiend:
38 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Jul 11, 2007 10:24 |
 |
missme98 schreef: | Rhona schreef: | Lady des Champs schreef: | Het gaat nog steeds over krachten, niet .
Oja, nu herinner ik het me weer. Is Liefde in HP-boeken dan echt een bepaalde kracht? Want in de Dreuzelwereld zou je zeggen dat Liefde een sterke emotie is, die zó sterk is, dat het een bepaalde kracht uitoefent... Eentje die sterker kan zijn dan de kracht van het Kwade.
Het is inderdaad een lastig onderwerp. Harry is in staat Voldemort te verslaan, juist omdat het tegenpolen van elkaar zijn: Voldemort is vol haat, en Harry is gered door liefde. Welke krachten heeft Harry dan nog meer (nodig)? |
haat. belletrix vertelde in ootp dat harry echt iemand zou moeten willen vermoorden, en er plezier aan beleven. Daar kwam het op neer. Je moet iemand echt dood willen maken om een AK te gebruiken.
ik denk dat woede en haat ook belangrijk zijn voor harry. ik denk namenlijk niet dat hij voldemort op een andere manier kan verslaan dan met een AK |
En haat komt weer voort uit liefde. Harry houd van zijn ouders en peetvader. En omdat voldemort ze heeft vermoord haat hij hem. |
Ja dat kan wel kloppen. Maar dit zijn weer meer emoties dan krachten, ook al kunnen sterke emoties een enorme kracht hebben.
Maar moet Harry persé een Avada Kedavra gebruiken dan? Want ik dacht het stukje ziel dat Voldemort nog in zijn lijf had, vernietigd was door de teruggekaatste Avada Kedavra. Dat zou dan betekenen dat Harry alleen nog de horcruxes moet vernietigen. |
|
|
  |
 |
Rhona
Lady of Snape Manor

Verdiend:
1 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Jul 11, 2007 10:54 |
 |
Lady des Champs schreef: | missme98 schreef: | Rhona schreef: | Lady des Champs schreef: | Het gaat nog steeds over krachten, niet .
Ja dat kan wel kloppen. Maar dit zijn weer meer emoties dan krachten, ook al kunnen sterke emoties een enorme kracht hebben.
Maar moet Harry persé een Avada Kedavra gebruiken dan? Want ik dacht het stukje ziel dat Voldemort nog in zijn lijf had, vernietigd was door de teruggekaatste Avada Kedavra. Dat zou dan betekenen dat Harry alleen nog de horcruxes moet vernietigen. |
nee de ziel bleef bestaan, alleen zijn lichaam was verwoest door de AK. Perkamentus vertelde dat ook al zouden alle horcruxen vernietigd zijn, dan nog zou het moeilijk worden om voldemort te verslaan. Zijn ziel is dan wel verzwakt, zijn magische krachten zijn nog steeds groot.
Ik denk dat de enige manier om voldemort te verslaan een AK is (nadat de horcruxen vernietigd zijn). hoe zou je anders zo'n grote magische tovenaar willen verslaan? |
_________________ Gryffindor my light in the darkness
HPF we will miss you. |
|
  |
 |
Lady des Champs
5e jaars

Verdiend:
38 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Jul 11, 2007 11:12 |
 |
Maar waarom zou een AK Voldemort nu wel vernietigen en was dat destijds dan niet zo? Ik geloof dat ik er steeds minder van ga snappen . |
|
|
  |
 |
Rhona
Lady of Snape Manor

Verdiend:
1 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Jul 11, 2007 11:17 |
 |
Lady des Champs schreef: | Maar waarom zou een AK Voldemort nu wel vernietigen en was dat destijds dan niet zo? Ik geloof dat ik er steeds minder van ga snappen . |
toen der tijd had voldemort horcruxen. Zijn ziel was verdeeld, en de stukjes gebonden aan een voorwerp. hierdoor vernietigde de AK wel voldemorts lichaam, maar niet zijn ziel, want deze bleef gebonden aan de aarde. Als hij gewoon 1 hele ziel had (zoals de meeste mensen) dan was hij dood gegaan, omdat zijn ziel niet meer aan de aarde gebonden was. Nu bleef zijn ziel rondzwerven en moest hij gebruik maken van dieren om te kunnen overleven.
Harry gaat in deel 7 alle horcruxen op sporen, en proberen te vernietigen. Als voldemort zijn horcruxen niet meer heeft, dan heeft hij alleen het stukje ziel in zijn lichaam nog. Deze is dan niet meer aan de aarde gebonden. Hierdoor kan een AK vernietigend zijn, en zal voldemort eindelijk dood zijn.
dat is dus het verschil met de vorige keer.
Hopenlijk heb ik het een beetje begrijpbaar uitgelegt |
HPF we will miss you. |
|
  |
 |
Mareen
1e jaars

Verdiend:
12 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Jul 11, 2007 12:07 |
 |
Lady des Champs schreef: | Maar waarom zou een AK Voldemort nu wel vernietigen en was dat destijds dan niet zo? Ik geloof dat ik er steeds minder van ga snappen . |
Daarom dacht ik ook dat die krachten waar ik het eerder over had (In boek 5, zegt Dumbledore dat er krachten zijn die een veel geweldiger en ook veel vreselijker zijn dan de dood, dan intelligentie dan krachten van de natuur. In de departement of mysteries is een kamer die altijd is gesloten.)
misschien wel een bepaalde rol zullen spelen. Je zou denken Avada Kevavra zal hem vermoorden. De vorige keer had hij nog zijn stukjes ziel in een horcrux, als die vernietigd zijn niet meer. Maar Harry zal in het vernietigen en het uiteindelijk verslaan van Voldermort wel over belangrijke krachten beschikken. |
|
|
  |
 |
Fredotjn
Dreuzel

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Jul 11, 2007 13:43 |
 |
Mareen schreef: | Lady des Champs schreef: | Maar waarom zou een AK Voldemort nu wel vernietigen en was dat destijds dan niet zo? Ik geloof dat ik er steeds minder van ga snappen . |
Daarom dacht ik ook dat die krachten waar ik het eerder over had (In boek 5, zegt Dumbledore dat er krachten zijn die een veel geweldiger en ook veel vreselijker zijn dan de dood, dan intelligentie dan krachten van de natuur. In de departement of mysteries is een kamer die altijd is gesloten.)
misschien wel een bepaalde rol zullen spelen. Je zou denken Avada Kevavra zal hem vermoorden. De vorige keer had hij nog zijn stukjes ziel in een horcrux, als die vernietigd zijn niet meer. Maar Harry zal in het vernietigen en het uiteindelijk verslaan van Voldermort wel over belangrijke krachten beschikken. |
Je kan mensen toch nog altijd anders vermoorden dan door de AK en door emoties... Perkamentus heeft vroeger de tovenaar Grindelwald verslagen!! En ik kan mij niet voorstellen dat Perkamentus de AK gaat zeggen??? JK zegt ook dat het gevecht tussen Perkamentus en Grindelwald een later plot zal worden... mss gaat het daar wel over???
Fredotjn  |
|
|
  |
 |
Mareen
1e jaars

Verdiend:
12 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Jul 11, 2007 13:51 |
 |
Ik weet ook niet of Harry de AK curse zou moeten gebruiken, vandaar dat ik terug kwam over een stuk uit boek 5 wat ik al eerder in dit topic heb genoemd (en waar ik een paar posts terug weer op terug kwam). Daarom zei ik ook: 'Harry zal in het vernietigen en het uiteindelijk verslaan van Voldermort wel over belangrijke krachten beschikken'. Krachten om Voldermort te kunnen verslaan. Dat hoeft niet specifiek een AK curse te zijn  |
|
|
  |
 |
Fredotjn
Dreuzel

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Jul 11, 2007 13:59 |
 |
Mareen schreef: | Ik weet ook niet of Harry de AK curse zou moeten gebruiken, vandaar dat ik terug kwam over een stuk uit boek 5 wat ik al eerder in dit topic heb genoemd (en waar ik een paar posts terug weer op terug kwam). Daarom zei ik ook: 'Harry zal in het vernietigen en het uiteindelijk verslaan van Voldermort wel over belangrijke krachten beschikken'. Krachten om Voldermort te kunnen verslaan. Dat hoeft niet specifiek een AK curse te zijn  |
Ik ben het volkomen met je eens Mareen. Het moet iets zijn wat Voldemort niet kent. Misschien liefde Het kunnen andere dingen ook zijn.
Maar Harry kan dit toch nooit niet allemaal alleen aan???
Ik vraag mij eigenlijk af wie hem zou helpen???
Ik waag een gokje op Sneep of Sirius!!
Fredotjn |
|
|
  |
 |
Rhona
Lady of Snape Manor

Verdiend:
1 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Jul 11, 2007 14:11 |
 |
Fredotjn schreef: | Mareen schreef: | Ik weet ook niet of Harry de AK curse zou moeten gebruiken, vandaar dat ik terug kwam over een stuk uit boek 5 wat ik al eerder in dit topic heb genoemd (en waar ik een paar posts terug weer op terug kwam). Daarom zei ik ook: 'Harry zal in het vernietigen en het uiteindelijk verslaan van Voldermort wel over belangrijke krachten beschikken'. Krachten om Voldermort te kunnen verslaan. Dat hoeft niet specifiek een AK curse te zijn  |
Ik ben het volkomen met je eens Mareen. Het moet iets zijn wat Voldemort niet kent. Misschien liefde Het kunnen andere dingen ook zijn.
Maar Harry kan dit toch nooit niet allemaal alleen aan???
Ik vraag mij eigenlijk af wie hem zou helpen???
Ik waag een gokje op Sneep of Sirius!!
Fredotjn |
sneep kan voldmort verzwakken met een toverdrank of vergif. Alleen voldemort is niet achterlijk. Hij heeft een hoop kennis.
liefde is een kanshebber. Maar dan kom je weer op emoties uit. Emoties zijn heel belangrijk voor toverkunsten. Zij bepalen hoe goed je presteerd. Heb je je dag niet, dan gaat het ook minder. Heb je je dag wel en geloof je in jezelf, dan gaat het wel goed.
liefde is door alle boeken heen belangrijk geweest. de liefde van lily voor harry, de liefde/vriendschap tussen het trio, harry's liefde voor Ginny en andersom, de liefde (familie achtig) tussen harry en perkamentus, de liefde van molly voor harry, de liefde voor sirius (familie achtig) en natuurlijk de liefde voor zweinstein (die harry deelt met voldemort). |
HPF we will miss you. |
|
  |
 |
Addiie
Lid Wikenweegschaar

Verdiend:
306 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Jul 13, 2007 12:29 |
 |
Ik denk niet dat liefde een kracht is. Misschien wel een kracht tegen Voldemort. Maar niet een kracht die je met een toverstok kunt oproepen of zo. |
|
  |
 |
Avana's Draco
Lid Wikenweegschaar

Verdiend:
5 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Jul 13, 2007 13:18 |
 |
Nee, liefde lijkt me ook niet het juiste wapen. Het zou wel kunnen dat Harry Bellatrix vermoordt uit liefde voor Sirius en dus als wraak. |
_________________ I've loved, I've laughed and cried.
I've had my fill; my share of losing.
And now, as tears subside,
I find it all so amusing.
Don’t cry because it’s over. Smile because it happened. |
|
  |
 |
Mareen
1e jaars

Verdiend:
12 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Jul 15, 2007 10:23 |
 |
We waren het er ook al eerder over eens geworden dat liefde geen kracht is (maar wel krachtig kan zijn ).
We hadden het er nog over dat Harry bepaalde krachten zou hebben die Voldermort niet heeft (als je niet weet waar ik het over hebt moet je even terug lezen denk ik).
Liefde maakt Harry misschien wel krachtiger in zijn gebruik van magie. |
_________________ How does it feel to be alive? |
|
  |
 |
Addiie
Lid Wikenweegschaar

Verdiend:
306 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Jul 15, 2007 10:27 |
 |
En waarom maakt liefde Harry's gebruik in toverkracht dan sterker? Ik bedoel; de spreuken komen dan denk ik niet zomaar opeens harder aan of zo. |
|
  |
 |
|