Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

rituelen voor het bekijken van een harry potter film? Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Auteur Bericht
Hermion Granger
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 224 Sikkels

Hermion Granger is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Aug 05, 2006 22:20 Terug naar boven Sla dit bericht op

D@nouk schreef:
hallo,
ik had een vraagje:
* hebben jullie ook rituelen voor het bekijken van een Harry Potter film voor de eerste keer?

ik heb dat namelijk wel. ik lees altijd het boek nog een keer zodat ik weet wat er ook allemaal in gebeurt en dat ik voor het laatst dat boek heb gelezen zonder de beelden van de film erbij in mijn gedachten te hebben!

dat is mijn ritueel, nou zou ik graag jullie rituelen willen weten!
doeg
D@nouk

Hey, dat doe iik ook!!! Ik heb altijd een compleet andere fantasie over de personages zonder dat ik de film al eens zag, als ik het boek daarna nog eens lees, is het moeilkijk om die andere weer op te roepen en zit ik dus met de personages uit de film in mijn hoofd.

gr.

Profiel bekijkenStuur privébericht
Cocokadavra
4e jaars
4e jaars

Verdiend: 44 Sikkels

Cocokadavra is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Okt 19, 2006 7:41 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik doe mn best om voor elke nieuwe film in de bios ze thuis eerst te kijken allemaal.. maar vorige keer bleef ik steken bij film 1..

Ook probeer ik het boek nog een keer te lezen, maar omdat ik zo weinig tijd heb kom ik vaak niet verder dan de helft. Een nieuw boek heb ik in een week uit, maar het herlezen duurt bij mij altijd langer! Op zich is het maar beter ook, want als je het nog maar ongeveer weet is het denk ik leuker als er dingen anders zijn.. dan valt het zo op.. (maar toch zit ik in de bios zo van; ja maar in het boek..!! etc).

Rituelen voor het thuis kijken heb ik niet, maar wel het standaard lekker gaan zitten, iets te knagen en te drinken erbij.. the usual.

Dat was het wel denk ik..

The few details that I found in Sergeant Doakes's file left me grasping for breath: Doakes had a first name! It was Albert - had anyone ever really called him that? Unthinkable. I had assumed his name was Sergeant.
Wemelin
Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Verdiend: 47 Sikkels

Wemelin is offline. 
BerichtGeplaatst: Do Okt 19, 2006 9:32 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik doe meestal niet echt iets speciaals... Toen GoF uitkwam keek ik eerst alledrie de films en toen HBP uitkwam las ik de eerste 5 boeken zodat ik net uitkwam op de datum waarop HBP uitkwam...

Nouja verder, ik heb dat vaak al een paar dagen gepland omdat ik de films niet zo vaak kijk (dan wordt het saai en dat is zóóó'n zonde!) en dan weet ik dus ook al hoelaat en met wie of alleen en waar etc. etc. Niet echt originele rituelen, dus...

"Ja, inderdaad," zei Harry. "Ik ben blij dat dat duidelijk is."
karinpotter
Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Verdiend: 0 Sikkels

karinpotter is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Mrt 31, 2007 19:42 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb niet echt rituelen voordat ik een film van Hp ga zien. Ik denk wel dat ik bij OotP eerst het boek nog een keer ga lezen (als je dat een ritueel noemt) om het allemaal nog wat frisser in het geheugen te hebben. Ik zal het boek nu zowiezo lezen met de Read A Long Wink

Chaja-girl
3e jaars
3e jaars

Verdiend: 223 Sikkels

Chaja-girl is offline. 
BerichtGeplaatst: Za Mrt 31, 2007 22:08 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ach, in de bios ga ik gewoon met mn mede-freak-vriendin de film kijken, (of met mn moeder) en in de pauze willen we wel chips kopen, maar dat kan niet, wat dan zijn we zo hyper dat we het vergeten!

Thuis, zorg ik gewoon dat alles helemaal donker is enzo. En dan lkkr freaken!

Carla
Oude Forumnaam: Nederlandse Hermelien Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Carla is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Apr 01, 2007 8:49 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb geen echte rituelen, behalve dat ik me er heel erg op ga zitten te verheugen. Wel lees ik van te voren bijna alle recensies en artikelen door, dus ik lees ook alle spoilers. Thuis heb ik ook geen rituelen, ik kijk HP als ik even snel HP nodig heb (bijv. omdat ik erg verdrietig of boos ben).

Josse
Heksenleider 2e klas
Heksenleider 2e klas

Josse is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Apr 01, 2007 10:02 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik ga altijd met twee vriendinnen naar de bioscoop om 'm te zien. =) Dan slaan we snoep in en smokkelen dat met zo veel mogelijk gegiechel de bios in.
Bij film vier, ik heb haar hand fugging fijn geknepen. XD Gewoon omdat ik mezelf altijd opfok, niet omdat ik het echt doodeng vond ofzo. XD
Maar deel vijf ga ik waarschijnlijk twee keer zien in de bios. Met Kathleen en Shirley en Laura wilden we afspreken, en met die vriendinnen dus. Ach JA, daar heb ik verder geen problemen mee. XD

The show must go on my moonlight

MiYuvi
Uchiha Itachi
Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 46 Sikkels

Uchiha Itachi is offline. 
BerichtGeplaatst: Zo Apr 01, 2007 19:52 Terug naar boven Sla dit bericht op

wow iedereen hier heeft hele rituelen voordat ze een film gaan kijken =p
misschien is dat wel een meisjes-iets ofzo =p ik doe gewoon de DVD in m'n Xbox 360 en ga lkkr kijken met de nodige snaai e.d. naast me Very Happy

watsonette
6e jaars
6e jaars

Verdiend: 42 Sikkels

watsonette is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Jun 04, 2007 21:14 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb niet bepaald rituelen voordat ik HP ga kijken..
Ik lees ook niet het boek nog een keer, want dat vind ik op 'n een of andere manier niet leuk Razz
En net zoals alle anderen hier, ik pak wat lekkers en drinken, en dan ga ik kijken ^^

In de bioscoop koop ik soms [Héél soms] wat, want het is gewoon drie keer zo duur, en dat vind ik gewoon zonde van mijn geld [ Normaal heb ik een gat in me hand Confused]

Check mn Crea's =) , HP5 Spoilers!
Avana
Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

Avana is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Jun 05, 2007 9:31 Terug naar boven Sla dit bericht op

Hmm, ik heb niet echt rituelen.
Als ik thuis naar een film kijk is dat meestal niet gepland omdat mijn zoon dan de film kiest die we samen kijken. Wel maken we daar dan een klein feestje van; limonade, chips, languit op de bank vaak in pyjama.

Als ik naar de nieuwe film in de bioscoop ga kijken, ga ik meestal met mijn zus. Dan zorg ik dat mijn zoon juist uit logeren is, zodat ik echt een vrije avond heb. Van te voren lees ik vaak nog wel het boek - omdat je er door alle foto's en trailers weer zin in krijgt - maar niet altijd. Ik heb het 5e boek nu bv vorige maand gelezen en ben nu bezig in het 6e en ga dus echt niet opnieuw beginnen in deel 5 Wink

Griffmama xD
Wizard>Joey
2e jaars
2e jaars

Verdiend: 34 Sikkels

Wizard>Joey is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Jun 18, 2007 11:54 Terug naar boven Sla dit bericht op

Lekker alles donker maken. Drinken en chips erbij en dan lekker in de bank liggen. En dan kan de film niet lang genoeg duren Cool

En meestal als de film is afgelopen, ga ik de extra's van de dvd doen om nog meer filmbeelden te zien. Razz

Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 55 Sikkels

ijssnuiver is offline. 
BerichtGeplaatst: Za Jul 07, 2007 16:51 Terug naar boven Sla dit bericht op

mwa, echte rituelen heb ik niet.

Als er een nieuwe film uitkomt ga ik zoieso niet het boek wat daar bijhoord lezen omdat ik me dan een ongeluk erger aan alles wat anders is of wat ze weggelaten heb. Dan gaat het zo: oo nu komt dit(in het boek) en dan blijkt dat in de film dus gewoon weg gelaten te zijn.

Als ik thuis dvd ga kijken zorg ik dat ik alleen ben, zorg dat ik naar de wc gegaan ben. Heb eten en hele fles/pak drinken en een glas. Lekker zitten en dan is het vaak zo zit je net wil je net op play movie drukken, gaat de telefoon Evil or Very Mad . Naja daarna maar gewoon gaan kijken.

Wolkenveldt
5e jaars
5e jaars

Verdiend: 233 Sikkels
Woonplaats: Backstage, at Rock Werchter, enjoying the sound of pure rock!

Wolkenveldt is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Jul 07, 2007 16:54 Terug naar boven Sla dit bericht op

Meestal kijk ik een film zonder echte rituelen, gewoon fanta/cola bij de hand, wat chips of ijs en dan als niemand thuis is gewoon de home cinema lekker hard, en als ik dan als de film gedaan nog niet moe ben, kijk ik gewoon nog de extra's.

Ashley Wyatt
Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 55 Sikkels

Ashley Wyatt is offline. 
BerichtGeplaatst: Do Jul 12, 2007 0:08 Terug naar boven Sla dit bericht op

Als de film in de bios komt dan heb ik als ritueel om het boek (in dit geval deel 5) te lezen en daarna ga ik van te voren de andere harry potter films kijken. Nu ga ik vrijdag avind naar HP 5 en dan trek in een zweinstein gewaad aan.

Als ik thuis de films ga kijken zorg ik altijd dat er chips en andere lekkernijen zijn en ik zet drinken klaar. Vervolgens maak ik het donker... (kijk meestal 's nachts) doe de lichten uit en zet ontzettend veel kaarsjes aan... om het effect van de film nog meer naar voren te laten komen.

Hermione_Granger<3
6e jaars
6e jaars

Verdiend: 515 Sikkels
Woonplaats: In the house, on the crossing between past and future

Hermione_Granger<3 is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Jul 12, 2007 8:18 Terug naar boven Sla dit bericht op

Jah, vb voordat ik deze film ging zien, heb ik snel nog even alle andere films van HP gezien, zodat ik 100% voorbereid zou zijn.. Niet dat ik dat niet zou zijn hoor: ik kon met mijn ogen dicht bij film 4 de volgende zinnen zeggen die in de film werden gezegd, maw ik ken die volledig vanbuiten! Laughing

We got one thing Voldemort will never have; something that's worth to fight for..
Table tennis is not just a sport, it's a lifestyle
Berichten van afgelopen:      

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp