Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

Verkeerd ingedeeld Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Auteur Bericht
Helen
Minister van Toverkunst
Minister van Toverkunst

Verdiend: 0 Sikkels

Helen is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Sep 14, 2006 9:25 Terug naar boven Sla dit bericht op

Het sterkste punt wordt eruit gepakt dus Neville is erg moedig maar het komt er niet altijd uit. Hermione is misschien wel slim maar is dus veel moediger en de je kan ook "kiezen" waar je inkomt geloof ik. Harry wilde absoluut niet in Slytherin dus kwam hij daar ook niet in en dan was dus zijn moed het sterkst en zo is dat bij iedereen denk ik

Woei, Gryff van het jaar 2008!
Profiel bekijkenStuur privébericht
Wemelin
Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Verdiend: 47 Sikkels

Wemelin is offline. 
BerichtGeplaatst: Do Sep 14, 2006 15:48 Terug naar boven Sla dit bericht op

Iedereen is wel goed ingedeeld, denk ik. Misschien heeft bijvoorbeeld Percy nog een eigenschap die wij niet kennen waardoor hij bij Griffoendor terecht is gekomen, etc. En dat Hermelien slim is hoeft toch niet perse te betekenen dat ze bij Ravenklauw ingedeeld zou moeten zijn?

Iedereen heeft meerdere eigenschappen, en ik denk dat ze ingedeeld worden op basis van de eigenschap die er het meest toe doet of die het meest bij ze past...

"Ja, inderdaad," zei Harry. "Ik ben blij dat dat duidelijk is."
Elyn
Oude Forumnaam: Dark_angel Hotemetoot
Hotemetoot

Verdiend: 334 Sikkels

Elyn is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Sep 14, 2006 15:59 Terug naar boven Sla dit bericht op

de meeste zijn logisch, eigelijk allemaal...

marcel: is erg dapper, enkel onzeker

hermelien: is indd slim, maar heeft ook lef

carlo: huffelpuf? naja ik vond hem ook niet zo geweldig..

percy: dat krijgen we later te zien, percy zal nog wel laten zien wat hij in huis heeft Wink

pippeling: heeft waarschijnlijk nog onvermoedde krachten... hij zal terug overlopen naar de goede zijde vóór voldemorts val..

lupos: ik vind hem heel moedig, zijn weerwolf ervaringen zijn al geen pretje en hij kan erg goed zijn emoties in bedwang houden [bv verdriet] op dat vlak vind ik hem sterk en best moedig...

Lupos-freak
Opperste Hotemetoot
Opperste Hotemetoot

Verdiend: 529 Sikkels

Lupos-freak is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Sep 14, 2006 17:01 Terug naar boven Sla dit bericht op

Helen schreef:
Het sterkste punt wordt eruit gepakt dus Neville is erg moedig maar het komt er niet altijd uit.

Inderdaad, helemaal mee eens. Marcel kan heel moedig zijn als hij dat wil.
"Je hebt veel moed nodig om het op te nemen tegen je vijanden, maar nog meer moed heb je nodig om het op te nemen tegen je vrienden."
Dat was wat Perkamentus zei over Marcel. En vergeet ook niet dat Marcel met het trio, Loena en Ginny naar het ministerie is gegaan. Het vooruitzicht oog in oog te moeten staan met dooddoeners, is dat niet moedig?

Helen schreef:
Hermione is misschien wel slim maar is dus veel moediger en de je kan ook "kiezen" waar je inkomt geloof ik. Harry wilde absoluut niet in Slytherin dus kwam hij daar ook niet in en dan was dus zijn moed het sterkst en zo is dat bij iedereen denk ik.

Je kan niet echt "kiezen". Maar in Harry's geval kon Harry de sorteerhoed wel zijn keuze zeggen. Je grootste capaciteit is de belangrijkste, en in die afdeling word je ingedeeld. Maar Harry was nu eenmaal moedig, slim en enkele Zwadderich trekjes, die Voldemort in hem over gebracht heeft. Dus twijfelde de sorteerhoed wel. En Hermelien heeft volgens mij zelfs nóg meer moed dan verstand. Niet veel studenten nemen het zo maar op tegen een driekoppige hond, een weerwolf en enkele bendes dooddoeners.

Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 49 Sikkels

James Potter is offline. 
BerichtGeplaatst: Zo Jan 07, 2007 11:29 Terug naar boven Sla dit bericht op

Lupos-freak schreef:
Helen schreef:
Het sterkste punt wordt eruit gepakt dus Neville is erg moedig maar het komt er niet altijd uit.

Inderdaad, helemaal mee eens. Marcel kan heel moedig zijn als hij dat wil.
"Je hebt veel moed nodig om het op te nemen tegen je vijanden, maar nog meer moed heb je nodig om het op te nemen tegen je vrienden."
Dat was wat Perkamentus zei over Marcel. En vergeet ook niet dat Marcel met het trio, Loena en Ginny naar het ministerie is gegaan. Het vooruitzicht oog in oog te moeten staan met dooddoeners, is dat niet moedig?

Helen schreef:
Hermione is misschien wel slim maar is dus veel moediger en de je kan ook "kiezen" waar je inkomt geloof ik. Harry wilde absoluut niet in Slytherin dus kwam hij daar ook niet in en dan was dus zijn moed het sterkst en zo is dat bij iedereen denk ik.

Je kan niet echt "kiezen". Maar in Harry's geval kon Harry de sorteerhoed wel zijn keuze zeggen. Je grootste capaciteit is de belangrijkste, en in die afdeling word je ingedeeld. Maar Harry was nu eenmaal moedig, slim en enkele Zwadderich trekjes, die Voldemort in hem over gebracht heeft. Dus twijfelde de sorteerhoed wel. En Hermelien heeft volgens mij zelfs nóg meer moed dan verstand. Niet veel studenten nemen het zo maar op tegen een driekoppige hond, een weerwolf en enkele bendes dooddoeners.

er staat het vooruitzicht oog in oog te staan met dooddoeners maar zei harry niet dat Voldemort zélf sirius martelde dus dit bewijst weer dat marcel nog dapperder is dan jullie denken

5e jaars
5e jaars

Verdiend: 67 Sikkels

WizardRA is offline. 
BerichtGeplaatst: Zo Jan 07, 2007 11:47 Terug naar boven Sla dit bericht op

Maar waarom zit Hermelien niet bij Ravenklauw? En waarom zat Marcel niet bij Huffelpuf? En waarom zat Carlo niet bij Griffoendor? En waarom zat Percy niet bij Ravenklauw? En waarom zat Pippeling niet bij Zwadderich?

Hermelien zit dacht ik niet bij Ravenklauw, omdat ze graag bij Griffoendor wou, net als dat Harry niet bij Zwadderich wou. Maar volgens mij is het gewoon omdat Hermelien erg moedig is, kijk maar in PS & OotP.

Marcel hoort echt niet bij Huffelpuf, niet dat hij geen harde werker is of at hij niet trouw is aan zijn vrienden, maar hij is erg moedig als je zo kijkt naar PS met dat hij Draco slaat en dat hij bijna wil vechten tegen Harry Ron en Hermelien en bij OotP in het Departement van Mystificatie.

Carlo niet bij Griffoendor, dat vraag ik me ook wel af, maar hij is volgens mij gewoon een harde werker en erg trouw tegenover zijn vrienden.

Percy niet bij Ravenklauw, dan zou je eigenlijk eerder kunnen vragen waarom niet bij Zwadderich, want hij is best laf. Ik heb niet echt een reden hiervoor, maar volgens mij is hij ook moedig, omdat hij door de school durft te patrouilleren in CoS terwijl de Geheime Kamer open is.

Pippeling niet bij Zwadderich, hij durft wel in het holst van de nacht met Sirius en James naar het Krijsende Krot te gaan, terwijl dat verboden is en wanneer iemand erachter komt ze van school kunnen worden gestuurt.

Toverstokje
4e jaars
4e jaars

Verdiend: 45 Sikkels

Toverstokje is offline. 
BerichtGeplaatst: Zo Jan 07, 2007 12:12 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik denk dat een aantal mensen die voor ons gevoel "raar" zijn ingedeeld, er misschien net als Harry en Hermelien zelf om hebben gevraagd.

Kijk, als je echt niet moedig bent dan laat die sorteerhoed je niet in Griffioendor. Maar als je er zelf om vraagt en er zit best een klein beetje moed in je karakter ( hoewel je eigenlijk veel slimmer bent dan moedig), dan zal je best op die afdeling ingedeeld worden.

Carlo : misschien zat zijn hele familie wel bij Huffelpuf, en heeft hij er daarom om gevraagd.

Percy: zal toen hij net 11 jaar was ook vanwege zijn familie hebben gehoopt dat hij in Griffiioendor mocht, net als Ron.

Pippeling : misschien ook een famile-dingetje? Of hij had als de andere Maraunders ontmoet, en wilde graag met hen in dezelfde afdeling?
Hoewel ik denk dat hij nog best wat moed gaat laten zien, en voor Harry op gaat komen tegenover Voldemort.

nymf.anna
Oude Forumnaam: anna27 4e jaars
4e jaars

Verdiend: 50 Sikkels

nymf.anna is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Jan 07, 2007 13:04 Terug naar boven Sla dit bericht op

kalk schreef:
Zwadderich neemt toch alleen leerlingen van zuiver bloed? (ik dacht tenminste dat de sorteerhoed dat een keer zei.) En sneep dan?
En is het eigenlijk wel zeker dat Peter Pippeling bij griffoendor zat? Ik zou het vaag vinden als dat zo was...

sorry hoor maar zoveel zuivere tovenaars zijn er niet meer dan zou zwaderig een mager groepje van 2-5 leerlingen zijn zwaderig neemt ambitieuze menden de ook slu zijn peter pipeling is een ander geval

wil je mij een BPtje stuuren Question sorry, ik ben vanaf zaterdag t/m zaterdag op kamp Exclamation scouting Idea
Berichten van afgelopen:      

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp