Auteur |
Bericht |
Rianne
Dreuzel

Verdiend:
28 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Jul 08, 2008 17:53 |
 |
Ik vond het een goed boek, maar niet het leukste deel van de reeks.
Ik blijf Sneep nog altijd het leukste/beste personage vinden!
Vond het dan ook niet leuk dat hij uiteindelijk doodging, maarja.
Het epiloog vond ik nou ook niet echt geweldig, een beetje te veel van het goede.
Maar over het algemeen een goed boek!  |
|
|
  |
 |
AvadaKedavra
Dreuzel

Verdiend:
27 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Jul 08, 2008 20:49 |
 |
Ik vond het boek wel leuk, maar het gevecht was wel wat kort met Voldie en Harry! Ik vond de saaie stukjes meestal als ze in de tent zitten. Ik had liever gehad dat Voldie een meer tragische dood sterfde, levend verbranden ofzo of doodgemarteld, had hij wel verdiend na al die moorden. Ik vond de Epiloog wel wat kort. Waarom waren Bill,Percy,George en Loena niet met hun kinderen op perron 9 3/4???
Maar alles gezien vond ik het wel een erg leuk boek!  |
|
|
  |
 |
mirantia
Dreuzel

Verdiend:
26 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Jul 10, 2008 18:03 |
 |
Ik vond het boek nummer 7 fantasties! Het was erg spannen, grappig en ontroerend. Ik vind het echt vreselijk dat fred is dood ge gaan. Het ging wel een beetje snel met voldemoort die dood ging, vind ik. Het had best wat uitgebreider mogen zijn. Ik vond vooral het laaste hoofdstuk erg leuk. De namen van de Kinderen van Harry en Ginny vond ik erg komies. |
|
|
  |
 |
Crissy77
5e jaars

Verdiend:
403 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Jul 13, 2008 13:22 |
 |
Nou, ik heb dan ook eindelijk deel 7 uit. Ik vond het in een woord GE-WEL-DIG!!!!! Wat een supermooi boek. Ik heb het bijna in een ruk uitgelezen. Vond het alleen niet leuk dat er zoveel dood zijn gegaan. Vooral bij Dobbie en Fred had ik het wel moeilijk, en moest ik wel even slikken. Er was een moment in het boek waarbij ik echt een traantje moest wegpinken, dat was in de villa van malfidus, toen hermoine gemarteld werd. En Ron haar naam schreeuwde. Ik zag het gelijk voor me, en weet nu al dat dat janken gaat worden tijdens de film. Nu ik dit boek gelezen heb verheug ik me al op de twee films van deel 7.
Ben echt blij dat Voldemort nu ECHT dood is. Pfew.
Echt een spannend boek tot op het eind.
Ik vond die stukken in de tent ook erg leuk, en wat baalde ik toen Ron wegging. Was ook wel blij toen hij weer terugkwam.
En Sneep....toch altijd goed geweest. Dat dacht ik ook wel, al was ik bij deel 6 wel weer aan het twijfelen of hij echt wel goed was. Maar dat bleek nu toch zo te zijn. Gelukkig maar.
Vind het echt een geweldig boek. Love it. |
|
|
  |
 |
Mary Potter
Dreuzel

Verdiend:
28 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Jul 22, 2008 21:24 |
 |
Ik vond het boek redelijk. Het is niet mijn favoriet maar hij kan er door zoals alle hp-boeken. Ik vind wel dat ze overdreven heeft met de dode personages. Moesten de meeste leuken personage echt dood of wou ze gewoon geen toekomst voor hen verzinnen? |
|
|
  |
 |
Keaton
3e jaars

Verdiend:
84 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Jul 24, 2008 6:52 |
 |
Grootste doel van de doden is denk ik geweest om de donkere tijden weer te geven als Voldemort er is, en dat hij totaal geen medelijden heeft, zelfs niet met de goede mensen.
De dood van Hedwig was daar een goed voorbeeld van, de dood van haar was niet nodig maar het geeft de slechte tijd extra weer, Hedwig was het enige maatje dat altijd bij Harry was, en die werd zonder moeite vermoord. |
_________________ "Populair bij jong čn oud.
En terecht, want wie eenmaal kennis heeft gemaakt met de sympathieke tovenaarsleerling is voorgoed verkocht!"
En zo is het maar net! |
|
  |
 |
NicoleD
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
168 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Jul 24, 2008 7:56 |
 |
Dat van Hedwig, ik meen dat Rowling heeft gezegd dat Hedwig, Harry's jeugd liet zien en dat die moest sterven, omdat Harry dan zijn jeugd achter zich zou laten. Volgens mij ofzo  |
_________________ 'We kunnen hem nog redden -' Harry stribbelde uit alle macht tegen, maar Lupos liet niet los.
'Je kunt niets meer doen, Harry... niets... hij is weg.' |
|
  |
 |
Diego
Dreuzel

Verdiend:
26 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Jul 27, 2008 19:16 |
 |
Geweldig boek, vooral het einde vond ik heel mooi.
In het begin was het wel jammer dat ze niet in Zweinstein kwamen, maar als je verder leest snap je het wel weer.
Nogmaals, Geweldig. |
_________________ Die-hard |
|
  |
 |
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Jul 27, 2008 20:01 |
 |
Rstoffers schreef: | Ik vind het wel een mooi einde, nu snap ik eindelijk die dinges van
De een kan niet zonder de ander voort leven. |
Dat werd toch eigenlijk ook al in boek 6 gezegt wat dat precies in hield. Harry heeft het namelijk met Perkamentus hierover en dan legt Perkamentus eigenlijk wel goed uit wat het nou precies betekende. |
_________________ [list]Bedankt alle HPF'ers voor de geweldige tijd hier op HPF. *knuft*[/list:u] |
|
  |
 |
FakexAxSmile
Dreuzel

Verdiend:
50 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Aug 03, 2008 20:10 |
 |
Het had erg veel wendingen, maar ze maken alle hints en alle vage dingen uit de eerdere boeken duidelijk! En het is het mooiste deel van alle 7. |
_________________ To Know The Future, Return To The Past |
|
  |
 |
Allisson Zwarts
1e jaars

Verdiend:
56 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Aug 07, 2008 15:27 |
 |
Ik vind het een beetje raar dat allle Gruzielementen opeens allemaal een beetje op het laatste moment worden vernietigd. Je zou daar normaal gesproken toch veel langer over doen?
Ik vind het verder echt hartstikke jammer dat Rowling een epiloog heeft geschreven. Ik bedoel, misschien heeft ze op een dag wel zin om een 8e deel te schrijven. Hoe het nu verder ging zonder Voldemort. Wie word het nieuwe Schoolhoofd? Wat gebeurt er met Ron, Hermelien, Malfidus, Loena, Marcel, Teddy (zoontje van Lupos en Tops)... Zou Harry de Duffelingen ooit nog zien? Hoe gaat het verder zonder Fred en ga zo maar door. Misschien had ze de epiloog die ze aan het einde van het zevende boek dan aan het achtse boek kunnen zetten?
Ach, misschien kan ik het gewoon niet geloven dat er geen HP-boeken meer komen. *zucht* |
|
|
  |
 |
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Aug 07, 2008 15:47 |
 |
Allisson Zwarts schreef: | Ik vind het een beetje raar dat allle Gruzielementen opeens allemaal een beetje op het laatste moment worden vernietigd. Je zou daar normaal gesproken toch veel langer over doen?
Ik vind het verder echt hartstikke jammer dat Rowling een epiloog heeft geschreven. Ik bedoel, misschien heeft ze op een dag wel zin om een 8e deel te schrijven. Hoe het nu verder ging zonder Voldemort. Wie word het nieuwe Schoolhoofd? Wat gebeurt er met Ron, Hermelien, Malfidus, Loena, Marcel, Teddy (zoontje van Lupos en Tops)... Zou Harry de Duffelingen ooit nog zien? Hoe gaat het verder zonder Fred en ga zo maar door. Misschien had ze de epiloog die ze aan het einde van het zevende boek dan aan het achtse boek kunnen zetten?
Ach, misschien kan ik het gewoon niet geloven dat er geen HP-boeken meer komen. *zucht* |
Aan het einde van het boek toen hadden ze pas uitgepuzzelt waar alle Gruzielementen zouden zitten. Daarom is het ook het einde van het boek. xD Als ze het namelijk toen niet wist dan was het boek wel wat verder gegaan. Het zou altijd aan het einde van het boek zitten lijkt mij. Aangezien dan pas Voldemort vermoord zou kunnen worden.
Daarbij heeft JK Rowling nooit de intentie gehad om een boek 8 te schrijven. Daarom is het fijn dat het epiloog er is, want er komt dus geen boek 8. En ik denk dus ook niet dat zij ooit van plan is om een boek 8 te schrijven. Ze heeft juist dat epiloog geschreven zodat er dus geen boek 8 meer zou komen en dat mensen geen misbruik gingen maken en wel een boek 8 gingen schrijven.
De vragen die je stelt in je bericht daar zijn allemaal al antwoorden op te vinden. Je hebt in dit board ook een "Big Answers" topic. Daar staat ook alle antwoorden in van de vragen die je msischien kan hebben. |
_________________ [list]Bedankt alle HPF'ers voor de geweldige tijd hier op HPF. *knuft*[/list:u] |
|
  |
 |
lucy
Dreuzel

Verdiend:
107 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Aug 15, 2008 20:46 |
 |
boek 7 is zoals al de andere een goed boek. Ik vind wel dat er in dit boek een andere sfeer huist dan in de vorige 6. Er is een grote druk om de gruzielementen te vinden, die bijna allemaal voorbij het midden van het boek gevonden worden.
Uitgezonderd van de kleine saaie stukjes vind ik het geslaagd boek. |
_________________ I Love Lovestories! |
|
  |
 |
Hermelieen
Dreuzel

Verdiend:
63 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Aug 17, 2008 14:04 |
 |
ik vond dit echt een heel mooi boek! ik kon hem niet even laten liggen, wou de hele tijd verder lezen om te weten te komen hoe dit avontuur eindigt! |
_________________ Harry & Hermelienn ?? |
|
  |
 |
Monkeyballs_
Dreuzel

Verdiend:
40 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Aug 17, 2008 17:49 |
 |
Ik vind hem goed, maar is niet mijn favoriet.
Ik had nooit zin om er in verder te lezen, omdat de reeks dan "gedaan" zou zijn.
Verder vind ik de sfeer wel "leuk", en toen ik het toeklapte had ik echt iets van, "wow", Sneep is een held!  |
_________________ Hier komt ooit wel een of andere geweldige quote.. |
|
  |
 |
|