Auteur |
Bericht |
ace00
Dreuzel

Verdiend:
48 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Sep 09, 2006 9:41 |
 |
K'heb de rest van de posts niet gelzen maar eigenlijk is het antwoord toch logisch : hij deed geen AK vloek op harry omdat het al eens 'heeft gebackfired' op voldemort , dus gewoon geen risicos nemen en de adem van zijn kinderkeeltje wurgen... MAAR dat was nu ook niet gelukt ... |
|
|
  |
 |
Hummol
Lid Wikenweegschaar

Verdiend:
424 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Sep 09, 2006 9:43 |
 |
Als Krinkel de AvadaKedavra Vloek had uitgesproken over Harry (al heb ik geen idee of hij dat sowieso wilde en kon) had KRINKEL hem (Harry) vermoord en dat zou toch een afgang zijn voor Voldemort. |
_________________ Men are stupid.
I'm with you so far..
xD |
|
  |
 |
nymf.anna
4e jaars

Verdiend:
50 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Sep 09, 2006 22:26 |
 |
geen ide maar omdat avada kadavra toen nog niet bekend was bij harry(wat iegenlijk al veeeeeeeeeeeeeeel ieerder hat móeten gebeuren(voor vielighied)maar waarschienlijk hat jkr de spruek nog helemaal niet bedagt |
|
|
  |
 |
dyaco
Dreuzel

Verdiend:
48 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Sep 14, 2006 9:17 |
 |
anna27 schreef: | geen ide maar omdat avada kadavra toen nog niet bekend was bij harry(wat iegenlijk al veeeeeeeeeeeeeeel ieerder hat móeten gebeuren(voor vielighied)maar waarschienlijk hat jkr de spruek nog helemaal niet bedagt |
Dit snap ik nuiet helemaal hoezo nog niet bedacht ?
Volgens mij was het van het begin af aan duidelijk dat harry de AK vloek had overleefd ?....
en volgens mij heeft JKR deze niet als later stadium verzonnen omdat het eind al bedacht was tewijl ze met het boek (deel 1 ) begon! |
_________________ I Somely Swear I am up to NO good |
|
  |
 |
Helen
Minister van Toverkunst

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Sep 14, 2006 9:20 |
 |
Ik denk, zoals ik al eerder zei, dat ze de vloek wel had verzonnen maar er nog geen naam voor wist en als je ergens nog geen naam voor weet kan je 'm ook niet gebruiken.
En als ze 'm wel bedacht had en ook gebruikt had in deel 1 was het boek wel erg dun geworden |
 |
ace00
Dreuzel

Verdiend:
48 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Sep 20, 2006 18:52 |
 |
Komaaaaaaaaaaan, De eerste keer toen hij de AK- vloek op harry deed koste het hem jaren van macht, roem en blahblahblah , waarom dat risico nemen om nog eens verslagen te worden i.p. persoonlijk de levenlucht uit zijn keeltje te knijpen ... |
|
|
  |
 |
Lupos-freak
Opperste Hotemetoot

Verdiend:
529 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Sep 24, 2006 13:55 |
 |
ace00 schreef: | Komaaaaaaaaaaan, De eerste keer toen hij de AK- vloek op harry deed koste het hem jaren van macht, roem en blahblahblah , waarom dat risico nemen om nog eens verslagen te worden i.p. persoonlijk de levenlucht uit zijn keeltje te knijpen ... |
Klopt. Want Krinkel/Voldy konden Harry pas vermoorden na boek vier. Ervoor konden ze die dosis liefde die Harry bezat niet aan. Maar na boek vier had Voldy van die 'kunstmatige liefde', die ervoor zorgde dat hij Harry wel zou kunnen doden en aanraken... |
_________________ See you in another life then, eh brother? |
|
  |
 |
Sterretje
Lid Wikenweegschaar

Verdiend:
121 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Sep 24, 2006 14:06 |
 |
Lupos-freak schreef: | ace00 schreef: | Komaaaaaaaaaaan, De eerste keer toen hij de AK- vloek op harry deed koste het hem jaren van macht, roem en blahblahblah , waarom dat risico nemen om nog eens verslagen te worden i.p. persoonlijk de levenlucht uit zijn keeltje te knijpen ... |
Klopt. Want Krinkel/Voldy konden Harry pas vermoorden na boek vier. Ervoor konden ze die dosis liefde die Harry bezat niet aan. Maar na boek vier had Voldy van die 'kunstmatige liefde', die ervoor zorgde dat hij Harry wel zou kunnen doden en aanraken... |
Het was toch niet erg geweest als Krinkel eraan ging door een AK vloek? Als die had gewerkt, had Voldemort er denk ik niet veel van gemerkt. Die kon dan wel weggaan uit het lichaam van Krinkel, zodat die de eventuele klap op zou kunnen vangen. |
_________________ Perpernoten al in de aanslag |
|
  |
 |
Lupos-freak
Opperste Hotemetoot

Verdiend:
529 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Sep 24, 2006 14:24 |
 |
Sterretje schreef: | Het was toch niet erg geweest als Krinkel eraan ging door een AK vloek? Als die had gewerkt, had Voldemort er denk ik niet veel van gemerkt. Die kon dan wel weggaan uit het lichaam van Krinkel, zodat die de eventuele klap op zou kunnen vangen. |
Maar stel dat Voldemort blijft vastzitten als het lichaam dat hij gebruikt sterft door een uitspraak??? Het zou allemaal kunnen. Het is misschien ook maar goed voor Voldemort dat hij risico niet gelopen heeft. |
_________________ See you in another life then, eh brother? |
|
  |
 |
Strider
Volleerd Tovenaar

Verdiend:
657 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Sep 25, 2006 11:30 |
 |
Krinkel gebruikte de AK vloek niet omdat Voldemort op dat moment eigenlijk Harry niet eens dood wilde hebben maar hem aan zijn zijde wou hebben. daarom probeert hij hem eerst te verleiden door te zeggen dat hij zijn ouders terug kan roepen uit de dood. Verder weet ik niet of Krinkel wel bekwaam genoeg was om de AK vloek uit te spreken. |
_________________ 'Listening to the news? Again!' 'Well, it changes every day you know.' said Harry
|
|
  |
 |
Kevin.
Griffoendor Aanvoerder

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Aug 28, 2007 20:29 |
 |
Mwah, ik denk dat Krinkel en Voldemort allebij doodsbang waren dat de vloek terug zou kaatsen op hun. Het was immers al een keer eerder gebeurd. En Voldemort wou inderdaad Harry toen nog aan zijn zijde hebben.
Citaat: | Verder weet ik niet of Krinkel wel bekwaam genoeg was om de AK vloek uit te spreken. |
Nee, ik denk het juist wel. Hij was bekwaam genoeg om zijn rol als spion vast te kunnen houden, dus de AK vloek kon hij ook wel denk ik. |
 |
Narcissa
Erelid in de Orde van Merlijn

Verdiend:
0 Sikkels
Woonplaats: �...In de plek waar Tom Riddle mij tegen houd in zijn kerkers, diep bij Zwadderich!...�
|
Geplaatst:
Di Aug 28, 2007 20:42 |
 |
Ik denk inderdaad ook, dat Krinkel en Voldemort niet wisten wat er precies ging gebeuren als ze de vloek hadden gebruikt. En dat Voldemort voor heen Harry ook een AK vloek wilde gebruiken, om zo een eind aan hem te maken, was hij misshien daar door ook wel de bang. Om nog eens zijn macht te verliezen. Of dat Krinkel de kracht zal verliezen. Maar Krinkel kon Harry toch ook niet aanraken? Misschien wilde Voldemort hem niet dood, omdat hij eerst wilt weten hoe en waarom. Al kwam hij er wel snel achter. Hé ik weet het ook niet precies  |
_________________ �Het geluk van de vampiers is met ons!!�
Ben van uit Azkaban lopend naar het Ministerie van Toverkunsten,
Om hun eens duidelijk te zeggen dat de wereld vaak niet eerlijk in elkaar zit!
( Wens de mensen veel geluk en succes verder! ) |
|
  |
 |
missme98
Opperste Hotemetoot

Verdiend:
333 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Aug 29, 2007 11:33 |
 |
Het lijkt me best simpel, er zal niet een hele filosofie van krinkel achterzitten, maar als hij de AK had gedaan was het boek weer heel anders gelopen. Ze moest iets doen, waardoor harry kon overleven en dat werd voldemort die hem niet kon aanraken. En dat is dan weer in boek4 dat hij zijn bloed wegneemt en hem wel kan aanraken. |
_________________ Snape totally rocks my socks off!!
Mijn mega spoiler fanfic! |
|
  |
 |
vinnie
4e jaars

Verdiend:
431 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Aug 30, 2007 10:47 |
 |
Rowling zou echt niet in het eerste boek al Harry dood laten gaan, dus had ze denk ik daarom niet geschreven dat Krinkel de AK vloek op Harry zou gebruiken. |
_________________ O, nu zijn al mijn kinderen klassenoudste geweest!
Wat zijn Fred en ik dan?
De buren? |
|
  |
 |
LuCos
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
121 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Aug 30, 2007 17:34 |
 |
Ik denk door meerdere redenen... Want hij was toch bijgelovig? Misschien dacht hij dat de vloek terug zou kaatsen, misschien wel een beetje onwaarschijnlijk.
Maar misschien omdat Voldemort hem toen ook al zelf wilde doodde.
Of misschien omdat hij het nog niet het echt kon waarmaken.
Maar voor de duidelijkheid. In de boeken zegt Voldemort tegen Krinkel (in de engelse dan sowiezo) Grijp Hem!! en niet Dood hem!!(zoals wel in de film) |
|
|
  |
 |
|