Auteur |
Bericht |
Jana
4e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Aug 22, 2005 15:32 |
 |
Ik heb met open mond (nouja bij wijze van spreken) de tekst gelezen, en ik ben van mening dat er zéker een stuk waarheid in die tekst zit. Het is toch allemaal heel logisch?
Maar er is nog iets: Boek 3 is het enige boek waar er geen confrontatie is met Voldemort...
Ik ben momenteel boek 3 aan het (her )lezen. Ik ga hem eens wat grondiger doorlezen, met een scherper geheugen...
Jana |
|
|
  |
 |
D@nouk
Dreuzel

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Sep 26, 2005 13:39 |
 |
LolligLuitje schreef: | Op MuggleNet schreef een forummer dit, ergens anders op Internet vond ik een vertaling:
‘’Boek twee is in de serie tot nu toe een apart boek. Het is het enige boek dat niet een directe verbinding heeft met het plot van Voldemorts wedergeboorte. In boek 1 probeerde Voldemort de Steen der Wijzen te bemachtigen voor het onsterfelijke leven. In boek drie ontsnapte Wormstaart om zich weer bij zijn meester te voegen. In het vierde boek is er natuurlijk de wedergeboorte. En in boek vijf is er de strijd tussen Harry en Voldemort.
Boek twee is een uitzondering. Technisch gezien zou je boek 2 uit de serie kunnen halen, het heeft weinig invloed op de rest van het verhaal. Het enige dat er gebeurt is de ruzie tussen tussen Lucius Malfidus en Arthur Wemel en dat Perkamentus werd geschorst als schoolhoofd door het vervloekte dagboek van Vilijn. Het geeft echter wel een hoop achtergrond informatie over tovenaars famillie’s en over de geschiedenis van Voldemort. Maar op de een of andere manier lijkt het boek niet belangrijk.
Ik vraag me af wat jullie hier van vinden? (sorry voor de grote lap tekst) |
ik zal niets verklappen over boek 6 maar in dat boek is boek 2 een belangrijk boek en zijn er continu links tussen de 2!
veel leesplezier voor degene die hem nog niet gelezen hebben en voor de rest... het wachten op boek 7 zal zeker beloond worden dat verwacht ik!
doeg,
kus,
D@nouk |
|
|
  |
 |
Weerwolfje
2e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Jan 17, 2006 17:20 |
 |
Dat Draco de Halfbloed prins is is niet waar maar je kwam aardig in de buurt Boek 7 word denk ik wel een heel apart boek miss gaat hij niet terug naar Hogwarts al hoop ik van well |
_________________ I love Daniel Radcliffe
* Gif hem a kiss *
I am In LUV!!! |
|
  |
 |
lady kruml
3e jaars

Verdiend:
47 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Mrt 07, 2006 16:58 |
 |
hmmmm..... ik ben het er niet helemaal mee eens ....ok er zijn een aantal kleine overeenkomsten tussen bepaalde boeken .... maar de meeste vind ik vergezocht en noem ik het geen overeenkomst meer .....
ik denk dat het gewoon toeval is ... of niet .... dat bepaalde dingen op elkaar lijken ..... en zo ver de connectie tussen deel 3 en 6 .... ja daar zijn we het wel overeens dat dat niet klopt
en zo blijkt maar weer dat veel theoriën b*llshit zijn .... en dat we gewoon geduld moet hebben en op de boeken moeten wachten. |
_________________ TOM MARVOLLO RIDDLE
Then he waved the wand once, and the letters of his name rearranged themselves:
I AM LORD VOLDEMORT |
|
  |
 |
Ukkepulk
7e jaars

Verdiend:
48 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Mrt 07, 2006 17:25 |
 |
Niet waar! In Boek 2 probeerde Voldemort onsterfelijk te worden door Ginny. Als Ginny dood ging, werd hij weer levend. |
_________________ Meredith & Derek! |
|
  |
 |
Yatin
1e jaars

Verdiend:
51 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Mrt 07, 2006 19:06 |
 |
orde van de feniks schreef: | denk dat boek 7e een heel ander boek wordt dan de rest en dat harry ook niet meer terug gaat naar school maar eerst voldemort zal verslaan |
Maar als Harry niet naar school gaat dan ben ik wel benieuwd waar het verhaal zich gaat afspelen, ik weet wel zeker dat Het Nest langskomt........ |
|
|
  |
 |
Judith
7e jaars

Verdiend:
68 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Mrt 07, 2006 20:51 |
 |
Asha schreef: | @ Maxime. Zij -!- heeft er bij gezet dat deze theorie op Mugglenet staat!
@Lolligluitje. Sorry!
Inderdaad een grote lap tekst. Er staan veel goede dingen in maar sommigen overeenkomsten zijn ook wel erg gezocht. Ik denk niet dat Rowling dat ritme expres zo heeft uitgezocht. En ik geloof dan ook niet echt in de voorspellingen voor boek 6.
Boek 2 lijkt inderdaad minder bij het geheel te passen en veel overeenkomsten te hebben met boek 5. Sommige daarvan waren mijzelf ook al opgevallen.
Maar ik geloof ook dat boek 2 sowieso belangrijker word voor het geheel. Ik dacht dat Rowling ook iets had gezegd als: Bij het plot van de laatste boeken zul je al je kennis van de voorgaande boeken nodig hebben, en ze noemde daarbij speciaal boek 2. Ik denk dus dat boek 2 niet alleen overeenkomsten geeft met boek 5 maar ook met boek 6 en 7. Er zullen in ieder geval dingen uit boek 2 terugkomen. |
Rowling zei toch ergens dat ze eerst veel van boek 6 in deel 2 had verwerkt? Maar dat ze dat er maar uit had gehaald en dat bewaard had voor het zesde boek? Zoiets was het dacht ik...
groetjes,
♥Judith♥ |
|
|
  |
 |
Rhona
Lady of Snape Manor

Verdiend:
1 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Mrt 08, 2006 17:31 |
 |
nog een verbinding gevonden:
in de boeken 1/3/5/7 wordt wat verteld over harry's ouders wat we nog niet weten
1: hagrid verteld harry over voldemort en over zijn ouders
3: lupos verteld harry over hoe james en lily waren, en dat ze de marauders vormden en over hun haat aan sneep
5: harry ziet zijn ouders in de herinneringen van sneep en vraagt aan lupos en sirius ook nog om uitleg
7: ook hier zullen we denk ik weer wat te weten komen. misschien in godrics hallow?
in de overige boeken is ook wel wat vermeld over james en lily. Maar niets nieuws. Altijd dat harry op james leek, maar lily's ogen had, en dat james en lily erg slim waren |
|
|
  |
 |
Lupos-freak
Opperste Hotemetoot

Verdiend:
529 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Mrt 11, 2006 17:34 |
 |
Volgens mij hebben boek 2, 6 en 7 wel een verbinding...
Boek 2: We komen iets te weten over een Gruzielement, alleen weten we nog de naam niet...
Boek 6: Hierin spelen de Gruzielementen een heel belangrijke rol
Boek 7: Hierin zullen de Gruzielementen hoogstwaarschijnlijk enorm belangrijk zijn...
Zijn jullie het hiermee eens? |
_________________ See you in another life then, eh brother? |
|
  |
 |
LavenderBrown
Lid Wikenweegschaar

Verdiend:
398 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Mrt 12, 2006 1:20 |
 |
Oui, ik ben het met je eens ^^
Het Gruzielement in deel 2 is het begin van 'het einde,' zeg maar, het gene waar het op een gegeven moment allemaal om gaat draaien - de Gruzielementen, al weten we dan nog niet wat het is.
Ik vind zelf ook dat boek 2 en 5 op elkaar lijken, nu ik die theorie heb gelezen; dáár is over nagedacht, helló!
Maar in the end worden alle boeken waarschijnlijk gelinkt aan deel 7.
Alle dingen die we nog onduidelijk vonden over de vorige boeken zullen daar waarschijnlijk in worden uitgelegd & het is ook al bekend dat we meer over Lily&James te weten komen...
Laten we allemaal maar wachten op boek zeven xD
<3 Fleur
Edit: Boek 2 gaat wel degelijk over de terugkeer van Voldemort, bedacht ik me net: Voldemort wil herrijzen door Ginny dood te laten gaan en zelf met behulp van het dagboek weer tot leven te komen ^^ |
_________________ hey love
awful happens all the time
don't let it kill you.
Laatst aangepast door LavenderBrown op Zo Mrt 12, 2006 13:13; in totaal 1 keer bewerkt |
|
  |
 |
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Mrt 12, 2006 10:42 |
 |
Ik heb het lange intro verhaal maar niet gelezen...( alleen het begin)
Maar ik ben er niet mee eens...in deel2 wordt juist verteld wat een Horcrux is...Het is een leuk intro voor deel 6 en voor andere boeken...Het heeft echt wel nut.. |
_________________ [list]Bedankt alle HPF'ers voor de geweldige tijd hier op HPF. *knuft*[/list:u] |
|
  |
 |
blackie
Dreuzel

Verdiend:
45 Sikkels
Woonplaats: In worlds of Magic, Fear and Death, where none other lives
|
Geplaatst:
Zo Mrt 12, 2006 11:50 |
 |
Eventjes enkele verbindingen tussen boek 3 en 6 die deze theorie nog verstevigen:
- Harry krijgt enorme bescherming van het ministerie. In het derde boek door de ontsnapping van Sirius, in het zesde omdat ze beseffen dat Voldemort terug is.
- Harry ontmoet in beide delen voor het eerst de minister van toverkunst. In boek 3 wordt Droebel voor de eerste maal echt aan Harry voorgesteld. Hetzelfde geldt voor Schobbejak in boek 6.
- De bescherming van Zweinstein wordt opgedreven in beide boeken. In boek 3 de Dementors, in boek 6 met spreuken en schouwers.
- Beide boeken zijn de enige zonder fysieke confrontatie met Voldemort.
- In beide boeken is blijkt een onverwacht iemand de echte vijand te zijn, terwijl iemand anders verdacht werd. In boek 3, was de rat (Pippeling) plots de vijand, iets wat niemand had kunnen voorzien tijdens de loop van het boek omdat iedereen Sirius verdacht van de slechterik te zijn. In boek 6 blijkt Sneep de grote vijand en niet Draco zoals aangenomen werd. Sneep vermoord uiteindelijk Perkamentus (-of zo lijkt het toch-), en niet Draco.
Deze theorie lijkt me nu toch ook wel redelijk goed stand te houden. Zelfs na boek 6. Mensen met nog ideeën, laat maar komen
EDIT: nog ééntje toegevoegd. |
Laatst aangepast door blackie op Zo Mrt 12, 2006 12:05; in totaal 2 keer bewerkt |
|
  |
 |
Heksje19
1e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Mrt 13, 2006 12:29 |
 |
Ik vind dat je echt je best gedaan hebt om dit uit te zoeken.
Maar zou rowling niet het 2 boek geschreven hebben ergens anders voor. Ik bedoel boek zes is nu uit. Misschien heeft het wel te maken met boek 7 ofzo. Ik denk niet dat rowling een boek schrijft waar je niks aan hebt aan informatie.
Maar het zou trouwens toch wel kunnen dat strijd ik niet af.
Voldemort probeerde via zijn jongere ik harry te vermoorden!!!! dus ik vind dat boek 2 niet nutteloos is.
Groetje Heksje19 |
|
|
  |
 |
Rob89
Dreuzel

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Mrt 13, 2006 14:15 |
 |
Net iets te ver gezocht, heeft vast een boel tijd gekost maar als je hard genoeg zoekt zie je overal wel een verband in. |
_________________ Smart enough to know I'm an idiot! |
|
  |
 |
Heksje19
1e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Mrt 13, 2006 14:22 |
 |
ik denk dat oevral een verband tussen is anders kun je overal een heel groot verhaal achter zoeken en speculairen dus er zal wel ergens een verband zijn. |
|
|
  |
 |
|