Auteur |
Bericht |
Yori87
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
153 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Sep 30, 2007 22:05 |
 |
Ik ben nu het vijfde boek aan het lezen en dan merk je pas hoeveel ze werkelijk hebben weggelaten uit de films, erg jammer. Had graag Ron als wachter en Ginny als zoeker gezien. En ik mis een groot gedeelte van het getreiter van Omber naar Harry. Het komt wel even in de film, maar is naar mijn mening niet zoveel als in het boek. |
_________________ "You're a prefect? Oh Ronnie! That's everyone in the family!" "What are Fred and I? Next door neighbours?"
''There's no need to call me 'sir', Professor.''
'But we're not stupid - 'We know we are called Gred and Forge." |
|
  |
 |
Harry Lover
Dreuzel

Verdiend:
49 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Okt 06, 2007 14:03 |
 |
Ik vind het net als LadyBird echt jammer dat het zwerkbal met Ron eruit is!
Bij een (oud) interview zei Rupert ook dat hij ernaar uitkeek om zwerkbal te spelen in deel 5. ( het interview staat op de extra DVD van flim 3 of 4)
En Ron was er ook bij toen Hagrid Groemp liet zien. Dat was in het boek ook niet zo! |
_________________ I can't be a wizard.
I'm just Harry, just Harry! |
|
  |
 |
Astridvg
1e jaars

Verdiend:
3 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Okt 09, 2007 16:22 |
 |
Ik vind het best storend in de 3e film dat ze vooral niet in schoolgewaden lopen, dat mis ik wel erg. Je ziet meer dat ze in gewoon dagelijkse kleding lopen.
In deel 5 had het zwerkbal er een beetje weer ingemoeten, mis ik ook wel erg. Wou Ron wel als wachter zien.
Er missen gewoon ongelofelijk veel dingen. Voor de mensen die de boeken hebben gelezen zijn sommige dingen echt storend.
Maar als ik het vanuit hun oogpunt bekijk snap ik het wel een beetje. Een film maken is niet goedkoop, het kan niet uren duren zo'n film. Dan moeten er minstends 3 pauzes inkomen, haha.
En ook zijn er genoeg mensen die de films kijken en de boeken nooit hebben gelezen. Voor die mensen moet de film wel een beetje begrijpelijk blijven. Die mensen missen al die dingen niet.
Het is eigenlijk een vervelend werkje om zo'n dik boek in een uur of 2 te proppen.  |
|
|
  |
 |
Expecto Petra
Griffoendor Klassenoudste

Verdiend:
74 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Okt 09, 2007 16:47 |
 |
Astridvg schreef: | In deel 5 had het zwerkbal er een beetje weer ingemoeten, mis ik ook wel erg. Wou Ron wel als wachter zien. |
Film 6...
SPOILERS! | [selecteer] Ik heb gelezen op harrypotterfreakz dat Quidditch in film 6 weer terug komt..met Ron als hoofdrolspeler daarin! Lees het hier. [/selecteer] |
Ik vond het ook wel jammer dat ze het stukje van het ziekenhuis er niet in hadden gedaan, maar het was niet heel noodzakelijk. Omdat deel 5 zo'n dik boek is hebben ze in de film bijna alleen maar de nodige dingen gedaan omdat de film anders te lang werd, denk ik. |
_________________ Gryffindor, I will miss you!!!
After all this time?
Always!
HPF, I will miss you too!! |
|
  |
 |
bateendje
1e jaars

Verdiend:
205 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Okt 09, 2007 17:31 |
 |
Het zwerkbal miste ik niet zo veel, maar het moeras!! :'(
hoe konden ze dat weg laten? :'(
Ik stoorde mij (wat al gezegd was) dat niet alles kleine feitjes kloppen.
Zoals het moment dat Harry flauwviel, die hele scéne hebben ze verprutst,
schande!
Maar ja, het is zoals het is, jammer genoeg, :'(
Misschien hadden ze de film wel langer kunnen maken, met drie pauzes,
dan kan het dus wel lekker langer zijn =)
Of hadden ze de film wel moeten opsplitsen, maar pas uitbrengen wanneer
het tweede deel al bijna af was, zodat het maar een maand er tussen was
ofzo,..
**ik met mijn meesterbrein heb toch altijd zulke geweldige ideeën, ^^,
hum, hum,... scheld mij maar uit voor 'ego'** |
_________________ ice-cream; dancing; music ; oreo |
|
  |
 |
Carla
Volleerd Tovenaar

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Okt 09, 2007 17:45 |
 |
bateendje schreef: | Het zwerkbal miste ik niet zo veel, maar het moeras!! :'(
|
Het moeras? Het kan aan mij liggen, maar ik heb geen idee welke scène je bedoelt. Dat houdt dus in dat ik die scène in ieder geval niet gemist heb  |
|
|
  |
 |
Shirley
The Chatting Mod

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Okt 09, 2007 17:48 |
 |
Nederlandse Hermelien schreef: | bateendje schreef: | Het zwerkbal miste ik niet zo veel, maar het moeras!! :'(
|
Het moeras? Het kan aan mij liggen, maar ik heb geen idee welke scène je bedoelt. Dat houdt dus in dat ik die scène in ieder geval niet gemist heb  |
Ik denk dat dat stuk wordt bedoeld van Fred en George. Die hadden toch een complete gang ergens in een moeras verandert? Om Omber te irriteren. xD Nou ik heb die scene niet persé gemist, maar het zou wel grappig geweest zijn. Maar niet dat dat er nu echt in moest.
Zwerkbal heb ik wel gemist, Ron op een bezem had ik wel willen zien, maar helaas. =( |
  |
 |
Wizardjuh
7e jaars

Verdiend:
108 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Okt 09, 2007 18:10 |
 |
Nederlandse Hermelien schreef: | bateendje schreef: | Het zwerkbal miste ik niet zo veel, maar het moeras!! :'(
|
Fred en George hadden een moeras gemaakt op een of andere gang, volgensmij als afleidingsmanouvre (<schrijf ik dat goed?). Op zich was dat maar een klein stukje, dat hoefde er van mij niet in. Het st. Holisto had ik ook wel leuk gevonden (vooral met Lockhart), maar dat is niet nodig voor de loop van het verhaal.
Wel vind ik dat er meer van Kreacher in moest zitten. Hij heeft uiteindelijk toch alles doorgespeeld aan Narcissa en Lucius.
EDIT: Shirley was me voor^^. |
|
|
  |
 |
Carla
Volleerd Tovenaar

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Okt 09, 2007 18:55 |
 |
Wizardjuh schreef: | Nederlandse Hermelien schreef: | bateendje schreef: | Het zwerkbal miste ik niet zo veel, maar het moeras!! :'(
|
Fred en George hadden een moeras gemaakt op een of andere gang, volgensmij als afleidingsmanouvre (<schrijf ik dat goed?). Op zich was dat maar een klein stukje, dat hoefde er van mij niet in. Het st. Holisto had ik ook wel leuk gevonden (vooral met Lockhart), maar dat is niet nodig voor de loop van het verhaal.
Wel vind ik dat er meer van Kreacher in moest zitten. Hij heeft uiteindelijk toch alles doorgespeeld aan Narcissa en Lucius.
EDIT: Shirley was me voor^^. |
Aha, bedankt voor het herinneren, al heeft bateendje wel een beetje gelijk, ik had het stuk met Fred en George ook wel wat anders gewild, maar echt nodig was het niet (anders was ik het ook vast niet vergeten ) |
|
|
  |
 |
missme98
Opperste Hotemetoot

Verdiend:
333 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Okt 10, 2007 14:58 |
 |
Ik vond de stukjes van Fred en George juist geweldig. Al had ik ook wat meer geintjes willen zien. Maar dat ze opeens in de kamer verschijnselden en dat ze dat jongetje troosten, na het strafwerk van omber ^^ |
_________________ Snape totally rocks my socks off!!
Mijn mega spoiler fanfic! |
|
  |
 |
muisS
7e jaars

Verdiend:
175 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Okt 24, 2007 22:38 |
 |
Wat ik nou echt mis in de film's is toch wel Dobby. Ik vind hem echt zo'n vette personage en ik vind het jammer dat hij in deel 4 en 5 vooral niet meer voorkomt
Ook vind ik het jammer dat ze het doolhof anders hebben gemaakt.
Jmmer is ook dat ze deel 5 teveel uit hebben gelaten, persoonlijk vond ik dat het een beetje bij elkaar gepropt was en het allemaal naar mijn gevoel iets te gehaast was  |
_________________ <3 Ron/Hermoine |
|
  |
 |
PrincessLies
2e jaars

Verdiend:
66 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Okt 25, 2007 6:25 |
 |
muisS schreef: | Wat ik nou echt mis in de film's is toch wel Dobby. Ik vind hem echt zo'n vette personage en ik vind het jammer dat hij in deel 4 en 5 vooral niet meer voorkomt
Ook vind ik het jammer dat ze het doolhof anders hebben gemaakt.
Jmmer is ook dat ze deel 5 teveel uit hebben gelaten, persoonlijk vond ik dat het een beetje bij elkaar gepropt was en het allemaal naar mijn gevoel iets te gehaast was  |
Ja, dat stuk met het doolhof vond ik idd ook hel jammer, daar hadden ze echt veeel meer mee gekund.
En deel 5 vond ik een grote mislukking, het ging heel erg van dehak op de tak, als je het boek niet gelezen hebt snap je er volgens mij echt helemaal niets van.. Ook was te film veels te kort, maar iets van anderhalf uur ofoz. Als ze hem langer hadden gemaakt had er misschien meer ingekund... |
|
|
  |
 |
Josse
Heksenleider 2e klas

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Okt 25, 2007 10:13 |
 |
PrincessLies schreef: | En deel 5 vond ik een grote mislukking, het ging heel erg van dehak op de tak, als je het boek niet gelezen hebt snap je er volgens mij echt helemaal niets van.. Ook was te film veels te kort, maar iets van anderhalf uur ofoz. Als ze hem langer hadden gemaakt had er misschien meer ingekund... |
Harry Potter & The Order Of The Phoenix was 138 minuten, dat is dus twee uur en 18 minuten. Ik denk dat veel langer niet kon.
Ik ben het wel met je eens dat ze te vaag zijn, ik keek m met een vriendin die het boek niet gelezen had en ik moest steeds heel veel uitleggen.
Maar dan hadden ze beter twee films kunnen maken ofzo. Dit was gewoon zonde, ook omdat je de dagelijkse beslommeringen zou ik maar zeggen (POA) mist, dat vond ik juist zo leuk. ^^ |
The show must go on my moonlight ♥
MiYuvi ♥ |
|
  |
 |
Bonniié
Dreuzel

Verdiend:
56 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Okt 26, 2007 11:37 |
 |
Wat ik jammer vond was dat ze in Harry Potter & the Order of the Phoenix die scene met de Marauders voor maar heel even hebben laten zien. De enige twee personage's die je goed kon onderscheiden waren James Potter en Severus Snape. |
_________________ Love is a deadly feeling.
It gives you passion, but jealousy.
It gives you sorrow, but happiness.
It gives you, it makes you, and it breaks you. |
|
  |
 |
eva.ft.harry
1e jaars

Verdiend:
81 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Nov 10, 2007 19:42 |
 |
Bonniié schreef: | Wat ik jammer vond was dat ze in Harry Potter & the Order of the Phoenix die scene met de Marauders voor maar heel even hebben laten zien. De enige twee personage's die je goed kon onderscheiden waren James Potter en Severus Snape. |
Ja, ik vond het ook jammer dat dat er niet in zat. Dat was iets waarvan je dacht: ''Dat wil ik graag zien'' en dan was het misschien... 20 sec. in beeld. Gewoon jammer...
Wat ook jammer was was dat er geen Zwerkbal in zat. En dan vooral dat Ron's vlieglessen er niet inzaten. Daar had ik me *als Ronfan* erg op verheugd.... |
_________________ Как хотел я не опоздать |
|
  |
 |
|