Poll :: wat komt er na de dood denk je? |
de geest blijft dan op aarde |
|
10% |
[ 4 ] |
ik denk dat je dan naar de hemel gaat |
|
25% |
[ 10 ] |
iets anders |
|
40% |
[ 16 ] |
geen idee.. |
|
25% |
[ 10 ] |
|
Totaal aantal stemmen : 40 |
|
Auteur |
Bericht |
KarinWeasley
5e jaars
Verdiend:
23 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Sep 02, 2007 19:28 |
|
Sabrè schreef: | Wat ik denk, is dat je rust vindt na de dood. Je ziel gaat naar 'het hiernamaals' maar ik geloof niet in hemel en hel. Ik geloof dat dat een dreigement van God is, zodat wij een goed leven zullen proberen te leiden. Ik weet niet wat er dan wel zou moeten zijn, maar ik denk dat iedereen na de dood gewoon rust zal vinden.
En ik denk dat mensen die iemand vermoord hebben of iets, die rust gewoon niet vinden, omdat zij zich misschien schuldig voelen en rond blijven waren op aarde, net als sommige slachtoffers die geen rust zouden kunnen vinden.. |
Dat kan je dan eigenlijk vergelijken met een hemel een een hel.
De hemel is rust
De hel is geen rust kunnen vinden |
_________________ 'I am not woried, Harry,' said Dumbledore, his voice a little stronger despite the freezing water.'I am with you.' |
|
|
|
missme98
Opperste Hotemetoot
Verdiend:
333 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Sep 02, 2007 21:47 |
|
KarinWeasley schreef: | Sabrè schreef: | Wat ik denk, is dat je rust vindt na de dood. Je ziel gaat naar 'het hiernamaals' maar ik geloof niet in hemel en hel. Ik geloof dat dat een dreigement van God is, zodat wij een goed leven zullen proberen te leiden. Ik weet niet wat er dan wel zou moeten zijn, maar ik denk dat iedereen na de dood gewoon rust zal vinden.
En ik denk dat mensen die iemand vermoord hebben of iets, die rust gewoon niet vinden, omdat zij zich misschien schuldig voelen en rond blijven waren op aarde, net als sommige slachtoffers die geen rust zouden kunnen vinden.. |
De hemel is rust
Ik ben het mniet helemaal met je eens. Het is misschien wel hetzelfde principe maar het word anders uitgelegd. De hemel en hel zijn zo zwart wit. En In de hemel is dan een god, en in de hel een duivel.
Voor mij is het zo: Iedereen gaat na zijn dood naar een plek om te rusten, maar mensen die slecht geweest zijn moeten een moeilijkere weg afleggen voor ze rust krijgen. Maar iederen krijgt rust, sommige moeten een zwaardere weg afleggen.
Maar de ene dag geloof ik dit wel en de andere dag kan ik er helemaal niet inkomen. Ik moet er gewoon veel over nadenken. |
_________________ Snape totally rocks my socks off!!
Mijn mega spoiler fanfic! |
|
|
|
KarinWeasley
5e jaars
Verdiend:
23 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Sep 04, 2007 8:42 |
|
missme98 schreef: | KarinWeasley schreef: | Sabrè schreef: | Wat ik denk, is dat je rust vindt na de dood. Je ziel gaat naar 'het hiernamaals' maar ik geloof niet in hemel en hel. Ik geloof dat dat een dreigement van God is, zodat wij een goed leven zullen proberen te leiden. Ik weet niet wat er dan wel zou moeten zijn, maar ik denk dat iedereen na de dood gewoon rust zal vinden.
De hemel is rust
Ik ben het mniet helemaal met je eens. Het is misschien wel hetzelfde principe maar het word anders uitgelegd. De hemel en hel zijn zo zwart wit. En In de hemel is dan een god, en in de hel een duivel.
Voor mij is het zo: Iedereen gaat na zijn dood naar een plek om te rusten, maar mensen die slecht geweest zijn moeten een moeilijkere weg afleggen voor ze rust krijgen. Maar iederen krijgt rust, sommige moeten een zwaardere weg afleggen.
Maar de ene dag geloof ik dit wel en de andere dag kan ik er helemaal niet inkomen. Ik moet er gewoon veel over nadenken. |
Ik begrijp je wel en ik ben het met je eens dat hemel en hel zo zwart wit is. Maar voor mij is dat het alleen omdat mensen het zo gemaakt hebben. Ik geloof niet in een hel waar de duivel regeert en waar je heen gestuurd wordt als je geen goed leven hebt geleid.
Ik geloof eerder in de weg zoals jij dat beschijft en hoewel ik het misschien ook niet direct zou betitelen als hel (mede omdat ik dus niet in de hel zoals die vaak omschreven wordt geloof) kan je het wel zo zien, als je het "prototype" hel loslaat.
