Auteur |
Bericht |
Sweet Hermione
Opperste Hotemetoot

Verdiend:
20 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Aug 23, 2006 17:39 |
 |
Mensen die niet echt goed de boeken lezen zien een uil hetzelfde als een roofvogel, misschien.
Een uil is toch ook een soort roofvogel? Hij/zij jaagt toch op muizen?
Dit soort dingen gebeuren heel vaak met hypes.
Bijv. Dalmatiërs, en Caveliers (''Pim Fortuyn-hondjes'').
Wij zelf hebben thuis al een behoorlijke tijd twee Caveliers, en dan hoor je ook
wel fokkers klagen over dat soort dingen.
Maar even ontopic:
Het is toch bizar, wie gaat er nou roofvogels eigenhandig meenemen? |
_________________ I LOVE HPF |
|
  |
 |
Dragongirl Leenz
7e jaars

Verdiend:
213 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Aug 23, 2006 18:48 |
 |
Jeetje, dat ze HP de schuld geven is gewoon belachelijk. Ik hou van roofvogels, maar...
Ik ieder geval, ze hadden de politie gewaarschuwd? Ik denk dan gelijk aan dat ze misschien het idee hebben HP verboden te maken ofzo. Als ze dat doen word ik woest! |
_________________ So it hurts to be alive, my friend...
In this masquerade where all one day must die
Don't youere unborn again...
Just for a minute,
Just for a minute more... |
|
  |
 |
Maanling
3e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Aug 24, 2006 11:48 |
 |
wat een enorme bullshit! oke het kan wel zijn dat sommige kleine kinderen vogels vangen maar die gast van de "Vlaamse Vogelbescherming"hoeft niet alle schuld aan HP te geven.
* aait Hedwig *  |
|
|
  |
 |
Ukkepulk
7e jaars

Verdiend:
48 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Sep 06, 2006 19:18 |
 |
Dit is echt walgelijk. Zijn die nesten ooit leeggehaald na het uitkomen van de boeken? Nee. Alleen na de films moest iedereen opeens zo nodig een uil. Omdat dat op dat moment in de mode is, net als chihuahuahondjes, ik vind de mensen die dat doen ook van die leeghoofden die zich alleen maar druk maken als hun make-up niet goed zit.
Die mensen denken gewoon niet na, ze gaan er vanuit dat de uilen net zo mak en aanhankelijk zijn als in de films. Juist uilen zijn ontzettend moeilijk te temmen, ze hebben minstens zes uur aandacht per dag nodig, anders worden ze weer wild.
En dan geven ze vervolgens ook nog de schuld aan Harry Potter. Als je een film ziet waarin iemand op een bezemsteel zit, en daarmee een draak te slim af is, zodat hij het Gouden Ei kan pakken, waarin de aanwijzing zit voor een duik in een meer met een reuzeninktvis en meermensen moet ook slim genoeg zijn om te bedenken dat die uilen dan ook niet echt zo zijn. Ik kan me hier echt zo kwaad over maken. |
_________________ Meredith & Derek! |
|
  |
 |
Rhona
Lady of Snape Manor

Verdiend:
1 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Sep 09, 2006 6:20 |
 |
Er is weer een nieuw bericht:
Er worden kerkuilen kuikens gestolen uit de toren van kerken. Dieven maken zelfs de sloten van kerken kapot om in de torens te kunnen komen. Kerken worden nu verzocht om het geheim te houden als ze een kerkuil nestje hebben.
Ouders willen voor hun verwende kinderen ook een uil hebben, want die zijn zo lief in de film. Ik hoop dat die ouders na gaan denken. Want als er veel vraag naar blijft zal de roof alleen maar toenemen, en nog meer vogels in opvanghuizen terrecht komen, omdat ze toch niet zo makkelijk bleken te zijn. Als de vraag af neemt, kunnen ze hun uilen niet meer kwijt, en zullen ze niet snel meet vogels stelen. |
|
|
  |
 |
Helen
Minister van Toverkunst

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Sep 09, 2006 9:10 |
 |
Eeh, sorry maar dat is eigenlijk geen nieuws meer.
Dat bericht heb ik gisteren naar joyce ge pb´t en het staat nu ook op de hoofdpagina maar dat neemt niet weg dat het zeer asociaal is dat gejat. |
 |
Agrippa
3e jaars

Verdiend:
61 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Sep 09, 2006 9:32 |
 |
Dat is echt niet goed. Kunnen die mensen niet nadenken? Uilen zijn er niet om als huisdier te dienen voor mensen. (Dat was oorspronkelijk met alle dieren zo, want lang geleden zal het ook wel zo gegaan zijn met jonge wolfjes en kittens van wilde katten. "Ach, wat schattig, we nemen ze mee.") Ik vind dat mensen maar eens moeten ophouden met hun eigen lol boven het geluk van dieren te stellen. Met katten en honden valt het al niet meer terug te draaien, maar EEN UIL HOORT VRIJ TE ZIJN!
En k vind ook niet dat iedereen zo boos moet reageren als ze zeggen dat het door de Harry Potterfilms komt, want dat lijkt me toch inderdaad vrij duidelijk (ook al zou er geen probleem zijn als mensen ook eens zouden denken aan wat het beste is voor de dieren) en ik vind de dieren eigenlijk belangrijker dan dat de naam van Harry Potter ongeschonden blijft. ( Dat is íe toch al niet meer want volgens de paus heeft de duivel het geschreven)
P.S.
Een uil is absoluut geen roofvogel, want de naam roofvogel geeft niet aan wat een vogel eet maar dat 'ie in de familie Roofvogels hoort. Uilen zijn een familie die al bestaat sinds vlak na het uitsterven van de dinosauriers en zijn nog het nauwst verwant aan een vet cool beest dat de Nachtzwaluw heet.
Plaatje:
(Jullie hebben het nu wel door, ik hou van wilde vogels en ik kan er absoluut niet tegen als mensen ze vangen om huisdier te zijn, hun leefgebied verpesten zodat ze er niet meer kunnen blijven, of ze doden om op te eten of omdat men 'last' van ze heeft. Geldt trouwens voor alle dieren, maar vooral vogels.) |
_________________ I trust Snape completely
Airbenders rock!
"There will be books written about Harry- Every child in our world will know his name!"
-McGonagalls unexpected Seeing talents- |
|
  |
 |
Elyn
Hotemetoot

Verdiend:
334 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Sep 09, 2006 11:27 |
 |
ja, maar zulke dingen gebeuren meer hoor...
bv; de samson en gert-serie, dat was toen oh-zo-geweldig en plots wouden alle kinderen zon soort hondje. tuurlijk geven die ouders toe. met als gevolg dat als de kindjes ontdekten dat het 'maar' een hond was en dus niet kon praten, werden de dieren achtergelaten of in een asiel gedumpt.
dit is hetzelfde, maar dan met vogels. hp is een leuk en omdat harry zon uil heeft, moet plots iedereen een uil hebben.
daar valt niets aan te doen, mensen zijn nu eenmaal zo... |
_________________ Here I lie, dying
with HPF in one hand
and Edward Cullen in the other. |
|
  |
 |
-0-lin-0-
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
102 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Sep 09, 2006 16:23 |
 |
ik ben het helemaal met Agrippa & harry's-girly eens dat de uilen en allerlei andere dieren gewoon in het willd moet leven, ik kan die mensen die het doen wel wat aandoen (weet niet wat maar daar vind ik wel wat op).
En Uilen zijn ook heel erg moeilijk als huisdier te houden, en sommige mensen denken dat uilen heel erg slim zijn maar dat zijn ze echter niet, uilen moeten echt heel veel leren en opnieuw doen en opnieuw doen dus zijn het echt niet huisdieren om te nemen.
Ik vind het jammer dat sommige mensen ze toch in huis nemen net als wat er op de voorpagina staat, dat ze uilennesten leegroven alleen door die uilen gekte door de potter films vind ik echt heel erg zielig (vooral voor de uilen en andere dieren). |
_________________ Ravenklauw
I Love Reptiles
Zijn echt prachtige en mooie beesten  |
|
  |
 |
Sophie Wemel
Lid Wikenweegschaar

Verdiend:
364 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Okt 04, 2006 16:25 |
 |
Ik vind dat echt schandalig!! Waarom moeten mensen nu opeens een uil in huis hebben? Die beestjes moeten vrij zijn, niet opgesloten zitten in een kooi. Nu zit er een jongen in mijn klas die een kerkuil heeft. Ik wed dat hij die heeft gekocht op de zwarte markt!! (hoewel hij een hele dierentuin heeft bij hem thuis.) Ik ben misschien wel HP freak, maar als je al uilen gaat stelen uit de kerk ofzo, dat gaat bij mij veel te ver!! |
_________________ If there's anything to say
If there's anything to do
If there's any other way
I'll do anything for you. |
|
  |
 |
Mrs Riddle
1e jaars

Verdiend:
132 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Nov 19, 2007 1:19 |
 |
ik denk dat ze wel gelijk hebben, dat het door Harry Potter komt, maar... wat doe je raan? |
_________________ Groetjes, Mrs Riddle |
|
  |
 |
Glamorgana
1e jaars

Verdiend:
47 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Nov 21, 2007 10:04 |
 |
Tis even een rage, maar over een jaar of wat is de hype voorbij en dan worden de beestjes toch weer afgedankt... Inderdaad net als bij 101 dalmatiners, Lassie enz enz... Maar mensen doen zulke dingen nog altijd zelf. De HP-boeken en films gebieden niemand tot het kopen van een uil...  |
|
|
  |
 |
xMaritt
3e jaars

Verdiend:
28 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Feb 03, 2008 12:46 |
 |
Dit slaat echt nergens op, het is niet de schuld van HP.. het is gewoon de schuld van de mensen. Natuurlijk willen inderdaad meer kinderen een roofvogel (het liefst een uil of course) door Harry Potter, maar dat de ouders er dan ook daadwerkelijk een kopen gaat te ver, wat de schuld is van de mensen en niet van HP. Volwassenen zijn naar mijn mening toch wel oud genoeg om zich niet te laten intimideren door Harry Potter? |
_________________ Ron; ...'- hij moet geweten hebben dat ik jullie in de steek zou laten.' 'Nee', verbeterde Harry hem. 'Hij moet geweten hebben dat je altijd terug zou willen komen.' |
|
  |
 |
Firminus Niggelus
3e jaars

Verdiend:
24 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Feb 03, 2008 12:50 |
 |
Ik snap wel dat ze de schuld geven aan de HP-gekte.
Mensen doen alles om HP na te doen,zo ook dieren aanschaffen die ze helemaal niet kunnen verzorgen en waar ze helemaal niet van af weten.
Erg jammer voor die leuke vogeltjes.
Ze geven ook niet HP de schuld maar de HP-GEKTE dus de dwase mensen die er alles aan doen om HP na te doen. |
_________________ Huffelpuf Proud.
Proud to be a Huffie |
|
  |
 |
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Feb 03, 2008 12:58 |
 |
Firminus Niggelus schreef: | Ze geven ook niet HP de schuld maar de HP-GEKTE dus de dwase mensen die er alles aan doen om HP na te doen. |
Dan geef je toch HP de schuld? Want als HP er niet was geweest dan was er ook geen HP-Gekte geweest en dan hadden mensen nooit die roofvogels in hun huis gehaald. Ze geven inderdaad de fans op hun schuld, maar ze zijn ergens fan van dus dan geef je ook HP zelf de schuld. |
_________________ [list]Bedankt alle HPF'ers voor de geweldige tijd hier op HPF. *knuft*[/list:u] |
|
  |
 |
|