Auteur |
Bericht |
Bee
Schoolkampioen

Verdiend:
503 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Jul 03, 2006 10:13 |
 |
Witch_Eva schreef: | Shezzy schreef: | Dichtbij wil niet zeggen dat het in Frankrijk ligt eh... Maar ik heb wel ergens gehoort in de films of gelezen in de boeken ofzo dat het niet te ver van elkaar aflag |
Nou ja als je het van wereldperspectief kijkt (mondiaal) dan ligt Frankrijk en Bulgarije (of een ander Slavisch land) niet echt ver uit elkaar... |
Maar zo kan je alles op een andere manier bekijken...
Bvb
Frankrijk en Bulgarije liggen heus wel ver uit elkaar.
Ze liggen zeker niet dichtbij.
Ik denk dat Shezzy zich gewoon vergist. |
_________________ Orde is een genoegen van het verstand, wanorde is het genot van de fantasie.
Paul Claudel
 |
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Jul 03, 2006 10:21 |
 |
Super Mean Duiveltje schreef: | Witch_Eva schreef: | Shezzy schreef: | Dichtbij wil niet zeggen dat het in Frankrijk ligt eh... Maar ik heb wel ergens gehoort in de films of gelezen in de boeken ofzo dat het niet te ver van elkaar aflag |
Nou ja als je het van wereldperspectief kijkt (mondiaal) dan ligt Frankrijk en Bulgarije (of een ander Slavisch land) niet echt ver uit elkaar... |
Maar zo kan je alles op een andere manier bekijken...
Bvb
|
Het was ook meer sarcastisch... .. Bulgarije en Frankrijk liggen ook niet dicht bij elkaar... Maar mondiaal gezien ligt het dichter bij elkaar dan bijvoorbeeld Frankrijk/ Australie ofzo.. |
_________________ [list]Bedankt alle HPF'ers voor de geweldige tijd hier op HPF. *knuft*[/list:u] |
|
  |
 |
Bee
Schoolkampioen

Verdiend:
503 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Jul 03, 2006 10:56 |
 |
De Bloederige Baron schreef: | Witch_Eva schreef: | Volgens mij lijkt Bulgaars net zo erg op Russisch als Nederlands op Russisch lijkt...  |
Volgens mij ook. Het is ook niet omdat duits een beetje lijkt op nederlands dat wij in 1 2 3 duits spreken |
Maar we verstaan het wel voor een groot deel.
Ik weet alleen dat Russisch op Pools lijkt.
Witch_Eva schreef: | Het was ook meer sarcastisch... .. Bulgarije en Frankrijk liggen ook niet dicht bij elkaar... Maar mondiaal gezien ligt het dichter bij elkaar dan bijvoorbeeld Frankrijk/ Australie ofzo.. |
Ik bedoelde er gewoon, alles is relatief.. Of ja het is waarmee je het vergelijkt of op welke schaal je het bekijkt.
Ik vond het trouwens een extreem mooi voorbeeld. |
_________________ Orde is een genoegen van het verstand, wanorde is het genot van de fantasie.
Paul Claudel
 |
geoffry*perkanmentus
Dreuzel

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Dec 28, 2006 23:23 |
 |
Klammfles is toch een school voor de noordelijke kinderen dus eigelijk hebben ze egte eerste taal maar meerdere ik denk mischien russish ofzo?? |
_________________ Even at the darkest moment of your life don't forget light will come and love will save you're life when it needed!! |
|
  |
 |
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Dec 28, 2006 23:29 |
 |
geoffry*perkanmentus schreef: | Klammfles is toch een school voor de noordelijke kinderen dus eigelijk hebben ze egte eerste taal maar meerdere ik denk mischien russish ofzo?? |
Of ze overal in het Noorden Russisch praten. Ik denk daarom juist dat Durmstrang in Scandinavie ligt. Iedereen kan elkaar verstaan in Scandinavie. Of je nou uit Zweden komt of Denemarken het schijnt allemaal ongeveer dezelfde taal te zijn. Behalve Fins dat schijnt een beetje te verschillen met de andere scandinavische talen.
Ik denk ook dat het ergens ligt in het noorden van Noorwegen. Daar is het koud, vroeg donker, en je kan via Noorwegen makkelijk naar Schotland komen per schip. En iedereen spreekt in die buurt dezelfde taal dus dat is eigenlijk een beetje mijn theorie |
_________________ [list]Bedankt alle HPF'ers voor de geweldige tijd hier op HPF. *knuft*[/list:u] |
|
  |
 |
Faunaat
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
443 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Dec 28, 2006 23:42 |
 |
Victor is gewoon een Bulgaar, want hij speelt voor het Bulgaarse team. (Bij het EK/WK voetbal kun je alleen voor een bepaald team spelen als je ook de nationaliteit bezit (of hoe je het ook noemt) en ik neem aan dat dat ook voor het Zwerkbal geld.
Maar stel dat Klammfels in Rusland ligt.
Welke taal spreken ze dan op die school? Aangezien ik dan aanneem, dat er ook mensen uit landen zoals Polen, Roemeniƫ, Hongarije enz op die school komen te zitten. Ze zullen heus niet van te voren nog snel even een snelcursus Russisch volgen. En ik denk eerlijk gezegt ook niet dat er verschillende talen worden gesproken op die school.
Amen. x'D |
  |
 |
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Dec 28, 2006 23:44 |
 |
Faunaat schreef: | Victor is gewoon een Bulgaar, want hij speelt voor het Bulgaarse team. (Bij het EK/WK voetbal kun je alleen voor een bepaald team spelen als je ook de nationaliteit bezit (of hoe je het ook noemt) en ik neem aan dat dat ook voor het Zwerkbal geld. |
Nou zie het zo, er zitten ook heel veel mensen in het Nederlandse voetbal team die niet oorspronkelijk uit Nederland komen dus een andere nationaliteit hebben. En andersom. Er zijn bekende Nederlandse voetballers die in het buitenland voetballen. Krum is een hele beroemde en goede Zoeker. Ik denk dat elk team hem wel zou willen hebben. Hij kan voor Bulgarije spelen terwijl hij misschien niet Bulgaars is. |
|
  |
 |
Faunaat
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
443 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Dec 28, 2006 23:54 |
 |
Witch_Eva schreef: | Faunaat schreef: | Victor is gewoon een Bulgaar, want hij speelt voor het Bulgaarse team. (Bij het EK/WK voetbal kun je alleen voor een bepaald team spelen als je ook de nationaliteit bezit (of hoe je het ook noemt) en ik neem aan dat dat ook voor het Zwerkbal geld. |
Nou zie het zo, er zitten ook heel veel mensen in het Nederlandse voetbal team die niet oorspronkelijk uit Nederland komen dus een andere nationaliteit hebben. En andersom. Er zijn bekende Nederlandse voetballers die in het buitenland voetballen. Krum is een hele beroemde en goede Zoeker. Ik denk dat elk team hem wel zou willen hebben. Hij kan voor Bulgarije spelen terwijl hij misschien niet Bulgaars is. |
Niet, alle spelers van Oranje bezitten de Nederlandse Nationaliteit. Ze hebben dus een Nederlands paspoort.
Afgelopen WK was er nog een hoop gedoe met een speler die geen Nederlandse Nationaliteit had, en dus ook niet mee mocht naar het WK.
(In ieder geval, als op je paspoort geen Nederlandse staat, dan mag je niet voor Nederland uitkomen op het EK/WK) |
  |
 |
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Dec 29, 2006 12:49 |
 |
hermelientiepje schreef: | je kunt wel horen dat igor kakarov uit bulgarije of rusland komt aan zijn
alboes (dat is hoe hij het uitspreekt)
hermelientiepje |
Tja maar zo'n accent hebben ze in het hele oostblok je kan dan ook uit Roemenie,Albanie enz komen. Of zelfs zoals ik al zei uit scandinavie.
@Faunaat ik had voetbal ook als voorbeeld. Misschien kan je als een buitenlander wel mee doen aan een nationaal team. Wie weet. En misschien is hij ook wel een Bulgaar maar dan hoeft Durmstrang niet in Bulgarije te staan. Het is een grote school, waar veel leerlingen heen gaan.
In Bulgarije staat hij sowieso niet. Het is daar veel te warm en te zuidelijk. Ga maar na Bulgarije is een buurland van Griekenland. Ik denk dat je toch iets meer noorderlijke moet zoeken voor de locatie van Durmstang |
|
  |
 |
Blood-Rage-AG
Dreuzel

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Dec 29, 2006 16:48 |
 |
T'is toch gewoon simpel.
Kruml is zelf een Bulgaar maar dat betekent niet dat alle klammfels dat zijn.
Net zoals op Zweinstein zijn Cho, Parvati en Padma bijv. ook geen britten.(in iedergeval niet die afkomst.) |
_________________ Shift-Skate Korte Omschrijving:
Een sport waar op skates gespeeld wordt. Deze skates worden aangedreven door magie. De sport wordt gespeeld met 7 spelers. 3 aanvallers, 2 verdedigers, 1 doelwacht en 1 kaatser. |
|
  |
 |
Faunaat
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
443 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Jan 02, 2007 21:26 |
 |
Omdat dat voor het hele WK/EK geldt?
Zou wel raar zijn he, een Bulgaars team, dat ook spelers heeft met de Engelse, Franse, Spaanse enz nationaliteit.
Normaal gesproken kom je op een WK/EK voor je eigen land uit.
Lijkt me logisch, is het niet? Anders kun je net zo goed geen WK/EK houden. |
Laatst aangepast door Faunaat op Di Jan 02, 2007 21:28; in totaal 1 keer bewerkt |
|
  |
 |
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Jan 02, 2007 21:27 |
 |
Ja inderdaad Faunaat heeft gelijk. Tuurlijk moet Bulgarije er dan ook aan mee doen. Maar we hebben het hier over Quidditch en niet over voetbal.. ^^
En dan nog hij kan misschien wel Bulgaars zijn de school hoeft niet in Bulgarije te staan. Het kan niet qua ligging van het land, qua tempratuur enz. |
|
  |
 |
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Jan 02, 2007 21:41 |
 |
Faunaat schreef: | Ik ga er vanuit dat het ook geld voor Zwerkbal, maar dat is ieder voor zich.
Maar zoals ik al eerder zei: Welke taal spreken ze dan op Klammfels?
 |
Nou dat is niet bekend. In ieder geval dat staat nergens. Wat eigenlijk wel raar is dat het niet ergens goed in de boeken staat. Er is sowieso niet veel bekend van Klammfels alleen dat het ergens Noordelijk is. Het is er heel koud in de winter. En het is er in de winter vroeg donker. Het is een grote toverschool en het staat ergens in Europa. |
|
  |
 |
Blood-Rage-AG
Dreuzel

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Jan 02, 2007 22:09 |
 |
Ik denk dat ze iets van Russisch spreken.
Maar ik denk gewoon dat Kruml en Bulgaar is en op Klammfels zit omdat ie het een goede school vindt. |
_________________ Shift-Skate Korte Omschrijving:
Een sport waar op skates gespeeld wordt. Deze skates worden aangedreven door magie. De sport wordt gespeeld met 7 spelers. 3 aanvallers, 2 verdedigers, 1 doelwacht en 1 kaatser. |
|
  |
 |
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Jan 02, 2007 22:41 |
 |
Blood-Rage-AG schreef: | Ik denk dat ze iets van Russisch spreken.
Maar ik denk gewoon dat Kruml en Bulgaar is en op Klammfels zit omdat ie het een goede school vindt. |
Er staat nergens in de boeken dat ze Russisch praten. Dus je kan daar maar beter niet van uitgaan... Je kan trouwens sommige delen van Rusland niet eens bij Europa rekenen. |
|
  |
 |
|