Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

Belangrijkste personages HP7 Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Auteur Bericht
[J].Freak
1e jaars
1e jaars

Verdiend: 48 Sikkels

[J].Freak is offline. 
BerichtGeplaatst: Zo Jul 23, 2006 21:28 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik ben het eens met annemiek. En ik denk dat Harry mischien heel eventjes nog naar school gaat. En het schoolhoofd leer je niet kennen in zo'n korte tijd!

HC for Life
Profiel bekijkenStuur privébericht
Hgriffel
2e jaars
2e jaars

Verdiend: 50 Sikkels

Hgriffel is offline. 
BerichtGeplaatst: Ma Jul 24, 2006 11:42 Terug naar boven Sla dit bericht op

tja misschien zit dat een gruzielelemen juist in Zweinstein!
wie weet msschien heeft Voldemort nog toen hij op school zat al iemand vermoordt en daar ergens verstopt
dat kan toch!!!

HERMELIEN22
1e jaars
1e jaars

Verdiend: 83 Sikkels

HERMELIEN22 is offline. 
BerichtGeplaatst: Wo Dec 06, 2006 7:39 Terug naar boven Sla dit bericht op

ik denk zelf dat deze in boek zeven zullen komen

1 hagrid natuurlijk harry kon bij perkamentus en sirius alles kwijt maar kan volgens mij dat ook aan hagrid kwijt als er wat is
2 lupos ook
3 sneep vast en zeker omdat hij met malfidus is gevlucht en je moet weten waarom perkamentus hem vertrouwde
4 ik denk ook dat perkamentus broer erin voor komt en hem beter leert kennen
5 malfidus komt er ook zeker in voor wat logisch is want hij is nu in gevaar
6 marcel zien we vast en zeker er ook wel in terug
7 natuurlijk ook de feniks felix hij word harrys nieuwe huisdier denk ik
8 natuurlijk denk ik dat viktor kruml er ook in zal komen
9 alle wemels ook
10 en de dooddoeners

Halfbloed prins
1e jaars
1e jaars

Verdiend: 45 Sikkels

Halfbloed prins is offline. 
BerichtGeplaatst: Do Dec 07, 2006 23:37 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik denk ook dat Desiderius belangrijk gaat worden. Twijfelen doe ik nog een beetje, maar ik verwacht van wel omdat hij anders nooit terloops genoemd zou zijn (hij wordt telkens kort aangestipt, nauwelijks noemenswaardig, maar wel genoeg om in herinnering te houden).

1e jaars
1e jaars

Verdiend: 24 Sikkels
Woonplaats: Op de glooiende heuvels van de Yssel, waar de koeien vredig grazen

Lizzeeh is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Jul 04, 2007 11:39 Terug naar boven Sla dit bericht op

Dit is mijn lijstje :

1: sneep ; ik bedoel, hij heeft ons achtergelaten met heel veel vragen.
2: tante petunia ; over haar zouden we ook nog veel te weten komen
3: RAZ ; hallo, iedereen word bijna gek van nieuwsgierigheid, of niet?
4: lupos ; iemand van de Orde denk ik zowieso, en dan denk ik gelijk Lupos..
5: Hagrid (en misschien broertje Groemp)

ik stop nu bij de vijf, verder heb ik écht geen flauw idee.

x

Dreuzel
Dreuzel

Woonplaats: In de beste stoelen bij de open haard in de leerlingenkamer van Griffoendor

eefjelief3110 is offline. 
BerichtGeplaatst: Wo Jul 04, 2007 12:11 Terug naar boven Sla dit bericht op

Heey iedereen,

Ik heb geen idee of het al gezegd is, ik heb namelijk geen tijd om alles te lezen Very Happy , maar in boek vijf stond op de profetie:

S.P.Z. tegen A.P.W.B.P.
Is dat Sirius P... Question Zwarts tegen Albus Parcival Wolfram Bertus Perkamentus?

Dat van Perkamentus is zeker, dat kan je lezen in het stuk van de hoorzitting als Perkamentus op komt dagen als getuige à décharge. Van Sirius weet ik het niet zeker.

Kuzzies,, vooral aan alle Griffoendors Razz,,

Eefje.

Chris.
Oude Forumnaam: A.Perkamentus King of the Silvan Elves
King of the Silvan Elves

Verdiend: 0 Sikkels

Chris. is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Jul 04, 2007 13:23 Terug naar boven Sla dit bericht op

Buiten het trio en Voldemort, die natuurlijk een belangrijke rol spelen in het laatste boek zijn dit denk ik belangrijke personages:

- Aberfoth Dumbledore: Rowling heeft gezegd dat we meer over de broer van Dumbledor te weten zullen komen, dus hij zal er wel in vookomen.
- Dumbledore:
SPOILERS!
[selecteer]
Hij zal nog wel een belangrijke rol spelen, want anders zou Rowling niet tegen Daniel hebben gezegd dat Dumbledore haar een probleem heeft opgeleverd.

