Auteur |
Bericht |
Josse
Heksenleider 2e klas

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Mrt 25, 2007 23:45 |
 |
Helen schreef: | Het leukste accent vind ik toch wel die van Wood.
Die is zo leuk om te horen "Those three hoops"
En sja, accenten komen overal voor dus ook in de HP boeken/films.
Dat is wel het leukst anders lijkt het me zo eentonig worden. |
JA inderdaad! Door de accenten vind ikde film completer, hij is gewoon realistischer. En wat Eva al zei, niet heel GB praat hetzelfde. ^^
Dus dat vind ik gewoon kei leuk! |
The show must go on my moonlight ♥
MiYuvi ♥ |
|
  |
 |
Carla
Volleerd Tovenaar

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Apr 01, 2007 9:29 |
 |
Ik vind echte accenten niet erg (dus als iemand altijd zo praat), maar aangeleerde accenten vind ik meestal zo nep en irritant! Gelukkig heb ik die niet echt gehoord in Harry Potter. |
|
|
  |
 |
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Apr 01, 2007 10:50 |
 |
Nederlandse Hermelien schreef: | Ik vind echte accenten niet erg (dus als iemand altijd zo praat), maar aangeleerde accenten vind ik meestal zo nep en irritant! Gelukkig heb ik die niet echt gehoord in Harry Potter. |
Dat komt omdat iedereen ook Brits of Iers is. Dus niemand hoeft een accent aan te praten, want ze hebben van zichzelf al een goed accent. Dus ik denk ook niet dat je een aangeleerd accent in HP te horen krijgt. |
_________________ [list]Bedankt alle HPF'ers voor de geweldige tijd hier op HPF. *knuft*[/list:u] |
|
  |
 |
Alek
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Apr 21, 2007 6:34 |
 |
Ik heb eerlijk gezegd er nog niet op gelet. Alleen de accenten van Madame Mallemour en Karkarov zijn grappig.  |
|
|
  |
 |
lousje
Dreuzel

Verdiend:
2 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Mei 28, 2007 20:52 |
 |
ik vind het helemaal niet erg dat er acentten in de film zitten.
dat hoort ook een beetje bij het karakter van de personages van de film.
dat maakt de film juist leuk dat iedereen verschillend praat |
_________________ G R I F F O E N D O R
I S T H E B E S T ! |
|
  |
 |
WizzardBert
1e jaars

Verdiend:
31 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Mei 30, 2007 16:26 |
 |
Unni schreef: |
In het Engels vind ik heb best grappig, maar bij de Nederlandse films erger ik me er dood aan >.<
Naja... |
ja idd. Ik erger me ook altijd aan films met Nederlandse stemmen (dus ook die van HP). Ze zijn altijd zo kinderachtig, etn totaal niet grappig. |
|
|
  |
 |
Jessica.
Zwadderich Klassenoudste

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Mei 30, 2007 17:11 |
 |
Ik vind de accenten juist erg leuk. Ik vind gewoon dat hele taaltje leuk. Alleen Dumbledore's 2's stem vind ik niet erg leuk, beetje onduidelijk. Ik vind inderdaad het accent van Wood erg leuk en ook hoe Harry is deel 3 zegt: 'I don't care. Everywhere is better than here.' echt zo leuk.
Ik erger me totaal niet aan de accenten, dus. |
HPF and us <3
Forever in our hearts! |
|
  |
 |
LuCos
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
121 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Aug 18, 2007 14:05 |
 |
Je hoort die accenten ook goed,maar ik stoor me er niet aan,ik vind het wel grappig. Hetluekste accent vind ik van Wood, Schots |
|
|
  |
 |
Shirley
The Chatting Mod

