Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

[MED] Laatste maanden HarryPotterForum Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Auteur Bericht
Blijerd
Happy to kill
Happy to kill

Verdiend: 0 Sikkels

Blijerd is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Mei 25, 2008 17:43 Terug naar boven Sla dit bericht op

Dit kwam ook niet onverwachts, maar na deze 7 maanden zullen jullie mij ook moeten missen. FFF is totaal niet mijn ding. Ik ben een Harry Potter Freak, geen Fantasy Freak.

Ik ga HPF missen.

I LOVE HPF

Dorothea Johanna Omber is mijn grote voorbeeld!
Profiel bekijkenStuur privébericht
TheKimKommer
Opperste Hotemetoot
Opperste Hotemetoot

Verdiend: 527 Sikkels

TheKimKommer is offline. 
BerichtGeplaatst: Zo Mei 25, 2008 20:44 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ergens vind ik dit wel onverwacht dit bericht. Ondanks dat velen het aan zagen komen, heeft het forum en de crew ons tot dit bericht altijd anders willen doen geloven..

Daniël schreef:
[color=yellowgreen][color=limegreen]Veelgestelde vragen over de hoofdsite

-Wat gebeurt er met HPFreakz, en haar inhoud?
HarryPotterFreakz wordt subsite van FantasyFreakz. HPF als site blijft dus bestaan, maar niet meer als moedersite.
[/color]

Toch jammer.. Want inderdaad net als vele anderen vind ik HP leuk, maar met de vele andere fantasy insteken heb ik niet zo heel veel. Oke ik kijk ook Lost, maar dat past ook prima in het film/tv enz topic.
Daarom heb ik het FFF niet zo aangetrokken, omdat er werd gezegd dat HPF ook zou blijven bestaan.

En, heel eerlijk, vind ik het FFForum niet zo gebruikersvriendelijk als dat ik HPF vind. Dus sonde om een prima lopend forum te sluiten zonder dat eerdere geschreven beloftes niet na worden geleefd en er ook niet naar mogelijke andere oplossingen wordt gekeken..[/color]

poep
Nevodeon
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Nevodeon is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Mei 25, 2008 21:09 Terug naar boven Sla dit bericht op

't Is inderdaad jammer Kim, maar op zich, in het stukje wat jij quote, hebben ze het niet op het Forum maar over de site.
Volgens mij blijft HPFreakz bestaan als subsite, en verdwijnt HPForum.

Zoals vele anderen (ook ik heb hier al gereageerd) ben ik, hoe Marije dat zo mooi kon verwoorden, een HPFreak, geen Fantasy Freak.

Ik vind het nog steeds doodzonde.

Nor have I yet outrun the sun

Timeturner. Please take me back to the beginning of HPF. I can't afford losing it..
TheKimKommer
Opperste Hotemetoot
Opperste Hotemetoot

TheKimKommer is offline. 
BerichtGeplaatst: Zo Mei 25, 2008 21:16 Terug naar boven Sla dit bericht op

Nevodeon schreef:
't Is inderdaad jammer Kim, maar op zich, in het stukje wat jij quote, hebben ze het niet op het Forum maar over de site.
Volgens mij blijft HPFreakz bestaan als subsite, en verdwijnt HPForum.

Zoals vele anderen (ook ik heb hier al gereageerd) ben ik, hoe Marije dat zo mooi kon verwoorden, een HPFreak, geen Fantasy Freak.

Ik vind het nog steeds doodzonde.

Ik geloof dat het HPF gedeelte alleen maar draait doordat het forum zo'n groot succes is.
Ik vind het erg jammer dat er hier zoveel koppen in het zand gestoken worden. Want waarom als de huidige adminpoep er geen zin meer in heeft; geef het door aan iemand die het kindje wel wilt vertroetelen.
Ik zie het nu als een goedkope manier om op een nieuw forum makkelijk veel leden binnen te kunnen krijgen. Want anders zou een HPForum prima naast een FFF kunnen leven...

En ik geloof neit dat een forum zomaar stopt.. zeker neit met een onderwerp als HP.. Een LOTR leeft jaar in jaar uit nog.. Een Starwars, een noem het maar op.

poep
Catie
Chaotic Angel
Chaotic Angel

Catie is offline. 
BerichtGeplaatst: Zo Mei 25, 2008 21:22 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik sluit me volledig bij Kim aan!