[/selecteer]

- Kingsley Shacklebolt: Ik denk dat hij belangrijker gaat worden voor de orde in het laatste boek nu Dumbledore er niet meer is. Daarnaast heeft hij veel connecties met het ministerie
- Lupin: Ook hij werkt voor de orde en zal wel weer belangrijk worden in het laatste boek. Ik denk dat hij misschien wel de nieuwe leider wordt, of anders wordt het Shacklebolt.
- Luna: Zal Harry weer gaan helpen, misschien krijgen ze zelfs een relatie. Ze is heel erg grappig dus ik hoop dat ze er weer in voorkomt, ook omdat het boek al duister genoeg is.
- Wormtail: Zou zijn schuld op een of andere manier moeten inlossen bij Harry, hoe weet ik niet. Misschien vermoord hij een of andere belangrijke dooddoener.
- Snape/Draco: Lijkt me logisch dat ze nog een belangrijke rol spelen in het laatste boek. Ze hebben aan het eind van boek 6 hun ware aard laten zien en nu zien we of ze weer terugkomen of dat ze werkelijk een dooddoener zijn.
- R.A.B. : We komen natuurlijk te weten wie het is en ik weet nog niet zeker of hij/zij wel echt dood is.
SPOILERS!
[selecteer]

-Umbridge/Rita Skeeter/Sirius: Volgens mij heeft Rowling van al deze personages bevestigd dat ze nog een rol gaan spelen. Ik denk niet dat Umbridge en Rita nog een grote rol spelen ze zullen denk ik terloops worden genoemd. Sirius zal nog zeker een rol spelen, al dan niet met de spiegel die hij Harry heeft gegeven of het gordijn op het ministerie. Mij lijkt het waarschijnlijker dat het laatste is, want het gordijn heeft nog een ministerie dat we nog niet weten.

[/selecteer]

16-08-2005 ~ 31-12-08
KimMeke
1e jaars
1e jaars

Verdiend: 49 Sikkels

KimMeke is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Jul 04, 2007 19:11 Terug naar boven Sla dit bericht op

@eefjelief3110: S.P.Z is niet sirius. Het is Sybilla Zwamdrift, want zij heeft de voorspelling gedaan, en Perkamentus is degene die hem heeft 'aangehoord' als je snapt wat ik bedoel
@A.Perkamentus: Ik ben het helemaal met je eens, ik zou het niet beter kunnen uitleggen Wink

rooieke
4e jaars
4e jaars

Verdiend: 1496 Sikkels

rooieke is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Jul 04, 2007 21:21 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik denk dat zoiezo harry, ron en hermelien weer het belangrijkste zijn en daarnaast.
Voldemort
sneep
De familie malfidus
en ik denk dat er een nieuw persoon in komt die ook een grote rol gaat spelen.

Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 51 Sikkels

gkboy is offline. 
BerichtGeplaatst: Wo Jul 04, 2007 22:15 Terug naar boven Sla dit bericht op

Mijn top 10 (zonder harry ron hermelien en voldemort

1. R.A.Z (logisch, al vraag ik me af of hij nog leeft)
2. Lilly Potter (ik heb gehoord dat er een belangrijke relatie tussen haar en sneep of haar en Voldemort was)
3. Bill (hij is vergiftigd door Vaalhaar, ik denk dat zijn rol groter zal zijn dan iedereen denkt)
4. Lupos (idd omdat hij wel veel info over Sirius, James, en Lilly heeft)
5. Petunia ( ze hield in de vorige delen veel info geheim)
6. Desirius Perkamentus (of hoe hij ook het)
7. Ginny Wemel ( Harry is op haar, en ik denk dat ze er alles aan doet om mee te mogen met Harry)
8. Marcel Lubbermans (Voldemort zal mischien achter de betekenis van de Profetie komen, en zal Marcel willen vermoorden
9. Sneep, waarom vertrouwde Perkamentus hem, volgensmij maakte Hagrid ook duidelijk dat de ruzie van Sneep en Perkamentus over het vermoorden van Perkamentus ging ( perkamentus wou dat Sneep iets zou doen)
10. Malfidus, ik zag hem altijd als een soort anti Harry, maar ik denk dat Harry Malfidus mischien moet redden.

De belangrijkste plekken zijn denk ik

1. Het huis van Petunia, Herman, en Dirk ( ik denk dat voldemort daar heen komt)
2. Het Nest (vanwege de bruiloft enz.)

Ik denk dat Harry nog 1x naar Zweinstein gaat om met het Portret van Perkamentus te praten!!!

piepzeimiep
Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 47 Sikkels

piepzeimiep is offline. 
BerichtGeplaatst: Do Jul 05, 2007 12:16 Terug naar boven Sla dit bericht op

daarstraks was er op de rode loper (een belgisch programma) iets over de nieuwe film van harry potter en daar zei de acteur die hagrid speelt dat jk rowling tege hem heeft gezegd dat hagrid heel vaak ging voorkome in het 7de boek

Dreuzel
Dreuzel

Woonplaats: In de beste stoelen bij de open haard in de leerlingenkamer van Griffoendor

eefjelief3110 is offline. 
BerichtGeplaatst: Vr Jul 06, 2007 9:55 Terug naar boven Sla dit bericht op

Citaat:

missme98 schreef:
eefjelief3110 schreef:
Aah,, hier ik nog een keer (waarom niet alles in één bericht??? )

Weer iets vreemds dat mij opviel bij het lezen van boek vijf (ik lees ze nu weer allemaal op volgorde om iets nieuws te ontdekken), zoals ik al had gezegd was er iets met Sirius en Perkamentus,, stond op de profetie. Moeten die dan vechten? Of juist samenwerken? Of was het een gevecht om wie peetvader van Harry werd, of Geheimhouder van de Potters? Huh? Kan iemand mij daar mee helpen ofzo?

huh? stond er iets met sirius en perkamentus op de profetie? Kun je dat misschien even citeren, want ik denk dat ik dat stukje gemist heb.

Ik ook denk ik, want de profetie sloeg toch alleen op Harry en Voldemort en dat is de enigste profetie die we gehoord hebben. Dus van mij mag je dat ook eens citeren.

Blz. 599 van de Orde van de Feniks:

'Heb je dit gezien?' zei Ron. 'Wat?' zei Harry, maar nu gretig - het moest een teken zijn dat Sirius er was geweest, een aanwijzing. Hij holde naar de anderen, die een paar meter waren doorgelopen langs rij 97, maar zag niets: alleen Ron, die naar een van de stoffige glazen bollen keek. 'Wat is er?' zei Harry terneergeslagen. 'Je - je naam staat erop,' zei Ron. Harry liep naar hem toe. ROn wees op een van de glazen bollen die een doffe gloed uitstraalden; de bol zat onder het stof en lag blijkbaar al jaren onaangeroerd in de kast. 'Mijn naam?' zei Harry verbluft. Hij stapte naar de kast. Omdat hij niet zo lang was als Ron, moest hij zijn hoofd schuin houden om het vergeelde label onder de bol te kunnen lezen. In een dun, priegelig handschrift stond er een datum van zo'n zestien jaar geleden en daaronder:

S.P.Z. tegen A.P.W.B.P.
Heer van het Duister
En (?) Harry Potter

Harry staarde er gebiologeerd naar.

You see? En op blz. 112, ongeveer in het midden:

'Getuige à decharge, Albus Parcival Wolfram Bertus Perkamentus.' zei een kalme stem achter Harry, die zo snel omkeek dat hij zijn nek verdraaide.

Albus Parcival Wolfram Bertus Perkamentus!
Van Sirius heb ik zijn tweede naam niet kunnen vinden, maar S.P.Z. lijkt verassend veel Sirius P... Zwarts, toch?

Ik had het dus niet over de profetie van professor Zwamdrift, maar de profetie - glazen bol in het Departement van Mystificatie.

Groetjes, en ik hoop dat het te begrijpen is..

Chris.
Oude Forumnaam: A.Perkamentus King of the Silvan Elves
King of the Silvan Elves

Verdiend: 0 Sikkels

Chris. is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Jul 06, 2007 19:28 Terug naar boven Sla dit bericht op

Snape had niks met het vertellen van de profetie te maken. Ik denk dat het heel officieel moet gaan, omdat alle profeties netjes wordt bewaard. Snape was gewoon aan het afluisteren en hoorde er eigenlijk niet bij te zijn.

16-08-2005 ~ 31-12-08
missme98
Opperste Hotemetoot
Opperste Hotemetoot

Verdiend: 333 Sikkels

missme98 is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Jul 06, 2007 21:38 Terug naar boven Sla dit bericht op

Dat denk ik ook, en willen jullie niet alles quoten want dat is heel irritant om te lezen. De 1e regel van de profetie gaat gewoon over wie de profetie aan wie heeft gedaan.

Mijn mega spoiler fanfic!
AnSofie
6e jaars
6e jaars

Verdiend: 177 Sikkels

AnSofie is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Jul 15, 2007 11:23 Terug naar boven Sla dit bericht op

Nummer 1,2 en 3 : Harry, Ron en Hermelien natuurlijk , de 3 hoofdpersonen zullen ook in dit boek de grote rol hebben Very Happy te zien aan de kaften al

Nummer 4 : Sneep , ik denk dat hij in dit boek een verschrikkelijk belangerijk personage is

Nummer 5 : Draco : we komen te weten aan welke kant hij uiteindelijk staat en ik denk dat hij zelfs het een en andere belangrijks gaat doen

Nummer 6 : Desiderius Perkamentus : Ik denk dat hij het medaillon van Zwadderich heeft

Nummer 7 : Bellatrix Lestrange : Rowling zei zelf dat Bellatrix een 'very significant part' heeft

Nummer 8 : Knijster : Anders zou Rowling niet gezegd hebben dat hij in de film moest voorkomen niet? Ik denk dat we ook wat van hem kunnen verwachten ( iets vertelt me dat hij toch bij Bellatrix terecht komt)

Nummer 9 : De Orde van de Feniks : Ze zullen zoveel mogelijk de toverwereld helpen tegen de Dooddoeners

Nummer 10 : Regulus Zwarts en wat hij allemaal heeft gedaan tijdens de tijd dat hij voor Voldemort werkte

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp