Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

Kunnen de acteurs de steeds zwaardere rollen aan? Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Auteur Bericht
Shirley
Oude Forumnaam: fairy_princess The Chatting Mod
The Chatting Mod

Verdiend: 0 Sikkels

Shirley is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Aug 15, 2007 19:58 Terug naar boven Sla dit bericht op

k1ara schreef:
De rollen worden zwaarder maar ik denk dat ze het wel aankunnen, ik bedoel je groeit ook hé en ze hebben al een aantal films gehad dus ze krijgen ook meer ervaring. Wat ik me afvraag, is of ze na Harry Potter, en dan vooral Daniel, Rupert en Emma, ook nog andere rollen kunnen spelen en loskomen van hun Harry Potter imago.

Nou ik denk dat ze daar zeker wel van kunnen loskomen. Ik vind ze dat het allemaal goede acteurs zijn, en dan moet het toch ook lukken om een andere rol overtuigend neer te zetten.
Net zoals Daniel die 'Equus' deed. Daar heb ik gewoon zoveel positieve reacties over gelezen. En als hij er niks van bakte waren mensen er echt niet zo positief over geweest.
Dus als ze gewoon hun best doen, kunnen ze makkelijk van dat imago afkomen, zeker als ze straks wat ouder zijn denk ik.

All good things come to an end... Goodbye HPF.
Profiel bekijkenStuur privébericht
missme98
Opperste Hotemetoot
Opperste Hotemetoot

Verdiend: 333 Sikkels

missme98 is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Aug 15, 2007 20:00 Terug naar boven Sla dit bericht op

Kijk voor ons lijkt het allemaal heftig, maar voor hun is het gewoon acteren. Als dumbledore dood gaat in de film, moet daniel wel huilen, maar het is niet zo heftig achter de schermen als het op het witte doek lijkt.

Mijn mega spoiler fanfic!
Helen
Minister van Toverkunst
Minister van Toverkunst

Helen is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Aug 15, 2007 20:23 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ze zijn ermee opgegroeit he dus ik denk dat ze het niet eens zo zeer doorhebben dat de scene´s zwaarder worden. Het gaat stukje bij beetje. Als het nou van soft naar heftig ging zonder tussenstappen zou ik zeggen dat ze het niet kunnen of het er iig zwaar mee hebben maar zoals het nu gaat lukt het ze wel.

Woei, Gryff van het jaar 2008!
John Veerman
2e jaars
2e jaars

Verdiend: 37 Sikkels

John Veerman is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Dec 27, 2007 18:45 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ach.. zal wel goed komen..
Aangezien Harry en de rest in de boeken ook steeds ouder worden, en in het echte leven ook gewoon, dan zal het spelen van die karakters juist makkelijker moeten worden.. Zij hebben het echte 'leeftijdsgevoel'

Wicked Sprout
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 4 Sikkels

Wicked Sprout is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Jan 02, 2008 13:20 Terug naar boven Sla dit bericht op

BellatrixvanDetta schreef:
Ze zijn niets voor niets acteurs,lukt ze wel.

Dat is niet altijd compleet waar wat je nu zegt. Het is niet omdat je een acteur bent dat je elke rol aankunt. Er zijn acteurs die het moeilijk hebben om een depressieve rol te vertolken, terwijl ze altijd vrolijk en positief door het leven gaan. Ik heb ook bij een paar acteurs van HP zoiets van; die persoon die speelt die character niet overtuigend.

It's PANDATIMEEE !
Potterfreaky
Oude Forumnaam: potterfreaky Harry's secret lover
Harry's secret lover

Potterfreaky is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Jan 11, 2008 22:11 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik vind dat de acteurs zo meegegroeit zijn in hun rol, dat die hen als een jasje past, ze kennen hun karakters zo goed dat ze al automatisch IC gaan denken. Verder heb ik veel stukken gzien van december boys en driving lessons en ik vond zowel Rupert als Daniel heel erg goed, ik heb ze geen moment geassocieerd met HP. Dan in My Boy Jack vond ik eigenlijk nog beter dan DB, ik verwacht veel van hem in de toekomst!

La Magica
Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 47 Sikkels

La Magica is offline. 
BerichtGeplaatst: Zo Jan 13, 2008 22:23 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb altijd gevonden dat Hermelien acteert als een hysterisch persoon. zelf op momenten dat dat HELEMAAL NIET moet...
En harry acteert niet met passie alleen alsie moet schreeuwen:P
Anderling is subliem net als Lucius..
Mar dat zijn ook KEIgoede acteurs..

Het trio.. Of ze de zwaardere rollen aankunnen? Het is altijd al matigjes geweest dus ik denk dat het niet veel verschil is..
Het zou me erg verbazen als ik opeens vind dat ze geweldig goed hun personages op het doek kunnen zetten..!!

Voldemort vind ik te menselijk (dit heeftie expres gedaan) maar komt hierdoor niet goed tot zijn recht. Hij moet arroganter zijn en minder gehaast in zijn bewegingen.. Maar zich bewegen alsof hij zelfs de zwaartekracht beheerst... En met een uitstraling alsof NIKS hem iets doet..
Maar mss ligt het ook aan de manier hoe er gefilmt word..?

hmmm denk het niet... Lucius steelt de hele scene als hij in beeld komt+Bella

'Of Course it is happening inside your head.. But why on earth should that mean that it is not real?......'
Lady Voldermort
Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Lady Voldermort is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Jan 16, 2008 13:56 Terug naar boven Sla dit bericht op

^
Ben het totaal niet met jou eens. Ik vind het knap hoe het trio zich in kan leven in de rol. Ze zijn er vanaf een jonge leeftijd ingekomen je ziet ze met de film groeien. Het is niet makkelijk om te acteren hoor en je ziet gewoon dat ze hun best er voor doen.
En het is juist goed dat Voldemort menselijk is neergezet, want ook al ís hij dat niet meer - het blijft alsnog een mens. Dit vind ik juist overtuigender overkomen, dan dat hij zich opeens heel anders gedraagt. In het boek is hij ook niet zo onmenselijk.. Ik vind dat hij het goed speelt.

---

Ik denk dat de acteurs de rollen nog steeds goed aankunnen. Ze zijn er vanaf het begin al mee bezig en dan groei je daar toch in mee. Het is niet zo dat ze van het één op ander moment ermee bezig zijn, want ze acteren er continue mee. Ik denk dan ook dat ze het allemaal tot de laatste film blijven spelen - en dat hoop ik natuurlijk ook heel erg. Je bent nu eenmaal zo aan het gezicht van die persoon gewend bij de rol, dat het vreemd zal zijn om opeens iemand anders erbij te zien.

Wise Words #8:
If you have knowledge, let others light their candles at it.
-Margaret Fuller
Tommeman
Dreuzel
Dreuzel

Tommeman is offline. 
BerichtGeplaatst: Ma Mrt 24, 2008 17:57 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik denk dat ze met de casting van de verschillende acteurs er wel rekening meegehouden hebben. Ze wisten sowieso al dat de acteurs ouder zouden worden en dat er veel zou gebeuren met de acteurs. Ik denk ook dat ze er rekening meegehouden hebben dat in de boeken de personages echt veel moeten doorstaan.

Ik denk dat ze echt typecasting hebben gedaan.

Ravenklauw Klassenoudste
Ravenklauw Klassenoudste

Witch_Eva is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Mrt 24, 2008 19:12 Terug naar boven Sla dit bericht op

Tommeman schreef:
Ik denk dat ze met de casting van de verschillende acteurs er wel rekening meegehouden hebben. Ze wisten sowieso al dat de acteurs ouder zouden worden en dat er veel zou gebeuren met de acteurs. Ik denk ook dat ze er rekening meegehouden hebben dat in de boeken de personages echt veel moeten doorstaan.

Ik denk dat ze echt typecasting hebben gedaan.

Hoe hadden ze in 2000 na kunnen gaan hoe de acteurs in 2008 zouden zijn. Sowieso was in die tijd alleen de eerste 4 boeken min of meer uit. Dus ze hadden sowieso niet kunnen weten wat er met de personages zou gebeuren in de laatste 3 boeken. Ik geloof niet dat ze op dat moment ook echt hadden kunnen weten hoe het uiteindelijk zou worden.

Dreuzel
Dreuzel

Houwvan is offline. 
BerichtGeplaatst: Do Mrt 27, 2008 19:33 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik hoop dat ze het aankunnen. Ik vind de films die ik gezien heb vet leuk. Ik heb er pas 3 gezien, maarja. ik heb wel alle boeken gelezen
Ik vind de films die ik tot nu toe heb gezien dus wel goed en leuk.
ik hoop dat ze doorgaan want ik vind de films echt top!

Carla
Oude Forumnaam: Nederlandse Hermelien Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Carla is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Mrt 28, 2008 10:03 Terug naar boven Sla dit bericht op

Het lijkt me vrij duidelijk dat de acteurs de zwaardere rollen aankunnen. Je ziet dat ze steeds beter gaan acteren (dan heb ik het over Dan, Emma en Rupert). Maar je ziet ook dat sommige mensen door de mand vallen: de acteur die Simon speelt, blijkt in film 5 toch echt niet te kunnen acteren. Maar dat was een gok die de filmmakers moesten nemen bij de casting in 2000. Gelukkig hebben ze een goede gok gemaakt bij Dan, Emma en Rupert, wiens acteerkwaliteiten in film 1 en 2 helaas niet zo geweldig groot waren. Natuurlijk blijft dit een kwestie van smaak, maar je ziet in de filmrecensies ook steeds positievere uitspraken over de acteurs.

nathan
1e jaars
1e jaars

Verdiend: 79 Sikkels

nathan is offline. 
BerichtGeplaatst: Za Mrt 29, 2008 4:13 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik denk wel dat ze het aankunnen, ze worden toch steeds beter. In de eerste film was het acteerwerk echt belabberd, zelfs in de 5de zat er nog iets onnatuurlijks in. Laten we allen duimen voor de 6de: dat deze nog beter mag worden.

2e jaars
2e jaars

Verdiend: 46 Sikkels

Milkymalfoy is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Apr 01, 2008 10:37 Terug naar boven Sla dit bericht op

Wel ik vind de cast echt fantstisch ze worden beter en beter. En ze ontwikkelen samen met hun personages. Ik denk wel, nee ik ben er zeker van dat het hen wel lukt! Ik wens ze in elk geval veel succes want ik zou niet willen dat de hoofdrolspelers vervangen worden dan lijkt het een heel ander verhaal.

Will always find their kind

Wit beyond measure,
is man's greatest treasure.
Dewii
1e jaars
1e jaars

Verdiend: 21 Sikkels

Dewii is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Mei 24, 2008 17:48 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik vind dat de cast zich net zo ontwikkelt als de personages, dat vind ik heel knap. Vooral Radcliffe en Grint zijn echt vooruit gegaan en lijken goed op hun personages. Watson vind ik wat minder, ze zet Hermione verkeerd neer, meer als een soort dramaqueen ofzo.

Gr. Dewii

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp