Auteur |
Bericht |
DragonFly
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
23 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Aug 27, 2006 18:08 |
 |
harry's-girly, je bent niet alleen!
Mijn ouders zijn ook zo onbegrijpende mensen, vind ik toch!
Maar de laatste tijd gaat het al wel veel beter!
even was er zo een foutje in ons gezin, maar nu is alles weer op z'n plooi.
Ondanks al onze problemen zou ik mij geen hechtere band met m'n familieleden kunnen wensen/voorstellen.
Ik bedoel: Mijn mama is invalide, mijn broer is soms erg vervelend hij heeft ADHD. Hij heeft een lief dus is hij bijna nooit thuis.
Ik heb een hoge richting op school en dan is hij zo jaloers op mij, omdat ik moet leren terwijl hij moet werken...
(Hij zit in de beroeps, al heeft hij wel een heel goei stel hersenen=> je kan hem niet dwingen te leren he)
Als de auto verkoop niet zo goed zijn mijn ouders ook vaak lastig enzo.
Gelukkig - en daar mag ik echt niet over klagen - zijn ze altijd thuis.
Bij veel gezinnen zijn de ouders tot in het laat aan het werk, niet fijn dus!
x, Jill. |
|
|
  |
 |
Elyn
Hotemetoot

Verdiend:
334 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Aug 27, 2006 18:22 |
 |
@Jilleke100101: mn broer heeft ook ADHD, en toch heb ik meer ruzie met de jongste broer... hij is 7 en dus een makkelijke prooi ik ben een echte plaaggeest en ik ben veel krachtiger dan hij op alle gebieden. hij is vaak het mikpunt van kleinneringen, slagen en meppen. (oeh, wat ben ik gemeen ) |
_________________ Here I lie, dying
with HPF in one hand
and Edward Cullen in the other. |
|
  |
 |
trijntjuh
Lid Wikenweegschaar

Verdiend:
343 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Aug 28, 2006 18:37 |
 |
Nou...Wij zijn eingelijk ook niet echt een sociaal gezin...
Nouja er zijn wel dagen dat het echt goed gaat maar we hebben echt vaak mindere dagen... eingelijk allemaal een beetje afhankelijk van elk gezinlid van ons. *Zucht*
Vroeger zaten ik en mijn zus echt elkaar de hele tijd in de haren,wss deels door het leeftijdsverschil (we verschillen namelijk 5 jaar) maar ondertss zijn we goede 'vriendinnen' geworden eenmaal ik ook volop in de pubertijd ben (ondertss ben ik al 16 en mijn zus 21)
Bij men ouders is het weer een heel ander verhaal...Ik heb het meeste discussies die algauw in tieren en schreeuwen veranderd met mijn moeder...Het is misschien raar om te zeggen en ik ben er mezelf bewust van dat ik me soms best arrogant kan opstellen
Ik laat me niet zo snel doen en jah...Dat zorgt nogal veel voor spanningen...
Met mijn vader kom ik gemakkelijker overeen...Ik heb nogal veel dezelfde karaktertrekjes als hem ^^ Zo hebben we nogal de zelfde humor en amuseren we ons te pletter...Maar mijn vader heeft dan ook nog best een opvliegend karakter en ik eingelijk ook...En als ik dan ruzie heb met mijn vader gaat het er nogal hevig aan toe...
Maarja...Wat doe je eraan...Niet alles in het leven is rozegeur en manenschijn |
_________________ Haunted mainson.
This used to be a funhouse but now it's a house full of evil clowns. |
|
  |
 |
Ry-rahrr
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
112 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Aug 28, 2006 19:31 |
 |
Yeah, ik heb wel vaak ruzie met mn ouders. Maarja, ze begrijpen me dan ook helemaal niet . Om even een voorbeeld te geven; mn moeder praat bijvoorbeeld af en toe tegen me nog met zo'n stemmetje alsof ze tegen een 3 maanden oude baby praat. Daar kan ik dus zo niet tegen.
Voor de rest kan ze bvb ook niet tegen stiltes(waar ik van hou). Zodra het langer dan 3 seconden stil is, moet ze wat zeggen. En daar irriteer ik me dus mateloos aan ^^"
En van mn vader moet ik het ook niet hebben. Die zit de hele dag op de bank en doet helemaal niets. En alsie iets doet is het klagen dat wij iets verkeerds doen. Serieus; af en toe heb ik zo'n moment dat ik gewoon zoiets heb van 'laat maar, ik ga wel een kamer zoeken'. Maarja, aangezien ik nog maar 14 ben is dat niet echt een optie, al zou ik blij zijn als ik dit huis kon 'ontvluchten'. |
_________________ Dorian Gray: "I've lived long enough to see the future become history." |
|
  |
 |
No
6e jaars

Verdiend:
57 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Aug 29, 2006 10:58 |
 |
Ik heb nooit ruzie gehad met mijn ouders. Waarom het zo is zou ik het niet weten. Ik kan met beiden prima opschieten. Met mijn broer ook. ze zijn allebei sàvonds altijd thuis meestal. Maar we zijn wel een drukke gezin. |
|
|
  |
 |
lotjesc
Dreuzel

Verdiend:
50 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Aug 29, 2006 11:34 |
 |
Ik heb wel eens ruzie met m'n jongste zusje we zijn nog maar alleen thuis en soms kan ze zo vreselijk vervelend zijn keihard d'r muziek aan als ik t.v wil kijken echt irri maar ik heb nooit ruzie met m'n moeder maar wel met m'n vader hij kan zo vervelend doen aan me zitten als ik het niet wil echt heel erg vervelend |
|
|
  |
 |
Stephanie_
4e jaars

Verdiend:
99 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Aug 29, 2006 19:55 |
 |
We hebben best een grote fam. [2zusjes,2broertjes..we lijken de Weasley's wel xD] en dat is best druk soms. Ik heb net een broertje erbij gekregen.. en dan is het nóg drukker. Maar meestal is het best gezellig.. Ik heb wellis een ruzietje ofzo.. Alleen m'n vader soms, als hij chag is ben ik vrolijk, en als ik chag ben is hij vrolijk.. Zo irritant. Maarja verder gaat het wel dus . |
  |
 |
lieske90
7e jaars

Verdiend:
117 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Feb 14, 2007 18:06 |
 |
Ik kan het redelijk met mijn ouders vinden, maar er zijn natuurlijk ook ergernissen. Als ik bijvoorbeeld uit wil en het mag niet, dan ben ik snel pissig en zeg ik gewoon niks meer^^', maar dat duurt altijd maar even.
En ik plaag mijn vader wel eens, en hij mij ook. Echt super irritant eigenlijk, maar we hebben gewoon dezelfde karakters^^.
En dan heb je nog mijn broertje en zusje. Zucht. Vooral mijn zusje (zij is 11) is irritant. Zó dwars, maar wat kun je eraan doen, hè? |
 |
Lupos-freak
Opperste Hotemetoot

Verdiend:
529 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Feb 14, 2007 21:48 |
 |
Ik heb zelden ruzie met mijn ouders. En als ik eens woorden met ze heb, dan gaat het om mijn broer. Vroeger mocht dat gastje alles en nu zijn ze verbaasd dat hij lelijke woorden in de mond neemt en we vermoeden dat hij ook iets ergers doet. Wat zeg ik liever niet. En telkens ik daar iets op zeg, krijg ik een snauw. Alsof ik daarvoor gezorgd heb, terwijl ik juist geprobeerd heb om het tegen te gaan.
Dus veel ruzie heb ik niet met mijn ouders. Wel zijn we het zelden met elkaar eens, maar ik zie er het nut niet van in om met hun ruzie te maken. Zij hebben echt heel veel dingen waarvan ik net het tegenovergestelde denk. De enige persoon [in familiale kring] die zowat dezelfde mening met mij heeft is mijn tante en die begrijpt mij. |
_________________ See you in another life then, eh brother? |
|
  |
 |
Shiralee
Volleerd Tovenaar

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Feb 15, 2007 8:42 |
 |
Ik heb geen ruzie thuis, ook niet met mijn broer. Wij zijn hier geen ruzie gewend, en hoe ik met me ouders om ga? Ja dat is gewoon normaal. Ik heb alleen wel, dat ik bang ben om iets tegen me moeder te zeggen. Niet normaal, maar over bepaalde onderwerpen. Dan durf ik het ook niet in een brief aan haar te geven. Daarom ga ik altijd naar mijn vader toe of broer. En soms als ik wel over dingen kan praten met mijn moeder doe ik het ook met haar. |
|
|
  |
 |
Amtjah
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
249 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Feb 15, 2007 14:00 |
 |
Ik kom heel erg goed overweg met mijn moeder. Haar kan ik ook echt alles vertellen en we praten over van alles en nog wat, zonder dat ik mij daar voor hoef te schamen. We hebben echt een gewedlig band, maar soms hebben we wel eens ruzie, maar dat komt niet zo vaak voor. ^^
Met mijn vader, daarentegen, is het helemaal anders. Wij kunnen elkaar niet uitstaan. Ik haat hem en hij haat mij. Ik beschouw hem helemaal niet als mijn vader. We maken voor het minste ruzie en zijn voor het minste kwaad op elkaar. Hij mag van mijn part naar de maan lopen. Het kan mij niet schelen.
Ik heb ook nog twee broers en ik ben de jongste thuis. Met mijn oudste broer kom ik heel goed overeen en we maken altijd heel erg veel plezier xD. Soms worden mijn ouders of mijn oma ons wel beu en dan zeggen ze dat we ons naar onze leeftijd moeten gedragen. Lol. ^^ Ik zit zelfs met een grijns op mijn gezicht dit te typen
Met mijn andere broer heb ik niet echt veel ruzie en ik geef wel om hem, maar het is niet hetzelfde als bij mijn oudste broer. We zijn wel broer en zus, maar daar blijft het bij, geloof ik. Geen ruzie, maar ook niet echt dikke vrienden. Laat ik het daar op houden ^.^ |
_________________ Nothing will be the same
after november the 26 |
|
  |
 |
Mariky
Volleerd Tovenaar

Verdiend:
405 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Feb 15, 2007 18:09 |
 |
Er zijn bij mij thuis weinig ruzie's. Dat komt waarschijnlijk ook doordat ik geen broers of zussen heb. Dus is er geen ruzie wie er op de computer mag enzo. Ook met mijn ouders heb ik weinig ruzie. Athans, soms wel. Dan wil ik bijvoorbeeld gaan shoppen met een vriendin en dan wil mijn moeder dat niet en dan geeft ze geen goede reden of zegt ze dat ze dat gewoon niet wil. Daar kan ik nog wel eens pissig om woren. Dan denk ik van 'Wat maakt het nou toch uit?'
Er zijn wel eens onenigheden. Dat ik het niet met mijn ouders eens ben. Maar dat komt waarschijnlijk ook doordat ik nu aan het 'puberen' ben ik en me soms een beetje terug trek. Zoals op dit forum ^^ |
  |
 |
Sophie Wemel
Lid Wikenweegschaar

Verdiend:
364 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Feb 15, 2007 20:06 |
 |
Met mijn ouders kom ik goed overeen. Met mijn moeder heb ik nooit ruzie, met mijn vader heb ik soms meningsverschillen, maar we hebben best een goede band samen. Met mijn broer en zus heb ik heel soms ruzie, maar dan om stomme dingen. Vroeger maakte we veel ruzie, maar dat is nu veel verbeterd.
Ik ben heel blij dat mama niet mee doet met die straffen zoals huisarrest enz. Dat vind ik zo stom als je zo een straf gaat geven. Mijn vader zou dat misschien doen, maar ik denk het niet. |
_________________ If there's anything to say
If there's anything to do
If there's any other way
I'll do anything for you. |
|
  |
 |
Shirley
The Chatting Mod

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Feb 15, 2007 21:22 |
 |
Nou ik heb op zich niet zo vaak ruzie met mijn ouders. Dat komt vooral omdat ik meestal braaf doe wat ze zeggen. xD Ze zijn op zich niet zo heel vervelend, alleen als ik ergens naartoe wil ofzo doen ze heel moeilijk (en dan vooral mijn moeder). Ze is altijd bang dat er iets gebeurt en ze vind alles eng. Maar ze is gewoon overbezorgd, het zijn geen kwaaie mensen.  |
  |
 |
Hermione_love
6e jaars

Verdiend:
110 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Feb 26, 2007 20:02 |
 |
Ik heb best vaak ruzie met mijn ouders, vooral met mijn moeder.
Dan gebied ze me iets te doen, en soms doet ze dat op zo'n manier, dat ik gewoon niet kán gehoorzamen... Dat maakt soms een hoop ongezelligheid. Met deuren slaan...etc. etc...
Maar over het algemeen is het best gezellig in huis.
Mijn moeder en ik kunnen best met elkaar lachen en met mijn vader voer ik meestal gesprekken over de dingen die ik me afvraag of die me boeien. Met mijn twee broers kan ik ook heel goed overweg.
Mijn oudste broer (4 jaar ouder dan mij) woont nu bij zíjn moeder (ik en mn broers hebben dus alleen dezelfde vader) en die zie ik dus minder, en daardoor praten we ook meer, als we elkaar zien. Mijn andere broer (2 jaar ouder dan mij) is ook wel lief, maar daar heb ik toch iets minder mee. Maar toch is het ook altijd leuk om met hem te praten. |
|
|
  |
 |
|