Auteur |
Bericht |
Lady Voldermort
Volleerd Tovenaar

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Sep 09, 2007 18:34 |
 |
Af en toe lieg ik voor eigen bestwil. Over kleine dingen, niet iets dat heel belangrijk is. Als mijn moeder bv. vraagt of ik al iets heb opgeruimd, dan zeg ik wel eens ja, terwijl ik dat nog niet gedaan hebt. En dan doe ik het even heel snel
Liegen over iets belangrijks vind ik niet iets waar je trots op moet zijn. Op de basisschool heb ik een grote leugen opgehouden en dat heeft me niets moois gebracht. (Ik werd gepest, maar loog dat er niets aan de hand was. En als ik een blauwe plek had van een "grapje" die, die twee meiden hadden, dan zei ik dat het door gym kwam. En het was niet écht pesten, maar meer treiteren. Buitensluiten. Etc.)
Eerlijkheid is veel beter. |
_________________ Wise Words #8:
If you have knowledge, let others light their candles at it.
-Margaret Fuller |
|
  |
 |
Sophie Wemel
Lid Wikenweegschaar

Verdiend:
364 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Okt 02, 2007 19:24 |
 |
Lady Voldermort schreef: | Af en toe lieg ik voor eigen bestwil. Over kleine dingen, niet iets dat heel belangrijk is. Als mijn moeder bv. vraagt of ik al iets heb opgeruimd, dan zeg ik wel eens ja, terwijl ik dat nog niet gedaan hebt. En dan doe ik het even heel snel
Liegen over iets belangrijks vind ik niet iets waar je trots op moet zijn. Op de basisschool heb ik een grote leugen opgehouden en dat heeft me niets moois gebracht. (Ik werd gepest, maar loog dat er niets aan de hand was. En als ik een blauwe plek had van een "grapje" die, die twee meiden hadden, dan zei ik dat het door gym kwam. En het was niet écht pesten, maar meer treiteren. Buitensluiten. Etc.)
Eerlijkheid is veel beter. |
Ja, over zulke dingen moet je niet liegen. In het zesde leerjaar had ik amper nog vrienden in de klas, alleen nog 2 mensen die me wel accepteerden (met die personen heb ik nog steeds contact) en er waren een paar meiden die me ook zaten te pesten. Gelukkig niet constant, maar soms eens irritant doen, je kent dat wel. Ik heb daar dus niets over gezegt tegen men moeder en ook niet tegen de directie. Alleen mijn lerares wist wel wat er aan de hand was, maar verder heeft niemand er iets aan gedaan ofzo. Nee, als je gepest word zeg je dat beter. Overlaatst had iemand om me te plagen iets op mijn brillendoos geschreven en ik heb dat meteen gezegt tegen de leraar. Hij is dat dan gaan zeggen tegen de directie en die hebben meteen actie genomen. Daarna deden ze het niet meer. Met dat pesten verborgen houden kom je geen stap dichterbij en zo zal het zeker niet ophouden. Dus je moet nooit liegen dat er niets aan de hand is op school ofzo.
Ik lieg eigelijk bijna nooit, en als ik lieg, is dat maar een klein leugentje om bestwil. Ik ga zeker niet liegen over grote dingen. Dus verhaaltjes over jezelf verzinnen zoals 'mijn ouders zijn verongelukt en ik heb al een zelfmoordpoging ondernomen' vind ik maar triest. Ik ben al zo'n paar mensen tegengekomen en dat waren maar bedriegers. Nee, liever eerlijke mensen die af en toe eens liegen om iets kleins dan mensen die constant liegen.
Citaat: | Eerlijkheid is veel beter. |
Op sommige momenten niet. Als je bijvoorbeeld met een nieuw truitje naar school komt dat je zelf echt heel mooi vind en iedereen gaat eerlijk zijn en zeggen dat het lelijk is, dan zou ik wel gekwetst zijn. Maar eerlijkheid is beter dan liegen natuurlijk. |
_________________ If there's anything to say
If there's anything to do
If there's any other way
I'll do anything for you. |
|
  |
 |
Zara
2e jaars

Verdiend:
88 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Okt 02, 2007 19:54 |
 |
leugentje om bestwil, ik heb dat op school wel gedaan (huiswerk niet gemaakt, toen maar een leugentje)
Maar echt liegen kan ik niet. liegen waarmee je echt iemand kwetst en waarmee je in de problemen kan komen.
vroeger loog ik altijd tegen mijn ouders, ik was nl altijd "ziek"op zondag, zodat ik lekker thuis Sex and the City dvd's kon kijken ipv naar de kerk te gaan. |
|
|
  |
 |
Ailey
Lid Wikenweegschaar