Snap je? |
_________________ 'I am not woried, Harry,' said Dumbledore, his voice a little stronger despite the freezing water.'I am with you.' |
|
|
|
missme98
Opperste Hotemetoot
Verdiend:
333 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Sep 04, 2007 15:44 |
|
Ja ik snap je wel, en ik ben het ook met je eens. Je zegt toch eigenlijk hetzelfde als mij, dat 'slechte' mensen een omweg moeten nemen. Maar jij ziet he dan dat iemand gepijnigd word, en voor mij moet hij zijn zonden ovedenken en word hij geteisterd door schuldgevoel daar. En als hij niet tot bezinnig komt moet hij voor altijd over de aarde dwalen. Klinkt echt superstom, maar voor mij logisch.
edit voor hieronder: Dat bedoelde ik ook, dan bedoelen we hetzelfde. |
Mijn mega spoiler fanfic!
Laatst aangepast door missme98 op Di Sep 04, 2007 18:15; in totaal 1 keer bewerkt |
|
|
|
KarinWeasley
5e jaars
Verdiend:
23 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Sep 04, 2007 18:14 |
|
missme98 schreef: | Ja ik snap je wel, en ik ben het ook met je eens. Je zegt toch eigenlijk hetzelfde als mij, dat 'slechte' mensen een omweg moeten nemen. Maar jij ziet he dan dat iemand gepijnigd word, en voor mij moet hij zijn zonden ovedenken en word hij geteisterd door schuldgevoel daar. En als hij niet tot bezinnig komt moet hij voor altijd over de aarde dwalen. Klinkt echt superstom, maar voor mij logisch. |
Ik denk niet dat mensen gepijnigd worden, hooguit door hun eigen zonden. Maar niet als in "je brandt in het vagevuur-achtige pijn".
Ik denk dat je na je dood, wanneer je slechte dingen hebt gedaan, en daar geen spijt van hebt, ziet wat voor pijn je anderen ermee hebt gedaan. En dat je dat voor jezelf nog een plek moet gaan geven. En voor mij is dat "hel". Maar zoals ik al zei, ik geloof niet in de hel zoals in het christendom gebruikelijk is. |
|
|
|
Shiralee
Volleerd Tovenaar
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Sep 05, 2007 7:48 |
|
Ik heb geen idee, de een zegt weer geesten en de andere zegt weer naar de hemel. Maar ik zou het eerlijk gezegd niet weten, ik geloof sowieso niet in hemel en hell. Iig, geesten. Tja, er zijn al zoveel doden xd dat past dan niet eens. En, ik wil er ook niet in geloven want dat maakt me alleen maar bang, daarom praat ik me dit aan. Dat ze niet bestaan, en dat Char onzin is (wat ook laatst op de radio was, want het bleek onzin te zijn), dat het niet past etc. Maar ja, misschien is dood wel dood. Maar je kan het pas weten als je dood bent : ) dus dat duur nog wel even, mag ik hopen. |
|
|
|
|
Darren
7e jaars
Verdiend:
360 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Sep 05, 2007 10:45 |
|
Ik heb geen idee. Natuurlijk hoor je verhalen over de hemel en de hel, geesten en reïncarnatie, maar ik weet het niet helemaal. Persoonlijk ben ik wel geïnteresseerd in dit soort onderwerpen en zou ik er veel voor doen om het antwoord te vinden, ook al is dat een beetje onmogelijk. Ergens geloof ik wel in geesten, maar het idee dat je weer opnieuw geboren wordt zie ik ook wel als een optie. Hemel en hel.. I don't know. Misschien is het er wel. Ik heb geen idee of mensen die veel slechte dingen hebben gedaan moeten lijden in de hel of zo, maar zoals hierboven beschreven wordt lijkt klinkt het ook wel als een optie dat ze een omweg maken, zeg maar.
Eigenlijk weet ik het dus niet precies. Ik zal er wat meer research naar doen, zoals ik wel vaker doe als ik in bepaalde dingen geïnteresseerd ben, en dan zal ik hier waarschijnlijk weer posten. Wel weet ik dat ik geloof dat er iets is. Wat? Ik weet het niet, maar ik geloof niet dat je gewoon dood gaat en nooit meer op zal staan, niets doet, beweegt of iets anders in die richting. Ik weet niet wat er zou kunnen gebeuren, maar ik geloof dus wel degelijk dat er iets met je gebeurt nadat je gestorven bent.
Ik geloof wel dat mensen die ergens in geloven, reïncarnatie of de hemel, meer in vrede en rust sterven dan mensen die nergens in geloven. Ik weet niet of mensen die nergens in geloven bang zijn van de dood, dat verschilt per persoon, maar ik denk wel dat grotendeels van de wel gelovige er meer vrede mee heeft als hij of zij sterft, aangezien het voor dien 'nog niet afgelopen' is, naar zijn of haar geloof. |
|
riccmaster
Beginnend Tovenaar
Verdiend:
24 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Sep 07, 2007 19:42 |
|
als mijn eigen topic wil ik ook nog iets 'mededelen'. Ik heb nu een ander leraar godsdienst en zij kan net als ik niet geloven dat er NIETS komt naar de dood. De wereld gaat verder als je dood bent of levend!! Maakt nie uit hoe je in staat bent. Ik vind net als mijn leraar dat je geest altijd verderleeft en dat DAT onsterfelijk is. De dood is vast een wereld verlaten om een nieuwe in te gaan. OF een opoffering voor een nieuw leven in een nader lichaam ofzo... |
_________________ weg met de regelsµ |
|
|
|
missme98
Opperste Hotemetoot
Verdiend:
333 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Sep 08, 2007 16:15 |
|
riccmaster schreef: | als mijn eigen topic wil ik ook nog iets 'mededelen'. Ik heb nu een ander leraar godsdienst en zij kan net als ik niet geloven dat er NIETS komt naar de dood. De wereld gaat verder als je dood bent of levend!! Maakt nie uit hoe je in staat bent. Ik vind net als mijn leraar dat je geest altijd verderleeft en dat DAT onsterfelijk is. De dood is vast een wereld verlaten om een nieuwe in te gaan. OF een opoffering voor een nieuw leven in een nader lichaam ofzo... |
Zo lijkt het alsof de dood beter is dan het leven. Ik geloof persoonlijk niet helemaal dat je een geweldig leven na de dood tegemoet gaat. In ieder geval niet met vol bewustzijn. Waarom zouden we anders nog leven. Ik geloof meer in een soort rsutplaats voor alle zielen, maar niet in een nieuw leven na de dood. Anders kan je net zo goed niet leven. |
Mijn mega spoiler fanfic! |
|
|
|
Glamorous_
1e jaars
Verdiend:
46 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Jul 17, 2008 16:24 |
|
Ik denk de laatste tijd heel veel na over de dood,
egt heel raar, maar ik denk hoe het zal zijn ensow,
ook denk ik dat als je een ongeluk krijg en dan dood gaat dat dat geen pijn doet, want ik heb een keer een scooter ongeluk gehad en toen vloog ik 4 meter verder ofsow, maar ik weet alleen nog dat we tegen die fietser aan reden meer weet ik niet net of 'god' zo iets had van de val hoef je niet mee temaken van de val heb ik ook egt niks gemerkt en ik ben niet bewusteloos geweest want ik stond gelijk op,
dus ik denk dat als je een auto ongeluk krijgt en je gelijk dood ben dat je daar niet veel van merkt dat vind ik best wel een gerustellend gevoel.
en ik denk ook kijk er gaan heel veel mense/dieren dood perdag maar er worden ook heel veel mense/dieren geborern per dag dus ik denk als je dood gaat dat je dan gelijk weer herboren word,
En ik denk ook dat we NOOIT te weten komen hoe he leven is na de dood want ik denk als we herboren worden dan moet je toch weten hoe het is maar dat weten we niet,
of je herineringen worden weggehaald ofsow,, k weet niet.
maar wat ik ook denk dat god boven gewoon al iedereen ze overlijdings datum heeft en dat je gaat wanneer hij dat wilt ( alleen zm kan hij niet bepalen ) |
_________________ ][i] x ! Twinkel Twinkel little starr[i/] |
|
|
|
Rogue
Lid Wikenweegschaar
Verdiend:
306 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Jul 17, 2008 16:27 |
|
Het is wel grappig, laatst toen ik in Italie was in een kerkje had ik zo'n sterk gevoel dat ik er eerder was geweest, ik was nog nooit ergens zo zeker van. Ik was daar eerder geweest in mijn vorige leven.
Heb zelf ook wel eens bij paragnosten gelopen die me vertelde over mijn vorige levens. Ik snap wel dat nuchtere mensen daar niet in geloven, die denken dat die paragnosten al die dingen zomaar verzinnen, en dat zou natuurlijk ook wel kunnen, maar dat geloof ik toch niet. Veel van die eigenschappen die ik in mjin vorige levens had heb ik nog steeds. |
_________________ 'Everyone dies, but not everyone really lives.'
'Oh yeah, this is my favourite leaf! How could I forget!'
'Oh it looks like crouching tiger and hidden dragon got something good!'
Sawyer |
|
|
|
Glamorous_
1e jaars
Verdiend:
46 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Jul 17, 2008 16:31 |
|
Rogue schreef: | Het is wel grappig, laatst toen ik in Italie was in een kerkje had ik zo'n sterk gevoel dat ik er eerder was geweest, ik was nog nooit ergens zo zeker van. Ik was daar eerder geweest in mijn vorige leven.
Heb zelf ook wel eens bij paragnosten gelopen die me vertelde over mijn vorige levens. Ik snap wel dat nuchtere mensen daar niet in geloven, die denken dat die paragnosten al die dingen zomaar verzinnen, en dat zou natuurlijk ook wel kunnen, maar dat geloof ik toch niet. Veel van die eigenschappen die ik in mjin vorige levens had heb ik nog steeds. |
ik geloof ook in een paragnosten maar niet in alle,
mijn vader was een keer bij 3 verschillende geweest en hun konde elkaar egt niet het was ook op 3 verschilende plekken,
maar ze zeiden alle 3 presies hetzelfde,
mijn vader is ook een heler ofs, als hij zich er voor open geeft dan kan hij mensen helpen met pijn dan moet hij zijn hand op die plek leggen en dan gaat het over. |
_________________ ][i] x ! Twinkel Twinkel little starr[i/] |
|
|
|
Rogue
Lid Wikenweegschaar
Verdiend:
306 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Jul 17, 2008 17:59 |
|
Ik denk trouwens niet dat als je dood gaat dat je meteen herboren word. Dat geloof ik echt niet, ik denk dat je ziel tijd nodig heeft om alles te verwerken wat je meegemaakt hebt hier op aarde en wat je geleerd en niet geleerd hebt. Volgens mij kan het jaren duren voordat je opnieuw terug gestuurd word naar aarde. Pas als je alles geleerd hebt in je levens dan ga je niet meer terug. Waar je dan heen gaat tja dat is een goede vraag. |
_________________ 'Everyone dies, but not everyone really lives.'
'Oh yeah, this is my favourite leaf! How could I forget!'
'Oh it looks like crouching tiger and hidden dragon got something good!'
Sawyer |
|
|
|
RemusWeerwolf
3e jaars
Verdiend:
106 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Aug 24, 2008 20:57 |
|
Ik denk heel pessimistisch, want ik denk dat er na je dood niks meer is.
Ik denk dat je gewoon overlijdt en dan... niks. Er is niks meer, je bent dood, het is klaar...
Eigenlijk wil ik het niet geloven, want het is nogal angstaanjagend om te denken dat er na je dood niets meer is, maar andere theorieen lijken zo onlogisch en fabelachtig....
Als ik echt iets moest kiezen wat er zou kunnen gebeuren na je dood, zou ik toch zeggen dat je geest achterblijft en in een nieuw mens (oftewel baby) gaat... Maar ik denk het niet... |
_________________ If you want to know what a man is like, take a good look at how he treats his inferiors, not his equals
Dumbledore's man through and through
Eigenwijsheid is geen wijsheid |
|
|
|
Lupos-freak
Opperste Hotemetoot
Verdiend:
529 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Aug 24, 2008 21:44 |
|
RemusWeerwolf schreef: | Ik denk heel pessimistisch, want ik denk dat er na je dood niks meer is. |
Oh, en dat is pessimistisch? Ik denk dat het optimistiser is om te geloven dat er na je dood niets is, in plaats van te geloven dat er na je dood iets slechts is.
RemusWeerwolf schreef: | Eigenlijk wil ik het niet geloven, want het is nogal angstaanjagend om te denken dat er na je dood niets meer is, maar andere theorieen lijken zo onlogisch en fabelachtig.... |
Persoonlijk vind ik het nogal onlogisch als er na de dood niets zou zijn. Vraag me niet waarom ik dat vind, ik vind dat gewoon. Een deel van mij is er nochtans heilig van overtuigd [Haha. De uitdrukking xD] dat er helemaal niets is na de dood. Een ander deel van mij denkt dat er ontzettend veel dingen kunnen zijn na de dood. Maar het grootste deel van mij denkt gewoon dat het misschien een beetje nutteloos is om erover na te denken, aangezien we het toch niet te weten gaan komen. Tenzij misschien als we sterven, maar dat is nu ook niet bepaald iets waar ik naar uitkijk. Anderzijds vind ik het dan weer heel leuk en amusant en eigenlijk een beetje leuke entertaining om erover na te denken/te lezen/er iets over te zien/of whatever.
Er zijn dan ook zoveel dingen waarin je eigenlijk zou kunnen geloven, dat ik - geloof ik - niet weet waarin ik zou moeten geloven. Tenzij ik al in iets geloof, maar aan mezelf niet wil toegeven dat ik erin geloof. En jee, nu klink ik ingewikkeld, hé? xD |
|
|
|
|
|
|