Het is waar wat Nevodeon zegt, het staat er over HPFreakz, maar is het forum niet net zo goed een onderdeel daarvan? Ik vind van wel en dus ben ik het helemaal met Kim eens. De hoofdsite draait vanwege het forum maar niemand ziet dat. Iedereen steekt hun kop in het zand en laat het maar gaan.

Om het even gemakkelijk te zeggen, vind ik dat we aardig worden opgelicht. Er zijn verschillende dingen gezegd, er is gezegd dat HPF niet dicht zla gaan omdat FF er komt. Maar nu wordt HPF dus wel duidelijk vervangen voor een forum wat de helft niet eens wilt. Maar er is ook gezegd dat HPF open zou blijven totdat er geen activiteit meer was. Ik ga niemand de schuld geven hier, maar ik vind dat we worden opgelicht, want beloftes worden niet nagekomen en ik vind het zonde.

Ik weet zeker dat er mensne zijn die HPF willen overnemen, maar ik denk gewoon dat sommige mensen dat niet willen, omdat FF dan waarschijnlijk een grote flop wordt. De enige manier waarop nu mensen worden getrokken is omdat mensen overgaan vanaf dit forum en dit forum is nog lang niet dood...

01-2004/31-12-2009, HPF will live on in my heart and soul <333
daffie
2e jaars
2e jaars

Verdiend: 53 Sikkels

daffie is offline. 
BerichtGeplaatst: Ma Mei 26, 2008 7:53 Terug naar boven Sla dit bericht op

ik heb een vraag
kan je nog wel je inlognaam behouden als het over gaat?? of moet je je dan opnieuw aanmelden

Rayna
The Psycho Admin
The Psycho Admin

Rayna is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Mei 26, 2008 8:04 Terug naar boven Sla dit bericht op

daffie schreef:
ik heb een vraag
kan je nog wel je inlognaam behouden als het over gaat?? of moet je je dan opnieuw aanmelden

Je moet je opnieuw aanmelden bij Fantasy Freakz Forum.

You know you love me,
    xoxo Gossip Girl.
Rudy
Oude Forumnaam: Rudy Perkamentus True Dumbledore
True Dumbledore

Verdiend: 546 Sikkels

Rudy is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Mei 26, 2008 9:02 Terug naar boven Sla dit bericht op

@Kim:
We hebben inderdaad aangegeven het forum online te houden zolang de activiteit het toe laat. Zoals we vermelden verwachten we (naar aanleiding van bezoekerstallen uit het verleden) dat er na film 6 een lange 'stilte' valt tot film 7. We zien niet waarom dit nu anders zou zijn. Zeker niet aangezien er geen boekdeel nog moet komen en het vooral wachten is op film 7. En omdat de discussies over Harry Potter nu al zo goed als stil liggen, hebben we besloten het forum breder te trekken.

Door dit 7 maanden vantevoren aan te geven is er genoeg tijd om hieraan te wennen. Of je kiest naar het Fantasy Forum te komen of niet is aan jou. Er is overigens aangegeven dat HPFreakz niet dicht gaat, het forum is een ander deel van het netwerk.

@Catie:
Hoewel we je gevoel begrijpen is van oplichting geen sprake, je gaat er immers financieel gezien niet op achteruit en bovendien hebben we niet gelogen of zo. Wellicht hadden we deze duidelijkheid eerder kunnen scheppen, maar we zijn van mening dat die 7 maanden een behoorlijke tijd is om hier aan te wennen. Als we die datum eerder hadden kunnen geven, hadden we dat gedaan. Zoals hierboven aangegeven zijn er geen beloftes gedaan die niet nagekomen worden, hier is eerder sprake van miscommunicatie, echter een duidelijker antwoord konden wij op dat moment nog niet geven omdat wij daar over aan het nadenken waren.

We all Love HPF, don't we?
TheKimKommer
Opperste Hotemetoot
Opperste Hotemetoot

TheKimKommer is offline. 
BerichtGeplaatst: Ma Mei 26, 2008 9:18 Terug naar boven Sla dit bericht op

Rudy schreef:
@Kim:
We hebben inderdaad aangegeven het forum online te houden zolang de activiteit het toe laat. Zoals we vermelden verwachten we (naar aanleiding van bezoekerstallen uit het verleden) dat er na film 6 een lange 'stilte' valt tot film 7. We zien niet waarom dit nu anders zou zijn. Zeker niet aangezien er geen boekdeel nog moet komen en het vooral wachten is op film 7. En omdat de discussies over Harry Potter nu al zo goed als stil liggen, hebben we besloten het forum breder te trekken.

Door dit 7 maanden vantevoren aan te geven is er genoeg tijd om hieraan te wennen. Of je kiest naar het Fantasy Forum te komen of niet is aan jou. Er is overigens aangegeven dat HPFreakz niet dicht gaat, het forum is een ander deel van het netwerk.

En waarom kan dit kindje dan niet doorgegeven worden aan iemand die er wel voor wilt zorgen, inplaats van de boel te sluiten?
Ik heb het idee dat er veel meer speelt dan dit algemene verkoopspraatje. Dat het forum op stel en sprong gesloten moet worden.. Laat dan idd gewoon ook film 7 uitkomen en trek daarna je conclusies.. Ik blijf erbij, volgens mij sid it alleen een makkelijke manier om voor je nieuwe forum snel veel nieuwe leden te krijgen.

poep
T O N K S
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

T O N K S is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Mei 26, 2008 9:30 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik vind het zelf ook erg jammer dat HPFo gaat sluiten. Ik kijk hier nu al bijna 4 jaar rond en ik ben ook al ruim 3 jaar lid. Het is moeilijk te begrijpen dat het dicht gaat. Jullie zullen me dan ook zeker wel op FFF zien.

Ik ben het wel met Kim eens trouwens. Wat heeft het voor zin om conclusies te trekken? Altijd als het echt duidelijk is dat er steeds minder mensen komen, kan het altijd nog gesloten worden... het kan niet bepaald weer geopend worden. Want volgens mij is nog niet echt veel bewijs zichtbaar dat er minder mensen aanmelden of dat er meer mensen het verlaten.

Vele andere fora waarvan de boeken al lang zijn geeindigt zijn nog meer dan genoeg bezocht. Daarbij gaan we dan ook al snel zien wie de echte fans zijn en daarnaast is HPFo niet alleen maar een 'HP' forum voor vele mensen. Het is een tweede 'thuis' waar vele vrienden hebben gemaakt.

Daarmee wil ik niet zeggen dat wat jullie doen slecht is of iets dergelijks, maar als beide fora bleven bestaan zou iedereen blij zijn. Desnoods kun je het idd nog altijd doorgeven aan iemand anders niet?

- Albert Camus

Somos Campeões Portugal
Heksjuh
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 68 Sikkels

Heksjuh is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Mei 26, 2008 9:55 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik denk dat echt veel mensen met van dit forum weinig affiniteit hebben met andere fantasy boeken, of het is te verwaarlozen.
Op dit moment zijn wij de generatie de moest wachten op de boeken, die spanning en discussie hadden om wat er in het volgende boek zou komen. Er is nou een generatie die in een keer door kan lezen, wat in principe niet raar is voor een serie. Ook zij zullen vragen hebben en hebben discussie onderwerpen, alleen deze discussies zullen van een andere aard zijn. Er kan nog volop ge RPG't worden er kan nog volop fanfics en fanart gemaakt worden. We hebben nog twee films waar we op wachten vol spanning. Het forum zou een andere inslag qua discussie krijgen en misschien is het daarvoor even wachten tot de nieuwe freakz zijn ''geboren'' (gaan lezen)
Ik denk dat de kracht van dit forum juist is dat het zo specifiek gericht is op Harry Potter, er worden ontzettend veel forum activiteiten georganiseerd in Harry Potter thema, en dat kan nog steeds. De kracht is de grootheid en de verbondenheid. En ook na de crash hebben we gemerkt dat het echt weer even duurt voor iedereen en alles weer op zijn plek is, ja het wil wel.
En de kracht is de uniekheid want er is niet nog zo'n groot goed lopend forum over Harry Potter in het Nederlands, want dit forum zit qua organisatie perfect in elkaar en is prachtig ge lay-out en ontzettend actief.
De uniekheid verlies je, als nieuwe Harry Potter fan zou ik niet zo heel snel van een fantasy freakz forum lid worden, omdat ik fantasy eigenlijk helemaal niet een leuk genre vind.

Ik denk persoonlijk dat het beter was geweest gewoon het af te wachten...

