Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

Wanneer is een film voor jullie geslaagd? Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Auteur Bericht
madame rosemarta
1e jaars
1e jaars

Verdiend: 25 Sikkels

madame rosemarta is offline. 
BerichtGeplaatst: Zo Jan 27, 2008 20:41 Terug naar boven Sla dit bericht op

Wanneer ik niet meer vragen heb over de film dan dat ie begon.
Want ik zou het er van krijgen. Alleen als ik dan wel weet dat er een vervolg op komt. DAn mogen er nog vragen zijn. Maar als er maar 1 film van komt moet ik niet meer vragen kunnen stellen dan in het begin vind ik dan toch. Mijn menig hierover

Lights that do mislead the morn!
But my kisses bring again, Bring again;
Seals of love, but seal'd in vain, Seal'd in vain!
Profiel bekijkenStuur privébericht
J.J.D.
2e jaars
2e jaars

Verdiend: 44 Sikkels
Woonplaats: Daarbuiten in de wind tussen de klanken van de natuur.

J.J.D. is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Jan 28, 2008 16:33 Terug naar boven Sla dit bericht op

Als het je raakt vanbinnen. Als je ervan aangedaan bent. In positieve of negatieve zin. Dat kan zowel door het verhaal als door de beelden als door de manier waarop het gefilmd is zijn.
Ik zie dan over het algemeen ook liever een goede dramafilm of thriller dan zo'n echte actiefilm.

(quote: Leo Tolstoy)
Manouk
Oude Forumnaam: Noukju Griffoendor Klassenoudste
Griffoendor Klassenoudste

Verdiend: 0 Sikkels

Manouk is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Jan 28, 2008 16:38 Terug naar boven Sla dit bericht op

De acteurs zijn wel een erg belangrijk punt voor mij. Ik vind dat als ik een film kijk, dan moet ik gelóven dat die mensen die daar staan de personages zijn. En zelfs al ken ik de acteurs, als ze echt goed zijn zie ik ze niet meer als de acteur maar als dat personage. Dan vind ik een film al goed geslaagd.
Acteurs/actrices die ik erg goed vind zijn Dominic Purcell, Keira Knightley, James McAvoy Kirsten Dunst en Thomas Sangster ook wel, voor zo'n jong iemand zeker. Er zijn er meerdere, maar deze speciaal (:

Filmmuziek vind ik ook belangrijk, omdat ik gewoon heel erg van soundtracks houd. En een goede soundtrack maakt de film. Ik vind alleen niet zozeer dat als de soundtrack niet zo goed is de hele film gelijk mislukt is.

En ik heb echt een hekel aan slechte effecten enzo. Bijvoorbeeld Snakes on a Plane, die film was zó slecht oO Dan heb ik niet eens meer zín om hem te kijken.

Van chickflicks hou ik niet zo. In principe kijk ik alles en ik heb soms wel zin om zo'n 'stomme' film te kijken, maar ik ben meer van mooie films met een boodschap.
Mijn favoriete film is Girl with a Pearl Earring, die film is écht heel mooi. Ik vind het ook mooi dat er hele stukken inzitten zonder muziek, gewoon helemaal stil, en je mist niets. Ik vind hem echt heel mooi.
Zover ik hem nu heb gezien is Atonement ook erg mooi én goed verfilmd.

Daarbij zijn er natuurlijk wel hele leuke chickflicks en andere films die niet zozeer heel erg goed zijn, maar wel leuk. Dat zijn bijvoorbeeld Pirates of the Caribbean, maar ook 50 First Dates, Love Actually en Elizabethtown.

Oude Forumnaam: Daniël. Schoolkampioen
Schoolkampioen

Daniël is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Jun 04, 2008 15:31 Terug naar boven Sla dit bericht op

Een film is voor mij geslaagd als iedereen er van kan genieten.
Dus dat betekent niet te veel spot met een 'soort' mensen, humor die iedereen begrijpt en niet te 'enge' dingen voor kleine kinderen Razz

Daarnaast vind ik de casting ook heel belangrijk. Als een stoer personage wordt neergezet door een klein mannetje met een piepstem, klopt dat natuurlijk niet.

[6:38 pm] Idril: ik ben volstrekt normaal
Charlie
Oude Forumnaam: Charlie Wemel Oceanic 815 Survivor
Oceanic 815 Survivor

Charlie is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Jun 04, 2008 21:23 Terug naar boven Sla dit bericht op

Een film is voor mij geslaagd als het genre tot me is overgekomen. Mooi gezegd he? Maar het klopt wel. Als het een dramatische film is, dan wil ik echt gehuild hebben en meegeleefd hebben met de personages. Als het horror is, dan wil ik mijn ogen toe moeten houden enzo, dat soort dingen.

Want, geef toe, als het genre al verkeerd gekozen is... Maargoed, een film is eigenlijk nog niet rap geslaagd in mijn ogen. Ik moet er echt een 'goed' gevoel bij over houden, en met goed bedoel ik een gevoel dat bij de film past. En dat heb ik eigenlijk heel weinig, dus films rate ik nogal makkelijk beneden de middelmaat op die manier.

See you in another life?
Pumpkinsoup
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 54 Sikkels

Pumpkinsoup is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Jun 04, 2008 21:42 Terug naar boven Sla dit bericht op

Voor mij is een film geslaagd als ik het verhaal begrijp en niet vragen heb na de film. Ook moet de muziek aanslaan (zeer belangrijk punt!) en moet het niet zo'n "all well, all good" film zijn of dat het op het einde allemaal goed komt or something. Ik ben zelf een vrij grote fan van films zoals Trainspotting, Elephant en Pulp Fiction stuff.

Edward Cullen: You don’t realize how incredibly breakable you are.
I can never, never afford to lose any kind of control when I’m with you.
xxsophietJJ
Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 44 Sikkels

xxsophietJJ is offline. 
BerichtGeplaatst: Za Jun 07, 2008 20:25 Terug naar boven Sla dit bericht op

voor mij is een film geslaagd als het een goed lopend verhaal heeft, goed bijpassende muziek heeft, niet te langdradig is en als het goed gespeeld word, pas dan vind ik het een goede film

wat ik goede films vind zijn:
LOTR 1,2 en 3 (2 is mijn favoriet)
harry potter
pirates of the carribean
the saint (met val kilmer)
The patriot (met mel gibson)
Titanic
en
The bourne films

Yazz
2e jaars
2e jaars

Verdiend: 88 Sikkels

Yazz is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Jun 10, 2008 17:42 Terug naar boven Sla dit bericht op

ik heb niet echt vaste voorwaarden,hij mag niet te langdradig zijn en het moet goed in elkaar zitten,maar de rest.iets wat ik wel afknapper vind,zijn opvallende fouten: zoals in de gladiator,die zich in de tijd van de romeinen afspeelt,draagt de hoofdrolspeler(ben zn naam kwijt) een duur horloge zo'n super modern dusja.
ik hou vooral van : LoTR 1-2-3, PoTC 1- 2- 3, Edward Scissorhands, From hell, harry potter, charlie and the chocolat factory, the pianist en zo kan ik wel nog effe doorgaan Cool

Oude Forumnaam: Miss Raddy Zwadderich Klassenoudste
Zwadderich Klassenoudste

Jessica. is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Aug 12, 2008 16:15 Terug naar boven Sla dit bericht op

Als ik met een tevreden gevoel de bios uitloop/tv uitzet/computer afsluit.
Net als bij Manouk zijnde acteurs bij mij ook belangrijk. Want je moet er wel de hele tijd tegen aan kijken xDD Nee, maar ze moeten geloofwaardig zijn en niet te zenuwachtig enzo. Ik moet ook niet de hele tijd hebben van dat is die ene van die ene film. Bijvoorbeeld als ik een film vn Johnny Depp zie, dan denk ik niet aan één film ofzo. Maar ik zie hem als in het personage die hij op dat moment speelt. Als je begrijpt wta ik bedoel xDD

Verder moet het verhaal geloofwaardig over komen, zelfs verhalen die niet echt kunnen zijn. Net als bijvoorbeeld de Back to the Future trilogie. Dat kan niet, maar in die film wel en daarmee uit. Punt. Het is gewoon geloofwaardig.

En er moet een duidelijk verhaal in zitten, niet langdradig zijn, humor inzitten.

Ik wil van een film kunnen genieten! =D Very Happy

together

HPF and us <3
    Forever in our hearts!
Berichten van afgelopen:      

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp