Poll :: stelling: harry potter merchandise is slecht voor het harry potter imago |
ja |
|
28% |
[ 23 ] |
nee |
|
71% |
[ 59 ] |
|
Totaal aantal stemmen : 82 |
|
Auteur |
Bericht |
Whitelighter
6e jaars
Verdiend:
2 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Jan 20, 2008 20:43 |
|
Ik begrijp niet waarom Harry Potter marchandise slecht zou zijn voor het imago van Harry Potter.
Het is toch tof om bijvoorbeeld die games van Harry Potter te spelen?
Dat is totaal niet waar vind ik. Integendeel. |
_________________ De wereld is een boek, wie nooit reist leest er minder dan een pagina in. |
|
|
|
J.J.D.
2e jaars
Verdiend:
44 Sikkels
Woonplaats: Daarbuiten in de wind tussen de klanken van de natuur.
|
Geplaatst:
Di Jan 22, 2008 9:28 |
|
Stephan schreef: | ik zal gelijk maar aftrappen dan
nou ik vind dus van wel, want ik vind eigenlijk dat er dankzij al die harry potter computerspellen, mokken, stickerboeken, eventuele gezelsschapsspellen een verkeerd beeld ontstaat van het originele harry potter verhaal dat in de boeken wordt beschreven.
de films vind ik niet erg hoor, maar de computergames volgen de lijn van de films, en niet van het boek, wat, in mijn ogen, beter is dan de films.
dankzij de boeken heb ik nu een compleet beeld van harry potter en alles wat in de boeken afspeelt, en dat is gewoon het mooiste wat er is vind ik.
ik heb bijv. een heel ander beeld van snape dan in de films wordt weergegeven, en ook perkamentus, zwamdrift, en marcel zijn heel anders in mijn eigen verbeeldingswereld. en dankzij de films en de spellen denken veel (jonge)kinderen dat ze de boeken niet meer hoeven te lezen, of tenminste wachten tot ze de film hebben gezien, en dan pas de boeken gaan lezen, in mijn ogen de foute volgorde!
ik hoop dat de mensen die ook eerst de boeken hebben gelezen het met mij eens zijn, want het is wel degelijk dus voor het imago van harry potter en co... |
Ik heb ook 'ja' gestemd, "slecht voor het imago" vind ik nogal hard om te zeggen. Maar toch vind ik ook (net zoals Stephan hierboven zei) dat de merchandise te veel in de lijn van de films ligt.
Ik heb niets tegen de films, maar vind de boeken wel beter.
Ik vind dat de merchandise dus meer naar de boeken moet neigen (de echte bron). Toch vind ik het niet bepaald slecht de merchandise.
Witch_Eva schreef: | Ik heb dit topic eigenlijk nog nooit eerder gezien.
Ik vind zelf niet dat het omlaag word gehaald. Ik vind het alleen irritant als mensen beweren dat ze een grote HP fan zijn. Dan vraag ik hun bijvoorbeeld wat over HP en dan zeggen ze van: "Oh nee dat ken ik niet, ik heb alleen de films een keer gezien". Maar over het algemeen vind ik niet dat het imago wordt echt beschadigt word ofzo. Ik vind het niet erg dat er zoveel merchandise is. Je hebt alleen soms dat het net lijkt of HP een film is in plaats van een boek. Maar wij weten wel beter, en ergens vind ik dat dat ook nog wel meevalt. Iedereen weet dat het een boek is, en dingen zoals de film en merchandise die horen er gewoon bij. |
Ik vind het ook best irritant als mensen beweren fan te zijn van Harry Potter, maar uiteindelijk slechts de films gezien hebben (begrijp me niet verkeerd: ik heb niets tegen de films.).
Dit kom je bijvoorbeeld ook vaak tegen bij The Lord of the Rings... |
_________________ "If you want to be happy, be!"
(quote: Leo Tolstoy) |
|
|
|
LeafyBlade
1e jaars
Verdiend:
40 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Apr 05, 2008 13:04 |
|
Ik vind van wel, als ze het bij de boeken en films houden is het ok, maar bijna iedereen gaat het nu als uitmelkerij zien. |
|
|
|
|
Avana's Draco
Lid Wikenweegschaar
Verdiend:
5 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Apr 05, 2008 15:54 |
|
J.J.D. schreef: | Witch_Eva schreef: | Ik heb dit topic eigenlijk nog nooit eerder gezien.
Ik vind zelf niet dat het omlaag word gehaald. Ik vind het alleen irritant als mensen beweren dat ze een grote HP fan zijn. Dan vraag ik hun bijvoorbeeld wat over HP en dan zeggen ze van: "Oh nee dat ken ik niet, ik heb alleen de films een keer gezien". Maar over het algemeen vind ik niet dat het imago wordt echt beschadigt word ofzo. Ik vind het niet erg dat er zoveel merchandise is. Je hebt alleen soms dat het net lijkt of HP een film is in plaats van een boek. Maar wij weten wel beter, en ergens vind ik dat dat ook nog wel meevalt. Iedereen weet dat het een boek is, en dingen zoals de film en merchandise die horen er gewoon bij. |
Ik vind het ook best irritant als mensen beweren fan te zijn van Harry Potter, maar uiteindelijk slechts de films gezien hebben (begrijp me niet verkeerd: ik heb niets tegen de films.).
Dit kom je bijvoorbeeld ook vaak tegen bij The Lord of the Rings... |
Schuldig Ik heb van LOTR ook enkel de films gezien, maar ik beweer dan ook niet dat ik er een grote fan van ben. Al ben ik wel van plan de boeken nog te lezen.
Bij HP mag ik wel zeggen dat ik een grote fan ben, denk ik^^ |
_________________ I've loved, I've laughed and cried.
I've had my fill; my share of losing.
And now, as tears subside,
I find it all so amusing.
Don’t cry because it’s over. Smile because it happened. |
|
|
|
Wizard>Joey
2e jaars
Verdiend:
34 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Apr 13, 2008 11:14 |
|
Ik heb zelf ook veel merchandise en ik vind het helemaal niet slecht voor je imago. Het is toch juist leuk om dingen te hebben waar je fan van bent? Tenminste vind ik van wel Wat andere mensen van je denken, maakt mij niets uit. Iedereen heeft wel eigen interesses en die van mij liggen nou eenmaal bij Harry Potter en dat kan je aan anderen laten zien door middel van merchandise, die je op je kamer uitstalt ofzo. |
_________________ - I finished last, Hermione. - Next to last. Fleur got never past 'ze Grindylows'! |
|
|
|
xMaritt
3e jaars
Verdiend:
28 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Apr 24, 2008 16:28 |
|
Absoluut niet. Het is alleen maar goed vind ik, ik snap niet wat er slecht aan zou kunnen zijn. |
_________________ Ron; ...'- hij moet geweten hebben dat ik jullie in de steek zou laten.' 'Nee', verbeterde Harry hem. 'Hij moet geweten hebben dat je altijd terug zou willen komen.' |
|
|
|
Carla
Volleerd Tovenaar
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Apr 28, 2008 12:14 |
|
Nou dat weet ik niet. Ik heb pas 1 keer iets van merchandise gekregen wat ik echt meer dan afschuwelijk vond. Ik heb voor sinterklaas van mijn opa en oma een Harry Potter tapijt gekregen. Hij was echt afschuwelijk! Harry stond erop tijdens Zwerkbal. De achtergrond was blauw en Harry's hoofd was vrij misvormd. Ik had een groen, paarse kamer, dus het paste er totaal niet bij. En hij was gewoon ontzettend lelijk. Het was officiële merchandise, die ook nog vrij duur was geweest hoorde ik later. Dat vond ik wel rot, maar hij was zó afschuwelijk. Ik had toen wel echt zoiets van als ik dit nu op mijn vloer neerleg dan is het niet alleen niet mooi, maar ook slecht voor mijn imago. Ik wilde daar gewoon echt niet mee gezien worden. Dat heb ik ook met meerdere t-shirts en dekbedden enzo. Ik vind Harry Potter heel leuk. Op mijn studentenkamer hangen ook afdelingsvaandels (die gemaakt zijn door Bloomsbury in 2003), maar ik ben wel volwassen en wil niet constant met Harry Potter geassocieerd worden. Ik draag ook al jaren geen Harry Potter kleding meer of andere dingen die heel opvallend HP zijn. Iedereen mag zelf weten wat ze doen, maar voor mij is Harry Potter iets van mezelf en iedereen mag het weten, maar ik ga het niet zelf overal verkondigen. Dus wat dat betreft denk ik wel dat een deel van de merchandise schadelijk is voor je imago. |
_________________ "In the museum of the Hague, a superb, unique landscape stops visitors and keenly impresses artists and connoisseurs of painting."
(Thoré-Bürger on View of Delft of Johannes Vermeer) |
|
|
|
|
|