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Aug 18, 2007 14:12 |
 |
Nou ik erger me daar ook niet aan hoor. Ik vind het er juist wel leuk bij passen. Het is gewoon wel grappig, die accenten erbij, en dat is in het echte leven ook, dus het is alleen maar realistischer dat er mensen met een accent tussen zitten. |
  |
 |
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Aug 18, 2007 14:13 |
 |
Het valt me heel erg op dat iedereen vind dat Oliver Wood in de film zo'n schattig accent heeft, terwijl Katie (Cho Chang) ook Schots praat. Dus in principe moet je dan dat accent toch ook leuk vinden? Ik vind het Schots echt zo grappig. Ik ben dus blij dat er een paar Schotse mensen inzitten. ^^ |
_________________ [list]Bedankt alle HPF'ers voor de geweldige tijd hier op HPF. *knuft*[/list:u] |
|
  |
 |
Kevin.
Griffoendor Aanvoerder

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Aug 18, 2007 14:30 |
 |
Witch_Eva schreef: | Het valt me heel erg op dat iedereen vind dat Oliver Wood in de film zo'n schattig accent heeft, terwijl Katie (Cho Chang) ook Schots praat. Dus in principe moet je dan dat accent toch ook leuk vinden? Ik vind het Schots echt zo grappig. Ik ben dus blij dat er een paar Schotse mensen inzitten. ^^ |
Ik ben het eens met Eva. Het Schotse accent van Katie en Sean Biggerstaff (Oliver Wood) is inderdaad best wel grappig en mooi om naar te luisteren. Ook het accent van Evanna Lynch is leuk om naar te luisteren, maar dat is geen Schots maar Iers. Maar ik ben dus ook blij dat er Schotten in de HP films zitten. |
 |
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Aug 18, 2007 14:32 |
 |
Ja inderdaad Evanna is Iers, maar toch vind ik niet dat je haar accent heel duidelijk kan horen. Niet zoals Seamus/Simon in de film. Die heeft gewoon een overduidelijk Iers accent. Ik hoor bij Evanna gewoon een zacht Iers accentje. |
|
  |
 |
Kevin.
Griffoendor Aanvoerder

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Aug 18, 2007 14:42 |
 |
Ja, dat zal wel kloppen Eva. Als je echt goed gaat luisteren naar Evanna's stem hoor je inderdaad een klein beetje van haar Ierse accent. Wel jammer eigenlijk, want ook het Ierse accent is leuk om naar te luisteren vind ik. Maar bij Seamus heb ik het eigenlijk nooit gemerkt dat hij sprak met een Iers accent. |
 |
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Aug 18, 2007 14:46 |
 |
Harry Potter Rocks schreef: | Ja, dat zal wel kloppen Eva. Als je echt goed gaat luisteren naar Evanna's stem hoor je inderdaad een klein beetje van haar Ierse accent. Wel jammer eigenlijk, want ook het Ierse accent is leuk om naar te luisteren vind ik. Maar bij Seamus heb ik het eigenlijk nooit gemerkt dat hij sprak met een Iers accent. |
Meen je dit nou serieus? Hij praat met een gigantisch groot Iers accent.. Ik vind het wel schattig, en echt bij hem passen. Maar je kan het echt wel heel duidelijk horen hoor ^^ Net zo duidelijk als Oliver's Schotse accent xD |
|
  |
 |
Shirley
The Chatting Mod

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Aug 18, 2007 14:50 |
 |
Witch_Eva schreef: | Harry Potter Rocks schreef: | Ja, dat zal wel kloppen Eva. Als je echt goed gaat luisteren naar Evanna's stem hoor je inderdaad een klein beetje van haar Ierse accent. Wel jammer eigenlijk, want ook het Ierse accent is leuk om naar te luisteren vind ik. Maar bij Seamus heb ik het eigenlijk nooit gemerkt dat hij sprak met een Iers accent. |
Meen je dit nou serieus? Hij praat met een gigantisch groot Iers accent.. Ik vind het wel schattig, en echt bij hem passen. Maar je kan het echt wel heel duidelijk horen hoor ^^ Net zo duidelijk als Oliver's Schotse accent xD |
Jaaa. xD Dat kun je echt wel heel duidelijk horen. Nou ik wist dus niet dat dát Iers was. Want ik heb geen idee welk accent waar vandaan komt. xD Maar ik vind echt dat Seamus één van de personen is waarbij je heel erg duidelijk kan horen dat hij een accent heeft. Daar kun je echt bijna niet omheen eigenlijk... |
  |
 |
|