Verdiend:
577 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Okt 03, 2007 17:15 |
 |
Over het algemeen lieg ik niet veel. Soms van die kleine leugentjes voor mijn eigen best wil. Als iemand iets met me wil doen waar ik geen zin in heb, maar ik niet sneu wil zijn enal zeg ik soms dat ik al iets te doen heb. Maar bij zulke kleine leugentjes blijft het zeker. Echt hard liegen kan ik niet. Zo ben ik te eerlijk om te spijbelen - bijvoorbeeld omdat ik een toets niet geleerd heb. Ik haal liever een onvoldoende dan dat ik ga spijbelen.
Ook qua geld ben ik eerlijk. Als ik weet dat iemand nog geld van me krijgt, geef ik dat het liefst zo snel mogelijk terug.
Zo zijn er nog meer dingen. Ik denk dat ik over het algemeen wel eerlijk ben. |
  |
 |
Dragongirl Leenz
7e jaars

Verdiend:
213 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Okt 03, 2007 17:45 |
 |
Echt heel vaak lieg ik niet, maar als ik lieg is het meestal omdat het zegmaar echt móet. Mijn laatste grote leugen was *denkt*... Ongeveer een maand geleden, ik loog over dat ik nog geen onvoldoendes had ^^ |
_________________ So it hurts to be alive, my friend...
In this masquerade where all one day must die
Don't youere unborn again...
Just for a minute,
Just for a minute more... |
|
  |
 |
Rogue
Lid Wikenweegschaar

Verdiend:
306 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Okt 15, 2007 18:21 |
 |
Vroeger loog ik heel veel maar vooral over kleine dingen, ook verzon ik verhalen die ik vertelde aan mensen die niet waar waren. Waarom ik dat gedaan heb weet ik niet. In mijn huidige relatie heb ik nog maar 2x gelogen in een jaar en dat waren leugentjes om bestwil en zelfs die kostte me moeite. Soms lieg ik wel eens tegen mijn omgeving maar alleen omdat soms de waarheid te hard is. |
_________________ 'Everyone dies, but not everyone really lives.'
'Oh yeah, this is my favourite leaf! How could I forget!'
'Oh it looks like crouching tiger and hidden dragon got something good!'
Sawyer |
|
  |
 |
Skay
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
356 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Okt 15, 2007 18:52 |
 |
Hmmm......ik kan over veel dingen liegen omdat ik gewoon geloofwaardig overkom. Is er een situatie dan komt er gewoon wat uit mijn mond vliegen. Waarschijnlijk ook omdat ik vroeger super verlegen was..en niet echt erbij hoorde. Maar het is niet leuk, want je moet alle verhalen onthouden zodat je later niet gepakt wordt. Dus de reden dat ik niet meer zo vaak lieg..al is het wel makkelijker natuurlijker.
Mijn moeder zou sommigen nog kunnen doorzien, maar de rest neemt het voor zoete koek...*zucht*...misschien maar gaan acteren?
Nu gebruik ik alleen nog maar smoesjes/leugentjes (wat is het verschil?) voor dingetjes als huiswerk of om iemand niet te hard te kwetsen. Geen grote leugens meer. |
_________________ Your arrogance and conceit, your selfish disdain for the feelings of others made me realize that-"
*kicks Elizabeth away* "Ofcoarse I'll marry you, my own Mr. darcy!"
Je bent een genie Katara; een zwetend, stinkend genie! ~Taf |
|
  |
 |
missme98
Opperste Hotemetoot

Verdiend:
333 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Okt 15, 2007 19:56 |
 |
Skay, ik heb precies hetzelfde. Ook precies hoe jij het beschrijft. Ik was vroeger niet echt mezelf en hoorde nergens bij, daarom verzon ik verhalen om interresant gevonden te worden. Nu heb ik het gevoel alsof ik altijd lieg, en moet ik die verhalen ook onthouden. Nu ik echte vrienden heb word het steeds minder, maar soms lieg ik wel om een verhaal aan te dikken. Het komt er gewoon te overtuigend uit bij mij denk ik. |
_________________ Snape totally rocks my socks off!!
Mijn mega spoiler fanfic! |
|
  |
 |
Skay
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
356 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Okt 15, 2007 20:27 |
 |
Yay..ik ben niet alleen...mar het voordeel van zo geloofwaardig overkomen is ook dat je overal onderuit kan komen.
Laatst werd ik naar de rector geroepen met een paar anderen en was ik ervan verdacht om de brandkraan in het scheikunde lokaal te hebben geopend...ik was aan de andere kant van het school gebouw?!?!?!
Maar de rector liet me snel weggaan, omdat ik "niet zo'n meisje ben". Was ik het wel geweest maar gezegd dat ik het niet was (een leugen) dat had hij mij toch geloofd. dat is toch ook weer een nadeel.
(beetje randomn, maar ik ben echt pissed op de docent die mijn naam heeft doorgegeven. |
_________________ Your arrogance and conceit, your selfish disdain for the feelings of others made me realize that-"
*kicks Elizabeth away* "Ofcoarse I'll marry you, my own Mr. darcy!"
Je bent een genie Katara; een zwetend, stinkend genie! ~Taf |
|
  |
 |
missme98
Opperste Hotemetoot

Verdiend:
333 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Okt 15, 2007 20:52 |
 |
Ja dat heb ik eigenlijk ook wel. Want ik ben ook 'niet een meisje dat zulke dingen doet' dus daarom kom ik misschein geloofwaardig over. Maar soms kan ik mezelf ook overtuigen, dan kruip ik echt helemaal in die rol. En het klinkt echt vreselijk, want liegen is verkeerd enzo. Maarik schaad er niemand mee. |
|
  |
 |
Josse
Heksenleider 2e klas

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Okt 16, 2007 14:25 |
 |
Whaha, leuk topic (a)
Ik lieg best wel vaak, gewoon omdat ik onmetelijk gemakzuchtig ben, of automatisme XD
Ik had een feest donderdag, en ik had mijn haren gestijld. Mijn moeder vind dat niet leuk en gaat dan altijd preken (ik mag het wel maar ze gaat gewoon zagen). Dus ik ging vrijdagochtend douchen zodat als ik s middags thuis was mijn krullen terug waren. Mijn moeder vroeg nog of ik het gestijld had, maar dat heb ik dus mooi niet gezegd. Gewoon omdat ik geen zin heb in dat gezeik. XD
De man waar ik nu een kamer huurde belde zaterdagochtend om twaalf uur op (ja dat is middag XD). En ik lag nog te slapen, dus heel duf neem ik de telefoon op. Vraagt hij zo, ben je net wakker? En voor ik het door had zei ik nee XD Echt zo stom, hij wist ook wel dat ik net wakker was ^^
Nou goed, dat soort dingetjes dus, gewoon gemaktzucht. En ook wat Eva zei, over wie de chips het laatste gezien heeft (a) |
The show must go on my moonlight ♥
MiYuvi ♥ |
|
  |
 |
Narcissa
Erelid in de Orde van Merlijn

Verdiend:
0 Sikkels
Woonplaats: †...In de plek waar Tom Riddle mij tegen houd in zijn kerkers, diep bij Zwadderich!...†
|
Geplaatst:
Di Okt 16, 2007 15:59 |
 |
Weetje wat ik wel haat bij liegen, dat er mensen zijn die bij andere mensen , personen zwart gaan maken door smerige leugens. Dat is het vuilst wat iemand kan doen, als er een twee personen ruzie hebben, moet je wel het lef hebben, om het alleen tegen de persoon om te nemen, en niet bij een stel andere vrienden de persoon kapot liegen , zodat die persoon zo laag en *** bij die vrienden staat. |
_________________ †Het geluk van de vampiers is met ons!!†
Ben van uit Azkaban lopend naar het Ministerie van Toverkunsten,
Om hun eens duidelijk te zeggen dat de wereld vaak niet eerlijk in elkaar zit!
( Wens de mensen veel geluk en succes verder! ) |
|
  |
 |
Josse
Heksenleider 2e klas

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Okt 17, 2007 13:15 |
 |
Narcissa schreef: | Weetje wat ik wel haat bij liegen, dat er mensen zijn die bij andere mensen , personen zwart gaan maken door smerige leugens. Dat is het vuilst wat iemand kan doen, als er een twee personen ruzie hebben, moet je wel het lef hebben, om het alleen tegen de persoon om te nemen, en niet bij een stel andere vrienden de persoon kapot liegen , zodat die persoon zo laag en *** bij die vrienden staat. |
Ja dat is echt afschuwelijk! Maar dat is niet meer enkel liegen, dat is gewoon zwartmaken!
Dat vind ik ook echt zo sneu, als mensen dat doen. Gewoon leugens versprijden omdat je iemand toevallig niet aardig vindt! |
The show must go on my moonlight ♥
MiYuvi ♥ |
|
  |
 |
missme98
Opperste Hotemetoot

Verdiend:
333 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Okt 17, 2007 14:10 |
 |
Ja dat is niet echt liegen, zoals ik het tenminste bedoel. Dat is inderdaad gewoon zwartmaken van een persoon, roddelen. Dat is wel lullig, want dan ben je heel achterbaks bezig. |
|
  |
 |
Miss_Slytherin
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
230 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Okt 18, 2007 8:44 |
 |
Ik lieg redelijk vaak geloof ik Maar meestal om kleine dingetjes enzo hoor.. De laatste keer dat ik echt heb gelogen zal wel om iets gaan wat ik niet meer mocht doen! (maar toch heb gedaan... ) |
_________________ Slytherin <3
FanFic
FanArt
PC-Crea |
|
  |
 |
|