Auteur |
Bericht |
Lisanne
Volleerd Tovenaar
Verdiend:
57 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Dec 12, 2007 11:12 |
|
Helen schreef: |
En dan nog maar eens de vraag die ik al eerder stelde, kunnen er brushes uit de brushlijst weggehaald worden en zo ja, hoe.
Rechter muisknop en dan deleten wil dus niet. |
Ze staan als het goed is op je C schijf. Als je daar naar Program & Files gaat staat ook PSP9 erbij. Dan open je de map: brushes en kan je de desbetreffende wissen.
Ik zit nu op school dus ik kan het niet helemaal goed uitleggen, dus als je er niet uit komt hoor ik het wel! |
_________________ time goes by at such a pace, it's funny how it's easy to forget her face. |
|
|
|
Emma Roos
7e jaars
Verdiend:
322 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Dec 29, 2007 18:50 |
|
Ik heb een vraag: Hoe krijg je in Photoshop (CS3) een rand/lijn om je ava, banner, enz. En dat zonder die handmatig te trekken. In PSP had je daar namelijk altijd een knop voor waar je ook de dikte en kleur kon bepalen.
En als dat kan: Kan het ook binnen de ava, banner, enz? Zodat je hem daarna niet nog 'ns hoeft te verkleinen.
@Neville: Ah zo. Bedankt! |
Wise Words #2:
Logica brengt je van A naar B, fantasie brengt je overal.
- Albert Einstein
Laatst aangepast door Emma Roos op Za Dec 29, 2007 19:54; in totaal 1 keer bewerkt |
|
|
|
Neville
Grote Zaal Hoofdmonitor
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Dec 29, 2007 19:08 |
|
Dat is heel simpel: edit>stroke... Dan moet je nog de dikte, plaats en kleur instellen natuurlijk, maar dat is heel eenvoudig. ^^ Het kan ook binnen de afbeelding, gewoon de optie 'inside' selecteren. |
_________________ ~ the End of the Beginning |
|
|
|
Helen
Minister van Toverkunst
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Dec 31, 2007 10:17 |
|
Weet iemand of en hoe ik een schaduw achter een uitgeknipt plaatje en tekst kan krijgen?
Ik heb PSP 9.1 .. geloof ik. De 9 is iig goed
@hieronder ... aaah, gelukt. Geweldig. Bedankt |
Laatst aangepast door Helen op Ma Dec 31, 2007 14:00; in totaal 1 keer bewerkt |
|
|
|
onetreehill-fan
3e jaars
Verdiend:
711 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Dec 31, 2007 13:41 |
|
Helen schreef: | Weet iemand of en hoe ik een schaduw achter een uitgeknipt plaatje en tekst kan krijgen?
Ik heb PSP 9.1 .. geloof ik. De 9 is iig goed |
Foto weet ik niet maar voor schaduw achter text moet je gewoon je text invoegen en dan ga je naar effects>3D effects>drop shadow. |
_________________ You know for most of my life I would have gone through this alone, but then I met you.
And I finally found someone I could depend on like I've got this.
So I guess I called you 'cause I wanted to know if that was still there. |
|
|
|
superharrypotterfan
4e jaars
Verdiend:
161 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Jan 14, 2008 17:43 |
|
En daar ben ik weer met een vraagje xD
ik ben nu bezig met PS en ik had 1 icon af.. Wil ik daarna weer gaan croppen doet die het in eens niet meer!! Als ik op het plaatje klik om te croppen staat er een soort handje.. Weet iemand mss wat ik moet doen??? |
_________________ G R Y F F I N D O R |
|
|
|
DoubleD
Lid Wikenweegschaar
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Jan 22, 2008 17:17 |
|
Ik heb ook een vraag.. ^^
Ik heb een aantal Textures gedownload, en die wil ik graag gebruiken. Dan moet ik ze dus in het programma zetten. Ik heb alleen geen idee hoe!
Misschien moet het erbij, maar het zijn PNG-bestandenen ik werk met Abode Photoshop CS3 |
|
teule
7e jaars
Verdiend:
323 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Jan 28, 2008 19:30 |
|
Ik heb een vrij gedetailleerde vraag voor de ervare gebruiker van PS en Imageready:
Ik ben een animatie aan het maken in imageready, maar nu wil ik er een lijstje omheen hebben die gedurende de hele animatie erom heen blijft staan.. Ik heb de 'lijstlayer' al gemaakt, maar wat nu? |
_________________ Umbridge : 'You will please copy the approved tekst 4 times, too ensure maximum pretention. There'll be no need to talk..'
Hermione : 'No need to think is more like it..!' |
|
|
|
Niinza
Volleerd Tovenaar
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Apr 07, 2008 17:57 |
|
In psp9, als ik metr Shift+S de afbeelding verklein, wordt ie echt enorm pixelig! Is hier een oplossing voor? |
|
|
|
Scran
Dreuzel
Verdiend:
108 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Apr 07, 2008 17:59 |
|
teule schreef: | Ik heb een vrij gedetailleerde vraag voor de ervare gebruiker van PS en Imageready:
Ik ben een animatie aan het maken in imageready, maar nu wil ik er een lijstje omheen hebben die gedurende de hele animatie erom heen blijft staan.. Ik heb de 'lijstlayer' al gemaakt, maar wat nu? |
Op elke aparte layer moet het zelfde lijstje komen.
Daardoor kun je hem het hele filmpje zien. |
_________________ http://i267.photobucket.com/albums/ii312/Scrar/YodaSig.png |
|
|
|
Kirssy
Beginnend Tovenaar
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Apr 11, 2008 14:53 |
|
DoubleD schreef: | Ik heb ook een vraag.. ^^
Ik heb een aantal Textures gedownload, en die wil ik graag gebruiken. Dan moet ik ze dus in het programma zetten. Ik heb alleen geen idee hoe!
Misschien moet het erbij, maar het zijn PNG-bestandenen ik werk met Abode Photoshop CS3 |
Je gaat gewoon naar File - Open en dan zoek je je textures op in je computer en opent ze. Dan kopieer je ze en plak je ze op de afbeelding waarover je ze wilt gebruiken en verander de blendingmode in bijvoorbeeld Soft Light of Screen. Alles je me niet kunt volgen stuur je maar een pb'tje, dan maak ik even een print screentje voor je ^^ |
|
|
Helen
Minister van Toverkunst
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Mei 30, 2008 9:50 |
|
Kan je bij PSP9 ook iets sellecteren en op de sellectie een rand zetten?
Ik bedoel het net zo als op de Ava die ik nu heb.
Zo ja, hoe moet dat? |
|
Miseria
Spookjager
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Mei 30, 2008 15:04 |
|
Helen schreef: | Kan je bij PSP9 ook iets sellecteren en op de sellectie een rand zetten?
Ik bedoel het net zo als op de Ava die ik nu heb.
Zo ja, hoe moet dat? |
Nou, de manier waarop ik het doe is als volgt: ik maak eerst een nieuwe laag aan. Dan selecteer ik het gebied dat een randje moet krijgen. Op de nieuwe laag kleur ik dit gebied in met de gewenste kleur (met de vlakvuller dus), en ik zorg dat de selectie geselecteerd blijft. Vervolgens ga ik naar het kopje "Selecties" (bovenaan, bij o.a. ook Bestand, Bewerken, etc...), "Wijzigen" » "Inkrimpen". Bij het schermpje dat opent vul je 1 pixel in (of groter, als je de rand dikker wilt). Klik op OK, en vervolgens op "Delete". Wat je overhoudt, is een randje =]
Je kan het ook als volgt doen; je gebruikt het gereedschap "Rechthoek", en zorgt dat je achtergrond kleur op onzichtbaar staat (onder het palletje staat een rondje met een streep erdoorheen; als je hier op drukt, zal je geen tweede kleur hebben). De eerste (bovenste) kleur is de kleur van het randje. Bij het gereedschap zelf zorg je dat de lijnbreedte 1 pixel is (of groter). Je selecteert het stukje dat een randje moet, en voilą =]
Als het niet helemaal duidelijk is, kan ik wel proberen een paar screenshots te maken xD ^^ |
|
|