Verruim je blik op het leven
Perijn
Oude Forumnaam: Sirius Zwarts Marauder
Marauder

Perijn is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Mei 26, 2008 11:25 Terug naar boven Sla dit bericht op

Als ik de berichten hier zo leest krijg ik het idee dat jullie denken dat op FFF geen ruimte is voor Harry Potter.

Zoals er wel is gezegd zal er behoefte blijven om over Harry Potter te praten, maar dan in een wat andere vorm. Op FFF zijn er speciale sub boards voor Harry Potter onderwerpen aangemaakt. Er is dus volop ruimte om over Harry Potter te discusieren, als je dat maar wilt. Je moet echt niet perse ook andere fantasy boeken te lezen om op FFF te mogen aanmelden. Tevens kom je ook vele HPF'ers daar tegen op FFF, dus als het goed is kom je je vrienden van hier ook daar tegen!

Het is wel jammer dat HPFo dichtgaat, begrijp me niet verkeerd, maar de discussies over HP zullen minder worden en die passen ook heel goed op FFF in de HP subboards. Als HP fan is het dus goed mogelijk om alleen over HP te discussieren op FFF, maar als je dat niet wilt: dan heb je pech. HPFo gaat dicht, je kan verder discussieren over HP op FFF, maar als je dat niet wilt, moet je ook niet gaan zeuren vind ik: dan kies je er zelf voor om niet met een groot deel van HPFo naar FFF te gaan om daar over Harry Potter te praten i.p.v. hier.

"The Light shine on you, and the Creator shelter you. The last embrace of the mother welcome you home."
Blijerd
Happy to kill
Happy to kill

BerichtGeplaatst: Ma Mei 26, 2008 11:55 Terug naar boven Sla dit bericht op

Sirius Zwarts schreef:
Als ik de berichten hier zo leest krijg ik het idee dat jullie denken dat op FFF geen ruimte is voor Harry Potter.

Zoals er wel is gezegd zal er behoefte blijven om over Harry Potter te praten, maar dan in een wat andere vorm. Op FFF zijn er speciale sub boards voor Harry Potter onderwerpen aangemaakt. Er is dus volop ruimte om over Harry Potter te discusieren, als je dat maar wilt. Je moet echt niet perse ook andere fantasy boeken te lezen om op FFF te mogen aanmelden. Tevens kom je ook vele HPF'ers daar tegen op FFF, dus als het goed is kom je je vrienden van hier ook daar tegen!

Het is wel jammer dat HPFo dichtgaat, begrijp me niet verkeerd, maar de discussies over HP zullen minder worden en die passen ook heel goed op FFF in de HP subboards. Als HP fan is het dus goed mogelijk om alleen over HP te discussieren op FFF, maar als je dat niet wilt: dan heb je pech. HPFo gaat dicht, je kan verder discussieren over HP op FFF, maar als je dat niet wilt, moet je ook niet gaan zeuren vind ik: dan kies je er zelf voor om niet met een groot deel van HPFo naar FFF te gaan om daar over Harry Potter te praten i.p.v. hier.

Je hebt dus duidelijk de berichten hierboven niet goed gelezen. Voor ECHTE Harry Potter fans is het gewoon minder aantrekkelijk om je alleen op een Fantasy site aan te melden om over Harry Potter te kunnen praten. Echte fans gaan eerder op zoek naar een forum dat geheel in het teken staat van Harry Potter.

Ik ben het trouwens geheel eens met alle berichten die hierboven zijn gepost. Om te beginnen met die van Kim, geef het forum door aan iemand die er WEL tijd in wil steken en erin geloofd dat HPF kan blijven leven en dat het altijd wel leden zou blijven trekken. Nu conclusies trekken heeft nog geen zin. De kans is namelijk toch groot dat er verkeerd gegokt gaat worden.

En waarom niet, zoals in de serie al zo mooi door Dumbledore gezegd wordt: Zolang er leerlingen zijn die willen leren, zal Hogwarts voor hun open staan. Dit vind ik een heel erg mooi motto voor HPF ook. Er is in ieder geval al 1 lid die wil blijven.

I LOVE HPF

Laeta
Oude Forumnaam: tralalala Zwadderich Klassenoudste
Zwadderich Klassenoudste

Verdiend: 1252 Sikkels
Woonplaats: In a land full of my little pony's and laughing suns

Laeta is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Mei 26, 2008 12:54 Terug naar boven Sla dit bericht op

Blijerd schreef:
Sirius Zwarts schreef:

Je hebt dus duidelijk de berichten hierboven niet goed gelezen. Voor ECHTE Harry Potter fans is het gewoon minder aantrekkelijk om je alleen op een Fantasy site aan te melden om over Harry Potter te kunnen praten. Echte fans gaan eerder op zoek naar een forum dat geheel in het teken staat van Harry Potter.

Ik ben het trouwens geheel eens met alle berichten die hierboven zijn gepost. Om te beginnen met die van Kim, geef het forum door aan iemand die er WEL tijd in wil steken en erin geloofd dat HPF kan blijven leven en dat het altijd wel leden zou blijven trekken. Nu conclusies trekken heeft nog geen zin. De kans is namelijk toch groot dat er verkeerd gegokt gaat worden.

En waarom niet, zoals in de serie al zo mooi door Dumbledore gezegd wordt: Zolang er leerlingen zijn die willen leren, zal Hogwarts voor hun open staan. Dit vind ik een heel erg mooi motto voor HPF ook. Er is in ieder geval al 1 lid die wil blijven.

Maar het kan aan mij liggen, maar de meest populaire boards zijn inmiddels de afdelingen en de non-hp boards geworden. Ik ga mijn afdeling onwijs missen, maar als ik heel eerlijk ben moet ik bekennen dat ik al tijden niet meer in de hp-boards heb gekeken(en aan de postaantallen te zien ben ik niet de enige). Een HPF forum is geweldig, en ik snap dat mensen die HP fan zijn niet altijd ook fantasy fan zijn, maar een HP forum waar de HP boards het slechts lopen van allemaal, is dat niet een beetje ironisch? En ik denk dat dit verschijnsel niet minder wordt binnen nu en 7 maanden.

Dat neemt niet weg dat ik mijn zwadderich niet onwijs ga missen. Maar als ik eerlijk ben, ook al zou ik er stiekem niet tegen zijn, is een Harry Potter forum alleen voor de afdelingenboards, ook een beetje vaag.

Ambition is the germ from which all growth of nobleness proceeds.
Blijerd
Happy to kill
Happy to kill

BerichtGeplaatst: Ma Mei 26, 2008 13:10 Terug naar boven Sla dit bericht op

Laeta schreef:
Blijerd schreef:
Sirius Zwarts schreef:

Maar het kan aan mij liggen, maar de meest populaire boards zijn inmiddels de afdelingen en de non-hp boards geworden. Ik ga mijn afdeling onwijs missen, maar als ik heel eerlijk ben moet ik bekennen dat ik al tijden niet meer in de hp-boards heb gekeken(en aan de postaantallen te zien ben ik niet de enige). Een HPF forum is geweldig, en ik snap dat mensen die HP fan zijn niet altijd ook fantasy fan zijn, maar een HP forum waar de HP boards het slechts lopen van allemaal, is dat niet een beetje ironisch? En ik denk dat dit verschijnsel niet minder wordt binnen nu en 7 maanden.

Dat neemt niet weg dat ik mijn zwadderich niet onwijs ga missen. Maar als ik eerlijk ben, ook al zou ik er stiekem niet tegen zijn, is een Harry Potter forum alleen voor de afdelingenboards, ook een beetje vaag.

Het draagt wel bij aan de fantastische sfeer die wij hier hebben. Het is een warm, gezellig forum met veel verschillende mensen. Er is een ding wat ons allen bindt: Harry Potter. Op Fantasy Freakz is dat een heel stuk minder. Het trekt een heel ander publiek en het forum oogt kil. Wil je nou de echte Harry Potter sfeer kwijtraken voor een kil Fantasy Forum?!

En als de films komen, word het filmboard en het acteurboard weer een stuk actiever. En als alle films geweest zijn, kan je blijven praten over de andere projecten van de acteurs. De boeken zijn dan wel afgesloten, maar het blijft leuk om alle theorieën allemaal overnieuw te lezen, van in de tijd dat nog niet alle boeken uit waren. Het maakt allemaal een deel uit van het Harry Potter sentiment, van de tijd dat we nog allemaal de dagen aan het aftellen waren voordat het nieuwe boek verscheen. Wil je dat dan allemaal kwijtraken voor een forum over fantasyseries met, zoals al eerder gezegd, een hele nieuwe generatie die zich dit allemaal niet voor kan stellen?

Ik in ieder geval niet.

I LOVE HPF

Berichten van afgelopen:      

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp