Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

Meisjes in een rockband. Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Poll :: meisjes als gitarsten???

Mee eens, er moetsen meisjes als gitaristen zijn
79%
 79%  [ 38 ]
ligt eraan welke muziek het is
20%
 20%  [ 10 ]
echt niet, gitaristen moeten jongens zijn
0%
 0%  [ 0 ]
Totaal aantal stemmen : 48

Auteur Bericht
Miss Blacks
4e jaars
4e jaars

Verdiend: 45 Sikkels

Miss Blacks is offline. 
BerichtGeplaatst: Ma Feb 20, 2006 19:49 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik vind het echt onzin dat je afgewezen bent omdat je een meisje bent! Iedereen is toch ergens goed in, en dan maakt het toch niet uit of je een jongen of meisje bent? Andersom is het ook zo, als een jongen op ballet ofzo zit, wordt hij ook raar aangekeken.
Maar goed, ik vind dat de beste aangenomen moet worden om die band te spelen, en dat dat niet van geslacht uit moet gaan.

Profiel bekijkenStuur privébericht
12cho21
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 89 Sikkels

12cho21 is offline. 
BerichtGeplaatst: Wo Jul 26, 2006 20:48 Terug naar boven Sla dit bericht op

afgewezen als je een meisje bent dan zou ik protestere Laughing
neej echt ik zing zelf in een rock bandje

ik - zing
terassa - bas
Ayane - drum
Brian - gitaar
David - zon key bord ding geval Very Happy

en het gaat oed onze band heet; snap shot
we wisten niks ander, we gaan later onze naam verandere.

satans_lil_helpah
1e jaars
1e jaars

satans_lil_helpah is offline. 
BerichtGeplaatst: Vr Jul 28, 2006 11:09 Terug naar boven Sla dit bericht op

ik ken een meisje op msn die zelf bass-gitarist is in een bandje Wink
en de groep "Kittie" (metal) is trouwens een hele band die uitsluitend uit vrouwen bestaat Razz
dus ik vindt wel dat het moet kunnen dat er vrouwen in een band mogen spelen

zwaddericcchhhh!...
Savvy?

today you will always remember as the day you almost caught captain Jack Sparrow...
Hermione
Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Verdiend: 298 Sikkels

Hermione is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Jul 28, 2006 11:28 Terug naar boven Sla dit bericht op

Meisjes horen even goed als jongens in een rockband. Als gitarist of drummer of al dat andere^^
Screamen is nu meer iets voor de jongens, die hebben uiteraard daar een meer geschikte stem voor. Maar dat is dan ook het enige.
Kitty kan inderdaad goed screamen.

Maar toch hoor ik soms nog een verschil. Om instrumenten te bespelen vind ik echter dat meisjes daarin even goed zijn als jongens, dan komt het gewoon op talent aan.

6e jaars
6e jaars

eVoLi is offline. 
BerichtGeplaatst: Vr Jul 28, 2006 13:16 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik vind dat het moet kunnen natuurlijk, in principe kunnen meisjes net zo goed gitaar of drum spelen als jongens, maar het is wel gewoon zo dat er meer jongens gitaar spelen. Op de muziekschool is de meerderheid van de gitaristen mannelijk, in m'n klas kopen jongens zelf een gitaar en leren zichzelf spelen,wat bij meisjes minder gebeurt, en bovendien hebben ze inderdaad minder voorbeelden in bands.
Soms vind ik het wel logisch dat een meisje dat beiden kan bv. eerder gaat zingen, meeste meisjes zingen vanzelf beter dan jongens, dus dan kan je de jongen natuurlijk niet laten zingen Razz (dit geldt natuurlijk allemaal niet algemeen, er zijn zat goeie mannelijke zangers, ik kijk rond in m'n eigen omgeving en dan zie ik meer meisjes die uit zichzelf zingen enzo, op een paar uitzonderlijke jongs na.)

Oude Forumnaam: Little Werewolf Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 112 Sikkels

Ry-rahrr is offline. 
BerichtGeplaatst: Vr Jul 28, 2006 14:55 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik vind het wel onnozel als je wordt afgewezen omdat je een meisje bent, maar als er iemand beter was okay, maar echt niet omdat je een meisje bent. Ik speel zelf bass en zing in onze band Quatsch, en ik speel daarnaast ook nog gitaar en schrijf zelf de nummers. Nou, laat ik het zo zeggen, ik kan even goed gitaar spelen als onze gitarist*zegt hij, en hij speelt al zijn hele leven, ik een half jaar* en hij speelt echt heel erg goed, en mijn drummer vind dat ik een perfect gevoel voor ritme heb.

Zelfs de vader van mijn drummer*die al zijn hele leven muziekant is, en echt een goeie* was onder de indruk dat ik in een half jaar zo goed gitaar en bass kon spelen O_o
Hoezo meisjes horen niet in een rockband?

Edit: hier kwam ik later nog op:
Het gaat bij rockbands ook meestal wel om uitstraling. Nou moet ik wel zeggen dat het doorsnee Nederlandse meisje er niet echt "rockend" uitziet(er zijn natuurlijk wel uitzonderingen). Maar ik kan me voorstellen dat als je gewoon niet de juiste uitstraling hebt voor een rockband, je er niet echt aan moet beginnen(voorbeeld: je komt echt niet in een rockband als je eruit ziet als Britney Spears en alleen maar in dat soort kleding loopt).

Ravenklauw Klassenoudste
Ravenklauw Klassenoudste

Verdiend: 0 Sikkels

Witch_Eva is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Jul 28, 2006 15:15 Terug naar boven Sla dit bericht op

Little Werewolf schreef:

Het gaat bij rockbands ook meestal wel om uitstraling. Nou moet ik wel zeggen dat het doorsnee Nederlandse meisje er niet echt "rockend" uitziet(er zijn natuurlijk wel uitzonderingen). Maar ik kan me voorstellen dat als je gewoon niet de juiste uitstraling hebt voor een rockband, je er niet echt aan moet beginnen(voorbeeld: je komt echt niet in een rockband als je eruit ziet als Britney Spears en alleen maar in dat soort kleding loopt).

Hier ben ik het niet helemaal mee eens... Waarom zou een doorsnee Nederlands/Belgisch meisje er niet Rockend genoeg eruit zien en wel een Amerikaans/Brits meisje... Ik vind de looks niet echt heel belangrijk... Als je maar van de muziek houd die je speelt en als je maar goed kan zingen en instrumenten kan bespelen... Want ik denk ook niet dat een Britney Look-a-like echt fan is van rock muziek... Maar ja je gaf ook maar een voorbeeld... Razz

Oude Forumnaam: Little Werewolf Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 112 Sikkels

Ry-rahrr is offline. 
BerichtGeplaatst: Vr Jul 28, 2006 15:28 Terug naar boven Sla dit bericht op

Witch_Eva schreef:
Little Werewolf schreef:

Hier ben ik het niet helemaal mee eens... Waarom zou een doorsnee Nederlands/Belgisch meisje er niet Rockend genoeg eruit zien en wel een Amerikaans/Brits meisje... Ik vind de looks niet echt heel belangrijk... Als je maar van de muziek houd die je speelt en als je maar goed kan zingen en instrumenten kan bespelen... Want ik denk ook niet dat een Britney Look-a-like echt fan is van rock muziek... Maar ja je gaf ook maar een voorbeeld... Razz

Ik bedoelde het ook niet in vergelijking met andere landen, maar bijvoorbeeld, ik ben 2 uur geleden nog in de stad geweest, nou ik ben misschien van de tientallen die ik voorbij ben gelopen 3 meisjes tegengekomen die ik een uitstraling voor een rockband vond hebben.
Je ziet echt de laatste tijd vet veel meisjes lopen met (in mijn ogen) veel te blote kleding, ik bedoel, je mag er best van houden, maar ik vind het niet echt bij rockmuziek passen. Ik vind het fijn als je het dan leuk vind om muziek te maken hoor, maar een band is ook niet alleen maar om muziek. Okay, voor het grootste gedeelte wel, maar ook voor een gedeelte niet. Het is vooral belangrijk dat je met elkaar plezier hebt met wat je doet. En daarvoor vind ik het wel belangrijk dat je wat bij elkaar past, een beetje dezelfde stijl hebt enzo.
Ik hoop dat ik nu mijn punt iets duidelijker heb gemaakt.

Je ziet de laatste tijd soweiso minder mensen met zo'n echt rockuitstraling lopen.

4e jaars
4e jaars

Jana is offline. 
BerichtGeplaatst: Za Jul 29, 2006 16:07 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik speel zelf gitaar en zing ook, en ik ga heel binnenkort een elektrische gitaar aanschaffen (ik weet al welke, het is nog een kwestie van in de winkel te geraken Wink , die is te ver weg om ongepland te gaan), om hardere muziek te kunnen spelen, want rocksongs klinken akoestisch vaak niet. Punk en rock zijn genres die ik, over het algemeen graag hoor. Ik wil later ook in een band spelen of er een beginnen, en liefst ook iets in rockstijl.
Die poll is onzin. Je moet wel heel discriminerend zijn om te zeggen dat alleen jongens geschikt zijn in rock- en punkbands!! Ik ben van mening dat meisjes op alle vlakken evenwaardig zijn aan jongens, of het nu gaat om stemrecht, een baan als garagist (een zogenaamd 'mannenberoep'), of spelen in een band. Laat ze toch hun zin doen...

Dreuzel
Dreuzel

Redgirl_F is offline. 
BerichtGeplaatst: Di Aug 01, 2006 11:26 Terug naar boven Sla dit bericht op

Dit moet kunnen!

Zelf heb ik met een paar vrienden ( jah mannelijk allemaal Rolling Eyes ) een rockgroepje opgericht Razz .
Echt allemaal heel fijn en we hebben veel lol.
En ik zing en speel gitaar ( elektrisch).
Dus ik vind dat het moet kunnen dat meisjes gitaar spelen in een band.Waarom niet? weet iemand een goede reden waarom niet?

Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

Verdiend: 364 Sikkels

Sophie Wemel is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Aug 03, 2006 11:08 Terug naar boven Sla dit bericht op

Mij maakt het niet uit. Meisjes kunnen even goed rocken als jongens. Oké, rockgroepjes oprichten is iets voor jongens, maar meisjes kunnen dat ook evengoed doen. Ik ken iemand en in die rockband zat een meisje (maar die is al buitengesmeten uit de groep, en niet omdat ze een meisje is maar om andere redenen).

Arrow Mijn mening? Meisjes kunnen ook rocken! Cool

I'll do anything for you.
Choco
Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Verdiend: 70 Sikkels

Choco is offline. 
BerichtGeplaatst: Do Aug 03, 2006 11:09 Terug naar boven Sla dit bericht op

Als een meisje dat toch leuk vind...? Dan moet ze dat toch vooral doen? Ik vind het helemaal niet raar ofzo. Het lijkt wel of jongens dat veel beter kunnen maar dat hoeft helemaal niet.

lady kruml
3e jaars
3e jaars

Verdiend: 47 Sikkels

lady kruml is offline. 
BerichtGeplaatst: Vr Aug 04, 2006 14:42 Terug naar boven Sla dit bericht op

ik vind het juist stoer als een meisje in een punk of rockband zit !!!! juist omdat de muziek best hard is vind ik het tof als er een meisje in zit.

ROCKCHICKS rulesz !!!!!!!!

Then he waved the wand once, and the letters of his name rearranged themselves:

I AM LORD VOLDEMORT
Princess_Morgan
3e jaars
3e jaars

Verdiend: 47 Sikkels

Princess_Morgan is offline. 
BerichtGeplaatst: Za Dec 02, 2006 21:39 Terug naar boven Sla dit bericht op

ik vind het juist leuk als er meisjes in een rockband zitten want rockbands zijn niet alleen voor jongen maar ook voor meisjes

Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 24 Sikkels

riccmaster is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Aug 29, 2007 15:13 Terug naar boven Sla dit bericht op

wat is er zo erg aan meiden in een rockband dat is toch normaal.als meiden gitaar kunnen spelen of kunnen drummen is dat een talent.en ik zeg altijd dat je talenten niet moet verbergen. dat is grote zonde.dus ik vind dat meiden in een rockband mag en ik daar geen bezwaar tegen heb.als manne kunnen zingen dat kunnen meiden toch drummen of gitaar spelen.toch?

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp