Auteur |
Bericht |
Hp-Kevin
Dreuzel

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Sep 18, 2006 21:36 |
 |
Zoals in de eerste reactie al gezegt werd; er is geen lichaam van hem dus kan er niks begraven worden. Als er wel een lichaam zou zijn zou het ministery van toverkunst hem nooit in het openbaar begraven. Dan zouden ze min of meer hun fout toegeven
groetjes < kevin |
_________________ Even weggeweest maar nu Back in Action!! |
|
  |
 |
Bee
Schoolkampioen

Verdiend:
503 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Sep 19, 2006 11:48 |
 |
Hp-Kevin schreef: | Zoals in de eerste reactie al gezegt werd; er is geen lichaam van hem dus kan er niks begraven worden. Als er wel een lichaam zou zijn zou het ministery van toverkunst hem nooit in het openbaar begraven. Dan zouden ze min of meer hun fout toegeven |
Het ministerie heeft zijn fout toegegeven.
Of Droebel toch.
Dat kan je in het begin van boek 6 lezen. |
_________________ Orde is een genoegen van het verstand, wanorde is het genot van de fantasie.
Paul Claudel
 |
Feel<Free
3e jaars

Verdiend:
50 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Sep 20, 2006 20:47 |
 |
nou,,, dara heb je een goeie, persoonlijk denk ik dat je (omdat er geen lichaam meer was) toch wel een reliekwie (fonetisch) van hem kon begraven nu heb je helemaal geen gedenkpunt aan Sirius wat ik eigenlijk best wel sneu vind. Hij had helemaal niet dood moeten gaan daar heb ik zo hard om gehuild dat was gewoon het toppunt van emotie voor mij, toen dacht ik even dat ik nou meer een Harry Potter boek wou lezen maar toen las ik verder en toen leefde ik bijna volledig naar deel 6 toe  |
_________________ Remus..You aren't allergic to anything other than silver, are you?"
[size=9]
Some people come into out lives and leave quickly,
others stay and leave footprints in our hearts |
|
  |
 |
Lupos-freak
Opperste Hotemetoot

Verdiend:
529 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Sep 20, 2006 21:10 |
 |
Super Mean Duiveltje schreef: | Lupos-Freak schreef: | Het is toch niet omdat men z'n lichaam niet heeft, dat men geen herdenkingsdienst moet houden voor hem. Want voor Perkamentus' dood werd een hele dienst gegeven, en zelfs voor Carlo werd er een soort van dienst gegeven.
Maar waarom niet voor Sirius??? Lichaam of niet, een dienst verdient hij... Of misschien stelt men de herdenkingsdienst gewoon uit totdat 'de tweede oorlog' voorbij is??? |
Er is geen plechtigheid voor Sirius omdat iedereen nog dacht dat hij slecht was.
Hij was enkel voor Harry een steun en toeverlaat de school of het ministerie heeft daar niets mee te maken.
Het zou enkel voor Harry nodig zijn geweest, een plechtigheid. |
Maar nu weten de mensen toch dat hij goed is. Of heeft Droebel dat niet bekend gemaakt. Ik denk wel dat iedereen het nu weet. Dus waarom geven ze dan nu geen begrafenis??? En nee, het zou niet enkel voor Harry nodig geweest zijn. Remus, Tops, Dolleman, enz... hebben nooit op een deftige manier afscheid van hem kunnen nemen. En ik vind dat Sirius het verdiend om herdacht te worden in een viering. |
_________________ See you in another life then, eh brother? |
|
  |
 |
Sterretje
Lid Wikenweegschaar

Verdiend:
121 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Sep 20, 2006 21:53 |
 |
Natuurlijk kan ik het hele topic doorlezen voordat ik zelf iets post, maar dat doe ik nu lekker niet. Dus vergeef het me als ik in herhaling val bij jullie.. Try to stay awake.
Sirius is dood, punt uit. Maar waarom dan geen herdenking? Misschien omdat ze het te riskant vinden om dat te doen, dat ze gsnapt worden.. En met 'ze' bedoel ik de Order en aanhang. De laatste tijd hebben ze wel allemaal veel aan hun hoofd he? De hele siruatie helpt er niet bij om zoiets te organiseren. Iedereen was blijkbaar zo in shock en verward dat een herdenken niet bij hen in het hoofd kwam. Bij Perkamentus wel, maar iedereen mocht weten dat hij dood was. |
_________________ Perpernoten al in de aanslag |
|
  |
 |
Lupos-freak
Opperste Hotemetoot

Verdiend:
529 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Sep 24, 2006 13:37 |
 |
Sterretje schreef: | Misschien omdat ze het te riskant vinden om dat te doen, dat ze gsnapt worden.. En met 'ze' bedoel ik de Order en aanhang. |
Ja, dat klopt. Ze wachten misschien wel om hem te herdenken als de oorlog gedaan is. Dan kunnen ze hem herdenken samen met de andere slachtoffers die de oorlog zal geëist hebben. Maar waarom herdachten ze toen Perkamentus? Daar waren ze toch ook allemaal tesamen. Dan konden ze tijdens Perkamentus' viering toch ten minste Sirius naam laten vallen. Niet? |
|
  |
 |
No
6e jaars

Verdiend:
57 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Sep 24, 2006 17:38 |
 |
Sterretje schreef: | Natuurlijk kan ik het hele topic doorlezen voordat ik zelf iets post, maar dat doe ik nu lekker niet. Dus vergeef het me als ik in herhaling val bij jullie.. Try to stay awake.
Sirius is dood, punt uit. Maar waarom dan geen herdenking? Misschien omdat ze het te riskant vinden om dat te doen, dat ze gsnapt worden.. En met 'ze' bedoel ik de Order en aanhang. De laatste tijd hebben ze wel allemaal veel aan hun hoofd he? De hele siruatie helpt er niet bij om zoiets te organiseren. Iedereen was blijkbaar zo in shock en verward dat een herdenken niet bij hen in het hoofd kwam. Bij Perkamentus wel, maar iedereen mocht weten dat hij dood was. |
Helaas heeft JKR nooit gezegd dat Sirius dood was. Dus hij kan nog in leven zijn ? Perkie komt niet meer terug. Hij is officeel dood verklaard door JKR. Maar bij sirius is dat niet bekend of hij dood is. En ze heeft ergens gezegd dat er iemand die eigenlijk dood was weer levend wordt en zal ook na deel 7 blijven leven. Daarom denk ik dat Sirius is. |
|
|
  |
 |
Wemelin
Volleerd Tovenaar

Verdiend:
47 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Sep 24, 2006 17:49 |
 |
No schreef: | Sterretje schreef: | Natuurlijk kan ik het hele topic doorlezen voordat ik zelf iets post, maar dat doe ik nu lekker niet. Dus vergeef het me als ik in herhaling val bij jullie.. Try to stay awake.
Helaas heeft JKR nooit gezegd dat Sirius dood was. Dus hij kan nog in leven zijn ? Perkie komt niet meer terug. Hij is officeel dood verklaard door JKR. Maar bij sirius is dat niet bekend of hij dood is. En ze heeft ergens gezegd dat er iemand die eigenlijk dood was weer levend wordt en zal ook na deel 7 blijven leven. Daarom denk ik dat Sirius is. |
Waar staat dat ergens? Dat Rowling bekendgemaakt heeft dat Dumbledore dood is? Ik geloof je wel hoor, maar ik wist dat namelijk nog niet... Ik loop altijd heel erg achter met nieuwtjes en die dingen:P
Als dat idd zo is geloof ik wel dat Sirius degene is die uit de dood 'terugkeert'... Zou wel mooi zijn, Sirius is één van mijn favoriete personages... |
_________________ "Je bent de trouwe volgeling van Perkamentus, hé Potter?"
"Ja, inderdaad," zei Harry. "Ik ben blij dat dat duidelijk is." |
|
  |
 |
No
6e jaars

Verdiend:
57 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Sep 24, 2006 17:59 |
 |
Wemelin schreef: | No schreef: | Sterretje schreef: | Natuurlijk kan ik het hele topic doorlezen voordat ik zelf iets post, maar dat doe ik nu lekker niet. Dus vergeef het me als ik in herhaling val bij jullie.. Try to stay awake.
Waar staat dat ergens? Dat Rowling bekendgemaakt heeft dat Dumbledore dood is? Ik geloof je wel hoor, maar ik wist dat namelijk nog niet... Ik loop altijd heel erg achter met nieuwtjes en die dingen:P
Als dat idd zo is geloof ik wel dat Sirius degene is die uit de dood 'terugkeert'... Zou wel mooi zijn, Sirius is één van mijn favoriete personages... |
Het ligt gewoon aan de hand denk ik. JKR heeft nooit gezegd dat Sirius dood was. Ze heeft nog niks gezegd daarover. Daarom denk ik dat hij degene is. Dumbledore is echt dood. JKR heeft dat gezegd. Dat stond hier in de boeken. De onderwerp weet ik niet. Ik hoop ook dat Sirius terugkeert. JKR heeft gezegd dat degene die dood was verklaard terugkeert en wel levend. Het is wel een gerucht. |
|
|
  |
 |
Bee
Schoolkampioen

Verdiend:
503 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Sep 24, 2006 19:06 |
 |
No schreef: | Wemelin schreef: | No schreef: | Sterretje schreef: | Natuurlijk kan ik het hele topic doorlezen voordat ik zelf iets post, maar dat doe ik nu lekker niet. Dus vergeef het me als ik in herhaling val bij jullie.. Try to stay awake.
Het ligt gewoon aan de hand denk ik. JKR heeft nooit gezegd dat Sirius dood was. Ze heeft nog niks gezegd daarover. Daarom denk ik dat hij degene is. Dumbledore is echt dood. JKR heeft dat gezegd. Dat stond hier in de boeken. De onderwerp weet ik niet. Ik hoop ook dat Sirius terugkeert. JKR heeft gezegd dat degene die dood was verklaard terugkeert en wel levend. Het is wel een gerucht. |
Het is een gerucht dat er een mogelijke dode terugkeert of wat?
Dan geloof ik er niets van.
Sirius komt zeker niet terug. (Moet voor mij ook niet vond hem verre van boeiend)
Misschien heeft Rowling nooit gezegd dat hij dood was, maar Sirius is echt wel weg en komt niet meer terug. |
_________________ Orde is een genoegen van het verstand, wanorde is het genot van de fantasie.
Paul Claudel
 |
karinpotter
Volleerd Tovenaar

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Sep 24, 2006 19:07 |
 |
ik dacht dat ze zijn lichaam wel gevonden hadden Als dat niet zo is okey, maar zou dat wel zo zijn dan zouden ze denk ik geen begraffenis kunnen houden wat iedereen denkt nog steeds dat zwarts schuldig is (of ze zouden het in het geheim moeten doen)
ps; ik ben hp3 nog eens aan het over lezen maar de mensen hebben daar gewoon een heel ander beeld van sirius dan dat harry in hp5 (en 6) heeft. Daar denken ze dat hij super slecht is  |
|
|
  |
 |
Wemelin
Volleerd Tovenaar

Verdiend:
47 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Sep 24, 2006 19:20 |
 |
karinpotter schreef: | ik dacht dat ze zijn lichaam wel gevonden hadden Als dat niet zo is okey, maar zou dat wel zo zijn dan zouden ze denk ik geen begraffenis kunnen houden wat iedereen denkt nog steeds dat zwarts schuldig is (of ze zouden het in het geheim moeten doen)
ps; ik ben hp3 nog eens aan het over lezen maar de mensen hebben daar gewoon een heel ander beeld van sirius dan dat harry in hp5 (en 6) heeft. Daar denken ze dat hij super slecht is  |
Volgens mij begrijp ik je verkeerd... De hele tovergemeenschap denkt over Sirius als massamoordenaar... Pas na zijn 'dood' wordt voor hen duidelijk dat hij dat niet was. En Harry dacht dit ook, tot hij het verhaal hoorde van Lupin en Sirius over hoe het nou echt gebeurt was. Toen werd hij close met Sirius en begon hem steeds meer als een vader te zien (hij is ten slotte ook zijn peetvader...). Dus het is nogal logisch dat Harry en de rest van de tovergemeenschap totaal verschillende denkbeelden en meningen hebben over Sirius als Harry en de Orde de enigen zijn die geloven in Sirius' onschuld.
En over het eerst stukje: er was geen lichaam van Sirius. Niemand weet (volgens mij) waar zijn lichaam is, dat wordt in ieder geval niet in de boeken verteld. En een uitgebreide begrafenis zou er ook niet kunnen zijn, want niemand gelooft dat Sirius onschuldig is (behalve de Orde dan). Dan zou de Orde alleen dus mogen weten van de begrafenis. |
_________________ "Je bent de trouwe volgeling van Perkamentus, hé Potter?"
"Ja, inderdaad," zei Harry. "Ik ben blij dat dat duidelijk is." |
|
  |
 |
Whitelighter
6e jaars

Verdiend:
2 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Sep 26, 2006 17:31 |
 |
Ik denk dat ze dat niet hebben gedaan om het niet bekend te maken, oke ze kunnen het ook gewoon onder de mensen doen die dat wisten dat hij dood was gegaan, maar daarvoor is het nog altijd vanzelfsprekender dat je een lichaam hebt, en dat hadden ze niet. Dus ik denk dat het die twee redenen zijn. |
_________________ De wereld is een boek, wie nooit reist leest er minder dan een pagina in. |
|
  |
 |
Tops<3
Volleerd Tovenaar

Verdiend:
633 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Nov 11, 2006 22:49 |
 |
Choco schreef: | Narcissa schreef: | Inderdaad wat hier al boven is gezegt, Er is geen lichaam meer van hem gevonden. En wat ik ook denk, dat zowat niemand wist waar hij was. En als ze geen lichaam van iemand hebben, hoe willen ze dan iemand kunnen begraven? |
Ja hier ben ik het echt helemaal mee eens.
Zonder lichaam, kan je iemand niet begraven  |
Ja, dat is toch gewoon zo. Er is geen lichaam meer van hem en dat lijkt me nogal duidelijk, haha. Wel hadden ze hem kunnen herdenken ofzoiets maar hij blijft voor vele een gevaarlijke massmoordenaar. |
 |
Lupos-freak
Opperste Hotemetoot

Verdiend:
529 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Nov 12, 2006 12:05 |
 |
No schreef: | Helaas heeft JKR nooit gezegd dat Sirius dood was. Dus hij kan nog in leven zijn ? Perkie komt niet meer terug. Hij is officeel dood verklaard door JKR. Maar bij sirius is dat niet bekend of hij dood is. En ze heeft ergens gezegd dat er iemand die eigenlijk dood was weer levend wordt en zal ook na deel 7 blijven leven. Daarom denk ik dat Sirius is. |
Het is toch niet omdat Rowling het niet 'officieel verklaard heeft', dat Sirius nog leeft. Als Rowling alles uit de boeken officieel moet verklaren, zal ze nogal veel werk hebben. Zo heeft ze ook nooit verklaard dat Carlo officieel dood is. Sirius is dood en daarmee basta!
Rowling heeft wel veel keren gezegd waarom Sirius en Perkie dood zijn. Omdat Harry het uiteindelijk alleen moet opnemen tegen de Heer van het Duister.
Super Mean Duiveltje schreef: | Het is een gerucht dat er een mogelijke dode terugkeert of wat?
Dan geloof ik er niets van.
Sirius komt zeker niet terug. (Moet voor mij ook niet vond hem verre van boeiend)
Misschien heeft Rowling nooit gezegd dat hij dood was, maar Sirius is echt wel weg en komt niet meer terug. |
Helemaal mee eens!
Dat gerucht bestaat volgens mij nu pas...
Tops<3 schreef: | Choco schreef: | Narcissa schreef: | Inderdaad wat hier al boven is gezegt, Er is geen lichaam meer van hem gevonden. En wat ik ook denk, dat zowat niemand wist waar hij was. En als ze geen lichaam van iemand hebben, hoe willen ze dan iemand kunnen begraven? |
Ja hier ben ik het echt helemaal mee eens.
Zonder lichaam, kan je iemand niet begraven  |
Ja, dat is toch gewoon zo. Er is geen lichaam meer van hem en dat lijkt me nogal duidelijk, haha. Wel hadden ze hem kunnen herdenken ofzoiets maar hij blijft voor vele een gevaarlijke massmoordenaar. |
Zoals ik al eerder zei er is toch helemaal geen lichaam voor nodig om iemand te herdenken? Om de vijf jaar herdenken ze mijn overgrootouders, en daarvoor graven ze die mensen toch ook niet op.
Voor velen blijft hij inderdaad een gevaarlijke massamoordenaar, maar dan konden ze toch die herdenking voor een klein gezelschap laten doorgaan. Zoals de Orde, De Wemels en het trio en Knijster [^^].
Ik had ook al gedacht. Ze gaan misschien wachten tot na de 'oorlog', anders zouden veel mensen tesamen zijn, en kunnen de dooddoeners gemakkelijk aanvallen. Maar bij Pekie's begrafenis was dat ook zo, dus waarom nog wachten met Sirius??? |
|
  |
 |
|