Auteur |
Bericht |
DreamGirl
3e jaars
Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Feb 19, 2006 20:21 |
|
Nee ik ga niet op uitwisseling,maar wij konden naar Duitsland gaan..
Ik heb er ook echt geen zin in..het lijkt me daar vreemd..
We kregen een brief van school of we ons wouden in laten schrijven,maar als je gaat ben je niet alleen want op school zijn er leraren van ons erbij |
_________________ I love walking in the rain..
Because nobody knows i'm crying |
|
|
|
Irish_Stripe
Dreuzel
Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Feb 19, 2006 20:34 |
|
Ik ben uitwisselingstudent uit Berlijn en ik vind het heel erg leuk. Ik mis mijn familie niet en hoewel ik hier geen echte vrienden heb mis ik me vrieden 'thuis' in Duitsland ook niet. Als je de kans krijgt in een andere land te gaan, nieuwe mensen te ontmoeten en misschien zelfs een nieuwe taal te leren: doe het! |
_________________ = Don't listen to the Radio = |
|
|
|
child of the other side
Lid Wikenweegschaar
Verdiend:
1066 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Jun 25, 2006 10:34 |
|
Hmm, wij zouden ooit op uitwisseling gaan met school ( naar Tsjechie) maar dit is helaas niet doorgegaan wegens financiele problemen. Tsjechie is blijkbaar niet zo'n welvarend land als Nederland.
Maar gelukkig is het niet doorgegaan want dat was net die tijd van al die grote overtstromingen daar, dus zou het toch niet zijn doorgegaan.
Wel heb ik een keer een soort uitwisseling gedaan met een meisje uit Litouwen. Zij is vorige zomer bij ons geweest ( 1 week) en toen hebben we allemaal leuke dingen gedaan.
Wij zijn bijvoorbeeld naar Amsterdam gegaan, naar het openlucht museum, naar Arnhem, naar de dierentuin, etc. Het was heel gezellig en ik ben blij dat ze is geweest.
Deze zomer ga ik ook even langs haar want we hebben toevallig een uitnodiging van een bruiloft gekregen ( ook in Litouwen.) Dat is wel zo leuk want nu kan ik ook iets van haar land en cultuur mee krijgen. |
_________________ insanity is contagiousAny fear, any memory will do;
and if you've got a heart at all,
someday it will kill you too
|
|
|
|
Inluezna
7e jaars
Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Jun 25, 2006 10:55 |
|
1. Ga je nog op uitwisseling, of ben je al 'ns geweest? Jep, ik ga volgend jaar Mei meedoen aan een uitwisseling. (Duurt nog wel eventjes xP)
2. Naar welk land? Polen
3. Heb je d'r zin in/ was 't leuk? Ik heb er heel veel zin in! Lijkt me zuper!Maar omdat het nog zó lang duurt...xP
4. Hoe moesten jullie je erop voorbereiden? n.v.t volgens mij xP |
|
|
|
|
Juud
Beginnend Tovenaar
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Okt 19, 2006 10:44 |
|
1. Ga je nog op uitwisseling, of ben je al 'ns geweest? Ik ga nog.
2. Naar welk land? Naar Frankrijk.
3. Heb je d'r zin in/ was 't leuk? Ja, ik heb er heeeele erge zin in xD
4. Hoe moesten jullie je erop voorbereiden? we moeten een formulier invullen over onszelf, en E-mailen met de leerlingen. |
_________________ Goodbye HPF my friend, you were the best. |
|
|
|
Wemelin
Volleerd Tovenaar
Verdiend:
47 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Okt 19, 2006 15:55 |
|
Ik ben nog nooit op uitwisseling geweest. Dat lijkt me wel erg leuk maar ik weet niet of ik het wel zou doen. Dat zorgt voor best veel problemen met mij, denk ik. Met het eten (ik lust bijna niks, ik word van heel veel misselijk en ik eet geen vlees/vis) maar ook omdat ik snel heimwee heb... Lastig dus ^^''
Mijn broer is wel een keer op uitwisseling geweest. Eerst kwam die jongen hierheen voor 3, 4 dagen, weet ik niet meer precies. Hij kwam uit België en toen die dagen over waren ging mijn broer dus met hem mee. Volgens mij vonden ze het allebei wel leuk, maar die jongen die hier kwam werd de eerste dag ziek van de spanning en kotste de gang onder. Lijkt me echt heel erg als zoiets gebeurt. |
_________________ "Je bent de trouwe volgeling van Perkamentus, hé Potter?"
"Ja, inderdaad," zei Harry. "Ik ben blij dat dat duidelijk is." |
|
|
|
nirphania
Volleerd Tovenaar
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Jan 26, 2007 0:05 |
|
Ik ga dus volgend jaar voor ong 6 maanden op een soort uitwisseling maar er komt alleen niemand naar hier Ik ga naar engeland naar wolverhampton (ofzo) En daar ga ik dan 6 maanden studeren, Echt leuk ik kijk er naar uit. |
|
|
|
|
SeverusSnape
The Half-Blood Prince
Verdiend:
218 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Jan 26, 2007 10:34 |
|
nirphania schreef: | Ik ga dus volgend jaar voor ong 6 maanden op een soort uitwisseling maar er komt alleen niemand naar hier Ik ga naar engeland naar wolverhampton (ofzo) En daar ga ik dan 6 maanden studeren, Echt leuk ik kijk er naar uit. |
Stoer, 6 maanden! Met wat voor project doe je dat? Heb je dat zelf geregeld of is dat via je studie? |
|
|
|
|
Skay
Beginnend Tovenaar
Verdiend:
356 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Jan 26, 2007 11:50 |
|
Ik had me aangemeld voor een leerlingen uitwisseling met Groot-Brittanië. We moesten een formulier invullen, zodat ze mensen konden koppelen enzo. Daarna zouden we gaan e-mailen via school, om eerst kennis te maken en kijken of het klikt.
Dan hoor je opeens dat het niet meer doorgaat. Echt balen!
Het jaar daarop weer geprobeerd, weer afgelast!!!! |
_________________ Your arrogance and conceit, your selfish disdain for the feelings of others made me realize that-"
*kicks Elizabeth away* "Ofcoarse I'll marry you, my own Mr. darcy!"
Je bent een genie Katara; een zwetend, stinkend genie! ~Taf |
|
|
|
-harry potter-
6e jaars
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Jan 26, 2007 16:59 |
|
Ik ben nog nooit op uitwisseling geweest maar ik zou het echt wel eens willen.
Maakt niet zo veel uit naar waar eigenlijk.. maar liefst naar Groot-Brittanië of naar Australië.
Maar ik weet niet of onze school wel aan uitwisselingen doet |
_________________ Isn't it ironic?
Life has a funny way of sneaking up on you |
|
|
|
Spinny
Beginnend Tovenaar
Verdiend:
46 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Jan 26, 2007 17:42 |
|
1. Ga je nog op uitwisseling, of ben je al 'ns geweest?
Uh, ja. In November ben ik in Frankrijk geweest. Zij komen hier over 2 weken. En in Maart komen andere Fransen, en dan ga ik ook weer naar Frankrijk! ^^ 2e uitwisseling.
2. Naar welk land?
France!
3. Heb je d'r zin in/ was 't leuk?
Het was zo onwijs gaaf. We hebben alles wel gezien wat we moesten zien en de mensen zijn daar erg aardig. Er werd ook heel goed voor ons gezorgt.
4. Hoe moesten jullie je erop voorbereiden?
We werden ingedeeld met 'n meisje of jongen, ik met 'n jongen. We moesten ermee corresponderen, voor de rest niet echt voorbereidingen. |
_________________ __&she is so la vida loca |
|
|
|
Paddy
1e jaars
Verdiend:
56 Sikkels
Woonplaats: Come in to the Land Of The Wisdom, with a Fairy Hand In Hand... To The Land Where The Lions Weep..
|
Geplaatst:
Vr Jan 26, 2007 21:04 |
|
1. Ga je nog op uitwisseling, of ben je al 'ns geweest? Ben al eens op uitwisseling geweest, 2 maal.
2. Naar welk land? de eerste maal toen ik 14 was, naar Roemenië. Cluj Napoca - tweede grootste stad. Toen bleven we daar zo'n tiental dagen, met een Comeniusproject tussen drie landen. (Frankrijk, België en Roemenië) de tweede maal was het tweede deel van het Comeniusproject een jaar later - toen kwamen de Roemenen en Fransen bij ons voor 8 dagen en reisden we door naar Parijs voor 8 dagen.
3. Heb je d'r zin in/ was 't leuk? Het was super!! Ik heb veel bijgeleerd over de cultuur,... en het heeft m'n reiskriebels geactiveerd.
In de komende 2-3 jaar plan ik om naar Argentinië, Israël, Verenigd Koninkrijk of Schotland te gaan. Niet op officiële uitwisseling, maar op echte reis voor vrienden te bezoeken in die landen. Eventueel binnen 2 jaar op Erasmus met mijn hogeschool. Dat zou dan naar zowat elk land kunnen zijn in Europa en enkele landen in Afrika. Maar da's nog verre toekomstmuziek.
4. Hoe moesten jullie je erop voorbereiden? Voor Roemenië ging er bijna een jaar voorbereidingswerk aan voor. We correspondeerden in onze eerste middelbaar met de Roemenen en Fransen, maakten een voorstellingsmap aan, ... in het tweede jaar van het driejarig durende project was er de eerste internationale uitwisseling en in het laatste, derde jaar bezochten we het Europees Parlement in Brussel en de EU-top.
Ik ken persoonlijk wel een meisje uit Argentinië, die twee jaar geleden op uitwisseling is gekomen, toen ik in mijn vijfde middelbaar zat. Ik heb nog steeds contact met haar.
Zij (en ik zelf) raden iedereen aan om zo'n kans te grijpen als je ze aangeboden krijgt om naar het buitenland te gaan. Je komt altijd rijker thuis terug dan je vertrok |
_________________ Remember, remember the 5th of November. The gunpowder treason and plot
I should know of no reason why the treason should ever be forgot - V for Vendetta -
De la nada sale el todo - Y el todo se hace nada |
|
|
|
Ronald Weasley
3e jaars
Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Jan 26, 2007 22:14 |
|
Eerst zouden we in de tweede al een keer een uitwisseling met Engeland doen, maar op het laatste moment ging dat niet meer door en zijn we bij gastgezinnen verbleven.
Nu in de derde gaan we naar Milaan!! Onze klas heeft er natuurlijk heel veel zin in en ik heb begrepen dat het ook wederzijds is. We hebben allemaal wat persoonlijke gegevens op moeten geven, zoals leeftijd, hobby's, etc, zodat we nu 'gematched' kunnen worden. Er zitten daar maar ongeveer 3 jongens in de klas en wij hebben 16 jongens in de klas. De kinderen uit Milaan komen hier in Maart. |
|
|
lieske90
7e jaars
Verdiend:
117 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Jan 27, 2007 18:18 |
|
Nee, op onze school gaan we niet op uitwisseling (of zoiets ) Bij mijn broertje op school wel, maar dat hoeft niet. Het lijkt me trouwens wel leuk, omdat je volgens mij veel ervaringen opdoet.
Wel gaan we met school ieder jaar op excursie: in de 1e zijn we... uh... weet ik niet meer In de 2e zijn we naar Mechelen en Xanten geweest (voor geschiedenis^^'). In de 3e zijn we op hike in de Ardennen geweest. Dat was echt zo super leuk! Toen zijn we trouwens ook naar Amsterdam geweest. Ik zit nu in de 4e klas en we zijn pas op Limburgweek geweest; echt super gezellig! En volgend jaar ga ik naar Rome... ook leuk en het hoeft dus niet per se een uitwisselingsproject te zijn. |
|
Smoky
Beginnend Tovenaar
Verdiend:
489 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Jan 27, 2007 18:21 |
|
Ik ga dit jaar en volgend jaar
Eind mei ga ik naar Denemarken en volgend jaar weet ik nog niet.
Maar ik weet in ieder geval wel dat ik er heel erg veel zin in heb! |
|
|